Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Niepokojący dźwięk


DareQ

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego jawosz czekamy z niecierpliwością na rezultat tej wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uslyszalem dzisiaj niepokojacy dzwiek przy spadku obrotow z 2-2,5tys do obrotow na biegu jalowym (przygazowka). Dzwiek jakby cos ocieralo w okolicy rozrzadu, turbiny. Serce zaczelo mi mocniej bic.... Nagralem krotki filmik - prosze o porady.

Krotki film

2 tygodnie temu wymienilem olej na Motul Specific 505.01, filtr oleju Man'a i filtr powietrza. Wczesniej czegos takiego nie slyszalem....

Auto mam od 1.5 miesiaca...

Ostatnio wymieniłem filtry ,oleje i rorząd i także pojawił się ten cholerny dźwięk :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymiana był wszystko dobrze. Nie dawno wymieniłem filtry , olej i rozrząd. Olej motul, rozrząd ori i co!

tak jak u was przy przyspieszaniu słychać chrobot i po szybkim puszczeniu gazu. Nie wiem czy przyczyną jest olej czy sztuka wymiany rozrządu. Piszecie , że wymiana turbo i innych rzeczy nie pomaga.

Czy był ktoś z tym w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy był ktoś z tym w ASO?

Ja poświęciłem sporo czasu na poczytanie całego tematu ... ASO i nie tylko i każdy rozkłada rynce "ten typ tak ma" :naughty: Ciekawi mnie czy kolega jawosz po wymianie N75 i g71 zauważy poprawę :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem z tym w ASO i powiedzieli mi dokladnie ze to niejest zadna usterka ze w tych silnikach ten problem wystepuje (szuranie), w jednych mniej w drugich wiecej a w innych wcale, jest to niegrozne i mozna z tym jezdzic i sie niemartwic. Dodali ze przyczyny i rozwiazania póki co jeszcze nieznalezli. Wiec mam nadzieje ze jesli wymiana tego zaworu i czujnika pomoze (mam nadzieje) to okaze sie ze tu na forum znajdziemy rozwiazanie - w przeciwienstwie do ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odwiedziłem kolejny warsztat i powiedzieli że ponownie muszę wyczyścić turbinę.Wcale mi się nie pali to robić bo się nie zacina.Czekam z niecierpliwością na odzew od kolegi jawosza czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Motul 5w40 i wywalilem kata , filtry knecht i jak narazie niezauwazylem tego odzwieku. Wczesniej wystepowal sporadycznie jak jezdzilem na castrol 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może w oleju jest problem ?? u mnie poprzedni właściciel lał 5w40 i nie było tego dźwięku jak kupiłem autko , dopiero jak zalałem 5w30 to po jakimś czasie dźwięk się pojawił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...w moim przypadku olej nie miał żadnego znaczenia i na początku tego wątku jest to opisane... :wink4:

szuranko...pojawia się w okolicach przebiegu 150-170kkm i nie znika ... :decayed:

jak miałem robiony program była czyszczona turbinka dolot itp i niby zostało..szuranko... wyeliminowane ale nie do końca i tuner mi powiedział że nie da się tego całkowicie wyeliminować... :kwasny:

jest na forum B6 1,9 131 KM po programie.. szuranko... pojawiło mu się w okolicach 170kkm obecnie ma chyba 310kkm i furmanka śmiga bez żadnych zastrzeżeń ....

jest tylko jedno wyjście radyjko...VOL....+ .... :decayed::naughty:

...ten problem jest wałkowany od prawie 4 lat i szuranko było konsultowane u rożnych magików w Polsce jak i za granicą i sobie szura dalej u jednych mniej u drugich więcej ...... :decayed:

Ps życzę powodzenia.... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem z tym w ASO i powiedzieli mi dokladnie ze to niejest zadna usterka ze w tych silnikach ten problem wystepuje (szuranie), w jednych mniej w drugich wiecej a w innych wcale, jest to niegrozne i mozna z tym jezdzic i sie niemartwic. Dodali ze przyczyny i rozwiazania póki co jeszcze nieznalezli. Wiec mam nadzieje ze jesli wymiana tego zaworu i czujnika pomoze (mam nadzieje) to okaze sie ze tu na forum znajdziemy rozwiazanie - w przeciwienstwie do ASO.

Siema

No mam nadzieje ze po tym poście juz dacie spokój z tym dźwiękiem. Dosłownie tydzień temu pisałem w innym co to jest. Tak jak ktoś pisał ze w ASO mówili ze to niegroźne i mieli racje. Ale pewnie nie wiedzą i tak co to jest. Hehe. Tępe pały.

A więc jest to najzwyklejsze przeładowanie turbiny w wolnym zakresie obrotów pracy silnika. Po dodaniu gazu turbo sie wkręca, nieobciążony silnik spada z obrotów a turbo nadal pompuje rozpędzone siła bezwładności. I to właśnie jest ten dźwięk. I tylko to. Ja tez go mam tylko ze w mniejszym stopniu. Pomaga niekiedy czyszczenie turbo ale i tak musi wystąpić zawsze w każdym silniku TDI. Niekiedy trzeba sie wsłuchać. Lipa była by jak by to wystąpiła przy obciążonym silniku.

Mam nadzieje ze temat który was męczy od 4 lat da wam juz spokój. I nie piszcze ze po wymianie oleju dźwięku nie ma. :polew: Bo jak by tam coś tarło to mówie wam ze raz by obtarło i było by po zabawie. A więc chyba wszystko na ten temat.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ciekawi mnie czy ktoś z posiadaczy AWX z turbiną z BRD ma taki sam problem? Tak z ciekawości pytam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ciekawi mnie czy ktoś z posiadaczy AWX z turbiną z BRD ma taki sam problem? Tak z ciekawości pytam...

Pisałem ze w kazdym TDi to wystąpi. Tylko niekiedy trzeba sie wsłuchać. Nie wyeliminuje sie tego całkowicie. Takie są prawa fizyki. To jest całkowicie normale. Nie ma co dalej debatować.

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...