Perez Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Witam, od kilku dni pod maską mojego silnika zaczęło coś głośno piszczeć, w okolicy paska napędu alternatora. Najwyraźniej pasek lub rolka prowadząca, lub napinacz, lub sprzęgłowy alternatora. Co ciekawe, naleje troszeczkę wody na zewnętrzną stronę paska następuje na chwilę cisza. Popryskanie WURTH-skim sprajem do pasków nie pomaga, WD-40 nie pomaga a WODA TAK. Miał ktoś takie objawy.?? B już nie wiem co trzeba by wymienić, pasek rolkę, napinacz, czy sprzegiełko alternatora...??????
rookie Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Jak wymienisz te trzy elementy to na pewno pisk zniknie. Z pewnością napinacz albo rolka jest winowajcą.
hidden22 Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Witam. miałem ten sam problem jak włączyłem nawiew i odpaliłem samo to zacząl pasek piszczeć okazało się ze napinacz paska alternatora był zajechany. wymieniłem go i już po problemie taki napinacz paska wyniósł mnie 420zl ;(
michcio1985 Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 420? orginał można kupić za 250 hydrauliczny, pozatym w avfie jest inny znacznie prostszy i tańszy na sprężynie za 100 ,na alledrogo tego pełno
hidden22 Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 no ori mi wlozyli ;p no wiadomo jak to mechanicy musze tez zarobic na czesciach brak slow ;p ale co tam czego nie zrobi sie dla niuni
Perez Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 Dzięki za wszelkie sugestie, dziś wymienie sam psaek, zobaczę jaki będzie efekt. A może ktoś ewentualnie podać jakiś nr./symbol tego napinacza ? Zebym wiedział jakiego mam szukać. I jak z wymianą? Bo widzę ze jest tam bardzo nikły dostęp.////
hidden22 Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 jesli bedziesz chcial wymienic napinacz paska alternatora to raczej bedziesz musial zdjac caly przód ;/ inaczej nie da sie do niego dobrac
Musashi Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 zacznij wymiane od sprzegla jednokierunkowego alternatora. jezeli pisk nie zniknie wtedy dopiero napinacz. w 90% przypadkow za uszkodzenie napinacza odpowiedzialne uszkodzone sprzeglo alternatora wlasnie. w avfie jest inny znacznie prostszy i tańszy na sprężynie za 100 ,na alledrogo tego pełno do 06.2003 roku sa montowane napinacze z tlumiekiem hydraulicznym. dopiero od 6.2003 roku zostal zastosowany naped jednopaskowy z napinaczem sprezynowym.
Perez Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 Właśnie też mi się wydaje że u mnie jest napinacz sprężynowy ale szukałem na allegro i w opisach piszą ze do AVF-a idzie hydrauliczny. http://allegro.pl/napinacz-paska-vw-skoda-audi-diesel-tdi-w-wa-i1221528667.html http://allegro.pl/napinacz-paska-wieloklinowego-audi-a4-a6-1-9-tdi-i1202565880.html a przy opisach napinaczy sprężynowych w opisach nie piszą że mają zastosowanie do AVF-a. Przyznam ze jestem zdezorientowany :no:
ROBERT Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 Jeżeli masz [AVF] z 2004 r. to masz inny napinacz powyżej nr. VIN 8E-4-010 001 jest 038 903 315 AH - jeden pasek PK i sprężarka klimy po prawej stronie do nr. VIN 8E-4-010 000 jest 038 145 299 A - dwa paski PK i sprężarka klimy po lewej stronie Jak zostało wspomniane wyżej na 99.9 % jest to sprzęgiełko alternatora
Perez Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 Czyli jaki??? Wydaje mi się że mam napinacz sprężynowy. Wymieniając pasek, odciągałem go kluczem, to chyba jest sprężynowy, chyba że się mylę. Wiec proszę o wyprowadzenie mnie z błędu..
ROBERT Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 podaj VIN [br]Dopisany: 20 Wrzesień 2010, 19:04_________________________________________________nowy typ (taki na pewno masz) stary typ
Perez Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 Dokładnie chyba taki (ten nowy typ) możesz podać mi jakiś numer/symbol katalogowy ???? Mój VIN WAU ZZZ 8E X4A 298345
ROBERT Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 Dokładnie chyba taki (ten nowy typ) możesz podać mi jakiś numer/symbol katalogowy ???? Mój VIN WAU ZZZ 8E X4A 298345 napinacz "nowy typ" 038 903 315 AH Jak zostało wspomniane wyżej na 99.9 % winne jest sprzęgiełko alternatora
Perez Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 Dzięki za info. Troszkę jestem zdołowany bo trochę rozkręcanie przedemną, bo raczej bez ściągnięcia całego przodu nie dostanę się do niego :(
ROBERT Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 Dzięki za info. Troszkę jestem zdołowany bo trochę rozkręcanie przedemną, bo raczej bez ściągnięcia całego przodu nie dostanę się do niego :( 1. Czy ty rozumiesz co się do ciebie "mówi" ? Sprawdziłeś to sprzęgiełko że zabierasz się za napinacz 2. Bez problemu da się to zrobić z założonym przodem
Perez Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 Sorki, co innego myślałem a co inne napisałem, jasne że w I kolejności do sprawdzenia sprzęgiełko Alternatora... :)
Musashi Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 Dzięki za info. Troszkę jestem zdołowany bo trochę rozkręcanie przedemną, bo raczej bez ściągnięcia całego przodu nie dostanę się do niego :( 1. Czy ty rozumiesz co się do ciebie "mówi" ? Sprawdziłeś to sprzęgiełko że zabierasz się za napinacz 2. Bez problemu da się to zrobić z założonym przodem kolega praktycznie jakis nieprzytomny. 1. do wymiany sprzegla nalezy zdemontowac alternator rzecz jasna 2. nie trzeba demontowac pasa przedniego do wymiany napinacza. nawet jezeli chce sie wymienic zgodnie z technologia VAG nie demontuje sie przodu tylko sie go odsuwa o 6 cm..... i to raczej prosta czynnosc... zajmuje 30 min.
Perez Opublikowano 21 Września 2010 Autor Opublikowano 21 Września 2010 Witam, zgadzam się z powyższym jestem rozkojarzony, za dużo rzeczy na głowie. Dziś wziąłem papieru ściernego, na zapalonym silniku przystawiłem do rolki napinacza (ostrożnie żeby paluszków nie urwało) troszkę ją zapolerowałem, zmieniłem pasek klinowy na nowy. I jak na razie wszelkie piski zniknęły, jest OK.
ROBERT Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 Witam, zgadzam się z powyższym jestem rozkojarzony, za dużo rzeczy na głowie. Dziś wziąłem papieru ściernego, na zapalonym silniku przystawiłem do rolki napinacza (ostrożnie żeby paluszków nie urwało) troszkę ją zapolerowałem, zmieniłem pasek klinowy na nowy. I jak na razie wszelkie piski zniknęły, jest OK. :mysli: I co Ci to dało ? Sprawdziłeś sprzęgiełko alternatora ? W końcu miałeś zdjęty pasek a to już wtedy (zdjęty pasek) dziecinnie proste. A jak byś wyeliminował to sprzęgiełko to wtedy pozostaje napinacz ew. rolka zwrotna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się