Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lakier metalik z efektem perła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Moja a4 dostała ostatnio w d*pę od poloneza. Pokazała, że ma twardą d*pę - polonez chyba do kasacji, natomiast ja mam porysowany zderzak, pobitą lampę i drobne ryski na tylnej klapie. Mój problem polega na tym, że mam lakier metalik z efektem perły. Podobno ciężko się to lakieruje, żeby nie było widać różnicy.Czy ktoś z was malował takim lakierem - podobno jest trzywarstwowy. Gdzie najlepiej to zrobić? Wina nie była moja, więc wstawiłem do ASO Szewczyk i czekam na rzeczoznawcę. Mogę oczywiście w każdej chwili ją stamtąd zabrać. Czy warto malować całą klapę tylną, czy tylko zaprawkowo usunąć ryski. Robić to gotówkowo, czy bezgotowkowo. To mój pierwszy raz więc jestem zielony. Pomóżcie!!!

Pozdrawiam

MASA

Opublikowano

wyłącznie bezgotówkowo bo lakiernicy którzy potrafią lakierować perłą drogo się liczą a lakierować musisz wszystkie elementy dokoła (cieniować) i nie jest to łatwe. Weźmiesz kasę i zaraz się okaże, że będziesz musiał dołożyć drugie tyle - szkoda zachodu niech robią w serwisie od A-Z

Opublikowano

Tak bym chciał, ale słyszałem, że WARTA - bo tam jest ubezpieczony polonez - często nie zgadza sie na pokrycie wszystkich kosztów w ASO. Ponoć żądają naprawy zamiennikami. A ja mam wszystko oryginalne! Myślałem już o kupnie zderzaka używanego (ale oryginalnego) i pomalowania gdzieś indziej. Tylko ta perła - nie chcę, żeby było widać, że malowane.

Pozdro

Opublikowano

mają obowiązek doprowadzenia samochodu do stanu przed wypadkiem oczywiście może być brany pod uwagę stan zużycia elementów i użycie zamienników ale tylko wtedy gdy odpowiadają one jakością oryginałom. Najważniejsze jest to, iż w twoim przypadku napraw jest z OC właściciela poloneza zatem napraw winna nastąpić tak jak sobie tego życzysz czyli w ASO a co oni już wsadzą to zależy jak są porządni. Wiem iż ubezpieczalnie tak robią bo 20-30 % ludzi idzie do sądu z tym i wygrywają reszta odpuszcza i dopłaca ... :rant:

Opublikowano

Jeśli lakiernik kumaty nie będzie malował do styku a ścieniuje to nic widać nie będzie. Ponadto wchodzi w gre sprawa dobrze dobranego lakieru. Kolor będzie pasował dobrze jeśli się go ścieniuje i będzie dobrze dobrany lakier do pozostałych elementów.

To czerwona perła?

Z czerwoną perłą nie ma kłopotów przy malowaniu jak np. ze srebrami, że wychodzi "chmurzenie" na lakierze. Problemem jest co najwyżej słabe krycie tego lakieru.

Opublikowano

Masa jestes z Wa-wy więc z dobrym lakiernikiem niema problemu, do ASO nie wstawiaj tylko dowiedz sie do którego lakiernika wstawia ASO , jedz do niego i dogadasz sprawe :naughty: i tylko na bezgotówkowo ;)

Opublikowano

Hej, dzięki za podpowiedzi.

ASO Szewczyk ma własną lakiernię, ale już mi powiedzieli, że plastików nie bedą cieniować - a wiem, że inni cieniują bez problemu. Chyba trzeba będzie zabrać, a to WARTę wydoją, a będzie widać, że malowany. Bez sensu!

Pozdrawiam

Opublikowano

Malowaniem nic sie nie przejmuj. takie cieniowanie to jest w lakierni na porzadku dziennym (mowa o lakierniach a nie "lakierniach") Nie jest to wcale niewiadomo jaki trudny zabieg. I jesli masz tak porysowana klape ze jest jeszcze troche miejsca od krawedzi bocznych, to wogole nie bedzie innych elementów cieniowal tylko na klapie zrobi wpyłke a całą pomaluje klarem. Wszystko zalezy jak to wyglada.

Moze jakies fotki pokaz?

Opublikowano

Misior co ty gadasz :shocked: zrobi wpyłke a całą pomaluje clarem :shocked: ty niemasz pojęcia o lakierowaniu chyba, wpyłke to sobie można zrobić ale w majtkach :wallbash: bo mowa jest o lakierowaniu a nie partactwie :chytry:

Opublikowano

Norbi TDI nie do końca, dobry lakiernik powtarzam dobry lakiernik może miejsce reperowane ew. szpachlowane napylić bazą a cały element lakierować bezbarwnym, oczywiście jakby nie patrzeć zawsze pod jakimś kątem będzie to widoczne. Najlepiej cały element od nowa pomalowac.

Opublikowano

No MASA fotki pokazał i wszystko jasne o jakiej wpyłce mowa, jasne że sie da zrobić tylko sens takiego wykonania :thumbdown: a dwa no to własnie ze to :audi: nie polonez :naughty:

Opublikowano

Norbi TDI chyba wlasnie Ty niemasz pojecia o lakierowaniu.

Odpowiedz na jedno pytanie: czy jak masz element taki ze nie trzeba malowac całego baza (bo nie jest porysowany np na calej powierzchni) to lepiej zrobic wpylke baza na tym elemencie a całosc pomalowac klarem czy lepiej całosc bazą i dookoła wszystkie elementy cieniowac? Myslisz ze cieniowania nie widac? Cieniowanie polega dokladnie na tym samym co wpylka - malujesz cześc bazą a calosc klarem.

Druga sprawa jest taka ze jak oddajesz auto do lakiernika (porzadnego) to myslisz ze on bedzie dokladal sobie roboty i malowal z cieniowaniem? Czy zrobi ładną wpylke?

Opublikowano

Bezgotówkowo to sprawa wygląda tak,że ASO wystawi FV na kwotę np. 5.000pln dla WARTY a zrobią Ci te fure za 1500zł.reszta dla nich :decayed: Kumplowi w ASO tak tył zrobili ,że jak zajrzeliśmy pod zderzach :kwasny: -- lepiej było oddać do lakiernika rozliczyć się z ubezpieczycielem sprawcy w gotówce, zapłacić ile trzeba a reszte zostawić dla siebie. Nie licz na to ,że w ASO zrobią Ci tak żeby wyglądał jak nieuderzony :thumbdown:

Opublikowano

Motor ma racje. Tez znam przypadek takiego zrobienia auta, wprawdzie peugeota ale tez w ASO. Czesto sie zdarza ze robia poprostu na sztuke.

Opublikowano

Mój przykład to nie reguła ale PRZESTRZEGAM.

Swoją furkę wstawiłem do lakiernika, którego znam doglądam roboty i wiem za co płace.

ASO odwiedze jak mi każe np. ubezpieczyciel bądź bank jak ktoś ma leasing.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...