Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Wymiana płynu chłodzącego


1977andrzej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zamierzam wymienić płyn chłodniczy przed zimą. Mam 1,5l koncentratu HEPU P999 G12 - kolor czerwony (taki wlewalem w poprzednim aucie a3 1.6). Aby uzyskać poziom zamarzania - 37C trzeba rozrobić go z woda destylowana w proporcji 50/50.

Pytanie:

- czy koncentrat, który mam będzie dobry do 1.9tdi

- czy trzy litry wystarcza...biorąc pod uwagę, ze nie zawsze da rade cały płyn spuścić z układu.

- czy jest jakiś zaworek spustowy do płynu chłodniczego? lub który z węży odłączyć aby jak najwięcej płynu spuścić.

- czy będzie konieczność odpowietrzania po zalaniu nowego płynu. Kiedyś jak wymieniłem płyn w A3 1.6 to tylko musiałem uzupełnić płyn w zbiorniczku po rozgrzaniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie opis na płynie - coś mi się wydaje, że ten właśnie jest niemieszalny z innymi płynami (w przypadku konieczności dolewki możesz mieć problem)

Kup G12 plus lub G12 ++ w ASO - cena prawie jak za Hepu.

Na resztę pytań nie odpowiem, ale odpowiedź napewno znajdziesz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z poradami zakupiłem w ASO koncentrat 2x1,5l G12++ Wiem ze to za dużo ale nie było pojemników 1l.

Codziennie tez przeglądałem forum w poszukiwaniu dobrego sposobu na spuszczenie starego płynu...ale nic nie znalazłem. Zapewne sam sobie tez poradze odczepiając ktorys z węzy ale może ma ktoś sprawdzony juz sposób?[br]Dopisany: 29 Wrzesień 2010, 11:40_________________________________________________Witam. W sobote zabrałem się za wymianę płynu. Po zdjęciu osłony silnika zobaczylem, że jest zaworek spustowy przy chłodnicy. Niestety po przekręceniu nic nie leciało. Zdecydowałem sie więc na zdjęcie króćca, który wchodzi do chłodnicy. Po wyjęciu zawleczki zabezpieczającej zsunąłem króciec z rurki biegnącej od chlodnicy i spuściłem płyn. Potem włożyłem spowrotem króciec na swoje miejsce i zalałem płyn....Wszystko ok, ale niestety pojawił się wyciek na połączeniu tego króćca i rury wychodzącej od chłodnicy. Pytanie więc co mogłem zrobić źle. Może jest tam jakaś uszczelka, która wypadła mi w czasie wymiany i teraz je nie ma (jeśli jest to proszę o nr z Etki)? A może z czasem połączenie się uszczelni pod wpływem temperatury płynu? dziś przejechałem 30km i troszkę cieknie ale na zbiorniczku wyrównawczym ubytku widocznego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że o-ring był na miejscu. Zapewne po tych kilku latach uzytkowania guma, z której był zrobiony stwardniała trochę i dlatego wyciekało. Wymiana pomogła i układ jest już szczelny.

Jeśli by ktoś próbował w powyższy sposób spuszczać płyn z układu to radzę żeby zaopatrzył sie od razu w O-ring oraz zawleczkę na króciec. Dodam, że nowego płynu zmieściło się około 2,8l. Więc wydaje mi się, że i tak jeszcze troche zostało starego płynu w silniku.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1977andrzej

Witam... :hi:

chcąc wymienić cały płyn powinieneś odkręcić króciec od silnika pod którym jest termostat i wyjąć termostat ,a wtedy zejdzie Ci cały płyn z układu chłodzenia...bo inaczej cały silnik jest zalany starym płynem i wymiana tak jak opisałeś to jest jakieś 50%

Niech mnie ktoś poprawi jak sie mylę ...

Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko czy po jego odkreceniu nie zaczeloby stamtad cieknac. Zapewne tez jest tam jakas uszczelka, ktora trzeba by bylo wymienic po demontazu krocca.

W moim wypadku wymiana odbyla sie dwa razy bo do wymiany o-ringa musialem znowu spuscic plyn. Plyn ten byl zmieszany z resztka starego. Suma sumarum po dwoch wymianach wiekszosc stanowi nowy plyn.

1977andrzej

Witam... :hi:

chcąc wymienić cały płyn powinieneś odkręcić króciec od silnika pod którym jest termostat i wyjąć termostat ,a wtedy zejdzie Ci cały płyn z układu chłodzenia...bo inaczej cały silnik jest zalany starym płynem i wymiana tak jak opisałeś to jest jakieś 50%

Niech mnie ktoś poprawi jak sie mylę ...

Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko czy po jego odkreceniu nie zaczeloby stamtad cieknac. Zapewne tez jest tam jakas uszczelka, ktora trzeba by bylo wymienic po demontazu krocca.

Tak to prawda jest tam uszczelnienie w postaci "oringu" aby być pewnym żeby nie było wycieków to powinno sie go wymienić na nowy .

Robiąc taki zabieg jak wymiana płynu na nowy dobrze by było równocześnie wymienić termostat w którego w skład ceny wchodzi właśnie ten "oring"

W moim wypadku wymiana odbyla sie dwa razy bo do wymiany o-ringa musialem znowu spuscic plyn. Plyn ten byl zmieszany z resztka starego. Suma sumarum po dwoch wymianach wiekszosc stanowi nowy plyn.

zawsze możesz sobie jeszcze sprawdzić testerem jaka jest temperatura zamarzania Twojego płynu ,, :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie nic nie odpowietrzałem. Po wymianie nalałem do poziomu MAX. Zapaliłem silnik żeby troche pochodził i tez wtedy zrobiłem małą dolewkę. Poźniej po paru minutach od zapalenia przejechałem się żeby rozgrzać silnik do 90st. i znowu nieduża dolewka. Po takiej operacji przejechałem już 10tys. i poziom płynu nadal ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba odpowietrzać, Tomku zrób tak jak Andrzej. Zresztą ja też tak robiłem, z tym, że termostat był do wymiany więc po jego wyjęciu troszkę płynu wyciekło, ale z układu cały płyn wypłynął i weszło mi jakieś 5,5L. Zalałem do poziomu pomiędzy MIN/MAX motorek odpaliłem pochodził chwilę, następnie dolałem troszkę, przejechałem się i poziom płynu już był stabilny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ostanio juz wymieniałem termostat. I raczej nie chce mi sie znowu do niego dobierać.

Obecnie mam zalana zwykłą wodę. Musiałem naprawić nieszczelność. Teraz chce zalać układ G12...

Istnieje jakiś sposób aby spuścić całość tej wody? Odepnę króciec na dole przy chłodnicy, zgodnie z tym co tu piszecie zleci z 50%. Co z reszta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ile zalecana jest wymiana płynu chłodzącego ?

Z tego co pamietam co 60 000km.

G12++ jest płynem bezwymiennym, tylko co roku sprawdzamy temp. zamarzania i ewentualnie gdy jest nie odpowiednia wyciągamy płyn i uzupełniamy koncentratem by podnieść temp. zamarzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie taka informacja jest zapisana ?, ze bezwymienny ? :chytry:, bo widzę że co osoba to inna wypowiedź ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ostanio juz wymieniałem termostat. I raczej nie chce mi sie znowu do niego dobierać.

Obecnie mam zalana zwykłą wodę. Musiałem naprawić nieszczelność. Teraz chce zalać układ G12...

Istnieje jakiś sposób aby spuścić całość tej wody? Odepnę króciec na dole przy chłodnicy, zgodnie z tym co tu piszecie zleci z 50%. Co z reszta?

jak masz samą wodę to polecam CI taką operację:

- wylać wodę

- zalać czysty koncentrat na full

i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...