Skocz do zawartości

janusz75

Pasjonat
  • Postów

    171
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O janusz75

Informacje

  • Imię
    Janusz
  • Miasto
    Rybnik

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2017
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CYRB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. najprawdopodobnie O-ringi na pompowtryskach mają już dość... zacznij od pomiaru (sprawności) ciśnienia paliwa jakie generuje tandem-pompa... ale z opisu jaki przedstawiłeś to wzorowy przykład na tzw. nieszczelne oringi... oczywiście przyjmując, że kondycja silnika jest Ok, świece żarowe jak i ich sterowanie również... akumulator- rozrusznik także...
  2. na Twoim miejscu nie sugerowałbym się tylko ceną... a przedewszystkim tym, aby usługa była wykonana dobrze, tj. zgodnie ze sztuką... a drugim kryterium oczywiście cena... nikt nie chce przepłacać... ale tanio rzadko znaczy dobrze...
  3. "czy może mi ktoś powiedzieć jaka powinna być wartość wymagana wałka ssącego" taka jaką żąda sterownik silnika... bo to on ją ustala na podstawie wartości otrzymanych z czujników... ważnym jest, aby wartość wymagana (tą jaką oczekuje sterownik) była bliska wartości rzeczywistej (aktualnej)
  4. jak będziesz w ASO po O-ringi to zapytaj czy jest dostępna...
  5. najprawdopodobnie te: 8E0898380 ale najlepiej jak podjedziesz do najbliższego ASO i zamówisz Sobie po numerze nadwozia...
  6. o-ringi, uszczelki, itp. tylko ASO... bardzo często się zdarza, że zamienniki nawet renomowanych producentów bardzo szybko tracą elastyczność (twardnieją) i z powodu "oszczędności" ponowna robota... oczywiście zrobisz jak uważasz... ale na kilku uszczelkach pieniędzy nie zaoszczędzisz... a stresu i nerwów napewno... polecam tylko oryginał...
  7. na każdym silniku (górna pokrywa łańcucha) umieszczona jest tzw. etykieta produktowa... poniżej załącznik... a na niej w górnym prawym rogu umieszczona jest data produkcji... zawsze można także sprawdzić w ASO... pod warunkiem, że silnik znajdujący się w aucie wyjechał razem z nim z fabryki... jeśli brak etykiety to znaczy że nasi tam byli... wtedy też zalecam ostrożność...
  8. niemniej jednak uważam, że silniki w VW i Audi wyprodukowane od drugiego kwartału 2012roku (Skoda i Seat po 2014r) są wolne od tzw. "wady olejowej" osobiście nie spotkałem się z przypadkami nadmiernego poboru oleju w 2.0TFSI w VW/AUDI w silnikach z drugiej połowy rocznika 2012 do góry, które w trakcie normalnej eksploatacji wykazywałyby nadmierny apetyt na olej silnikowy... oczywiście zdarzają się jednostki które były i nadal są serwisowane w tzw. trybie longlife... no i tutaj to niestety loteria... sam od 10lat użytkuje jednostkę 2.0 tfsi o oznaczeniu CDNB z produkcji: 11.2012r. i ta jednostka z przebiegiem blisko 300 000km nie wykazuje żadnego nadmiernego apetytu na olej silnikowy... od wymiany do wymiany dolewam 0,5l oleju i tak jest od 10 lat... olej wymieniam co 10tyś/km...
  9. udało Ci się namierzyć soft do tego sterownika: 8W0820043G z softem 0090 mam podobny problem i nie wiem czy szukać innego softu czy bawić się z silniczkami... daj proszę znać jak udało Ci się rozwiazać problem...
  10. najprawdopodobniej wysokociśnieniowa pompa paliwa ma już dość... zdemontuj ją i zobacz czy popychacz pompy się nie zaciera... często się zdarza, że jak pompa się rozszczelnia i puszcza paliwo do silnika to "zmywa" także olej silnikowy i owy popychacz pracuje na "sucho" no i zaczyna się zacierać...
  11. "Tak tylko wcześniej miał wlany olej o tej samej gęstości i przez jakieś 3tys. km nie było żadnych problemów." zapewne piszesz o okresie letnim... wtedy też mamy inne teperatury i olej "nie gęstnieje" tak bardzo... tak jak już pisałem wcześniej, wymiana oleju zapewne Nie uleczy tej skrzyni... bo najlepsze lata ma już za sobą... niemniej jednak, dalsza jazda na oleju który powoduje dodatkowe opory z którymi muszą się głównie mierzyć synchronizatory, jest dla niej zabójcza... Twoja decyzja... ps. nawet sprawną skrzynię można "zamęczyć" na oleju który nie jest dla niej przewidziany...
  12. do tej skrzyni "za gęsty" powinien tam być olej: 75W80 oryginał to: G052911A2 ta skrzynia dobrze współpracuje na fuchsie: FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 zaczołbym od zalania skrzyni olejem takim jaki powinien być... choć zapewne Nie uleczy jej do końca, bo ma swoje lata, to jednak do poprawnej pracy potrzebuje oleju o takiej lepkości jaką przewidział producent...
  13. jakim olejem zalana skrzynia?..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...