Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aha to skąd teraz sterownik wie kiedy ma się wlaczyc a kiedy nie???

Mi to wyglada na jakiś sygnał z WS ewentualnie przepięcie pinu w MCE który steruje poziomowaniem

 

Wole się dowiedzieć bo mowa jest o ucinaniu kabla na pinie 17

Moze lepiej przełączyć z pinu 11 do 23??

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

  • Odpowiedzi 3.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie, no ciągnąć nie trzeba, bo ten kabel gdzieś idzie. Najprawdopodobniej żółty na pin 11 WŚ właśnie. i zamiast na pin 11 WŚ, ma iść na 23B MCE. Tak to rozumiem.

Opublikowano

O to juz lepiej
Ide do auta oblukac co i jak
Ps a moze na WS jest jest pin wolny w którym pojawia sie napięcie w trybie auto i wystarczy mostek??
Posprawdzam przy okazji


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Zobacz przy okazji czy na 11 napięcie pojawia się tylko przy załączeniu mijania, a w auto nie.

Opublikowano
U mnie jak na zdjęciu. Most-kowane piny 16 i 7 (niebieski kabel)
Reszta ze zdjęcia może się komuś przyda. Schemat w mojej B7 ale praktycznie to samo co w B6.
f38666ced757ec4dc06fed6201f5ddce.jpgbecca8b58b15cc1d0e27ff78b1f590a2.jpg
 
 
Tapnięte z iPhone
 

Ok jestem w aucie i szybkie porownanie wtyczek i u mnie pin 13 jest pusty a u kolegi jest zolty kabelek moze to on jest przyczyna??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

Oki sprawdziłem

Na pin 11 WS w trybie auto i postojowych jest 0,2V a w trybie swiatel mijania 12V

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Z kolei na pinie 13 ktory mam wolny a u kolegi jest tam zolty przewod mam 12v

Opublikowano

Kolega august dobrze mnie zrozumial. Jesli chodzi o odnalezienie przewodu do sterownika poziomu na pin 17 to trzeba rozizolowac wiazke od WS do MCE, szukac punktu zbiorczego zoltych przewodow i odlaczyc ten do sterownika poziomu. Przy WS nic nie mozna wyciąć bo od pinu 11 WS do MCE zolty kabel musi isc - jest to informacja dla MCE ze WS jest w pozycji swiatel mijania.

To ze jeden kolega ma na pinie 11 a drugi na pinie 13 WS zolty kabel moze oznaczac ze jeden wlacznik jest od b6, drugi od b7.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Kolega chester121 dobrze sprawdzil. I dlatego jak jest auto trzeba to +12v wziąć z innego miejca (z wyjscia na lampę), bo na żółtym kablu napięcie pojawia się tylko po przekreceniu ws na pozycję swiatel mijania

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A czy bez Rozizolowania tej wiązki od włącznika świateł do MCE nie da sie tego zrobić?

Ta taśma strasznie klejąca jest i wole ja zostawić

 

Albo np. przepiąć pin 11 do do pinu 13 i bedzie 12V ???

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

 

Opublikowano
Kolega chester121 dobrze sprawdzil. I dlatego jak jest auto trzeba to +12v wziąć z innego miejca (z wyjscia na lampę), bo na żółtym kablu napięcie pojawia się tylko po przekreceniu ws na pozycję swiatel mijania

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Czy jesteś pewien, że sygnał włączonych świateł na sterownik xenonów ma iść na Pin 17, a nie 5?

 

Znalazłem jakąś rozpiskę sterownika, ale to może był od B5.

 

Chester, nie możesz zrobić mostka w wś bo MCE dostanie jednocześnie informacje o włączonym trybie auto i mijania.

 

Ja się muszę uporać z niedziałającym samopoziomowaniem wogóle. Myślicie, że komp zablokował to po wymianie żarników, odłączaniu lamp i aku?

Błędów na fisie nie mam.

 

 

 

Opublikowano
 
Czy jesteś pewien, że sygnał włączonych świateł na sterownik xenonów ma iść na Pin 17, a nie 5?
 
Znalazłem jakąś rozpiskę sterownika, ale to może był od B5.
 
Chester, nie możesz zrobić mostka w wś bo MCE dostanie jednocześnie informacje o włączonym trybie auto i mijania.
 
Ja się muszę uporać z niedziałającym samopoziomowaniem wogóle. Myślicie, że komp zablokował to po wymianie żarników, odłączaniu lamp i aku?
Błędów na fisie nie mam.
 
 
 

Ja nie myslalem o mostku tylko wypiac pin 11 i wsadzic go w pin 13 we WS

co do poziomowania to czy robi test podnoszenia swiatel?? Chodzi mi czy silniczki działają

Po rozłączeniu lamp moze pojawić się błąd poziomowania, ale musi byc na desce widoczny.
Jesli go nie ma tzn., że to nie w tym problem
Bardziej mysle mechaniczny blad
Bo elektronicznie jest ok skoro nie ma bledu



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

Test jest. Błędu nie mam na desce.

Wysłano z Nokii 5110

Opublikowano

To skad wiesz że nie masz poziomowania??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Przy włączonych mijania (nie auto) wjechałem na próg zwalniający a lampy nic...

Wysłano z Nokii 5110

Opublikowano

Mi na progach tez nic nie reaguje bo zawieszenie nie ugina się tak bardzo
Zobacz przy awaryjnym hamowaniu wtedy przód pójdzie w dol a tyl do gory i wtedy światła powinny się podnieść


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Panowie, od sterownika poziomowania wyjmować wtyczkę, odcinać pin 17, zaizolować ten idący od strony auta, a ten kikut co zostanie przy wtyczce, to do niego dolutować nowy kabelek i pociągnąć do MCE i zmostkować do pinu 23 w kostce 23-pinowej. Wtedy samopoziom reguluje lampy w trybie zarówno AUTO, jak i pozycji 1 czyli włączonych światłach mijania. Sorry, że dopiero teraz, ale brak czasu totalny. Pozdrawiam.

Opublikowano

Bóg Ci zapłać dobry człowieku!

Wysłano z Nokii 5110

Opublikowano

a no nie za ma co :grin:

Opublikowano

A gdzie idzie oryginalny przewod ze sterownika pinu 17
Moze da się go znalezc i przepiac??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

mostek w wiązce. bardzo głeboko. to jest połączenie z pinami 5 lamp, gdzieś jeszcze to idzie, zamknąłem już kompa i nie otwieram go, bo muszę inne sprawy ogarnąć... najszybciej i najprościej jest po prostu zrobić tak, jak napisałem. dużo nie ma, osłona pod kierownicą 3 śrubki, schowek 5 lub 6 śrubek i to tyle co potrzeba tak na prawdę zdjąć... nie marudzić, nie takie demolki się robiło, jeśli mam być szczery, to sufit u mnie potrafi w 32 minuty wyjechać łącznie z wszystkimi plastikami do okoła, więc schowek i półka pod kierownicą to max 3 minuty i jest na wierzchu łącznie z wypiętymi wtyczkami. do roboty!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...