Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] SWAP Czy da się założyć skrzynię manualną 6 biegową zamiast manualnej 5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie. Czy da się założyć skrzynię manualną 6 biegową zamiast manualnej 5 biegowej w moim Audi A4 B5 AFN Avant 1996 przedni napęd. Jeśli tak, to jakiego symbolu skrzyni szukać i z jakiego auta (rocznik, model, typ silnika) i oprócz skrzyni czego jeszcze mogę się spodziewać - czy przeróbka polega tylko na wymianie skrzyni, czy jeszcze inne atrakcje się z tym wiążą (przeróbka komory w tunelu nadwozia, poduszki, łapy, mocowania, wsporniki, drążki, śruby, rozruszniki, dźwignie, obudowy, mocowania, sprzęgła, koła zamachowe, łączenia, przeguby, czujniki, liczniki itp.) Jeśli tak to jakiej skrzyni szukać, czy ktoś to już przrabiał, czy jest zadowolony, wady, zalety itp... itd... Proszę o konkrety techniczne, nie interesuje mnie wodolejstwo o subiektywnych odczuciach eksploatacyjnych (to nie ten post), bo jeźdżę także TDi 6 biegowym i różnice znam.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

jeśli mi proponowali przełożenie automatu na manuala, to raczej sie da :cool:

Opublikowano

Witam, czy nikt do tej pory nie wymienił w swojej Audiczce skrzyni z 5 biegowej manualnej na 6 biegową manualną??

Opublikowano

wymienial wymienial..

a wiec w skrocie co nie pasuje - łapy obydwie i kołyska

co do rozrusznika i sprzegla to powinno pasowac ale tego nie wiem na 100 bo ja wraz ze skrzynia wymienilem silnik na PD i musialem znalesc inny rozrusznik bo inne kolo zamachowe.

Poza tym rodzai skrzyn 6 biegowych jest wiele - głownie roznią sie przelozeniami.\

uzupełnij profil

Opublikowano

Tak jak kolega Gin napisał...

Moźna to zrobić ale mało co pasuje, trzeba się przygotować na nieprzewidziane wydatki adaptacyjne.

Jak duże to będziesz wiedział po zakończeniu operacji.

Ale gdzieś obiło mi się o uszy że ludziska to robią i są wniebowzięci, więc co tam pare złotych za przeróbkę...

Sam chyba tak zrobie jak skrzynia padnie.

Opublikowano

Może trochę nie w temacie ale po kiedgo zmieniać na 6 biegową? Potem będziesz bluzgał że za czesto musisz wajhą machac a auto straciło na dynamice...

Opublikowano

Sprawdziłem podczas jazdy jaka jest różnica w prędkościach obrotowych silnika przy 100km/h miedzy AVG 5 biegów i AVF 6biegów:

[AVG 5b]-4 bieg-100km/h-ok.2700obr.

-5 bieg-100km/h-ok.2100obr.

[AVF 6b]-5 bieg-100km/h-ok.2500obr.

-6 bieg-100km/h-ok.2000obr.

Wg. mnie nie warto zmieniać skrzyni w tym przypadku co opisałem[moze są skrzynie 6-biegowe do B5 są o dłuższych przełożeniach z silników 2,5 TDI bądź ATJ]

Ten 6 bieg nie jest takim nadbiegiem jak sie spodziewałem, liczyłem na maximum 1800obr. przy 100km/h na tym 6 b.

Zróbcie testy jak waszym przypadku szczególnie Ci co maja 6 biegów.

Opublikowano

Ups, myslałem że różnice w obrotach są wieksze :confused4:

W takim razie dlaczego doszły domnie słuchy że skrzynia 6 biegówa jest lepsza... czyżby znowu (pseudomechanicy gawędziarze)

Trzeba będzie zrewidować plany zamiany skrzyni.

Albo conajmniej poprzeć je dokładnymi badaniami...

Dołączam sie do prośby Motora zróbcie 6 biegowcy testy PLLLS.

Opublikowano

Wg.mnie do Turbo Diesla(duży moment obrotowy) bardziej pasują długie przełożenia gdyż komfort jazdy jest dużo lepszy niż częste machanie biegami.

Patrząc na wszytskie przełożenia w AVF 1,9 TDI PD którym jeździłem to każde jest krótsze niż w mojej 5 biegowej przekładni oprócz 6 biegu , którego nie mam a jest niewiele dłuższy niż mój piąty.

Napewno w silnikach 2,5 2,7 3,0 TDI z 6 biegowymi skrzyniami manulanymi przełożenia są dłuższe niż w 1.9 TDI PD ale tej skrzyni się raczej nie zamontuje do R4.

6 biegowa skrzynia 1,9 TDI jest napewno lepsza ale uważam ,że nie warto (zachodu) by zmieniać w VP Zgadadzam się z tym co napisał adadur

Opublikowano

Panowie, ponownie pytam, czy jest na tym forum ktoś, kto zamieniał w 1.9 TDI 110 KM - AFN lub AVF, skrzynię 5 biegową manualną na skrzynię manualna 6 biegową.

Opublikowano

Ja słyszałem od kogoś kto dobrze ogarnia temat mechaniki że skrzynia 6-biegowa od 5-cio biegowej różni się tylko tym że ma jedno przełożenie więcej nic poza tym ale nie jestem pewny tego czy tylko tym się różni bo nie jestem mechanikiem

Opublikowano

Czytam ten post i inne i co??? szlak mnie trafia jak to słyszę mam A4 1,9 TDi AFN 5 biegów i mam skrzynie 6Biegów leząca w garażu od A4 2,5 TDI AFB 150KM. kod skrzyni DQS.i planuje zamontować te skrzynie by zobaczyć jak to będzie się sprawować w silniku AFN bo nikt konkretnie o tym nie pisze a juz dłuższy czas zastanawiam sie jak by to sie zachowywało, przełożenia, obroty, spalanie no i wajhowanie.wiem narazie ze trzeba wymienić skrzynie, dźwignie zmiany biegów, wózek bo sa inne łapy i poduszki. na pewno jak zrobię test to napisze.

Opublikowano

Koledzy przy przekładce skrzyni 6 z AVF do AWX z 5 to potrzeba: skrzynie, sprzęgło kpl z dwumasem(6 ma większe), wybieraki do zmiany biegów, pasuje poduchę pod skrzynie ale nie koniecznie,dystans alu między silnikiem a skrzynią oraz blacha osłaniająca między silnikiem a skrzynią i to tyle. Półośki pasują. W przypadku swapu do AFN sprawa sie komplikuje bo dochodzi kołyska bo inne mocowanie skrzyni oraz alu łapa pod skrzynie 6 biegową. Prawdopodobnie półośki jeszcze ale to jestem pewien tak na 90%

Pozdrawiam

Opublikowano

Półosie pasuja kolego. bo sprawdzałem

Opublikowano

Półosie pasuja kolego. bo sprawdzałem

To w takim razie nie wychodzi wiele więcej bo tylko kołyska i alu łapa pod skrzynie z poduszką rzecz jasna...

Opublikowano

no tak własnie przymierzam się do takiej przekładki chyba ze ktos się zjawi by taka skrzynie kupic :gwizdanie:

Opublikowano

Sprzęgło od 2.5tdi do 1.9tdi nie podejdzie raczej. Dwumas do wału w 1.9 przykręcany jest na 6 śrub a w 2.5tdi na 8 śrub.

Opublikowano

Witam wszystkich panów maniaków 6-tego biegu.

Mam w swojej zamontowane 6 biegóe kod skrzyni DQS z 2,5 150 koni i sprawuje sięświetnie. Ja niestety nie mam AFN-a tylko AJM 115 koni i powiem tak. Sprzynia sprawuje się dobrze i przełożenia są nieco dłuższe aż do 5-tki. Jeśłi chodzi o 6 bieb to różnica na obrotomierzu to jakieś jakieś 2700 na 2200 więc sporo ale rzecz w tym że 6 biegu używam tylko na trasie bo jak się go wrzuca poniżej 140 km/h to na komputerze spalanie idzie w górę.

Dowiadywałem sięże trzeba zakodować sterownik silnika na 6-biegową skrzynię bo inaczej momenty obrotowa i dawkowanie paliwa sięnie zgadza i tak może być że więcej pali.

Co do przebudowy to macie racją, półosie takie same a poza tym wózek trzeba zmienić o skrzynię kupić najlepiej z łapami i mechanizmem wybierania biegów bo jest całkowicie inny. Jeśłi chodzi o dwumas i sprzegło to można zostawić wszystko z 5-ciobiegowej nawet rozrusznik tylko trzeba zastosować ten pierścień pomiędzy skrzynię a silnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...