krystian_lech Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 Witam, Problem z zapowietrzeniem po raz pierwszy pojawił się kilka miesięcy temu - auto zgasło przy dojeździe do świateł i nie udało mi sie go już odpalić. Wizyta u mechanika pomogła, diagnoza - rozszczelniony układ paliwowy. Panowie przy okazji wymienili filtr paliwa, który podobno wyglądał na 30 tys. km a w rzeczywistości przejechał ok 10 tys. na paliwie BP. Problem powrócił ostatnio, ale tym razem wymiana filtra (8 tys. km) i wizyta u mechanika nie pomogła - auto zapowietrza się średnio co 1-2 tys km. Mechanik po pomiarze stwierdził że ciśnienie jakie daje pompa paliwa jest prawidłowe, nie znalazł także żadnych wycieków paliwa. Dodam, że auto gaśnie zawsze w tej samej sytuacji -tj w momencie ujęcia gazu i nie ma znaczenia ilość paliwa (raz zgasł przy pełnym baku, ostatnio przy 1/4) Odpala po 2-3 10cio sekundowych próbach kręcenia rozrusznikiem i jeździ przez kolejne 2-3 tygodnie bez żadnego problemu. Nie mam też problemów z odpalaniem rano na zimnym ani na ciepłym silniku. Auto zdaje się jest po chipie bo nie jeździ na 74kW... W czym może być problem? Może ktoś z forumowiczów znajdzie coś niepokojącego (oprócz termostatu który wiem że zdechł) w logach... Oczywiście z chęcią dowiem się również czegoś na temat ogólnego stanu mojej niuni Grupy normalne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22353.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22358.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22359.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22357.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22354.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22356.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22360.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22355.html BS Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22362.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22363.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22361.html Dynamiczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22365.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22366.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22367.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22369.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22368.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22370.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22364.html Z góry dziękuje za pomoc! Pozdrawiam, Krystian
krecik_20 Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 Witam. Na początek kąt synchronizacji do poprawy.
spanky Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 jezeli tam jest oryginalna sprezarka to program strasznie ja meczy ...
przemik Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 Jestes pewny ze masz silnik AVB ? Komputer jest ori z tego samochodu ?
krystian_lech Opublikowano 15 Września 2010 Autor Opublikowano 15 Września 2010 Jestem pewien, że był to AVB po wyjeździe z fabryki - wklejka z kodami wyposazenia tak twierdzi (u mnie dla odmiany pod tylnymi siedzeniami a nie w bagażniku) ETKA tez jest tego zdania, no i w dowodzie 74kW. Czy komputer jest oryginalny nie wiem, coś tam pewnie było grzebane bo był pękniety plastik od pokrywy komputera. W takim razie na co to wyglada i jak to zweryfikować?
spanky Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 Jestem pewien, że był to AVB po wyjeździe z fabryki - wklejka z kodami wyposazenia tak twierdzi (u mnie dla odmiany pod tylnymi siedzeniami a nie w bagażniku) ETKA tez jest tego zdania, no i w dowodzie 74kW. Czy komputer jest oryginalny nie wiem, coś tam pewnie było grzebane bo był pękniety plastik od pokrywy komputera. W takim razie na co to wyglada i jak to zweryfikować? 038 906 019 FP Twoj sterownik jest od silnika AWX ... teraz tylko pytanie czy silnik to AVB czy AWX ...
przemik Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 038 906 019 FP Twoj sterownik jest od silnika AWX ... Stąd moje wątpliwosci - dodatkowo mapy sa jak od AVF/AWX.
krystian_lech Opublikowano 15 Września 2010 Autor Opublikowano 15 Września 2010 Oto jest pytanie... Czy AVB od AWXa rozni sie czyms jeszcze poza sterownikiem i turbo? Jakis czas temu miałem jeszcze problem z mikro szarpnięciami przy przyspieszaniu w okolicy 2k obrotów, ale po wyczyszczeniu EGRa przy okazji wymiany rozrzadu problem ustąpił, także sądzę że poprzedni właściciel nie wysilił się na zmianę silnika, ale kto wie... Wracając do problemu zapowietrzania, czy widać coś niepokojącego w logach? Ostatnio jeżdżę z komputerem w samochodzie żeby podłączyć się po tym jak zgaśnie. Czy jest sens logować podczas odpalania/opowietrzania? Jeśli tak to które grupy najlepiej?
krystian_lech Opublikowano 27 Września 2010 Autor Opublikowano 27 Września 2010 Odświeżam kotleta Otóż poprawiłem kąt synchronizacji - auto zdecydowanie równiej pracuje na biegu jałowym (wcześniej zdarzyły się lekkie drgawki przy wyłączonej klimie), natomiast po zabiegu zdecydowanie pogorszyły sie korekcje i BIPy. Było: -0,61 -0,87 0,64 0,85 -0,64 -0,85 0,61 0,85 i: -3 4 -6 -11 -5 5 -6 -10 a teraz jest: -1,36 -1,36 0,94 1,74 -1,36 -1,34 0,94 1,74 -7 -1 -12 -12 -12 0 -11 -12 W którymś z postów przeczytałem że słabe korekcje można korygować kątem synchronizacji, czy w takim razie lepiej mieć odchyłkę kąta i lepsze korekcje czy odwrotnie? Pozdrawiam.
nowy-21 Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 korekcje ustawione na 0,0? [br]Dopisany: 27 Wrzesień 2010, 12:30_________________________________________________pomyłka kat synchronizacji
krystian_lech Opublikowano 27 Września 2010 Autor Opublikowano 27 Września 2010 tak, na jałowym jest prawie caly czas 0,0, rzadko wskakuje na 0,6. Podczas ostrego przyspieszania przy ok 4 tys.rpm wskakuje na 1,1.
nowy-21 Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 sprawdz wiazke i kostke od pompowtrysków może gdzieś sie poluzowała lub zasniedziała też moze byc przyczyna wychodzi ona z tyłu silnika w głowicy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się