
maestrus
Pasjonat-
Postów
146 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
2O maestrus

Informacje
-
Imię
Karol
-
Miasto
Ząbki
Auto
-
Model
A4 B5
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2000
-
Silnik
1.2TFSI
-
Kod silnika
AJM
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Kilka lat temu pisałem - ale szukać nie zamierzam. Dalej w moich rękach od 2009 roku. Aktualnie już 768k. Turbina wciąż w oryginale ale właśnie szykuję się do remontu - puszcza już olej na uszczelnieniu. Wtryski w oryginale - wymienione 3 razy uszczelki wtrysków. W głowicy już dość wyraźne wytarcia przy uszczelnieniach dlatego dane są o 1mm grubsze podkładki miedziane pod wtryski. 3 kpl. sprzęgła założony. Oryginalna dwumasa przeżyła bez problemu 2 kpl. Zawieszenia ile kpl. założyłem - nie liczę już ale sądzę że jest to 4 kpl. jeżeli chodzi o wahacze górne. 3 kpl. jeżeli chodzi o wahacze przód (dół zawsze lem z oryginału - zeszlifowane znaczki audi). Auto nie wygląda na swój przebieg - stan wnętrza bardzo dobry, powiedział bym, że lepszy niż niejedno auto, które widziałem z przebiegiem rzędu 150-300tyś. Robimy i jeździmy dalej. Z usterek - po tak długim czasie - muszę zrobić uszczelenienie czołowe kompresora klimatyzacji wreszcie bo ciśnienie gazu trzyma tylko przez około pół roku. Ciśnienie sprężania może nie jest już rewelacyjne ale po takim przebiegu i tylu latach 29 bar nie jest wciąż źle. O ile dobrze pamiętam 26 kwalifkuje silnik do grubszego remontu. 2 komplet wałek,szklanki,panewki w głowicy założony przy jakiś 450-500tyś. (niestety szklanki zużyły się maksymalnie) :-)
-
maestrus obserwuje zawartość [A4, B5, AJM] Crash shutdown activated 18017 w ECM/ECU
-
Witam, Przejrzałem forum i znalazłem wiele różnych tematów jednak nie do końca pasujących do mojego przypadku. Mam błąd 18017 w sterowniku ECM, czyli crash shutdown activated. Niestety kodu nie da się skasować bo natychmiast wraca. Jeżeli chodzi natomiast o AirBag moduł nie zgłasza żadnych problemów. Sprawdziłem więc połączenia między modułem AirBag i ECM, które są OK. Zrobiłem pomiar parametrów w module AirBag i tutaj wszystko jest w porządku - są 2 poduszki - kierowca/kierownica + pasażer dash. Obie sprawne. 2x napinacze pasów również OK (pomiar prawidłowy). Auto nigdy nie uczestniczyło w wypadku, mam go od 2004 roku. Problem zaczął objawiać się nie działającym zamkiem centralnym - moduł w bagażniku z prawej strony (Avant). Myślałem, że to wina zamka początkowo dlatego mam drugi ale to nie rozwiązuje problemu. Zamek centralny raportuje błąd 1366 - właśnie ze względu na obecność błędu 18017 w sterowniku ECM. Pomyślałem, że być może winne są czujniki zderzeniowe boczne, więc na wszelki wypadek sprawdziłem okablowanie oraz je wymieniłem - jednak efekt jest ten sam (to był taki trop w ciemno gdyż nie miałem już pomysłu - sterownik AirBag raportuje odłączone czujniki zderzeniowe poprawnie a po podłączeniu i skasowaniu błędów jest OK). Podsumowując: 1. w airbag ecm błędów brak 2. w airbag sprawdziłem carprog crash data - brak 3. ecm raportuje 18017 błąd 4. okablowanie między ecm i airbag ecm sprawdzone - OK 5. centralny zamek dostaje sygnał z ecm i raportuje błąd 1366 Być może ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze sprawdizć aby coś podpowiedzieć? Dziękuję.
-
Centralny otwiera drzwi tylko z zamka bagażnika.
maestrus odpowiedział(a) na Przemo80K temat w Audi A4 B5
Czy udało Ci się rozwiązać problem? -
Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD
maestrus odpowiedział(a) na majster151 temat w 1.9TDI
Być może szklanka w otworze w głowicy się przycina, zrobiła się jakaś zadra lub dostała w gnieździe nadmiernego luzu i stąd jak ją blokuje nie jest w stanie skompensować wystarczająco luzu co dalej powoduje taki a nie inny efekt - tylko to przychodzi mi do głowy skoro wszystko resztę jest OK. -
Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD
maestrus odpowiedział(a) na majster151 temat w 1.9TDI
A czy zakład wykonał kompensację luzów zaworowych - tak wiem, są tam popychacze hydrauliczne jednak taka kompensacja jest konieczna. Przerobiłem temat na AJM na którym zużywam juz 4 zestaw szklanki + wałek (zawsze INA + KS i panewki Glycko). Obecnie 690tys przebiegu. Mój pierwszy remont przy 380tys. a potem głowica przy 560tys po raz pierwszy wraz z kolejną wym. wałka i popychaczy - tutaj rozczarowanie, o którym piszesz bo jakieś 35tys i wałek ze szklankami w stanie opłakanym (szklanki dziurawe a wałek na szrot). Myślałem, że trafiłem słabej jakości podróbkę ale to nie prawda - teraz już wiem. Sprężyny zaworowe robią się twardsze a splanowane 7 setek płaszczyzny z głowicy oraz szlifowanie zaworów aby je "zabielić" spowodowało ich podniesienie o jakieś 2-3 setki. do tego twardsza sprężyna i szklanki nie dają rady i poddają się... Kolejny remont, kompensacja luzów w zakładzie (fizyczna) oraz wymiana sprężyn na nowe przyniosły oczekiwany efekt. Na reszcie AJM nie stuka, nie fuka. Szklanki ponownie INA + wałek KS i panewki Glycko. Lecimy od 690k dalej aż do uśmiercenia dołu, który w oryginale wciąż daje radę (28,5 na zimnym a 30-30,5 na ciepłym kompresji). Norma podaje koniecnzść remontu od 26.ale na razie nie widzę takiej konieczności Przy okazji zdjąłem miskę olejową, oczyściłem ją, umyłem smog i postanowiłem wymienić pompę oleju na pieburga bo trafiła się za rozsądne pieniądze (profilaktycznie, bo stara wciąż trzymała ciśnienie). Silnik wymyłem ropą. Po 1000km spuszczony olej wygląda jak z bańki -
Snieżynka nie chce się włączyć= poniżej 2 stopni to normalne.
maestrus odpowiedział(a) na 7ka temat w Audi A4 B5
Swoją drogą tak się zastanawiam czy jest możliwość jakaś aby obejść problem wyłączając/kodując gdzieś w sterowniku funkcję zabezpieczającą przed uruchomienie sprężarki w temp. 5 i mniej w odpowiedni sposób. Czy ktoś może miał z tym do czynienia? -
[B5 ADR] Demontaz przedniej klamki oraz zamka - fotostory
maestrus odpowiedział(a) na kred temat w Audi A4 B5
W razie czego zawsze dostępne na stronie jednego z Kolegów:http://audi.pacula.eu/audi-a4-b5-demontaz-nakladek-zewnetrznych-klamek/ Prosta sprawa Pozdrawiam. -
Przez wynik negatywny mam na myśli, że w 10 próbach, które już wykonałem żaden wynik nie zabarwił odczynnika co oznacza brak spalin w układzie chłodzenia. Płynu nie ubywa (na dystansie około 15k). Wokoło silnika sucho w przy pompie również. Jak nie ubywa płynu to nie może być mokro :-) Zauważyłem, że jak włączam klimę i silnik jest mocniej obciążony (mocniej obciążony jest też napęd paska PK) to zaczyna się szybciej grzać. Będę to sprawdzał ale być może pasek zaczyna się "ślizgać" - ciekawe czy to możliwe bo nic na to nie wskazuje.
-
Nie zgodzę się, dlatego drążę temat. Mam ten samochód w domu od 2004 roku i nigdy czegoś takiego nie było. Temperaturę czy -30 czy +35 trzymał 90C +/- ewentualna grubość wskazówki przy skrajnych temperaturach zimno/ciepło ale nie wchodził nigdy w pobliże kreski 100C (pierwsza kreska za 90C). Dziś sprawdzałem po raz kolejny spaliny w układzie chłodzenia - wynik negatywny. Zauważyłem jednak spore ciśnienie jak się zagrzał po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego, wyrzuciło trochę płynu przy jego odkręceniu -> będę wyjmował kolejny raz nową pompę. Nie wierzyłem w to ale moje podejrzenia kieruję właśnie tutaj - moja teoria teraz jest taka że woda nie ma takiego obiegu jak powinna mieć być może odpadła któraś z łopatek nowej pompy??? i woda gotuje się od dołu a para wodna zaczyna wypierać do góry i stąd wyrzut wody przez korek po jego odkręceniu. Pytanie do Was czy możliwe jest, że mam wynik negatywny z testera uszczelki głowicy a przedmuchy są do układu chłodzenia? (Chcę kategorycznie wykluczyć uszczelkę głowicy, co prawda przebieg duży bo przeszło 600kk ale nie sugerował bym się przebiegiem, auto chodzi malina ogólnie).
-
Drodzy Koledzy, Jednostka wollnossąca 1,8 ADR (125KM) rok 98, A4, B5 zasilanie Pb+LPG. Auto przegrzewa się, niewiele ale temp. na blacie dochodzi do 100-105 stopni Celsjusza. 1. Wymieniony termostat Vernet 87C temp. otwarcia, zrobiłem to drugi raz bo wcześniej wsadziłem Wahler też na 87C. Oryginał był na 87C i było ok. 2. Wisko sprawne, wymienione na nowe na zimnym można lekko zatrzymać ale jak przekroczy 60C już nie tak łatwo bo ciśnienie oleju robi swoje i wisko kręci jak "dzikie" 3. Układ odpowietrzony (zbiornik wyrównawczy w górze, a wąż od nagrzewnicy zdjęty. Brak powietrza w układzie 4. Sama nagrzewnica wcześniej przeczyszczona - woda przepływa swobodnie bez najmniejszych oporów (odkamieniacz, kwasek cytrynowy płyn do płukania chłodnic, cały układ był przeczyszczony i nagrzewnica jeszcze osobno też. Robiłem też bypass nagrzewnicy - jest to samo. 5. Pompa wody nowa, sprawna - cyrkulacja wody jest 6. Czujnik temp. na wszelki wypadek wymieniony WS2605 by Vernet - odczyty na VAG takie same jak na starym 87-102C na oby - na ECU + Instruments porkywają się +/- 1-1,5C. 7. Brak wycieków, króćce dobre nie ubywa wody ze zbiornika, nie kopci, brak jakichkolwiek innych oznak, płyn czysty a wynik pomiaru spalin w zbiorniku negatywny póki co. 8. LPG sprawdzony (mapy) wszystko OK. na Bp przegrzewa się tak samo jak na LPG. Np. jadę 60km i przez 40 nic się nie dzieje a potem nagle temp skacze do 105 i tak trzyma przez chwilę powoli schodząc ponownie do 90. Jeśli włączę nagrzewnicę na max żeby zbić temp również zbija - w oczach Jakieś konstruktywne sugestie? Dziękuję. PS: Wiem, że temat poruszany milion razy, przeczytałem już chyba wszystkie wątki na ten temat i zrobiłem wszystko co mogłem.
-
No właśnie - wszyscy piszą, że nie ma regulacji... oczywiście w zacisku jest samoregulator ale linka ma dzielony pancerz, na którym jest właśnie wspomniana regulacja, którą należy ustawić przy wym. zacisku lub samej linki. Wg mnie ma to znaczenie i pozwala regulować ręczny hamulec. Wykręcając regulację -> wydłużamy pancerz a zatem skracamy linkę bo koniec pancerza przesuwa się w tył (zachodzi mocniej na linkę) w związku z tym jak zaprzemy go to będzie mniej linki wystawało przy zacisku (mocniej trzeba się naginać aby założyć na uchwyt samoregulatora). Trochę się z tym namęczyłem już ;-)
-
Nie ma. Widziałem mnóstwo AJMów i sam go mam i nie ma tam nic takiego...Nie widziałem też aby w ETKA coś takiego było. Tylko śruba regulacyjna na maglowinicy, o której piszą koledzy ale z tym b.ostrożnie! może potem np. coś zacząć stukać w maglu itp ;-)
-
U mnie po kilku takich dziwnych dźwiękach zakończyło się na tym, że biegi zaczęły wchodzić gorzej (szczególnie 1,2) a potem już prawie wszystkie. Proces trwał około 6-8ms i zakończyło się na wym. łożyska igiełkowego za 27zł ale skrzynię trzeba zwalić... :-( Dlatego warto od razu obejrzeć dobrze sprzęgło, wym. uszczelniacz wału korbowego i olej w skrzyni - gdyby przyszło Ci też robić to aby potem nie było niespodzianek...
-
Proponuję zapoznać się z tematami dwoma: 1. Tutaj nowsza wersja z przekaźnikiem zamkniętym 2. Tutaj starsza wersja z przekaźnikiem otwartym Jeśli po wł. manetki (nie cyka) to może być przerywacz do wymiany. Jest też opcja, że to manetka nie działa jak trzba (poruszać delikatnie góra/dół jeśli cyknie przekaźnik w przerywaczu to rób manetkę a jeśli nie to styki się "łapią" i dlatego nie działa).
-
A ja polecam kupić nowy cena między 50-100zł to nie majątek i masz spokój.... np. http://autowanda.pl/?page=catalog/browse&cat[cat]=36007965&cat[cmf]=2ea&cat[cmo]=3e2&cat[cve]=14ec&offset=0&sort= TO NIE REKLAMA!