Skocz do zawartości

Sebss

Pasjonat
  • Postów

    41
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Sebss

Informacje

  • Imię
    Sebastian
  • Miasto
    Śląsk

Auto

  • Model
    Q5
  • Nadwozie
    SUV
  • Rok produkcji
    2022
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    DT
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

873 wyświetleń profilu
  1. Witam Po tygodniowej przerwie wchodzę na forum i ku mojemu zaskoczeniu tło strony ustawione jest na biało a wcześniej było na czarno. Nie mogę znaleźć tej opcji aby zmienić kolor tła. Czy ta opcja zmiany koloru tła została usunięta ?
  2. Mnie bardziej interesuje jak będzie działał ich nowy software do obsługi multimediów i wszystkich modułów w samochodzie.. nie bez przyczyny opóźnili premierę A5 / Q5 / a nowego Q3 jeszcze nie ma, a miał być w zeszłym roku. Za to w pierwszej kolejności wypuścili Cupre Terramar bo tam software jest na innej bazie.
  3. Poprzednio miałem Audi A4 40TDI w sedanie z 2018 roku. Aktualnie jestem w posiadaniu Audi Q5 z 2022 roku i szczerze powiem, że bardzo żałuję tego zakupu i tej zmiany. Jedyne plusy dla Q5 to bardzo komfortowe wsiadanie / wysiadanie i ciut większy bagażnik ale jak sie później okazało nie wystarczający na moje potrzeby. Mam wrażenie, że jakościowo jest gorsza od poprzedniego mojego samochodu. Dla przykładu mogę podać uchwyt / rączką za którą łapie się aby zamknąć drzwi kierowcy. W A4 zrobiłem w niecałe 4 lata ponad 160 tys km i po takim czasie i przebiegu mogłem szarpać za tą rączkę i nic nie trzeszczało nic nie skrzypiało.. W Q5 bardzo szybko ten element zaczął wydawać dźwięki (aktualny przebieg 71 300 km).. Może sie czepiam głupot ale mam porównanie do samochodu tej samej "marki premium" i różnicę w cenie.. Pomijam już inne problemy ale z tego co czytam występują również w innych modelach Audi.. Moim błędem było to, że ponownie rzuciłem się na Audi mając z tyłu głowy bardzo pozytywną opinię na temat modelu A4. Teraz muszę się bujać z problemem wpierdalania oleju co 5 tys km, serwis mówił, że do 30 000 km się unormuje, potem do 60 000 km a olej jak ubywał tak ubywał i dla serwisu jest wszystko ok.. Czy kupiłbym drugi raz ? Zdecydowanie nie.
  4. No nie jest ten sam. W A4 był diesel 190 KM z oznaczeniem DETA a w Q5 jest diesel 204 KM z oznaczenie DTPA
  5. NIe. W tym temacie ładnie opisałem całą historię problemu z olejem.
  6. Poprzednio miałem A4 z 2018 2.0 TDI z silnikiem DETA i tam dolewki wychodziły powyżej 15 tys km. Oczywiście olej wymieniałem co 15 tys km więc z dolewkami nie było problemu ale raz wymianę przeciągnąłem do 17 tys km i wtedy pojawił się komunikat o dolewce. Teraz mam porównanie z poprzednim A4 i obecnym Q5 i szczerze bardzo żałuje, że A4 sprzedałem..
  7. Tak jak pisze @Dev nic z tym nie zrobisz. Ja jedynie dokumentuję kiedy pojawia się informacja o dolaniu oleju. Robię zdjęcia. Dzięki temu mam fajny podgląd na to jak bardzo te silniki są beznadziejne. 24.02.2023 / 2 973 km (wymiana oleju) tu w okolicach 10 000 km wyskoczyła informacja o dolaniu 1l ale wtedy jeszcze nie wiedziałem, że będą takie jazdy to tego nie dokumentowałem 04.09.2023 / 14 222 km (wymiana oleju) 05.01.2024 / 23 276 km (dolewka 1l po 9 054 km) 18.03.2024 / 29 229 km (dolewka / wymiana oleju po 5 953 km) 25.06.2024 / 36 777 km (dolewka 1l po 7 548 km) 05.08.2024 / 42 468 km (dolewka 1l po 5 691 km) 11.09.2024 / 48 113 km (dolewka / wymiana oleju po 5 645 km) 01.10.2024 / 51 956 km (dolewka 1l po 3 843 km) 13.11.2024 / 57 795 km (dolewka / wymiana oleju po 5 839 km) 20.12.2024 / 62 784 km (dolewka 1l po 4 989 km) Podsumowując: Jest chu*owo ale stabilnie
  8. Co dokładnie masz na myśli ?
  9. Na przyszłość może komuś się przyda: Uszkodzony przez gryzonie przewód to przewód paliwowy o numerze 80A 201 214 AE. Koszt nowego przewodu w ASO to 869 zł + nowe obejmy + robocizna wychodzi ok 1400 / 1500 zł.
  10. Wczoraj zauważyłem, że jakiś gryzoń dobrał się do osłony przewodu / czujnika. Czy orientuje się ktoś co to jest za przewód i czy można kupić samą osłonę czy tylko razem z przewodem / czujnikiem
  11. Aktualnie w moim przypadku działa to tak, że im większy przebieg tym szybciej schodzi olej. W ostatnim poście pisałem, że komunikat o uzupełnieniu oleju wyskoczył przy 36 777 km, następny pojawił się już przy 42 468 km czyli po 5871 km od ostatniej dolewki. Dziękuje za taki vorsprung durch technik
  12. Czy te same kodowanie można również zastosować w Audi Q5 z 2022 ? Mam też elektryczne fotele z pamięcią lecz opcja komfortowego wsiadania jest niedostępna.
  13. Raczej nie bo kolega z pracy ma Audi A6 w 2.0 dieslu po 2022 roku, przejechane ponad 70 000 km i dolewki w tych podobnych przedziałach kilometrowych..
  14. Wychodzi na to, że najlepszym rozwiązaniem problemu to zmiana samochodu.. 🤷‍♂️
×
×
  • Dodaj nową pozycję...