artur85 0 Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Witam!!! Czy zmiana oleju silnikowego z mineral na syntetyk może przynieść nieporządane skutki?Mam audi zalaną ''Lotos Diesel'' ale słyszałem że to wielki bubel.I czy wyróżniamy jakieś rodzaje filtrów oleju pod względem jakości?Prosze o radę.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 chyba basket pisal ze taka zmiana u niego byla bezproblemowa (przedewszystkim zalezy ile autko turlalo sie na tym mineralnym)...a tak wogole to Tdiesel powinien jezdzic na pelnym syntetyku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur85 0 Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Turla się jakieś 5000 km ale planuje zmienić na Mobil bo z Castrola rezygnuje.Pracuje na stacji benzynowej i troszke moge powiedzieć na temat oliw do aut chodzi mi o pochodzenie i oczywiscie autentyczność.Jak kupić olej to mysle za granicą na zachodzie tam przynajmniej nikt nie bawi się w mieszanie oliw z byle g***em. Możecie mi zaufać.Dzięki za odpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albanek 0 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 chyba basket pisal ze taka zmiana u niego byla bezproblemowa (przedewszystkim zalezy ile autko turlalo sie na tym mineralnym)...a tak wogole to Tdiesel powinien jezdzic na pelnym syntetyku Pozdrowionka wszystkim A jak moje TDI buja się już 4900 km na Castrolu 10W/40 i jak bym zmienił na przykład na 5W/40 czy mogło by to wpłynąć na silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 albanek,to jest polsyntetyk? zmieniaj, ale nie na castrola (sa bardzo rozne opinie wiec lepiej odpuscic) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baskecior 2 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Jeśli motor zdrowy to zmieniaj. U mnie od zmiany minelo 2 lata i nic sie nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albanek 0 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Murzyn,jestem początkujący, jaki byś mi zaproponował,ty pewnie dłużej w Tdieslach siedzisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur85 0 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Dowiedziałem sie chłopaki nie dawno że jeżei silnik samochodu jest zalany olejem mineralnym nie powinniśmy w żadnym wypadku zmieniać go na olej półsyntetyczny lub syntetyczny. Natomiast jeśli silnik jest zalany olejem półsyntetycznym możemy go zamienić na olej mineralny. Analogicznie olej sytnetyczny możemy zamienić na półsyntetyczny lub mineralny Dlaczego nie zamieniać oleju mineralnego na lepszy syntetyczny? Otóż olej mineralny tworzy w silniku grubszą warstewkę oleju (film olejowy) niż olej syntetyczny. Dodatkowo, oleje mineralne zawierają dużo mniej dodatków myjących niż oleje syntetyczne. Z tego wynika, że jeżeli zamienimy olej mineralny na sytnetyczny prawdopodobnie dojdzie do wymycia istniejących osadów, nagarów w silniku i mogą pojawić się niezamierzone luzy. Silnik może zacząć pracować nieprawidłowo. Do zwiększenia luzów przyczynia się też cieńsza warstewka oleju, którą wytworzy olej syntetyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolek 0 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Dowiedziałem sie chłopaki nie dawno że jeżei silnik samochodu jest zalany olejem mineralnym nie powinniśmy w żadnym wypadku zmieniać go na olej półsyntetyczny lub syntetyczny. Natomiast jeśli silnik jest zalany olejem półsyntetycznym możemy go zamienić na olej mineralny. Analogicznie olej sytnetyczny możemy zamienić na półsyntetyczny lub mineralnyDlaczego nie zamieniać oleju mineralnego na lepszy syntetyczny? Otóż olej mineralny tworzy w silniku grubszą warstewkę oleju (film olejowy) niż olej syntetyczny. Dodatkowo, oleje mineralne zawierają dużo mniej dodatków myjących niż oleje syntetyczne. Z tego wynika, że jeżeli zamienimy olej mineralny na sytnetyczny prawdopodobnie dojdzie do wymycia istniejących osadów, nagarów w silniku i mogą pojawić się niezamierzone luzy. Silnik może zacząć pracować nieprawidłowo. Do zwiększenia luzów przyczynia się też cieńsza warstewka oleju, którą wytworzy olej syntetyczny. Szczera Prawda :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 artur85, bolek, w przypadku benzyniakow n/a oczywiscie, ale nie w przypadku autek zaturbionych. mineralka nie nadaje sie do smarowania turbiny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baskecior 2 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Dowiedziałem sie chłopaki nie dawno że jeżei silnik samochodu jest zalany olejem mineralnym nie powinniśmy w żadnym wypadku zmieniać go na olej półsyntetyczny lub syntetyczny. Natomiast jeśli silnik jest zalany olejem półsyntetycznym możemy go zamienić na olej mineralny. Analogicznie olej sytnetyczny możemy zamienić na półsyntetyczny lub mineralnyDlaczego nie zamieniać oleju mineralnego na lepszy syntetyczny? Otóż olej mineralny tworzy w silniku grubszą warstewkę oleju (film olejowy) niż olej syntetyczny. Dodatkowo, oleje mineralne zawierają dużo mniej dodatków myjących niż oleje syntetyczne. Z tego wynika, że jeżeli zamienimy olej mineralny na sytnetyczny prawdopodobnie dojdzie do wymycia istniejących osadów, nagarów w silniku i mogą pojawić się niezamierzone luzy. Silnik może zacząć pracować nieprawidłowo. Do zwiększenia luzów przyczynia się też cieńsza warstewka oleju, którą wytworzy olej syntetyczny. Bla,bla,bla ... Pojeźdź na mineralnym nieco dłużej i pogadaj ze swoją turbina ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sisi1977 0 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 ja dzisiaj wymieniłem oczywiscie na mineralny mobil1 zawsze tak robie jak kupuje auto od kogoś.samochody powyzej 10 roku zycia przewaznie jezdza na mineralnym.no chyba ze mozna byc pewnym ze od nowosci smigał na innych syntetykach.ale nie wiem jak to jest z dislami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Pojeźdź na mineralnym nieco dłużej i pogadaj ze swoją turbina ... hehe juz nie bedzie z czym gadac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur85 0 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 czyli lepiej zmienic niż płakać z powodu turbiny. ok!dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas-audi 1 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Tak odwlekam, az nadszedl czas wolny czas na wymiane oleju - jaki nalac - syntetyk ?? i jakiej marki myslalem o mobil 1 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter 0 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Wojtas zalej Castrola 5W40. Jezdze teraz na nim i go polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas-audi 1 Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Wojtas zalej Castrola 5W40. Jezdze teraz na nim i go polecam To jest syntetyk ?? Ile mam oleju kupic zeby starczylo , nie zabraklo ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 wojtas-audi, u Ciebie to nie bedzie znacznej roznicy czy pelny czy pol...na jakim jezdziles do tej pory? Shell, mobil1,motul... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas-audi 1 Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 wojtas-audi, u Ciebie to nie bedzie znacznej roznicy czy pelny czy pol...na jakim jezdziles do tej pory? Shell, mobil1,motul... Niewiem :razz: Chce kupic syntetyk, tylko niewiem ile dokladnie 4 l , 5 l ?? Ile wystarczy, czy zmiana samemu jest jakas skomplikowana ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 skomplikowana nie jest. musisz kupic 5l, bo wchodzi cos powyzej 4(ale sprawdz ile dokladnie u Ciebie) odkrecasz koreczek od gory, nastepnie pod silnikiem od spodu (trzeba zdjac oslone silnika) wymieniasz filtr oleju (z tym mozesz miec delikatny problem bo przydalby sie taki odpowiedni klucz z lancuchem) zakrecasz koreczek na dole, wlewasz olej do maxa...pozniej po odpaleniu troche zejdzie w dol, wiec w razie potrzeby dolewasz do poziomu i tyle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się