Skocz do zawartości

janusz75

Pasjonat
  • Postów

    160
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O janusz75

Informacje

  • Imię
    Janusz
  • Miasto
    Rybnik

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2017
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CYRB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. "Tak tylko wcześniej miał wlany olej o tej samej gęstości i przez jakieś 3tys. km nie było żadnych problemów." zapewne piszesz o okresie letnim... wtedy też mamy inne teperatury i olej "nie gęstnieje" tak bardzo... tak jak już pisałem wcześniej, wymiana oleju zapewne Nie uleczy tej skrzyni... bo najlepsze lata ma już za sobą... niemniej jednak, dalsza jazda na oleju który powoduje dodatkowe opory z którymi muszą się głównie mierzyć synchronizatory, jest dla niej zabójcza... Twoja decyzja... ps. nawet sprawną skrzynię można "zamęczyć" na oleju który nie jest dla niej przewidziany...
  2. do tej skrzyni "za gęsty" powinien tam być olej: 75W80 oryginał to: G052911A2 ta skrzynia dobrze współpracuje na fuchsie: FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 zaczołbym od zalania skrzyni olejem takim jaki powinien być... choć zapewne Nie uleczy jej do końca, bo ma swoje lata, to jednak do poprawnej pracy potrzebuje oleju o takiej lepkości jaką przewidział producent...
  3. jakim olejem zalana skrzynia?..
  4. no to konstrukcyjnie jest to samo... tylko ten ma krótsze bieżnie... tj. może pracować pod mniejszym kątem... jak unieruchomisz jedną część wału to drugą wychylasz na boki tak, aby ,,uwolnić" kulki przegubu... zobacz na YouTube film jak rozłożyć przegub kulowy Birfielda... jest tego trochę.. tylko pamiętaj, aby oznaczyć wzajemne położenie części wału!!!
  5. wiesz jak zbudowany jest przegub kulowy?..
  6. żadnego ściągacza!!! przynajmniej nie do rozpaławiania!!! później, aby zdemontować wewnętrzną część przegubu to i owszem... oznacz Sobie (trwale) obie części wału napędowego, ułożenie przegubu także, aby później po montażu obie części wału napędowego znajdowały się w tej samej płaszczyźnie jak przed demontażem... aby rozpołowić ten wał musisz "rozłożyć" przegub kulowy łączący obie części... później na wieloklinie będziesz miał zabezpieczenie które należy usunąć jeśli chcesz zdemontować wew. część przegubu... nic na Siłę... oznacz obie połówki tak jak Ci pisałem, jedną część wału zamocuj delikatnie w imadle - DELIKATNIE!!! a drugą tak kombinuj aby usunąć kulki przegubu wraz z koszem... trochę się ubrudzisz... ale robota fajna...
  7. samochód z 2008roku i tylko 50k nalotu??? no to zazdroszczę... ja już dobijam do 400tyś...
  8. nie wiem czy coś Ci da to zdjęcie, ale proszę; zaciski z Q5 jarzmo z S5 tarcze zimmermann
  9. zacznijcie od regulacji... w kilku przypadkach rozwiązało to problem... choć ja w swoim musialem wymienić skrzynię na inną, bo oprócz dwójki miałem jeszcze problem z trójką... i u mnie rzeczywiście skrzynia miała dość... jednak miałem kilka przypadków, że regulacja rozwiązala problem...
  10. ja w B8 też zmienialem przód z 314 na 345... zaciski montowałem z Q5... specjalnie szukałem z Q5 bo mają trochę większą średnicę tłoka... oczywiście pisze o zacisku TRW Girling...
  11. jest tak jak piszesz... w miarę jazdy, a dokladniej niżeszego stanu paliwa wskazania dotyczące zasięgu się nieco "cywilizują" osobiście się już do tego przyzwyczaiłem, a od stanu paliwa 1/4 można mu już zaufać... a tak nawiasem mówiąc, ładnie to wygląda jak zatankujesz zbiornik do pełna i przewidywany zasięg wynosi 870km... szkoda, że w moim przypadku nierealny... ale oko cieszy...🙃
  12. dokładnie... wszyscy chyba mają podobnie, aby zasięg wskazywany po zatankowaniu był osiągalny to chyba jazda z wiatrem i to jeszcze z górki...
  13. ciekawe, no i wydaje się być praktyczne... dzięki za info...
  14. numer oryginału do BPW to: N 105 916 08 świece jak już mają trochę kilometrów za sobą najlepiej wymienić w komplecie... ale to już jak Kto woli... ten numer z Boscha który podałeś jest Ok..
  15. "krańcówka" zamka maski sprawna?..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...