Skocz do zawartości

janusz75

Pasjonat
  • Postów

    233
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O janusz75

Informacje

  • Imię
    Janusz
  • Miasto
    Rybnik

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2017
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CYRB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. na Twoim miejscu nie marwiłbym się na zapas... choć oczywiście Cię rozumiem, to oby obawy okazały się przedwczesne... na tą chwilę zrób porządek z zaworkiem jak i szczelnością kolektora wydechowego... na spokojnie posprawdzaj Sobie wszystko czy jest Ok... następnie wykasuj błędy w sterowniku silnika (nawet gdyby ich nie było, pozwoli to na wyzerowanie korekt) no i oczywiście nie zapomnij napisać później, że wszystko jest Ok...🙃
  2. dla silnika AJQ szpilki głowica-kolektor - N0444115 M8x30 13szt nakrętki kolektora - N91130801 M8 13szt podkładki pod nakrętki - N90357201 13szt zawór - 035103245A
  3. zajmij się najpierw właśnie tym... jeśli są jakiekolwiek nieszczelności w obrębie sondy lambda to o poprawnej pracy silnika można zapomnieć... naprawdę wystarczy mała nieszczelność na kolektorze wydechowym, aby "podciągało lewe powietrze" które z kolei rejestruje sonda lambda i na tej podstawie dokonuje korekcji... co niestety odbija się na poprawnej pracy silnika, i to szczególnie na wolnych obrotach... zdemontuj kolektor (sprawdź jego prostolinijność, a znając 1.8T zapene będzie banan) jeśli będzie "wypaczony" to dobry szlifierz, ewent. inny... wymień wszystkie szpilki na nowe... i poskładaj całość na nowych uszczelkach z zachowaniem momentów dokręcania...
  4. mam u siebie swap na 345mm wraz z zaciskiem z Q5... wszystko pasuje bez problemu, przy czym ja specjalnie szukałem zacisku z Q5 właśnie ze względu na większą średnicę tłoka...
  5. trudno mi powiedzieć co oznacza ten parametr o którym piszesz... dawno nie miałem do czynienia z 1.8T na placu także nie mam takiego autka aby podejrzeć... byc może Ktoś kto ma większą wiedzę w tym temacie Ci pomoże...
  6. niestety nie znam innego sposobu jak tylko jej demontaż i późniejsze oględziny... zdarza się (niestety) że pompa nie cieknie, nie hałasuje a ,,obluzowuje" się wirnik na osi pompy... no i niestety wydajność pompy maleje, a obieg płynu jest zakłócony... nie twierdzę, że tak jest i w tym przypadku... ale wg. opisu dużo na nią wskazuje... nie masz w okolicy majstra który by się umiał temu na spokojnie przyjrzeć?.. co innego pomoc na odległość, no i zupełnie co innego mieć auto na warsztacie... bo tak na odległość to tylko sugestie... chłopaki też tu pisali o termostacie, można faktycznie od niego zacząć... bo koszt nie duży, nakład pracy także niewielki, a on także może robić takie cuda... tylko jeśli się zdecydujesz to tylko oryginał, ewentualnie Behr... mając auto na miejscu temat udało by się rozgryźć w miarę szybko... niestety na odległość więcej pomóc nie mogę...
  7. to że pompa była wymieniana to niestety o niczym Nie świadczy... niestety większość zamienników jest kiepskiej jakości... wg. Twojego opisu obstawiam pompę... ewentualnie termostat... ale zaczął bym od sprawdzenia pompy.... natomiast co Ty zrobisz, to już zależy wyłącznie od Ciebie...
  8. to wystarczy... sterownik silnika bada także przepływ przez układ EVAP... wysterowuje zawór i ,,czeka" na sygnał z sondy i przepływomierza (jeśli jest, jeśli nie to z map sensora) w Twoim przypadku brak tego przepływu i w konsekwencji Check... jeśli wiesz lepiej to Ok... ja Ci tylko pisze jak to działa...
  9. z opisu autora wątku obstawiałbym właśnie pompę... węże do chłodnicy gorące, dlatego na ten moment termostat bym wykluczył... natomiast, płyn w zbiorniczku zimny... co może (ale nie musi) świadczyć o problemie w obiegu płynu chłodniczego... miałem już kilka pomp które generowały właśnie takie objawy... "obluzowany wirnik" pompy, co w poczatkowj fazie objawia się "przegrzewaniem" właśnie podczas dynamiczniejszej jazdy...
  10. kiedy była wymieniana pompa wody?..
  11. EVAP podlega diagnozie własnej jak i jest jednym z składowych tzw. "kodów gotowości" jeśli system EVAP jest niesprawny to CHECK się zaświeci... ps. po co takie "cuda" jak odpinanie EVAP-u?..
  12. tzw. "kołek" po naprawie opony... spokojnie, tak to powinno wyglądać po naprawie... może trochę za krótko chłopcy obcieli... ale jest Ok...
  13. poprzednio wprowadziłem Cię w błąd, za co przepraszam... w załaczniku masz dane dotyczące pomiaru jak i wartości ciśnienia oleju dla silnika CJEB
  14. z tego co pamiętam to na biegu jałowym powinno być min. 1,2 bara... oczywiście przy temperaturze oleju co najmniej 90 stopni... 0,6 to zdecydowanie za mało...
  15. podjedź do kumatego mechanika, bo malo prawdopodobne aby obie pompy miały te same usterki... jeśli chodzi o pompę pierburg to kształt tzw. talerzyka Nie ma tutaj Nic do rzeczy... po prostu ma inny kształt, ale jest to w 100% zamiennik... pierburg z numerem: 7.06032.10.0 pasuje p&p do silnika który posiadasz... odstaw samochód do warsztatu o którym wspominałeś, bo szkoda Twojego czasu i pieniędzy na zgadywanie...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...