
janusz75
Pasjonat-
Postów
261 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
1O janusz75

Informacje
-
Imię
Janusz
-
Miasto
Rybnik
Auto
-
Model
A5
-
Nadwozie
Sportback
-
Rok produkcji
2017
-
Silnik
2.0 TFSI
-
Kod silnika
CYRB
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
S-Tronic
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Samoczynne przełączenie z P na N w skrzyni biegów S-tronic Audi A4 B9
janusz75 odpowiedział(a) na humptydumpty temat w Audi A4 B9
najprawdopodobnie czujnik zakresu jazdy (pozycjoner) podziękował za współpracę... możesz jeszcze sprawdzić czy nie masz wilgoci w wtyczce skrzyni biegów... koszt samego czujnika w ASO bo tylko taki wchodzi w rachubę 0CK927753K to około 550-600pln... numer który Ci podałem jest tym które powinieneś zakupić, na aukcjach są tańsze, ale Nie polecam... tylko ASO... koszt wymiany nie jest mały, sanki w dół (później geometria) miska i mechatronika w dół (można przy okazji wykonać serwis skrzyni) demontaż pokrywy blokady parkingowej... i wymiana w/w czujnika... poszukaj warsztatu w okolicy który ogarnia 0CK, 0CL i zapytaj o koszty... -
janusz75 obserwuje zawartość Dziwny dźwięk przy odpalaniu Audi A3 8V 2.0 TFSI , Montaż przegubu w Audi A4 B6 , Wzmocnienie sanek w Audi A4 B8 i 7 innych
-
trochę wystaje, ale u Ciebie dość dużo go widać (oczywiście sugerując się zdjęciem które wstawiłeś) jeśli nie jesteś pewny montażu, to zdemontuj go ponownie, zobacz gdzie jest seger, pomierz ile wieloklinu ma przegub ile wynosi wieloklin na pólosi mierząc od segera i już będziesz znał wymiar który Cię interesuje ... oraz uzyskasz odpowiedź na pytanie; "czy przegub dochodzi do końca na wieloklinie na półosi czy zostaje trochę widoczny wieloklin?"
-
wg. zaleceń producenta, demontaż tzw. krzyżulca dozwolony jest na "odciążonym" samochodzie tzn. znajduje się na podnośniku kolumnowym... w samochodzie bez zamonowanego wspornika - krzyżulca, niedozwolone jest opuszczanie samochodu na koła... oczywiście są to zalecenia Audi...
-
sama pompa może już mieć "dość" co jest dość częstym przypadkiem, a może być także problem z znikiem zasilania; przewody, połaczenia, przekaźnik... sprawdziłeś zasilanie pompy?.. pamiętaj tylko, że po włączeniu zapłonu pompa nie zawsze jest wysterowywana/zasilana... zasilanie najlepiej sprawdzić podczas "kręcenia rozrusznikiem" za pomocą próbnika (np. żarówka 5W) tak aby "obciążyć" układ... musisz sprawdzić czy w momencie występowania usterki masz poprawne zasilanie pompy... jesli tak; pompa do wymiany, jesli jednak występują zaniki od strony zasilania to musisz je "znaleźć" i usunąć...
-
jeśli sobie sam nie poradzisz, to jak będziesz przejazdem w Rybniku, to daj znać... usuniemy za free...
-
tylko komplet...
-
Skrzynia biegów S-tronic w Audi A4 B9 nie wrzuca biegów po wymianie oleju i filtrów
janusz75 odpowiedział(a) na piter7777 temat w Audi A4 B9
"Wszystkie wtyczki przed demontażem zostały wypięte" przed demontażem Ok... a podczas spuszczania oleju z miski, wtyczka była wpięta?.. niemniej jednak, tylko na spokojnie... zobacz tak jak Ci pisałem czy pompa "buduje" ciśnienie... jeśli tak, to ile ono wynosi... masz błędy stricte elektryczne, to albo coś się "wysypało" czemu mogłeś pomóc, albo też masz przerwę w obwodzie elektrycznym co także może być Twoją zasługą... podczas montażu mechatroniki trzeba także zwrócić uwagę na czteropinowe złącze elektryczne które "wchodzi" w tzw. pozycjoner... zdarza się, że jak Ktoś robi to nieumiejętnie lub co gorsza siłowo... no i niestety, ale tym sposobem uszkadza się sam pozycjoner lub też połączenie z sterownikiem... jak będziesz przy samochodzie to zobacz to ciśnienie i daj znać jak ono wygląda... zobaczymy czy sterownik jak i samam pompa chcą jeszcze "pracować" -
Skrzynia biegów S-tronic w Audi A4 B9 nie wrzuca biegów po wymianie oleju i filtrów
janusz75 odpowiedział(a) na piter7777 temat w Audi A4 B9
nie wiem jakie wskazówki udziela Pan na przesłanym filmiku, niemniej jednak widać, że przed spuszczeniem oleju jak i demontażu mechatroniki ma odłączone główne złącze (elektryczne) od skrzyni biegów... tym samym w pewien sposób zablokował Sobie pompę oleju (która w tych skrzyniach jest elektryczna) co zabezpieczyło układ przed pracą na "sucho" niestety, jeśli Ktoś nie wprowadzi skrzyni w tryb serwisowy bądź też nie zablokuje w inny sposób pompy oleju, tak aby nie pracowała bez oleju... to niestety, ale bardzo szybko ulega ona uszkodzeniu, co może prowadzić także do uszkodzenia sterownika skrzyni biegów... no i później pojawiają się zapisane błędy w sterowniku których wcześniej nie było... pompę można "odblokować" dopiero po napełnieniu układu olejem, a następnie uzupełnić do wymaganego stanu... dlatego też pytałem, jakie na tą chwilę sterownik skrzyni "widzi" ciśnienie na zasobniku... główna wtyczka skrzyni biegów jest Ok?.. piny wewnątrz nie są zagięte/wysunięte?.. -
Skrzynia biegów S-tronic w Audi A4 B9 nie wrzuca biegów po wymianie oleju i filtrów
janusz75 odpowiedział(a) na piter7777 temat w Audi A4 B9
obawiam się, że narobiłeś Sobie niemałego bałaganu... powiedz tylko; - czy przed spuszczeniem starego oleju "wprowadziłeś" skrzynię w tzw. tryb serwisowy? głównie chodzi o opróżnienie zasobnika ciśnienia jak i "zablokowanie" pompy oleju - jak udało Ci się odłaczyć złącze wtykowe z płyty zaworów podczas jej demontażu? - jakie na tą chwilę masz ciśnienie w zasobniku ciśnienia? -
Skrzynia biegów S-tronic w Audi A4 B9 nie wrzuca biegów po wymianie oleju i filtrów
janusz75 odpowiedział(a) na piter7777 temat w Audi A4 B9
sam dokonywałeś wymiany czy warsztat?.. -
Dziwne stuki ze skrzyni biegów S-tronic w Audi A4 B9
janusz75 odpowiedział(a) na Piotel77 temat w Audi A4 B9
jeśli jesteś pewny... to pozostaje tylko demontaż i późniejsza weryfikacja co jest powodem stuków o których piszesz... trudno tak będzie, aby na odległość Ktoś więcej mógł Ci pomóc... -
a coś więcej napiszesz?..
-
Dziwne stuki ze skrzyni biegów S-tronic w Audi A4 B9
janusz75 odpowiedział(a) na Piotel77 temat w Audi A4 B9
jesteś pewny, że te stuki pochodzą od skrzyni biegów?.. odgłosy które słychać na "filmikach" a pochodzące od skrzyni biegów nie świadczą o żadnej usterce... każdy mechanizm zbudowany na kołach zębatych takie odgłosy będzie wydawać... piszesz, że słychać to na nierównościach, bardziej bym się "skupił" na zawieszeniu jak i samym podwoziu... najprawdopodobniej to tutaj będziesz miał coś nie tak... wiem, że kolega Muskel1 wrzucił kiedyś informację o "obrywającym się" połączeniu na zgrzewach wewnątrz podłużnicy... być może podczas uderzenia to właśnie połączenie (lub inne) się oberwało... ps. sprawdź Sobie najpierw i to na spokojnie czy podczas wymiany słupka jak i części zawieszenia wszystko zostało wykonane poprawnie?.. niedokręcona piasta, mocowanie zacisku hamulcowego, belka zawieszenia, przekładnia kierownicza (samochód dostał w koło) itp... bo być może tutaj Ktoś Ci zostawił "chochlika" który się bawi Twoim kosztem... -
Dziwny dźwięk przy odpalaniu Audi A3 8V 2.0 TFSI
janusz75 odpowiedział(a) na Bartek13260 temat w Audi A3
na to wygląda... być może wystarczy tylko wyczyścić i przesmarować... -
Dziwny dźwięk przy odpalaniu Audi A3 8V 2.0 TFSI
janusz75 odpowiedział(a) na Bartek13260 temat w Audi A3
nie wiem czy o te wycie Ci chodzi... te, które slychać zaraz po uruchomieniu... jeśli tak, to rozrusznik...