Skocz do zawartości

Ranking

  1. Muskel1

    Muskel1

    Pasjonat.


    • Punkty

      3

    • Postów

      22799


  2. wrclaguna

    wrclaguna

    Moderator


    • Punkty

      1

    • Postów

      18697


  3. Dev

    Dev

    Pasjonat.


    • Punkty

      1451

    • Postów

      34515


  4. przemolll

    przemolll

    Pasjonat


    • Punkty

      14

    • Postów

      165


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 05/26/24 w Odpowiedzi

  1. Montaż PDC PARKTRONIC w modelu A4 B8 2012-2015 Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione ! Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. PDC 2012-2016.pdf UWAGA!!! Poniższy poradnik ma formę tylko poglądową. Nie jest oficjalnym manualem Audi. Absolutnie nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności za konsekwencje spowodowane nieumiejętnym montażem , kodowaniem . Robiąc samemu ta przerobkę bierzecie całą odpowiedzialnośc na siebie. Spis czesci do PDC : - 8K2 959 674 G Przelacznik wielofunkcyjny pod ESP i PDC ( wersja pod MMI ) lub - 8K0 959 673 G Przelacznik wielofunkcyjny pod ESP i PDC ( wersja pod RADIOCONCERT SYMPHONY - 1S0 919 275 Czujnik ultradzwiekowy przod 4 szt. - 1S0 919 275 A Czujnik ultradzwiekowy tył 4 szt. 1T0 919 133 C 9B9 czerń satynowa lub 704 grey - Uszczelnienie czujników PDC 8szt. - 8K0 971 095 E Wiazka PDC przod 1 szt. - 8K0 971 104 AC Wiazka PDC tył 1 szt. - 8E0 919 279 Glosnik ostrzegawczy 2 szt. - 7L6 868 307 Sruby do glosnika 4 szt. - 4B0 972 623 Wtyka glosnika 2 szt. - 1J0 973 713 Wtyka 6 PIN od przedniej wiazki zderzaka do MODUŁU MCE 09 - 3B0 919 136 A Uchwyt wtyki 6 PIN - 3D0 971 838 M Opaska przewodów przod - 8K0 972 416 Wtyka16 PIN ( od tylnej wiazki zderzaka) - 000 979 012 E 3 kabelki ( 2 sztuki w zestawie) - 000 979 019 E 3 kabelki ( 2 sztuki w zestawie ) - 000 979 009 E 2 kabelki do głosniczków ( 2 sztuki w zestawie ) - 000 979 009 E 9 kabelków do MCE 09 - 000 979 009 E 1 kabelek ( 2 sztuki w zestawie) do przycisku PDC - lutownica , cyna - przewody 0,35 mm - wyjmaki - wkretaki - klucze torx 20 ,25 ,27 , 30 - grzechotka z przedłużka i nasadki 8 mm ,10 mm - obcegi , noz - silikon (kolor czarny ) - taśma izolacyjna tzw. szmacianka 2 szt - 8K0 907 063 AA ??? - 8K0 907 063 AB nie obsługuje PDC - 8K0 907 063 AC obsługuje PDC (tył) - 8K0 907 063 AD obsługuje PDC (tył) - 8K0 907 063 AF nie obsługuje PDC - 8K0 907 063 AH obsługuje PDC ( przód i tył ) - 8K0 907 063 AJ obsługuje PDC ( przód i tył) - 8K0 907 063 AL ? AH - 8K0 907 063 AK - 8K0 907 063 DB nie obsługuje PDC - 8K0 907 063 DC obsługuje PDC (tył) - 8K0 907 063 DD obsługuje PDC (tył) - 8K0 907 063 DE ? - 8K0 907 063 DF nie obsługuje PDC - 8K0 907 063 DG obsługuje PDC ( przód i tył) - 8K0 907 063 DH obsługuje PDC ( przód i tył) - 8K0 907 063 DJ obsługuje PDC ( przód i tył) - 8K0 907 063 DL ? AH – Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie kierowcy – Wykręcić boczną śrubę 1. – Wykręcić dolne śruby 3. – Odczepić górną krawędź osłony tablicy przyrządów 2 po stronie kierowcy za pomocą klina demontażowego od tablicy przyrządów strzałki . – Odczepić złącze 16-stykowe (wtyczka diagnostyczna). – Wersja wyposażenia z oświetleniem przestrzeni na nogi: odłączyć elektryczne złącze wtykowe. – Zdjąć osłonę tablicy przyrządów po stronie kierowcy. http://img14.imageshack.us/img14/7929/schowekkier.png http://img546.imageshack.us/img546/347/schowekkier1.png Po zdjęciu osłony od strony kierowcy musimy dostać się do naszego MCE . Na drodze staje jeszcze sprawa mocowań bezpieczników i przekażników. Na fotce strzałki ściągamy zabezpieczenia i dajemy cała obudowę na dół . Dodatkowo możemy jeszcze odkręcić mocowanie dolnego nawiewu aby mieć lepszy dostęp do Sterownika http://img94.imageshack.us/img94/8122/27908673.jpg MODUŁ CENTRALNEJ ELEKTRYKI 09 : http://img843.imageshack.us/img843/5607/mce091.jpg http://img515.imageshack.us/img515/9329/mce88881.png Na poczatku naszego rezanka trzeba naprawde kupe czesci rozmontowac w naszym aucie ale dla prawdziwego rezacza to nic trudnego Zaczniemy nasza rozbiorke od tylnego bagaznika .Musimy rozmontowac niestety wszystkie elementy platikowe . http://img339.imageshack.us/img339/7040/pdcavantoslony.png 1 - Wykładzina wnęki na koło zapasowe 2 - Osłona tylnego pasa nadwozia 3 - Osłona szczelinowa lub szyna mocująca 4 - Osłona boczna bagażnika 5 - Osłona bagażnika 6 - Siatka przedziału ładunkowego 7 - Podłoga przestrzeni ładunkowej z przodu Warianty wyposażenia: - Z osłonami szczelinowymi - Z szynami mocującymi 8 - Podłoga przestrzeni ładunkowej z tyłu Warianty wyposażenia: - Z osłonami szczelinowymi - Z szynami mocującymi http://img838.imageshack.us/img838/5914/pdcbagaznik.png 1 - Tylny uchwyt 2 - Śruba 2 szt. 3 - Szyna mocująca z lewej strony 4 - Uchwyt mocujący 5 - Śruba 2 szt. 6 - Podłoga przestrzeni ładunkowej z tyłu 7 - Uchwyt mocujący 8 - Śruba 2 szt. 9 - Podłoga przestrzeni ładunkowej z przodu 10 - Śruba 2szt. 11 - Śruba 12 - Śruba 13 - Przedni uchwyt 14 - Ramiona 15 - Szyna mocująca z prawej strony 16 - Śruba http://img849.imageshack.us/img849/586/pdcbaganiklistwa.png http://img19.imageshack.us/img19/7163/pdcoslonatylnalewa.png Kluczem torx 20 odkrecamy srubu mocujace i odciagamy tylna listwe ozdobna http://img714.imageshack.us/img714/1439/pdcpas1.png http://img146.imageshack.us/img146/2048/pdcpas.png Dalej przechodzimy na tyle siedzenie w aucie i odciagamy listwe oslaniajca . http://img832.imageshack.us/img832/2097/pdclistwa4.png http://img705.imageshack.us/img705/2645/pdclistwa5.png Po odciagnieciu rozbieramy srodkowy slupek . http://img694.imageshack.us/img694/6518/pdclistwa6.png http://img191.imageshack.us/img191/8093/pdclistwa7.png Przechodzimy do przodu auta i dalej rozbieramy oslony . http://img27.imageshack.us/img27/9326/pdc98.png http://img717.imageshack.us/img717/5896/pdc96.png http://img832.imageshack.us/img832/4943/pdc97.png http://img845.imageshack.us/img845/6536/pdcwsik.png Teraz rozbieramy schowek kierowcy http://img36.imageshack.us/img36/461/schowekkierowcypdc.png 1 - Śruba 2 - Boczna osłona 3 - Klamra 4 - Złącze 16-stykowe 5 - Klamra 6 - Klamra sprężysta 7 - Śruba 8 - Osłona tablicy przyrządów po stronie kierowcy 9 - Śruba Musimy sciagnac ta oslone aby pozniej zamontowac glosniczek . http://img43.imageshack.us/img43/8492/schowekpdc1.png http://img708.imageshack.us/img708/2729/schowekpdc2.png Wspomniany glosniczek na przod Mocujemy go na nitach zakupionych w AS0 http://img88.imageshack.us/img88/9616/pdc6.png Po rozebraniu wszystkich plastikow w naszym aucie przystepujemy do robienia instalacji Na poczatku DIYa opisalem jakie dlugosci i przekroje kabli bedziemy potrzebowac . Po zrobionej wiazce ( wiazkach ) przystepujemy do jej przeciagniecia od tylu auta do MCE 09 . http://img683.imageshack.us/img683/4565/pdc36.jpg http://img683.imageshack.us/img683/4565/pdc36.jpg http://img34.imageshack.us/img34/4785/pdc37.jpg http://img15.imageshack.us/img15/6787/pdc38.jpg http://img847.imageshack.us/img847/6541/pdc39.jpg http://img708.imageshack.us/img708/3080/pdc40.jpg Mamy zaznaczona na fotce wtyke do instalacji przednich czujnikow PDC . Nie montujemy jej na razie w wiazce , poniewaz nie przebijemy sie nia przez obudowe komputera !!! http://img851.imageshack.us/img851/6704/pdc41.jpg Montujemy glosniczek i podlaczamy przewody Otwory mocujace znajduja sie siedzac w aucie obok prawej nogina wysokosci kolana http://img543.imageshack.us/img543/872/pdc42.jpg Teraz bierzemy wyjmaki i wymontowujemy zmieniarke . Warto zabezpieczyc jakims recznikiem ( szmata ) czymkolwiek Panel NAVI aby nic nie porysowac http://img14.imageshack.us/img14/5022/pdc43.jpg http://img707.imageshack.us/img707/5420/pdc44.jpg http://img192.imageshack.us/img192/132/pdc45.jpg http://img135.imageshack.us/img135/3571/pdc46.jpg Po odpieciu wtyki i dolozeniu instalacji zmieniamy przelacznik z przyciskiem PDC Mozemy sciagnac tez panel climatronic aby miec lepszy dostep http://img190.imageshack.us/img190/4365/pdc47.jpg CZYTNIK MMI 5F wraz z zamontowanym przyciskiem wkladamy na swoje miejsce . Dalej przystepujemy do demontazu podszybia ( o ile mamy na wyposazeniu ) Odkrecamy dwa zabezpieczenia i sciagmy je . http://img198.imageshack.us/img198/8520/pdc56.jpg http://img837.imageshack.us/img837/4853/pdc55.jpg W tym momencie mamy dostep do plastikowej obudowy ECU ktora odkrecamy . http://img215.imageshack.us/img215/3627/pdc25.jpg Ukaze sie nam taki widok W dolnym mocowaniu przeciagamy nasza wiazke . http://img38.imageshack.us/img38/4842/pdc22.jpg http://img39.imageshack.us/img39/1710/pdc21kopia.jpg http://img12.imageshack.us/img12/6835/pdc20.jpg http://img31.imageshack.us/img31/7038/pdc23.jpg W gumie ktoredy puszczamy wiazke znajduje sie masa uszczelniajaca , ktora troszke wyciagamy . Pozniej zabezpieczamu silikonem ja. http://img17.imageshack.us/img17/6534/pdc24.jpg PODŁACZENIE PRZOD PDC : Przycisk sygnalizacji PIN 1 do T32a w PIN 1 PIN 3 do T32a w PIN 2 Głośnik PIN 1 do T32a w PIN 6 PIN 2 do T32a w PIN 7 Wiązka od PDC do modułu PIN 1 do T16b w PIN 3 PIN 2 do T32b w PIN 26 PIN 3 do T32b w PIN 23 PIN 4 do T32b w PIN 30 PIN 5 do T32b w PIN 31 PIN 6 do T16b w PIN 5 mostkujemy KODOWANIE MCE 09 : MCE 09 ---> LongCodingHelper ---> Coding 07 ---> BYTE 35 ---> Bit 2 przód PDC Bit 5 tył PDC MMI 3G+ KODOWANIE 5F : GREEN MENU CAR ----> carmenuoperation ---> parking help ---> suwak na 1 CAR ----> cardevicelist ---> odznaczamy kwadracik o PDC CAR ----> carbusaaigment ----> park distans ----> ( CAN Komfort ) 1/9 Na koniec RESTART MMI http://audienthusiasts.com/images/Screen_13_090626_0036_0017.png [CAN Komfort] 1/9 Park distans
    1 punkt
  2. Odnosi się do etykiet, których to urządzenie nie ma/nie zna, i nie ma nic wspólnego z zapisanym błędem. Błąd jest aktywny.
    1 punkt
  3. UDS to protokół jakim sterownik się komunikuje. Wrzucamy zawsze pełny auto-scan w formie pliku .txt a nie jakieś wycinki, kody błędów czy zdjęcia.
    1 punkt
  4. Nie lutuj bo długo nie wytrzyma. W tym przypadku kupiłbym używaną wtyczkę z kawałkiem wiązki, którą wstawiłbym w miejsce starej. Połączenie wiązki za pomocą zacisków wodoodpornych i dobra izolacja.
    1 punkt
  5. Wpadły nowe cewki Beru. Cewka na 3 cylindrze już nie domagała i zaczęło szarpać silnikiem na biegu jałowym i przy rozpędzaniu. Profilaktycznie zmieniony cały komplet bo stare zaraz by miały 200kkm. Dodatkowo wymieniłem filtry gazu fazy lotnej i ciekłej.
    0 punktów
  6. Chciałem oddać na cnc ale u mnie wołają prawie 3kola za obrobienie. aktualnie toczenie cnc usunięte i ranty wypolerowane?
    0 punktów
  7. W tym mieście się nic ciekawego nie dzieje i myślę, że jest to spowodowane głównie przygłupim towarzystwem. Normalni ludzie jak ich widzą, to wolę przejechać obok i tyle. Osobiście ostatnio nawet na tt zapytałem właściciela b8 z CG który nagrywa rolki " jaki silnik i moc?" To nawet tam z siebie przygłupa musiał zrobić. Ale cóż.
    0 punktów
  8. Pozdrawiam z czarnego C6 ? dobrze brzmi cudeńko O z tego niżej Cię pozdrawiam?
    0 punktów
  9. No dobra.. było za mało alcantary. ? Zdjęcie od tapicera podczas pracy I jeszcze jedno z konserwacji.
    0 punktów
  10. właczasz powyżej 25km/h lub 30... dokładnie nie pamiętam właczasz wciskając przycisk na gałce... ten na wierzchu gałka do góry... auto przyśpiesza bez pedału gazu gałka w dół zwalnia hamując silnikiem gałka w stronę zegarów wyłącza tempomat podobnie jak sprzęgło i hamulec gałka do siebie ponownie go włącza na wcześniej zadaną prędkość - przydatne po zmianie biegu
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...