Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Niepokojący dźwięk


DareQ

Rekomendowane odpowiedzi

A ja właśnie wróciłem z wyjazdu ok. 700 km po dobrych autostradach na tempomacie 150km/h czyli ok 2800 obrotow i ucichło, całkiem ! A może to kwestia wyższych temp. na zewnątrz ? Ale na tą chwilę nie "pierdzi" więc jestem :polew:happy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to u mnie to było słyszalne tylko przy zimnym silniku. Moim zdaniem to jest to coś w katalizatorze, zauważcie, że wszystkie 'rozwiązania' które tutaj były podane zawierały wyciągnięcie/ruszenie kata. Np wymiana turbiny, plecionki itp itd. Może po prostu coś tam 'lata' i jak ruszymy to się inaczej układa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalizator odpada :( ja mam wycięty i nic to nie zmieniło

Popieram, u mnie kata też brak... a dźwięk jest :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram, u mnie kata też brak... a dźwięk jest :confused4

mi sie wydaje ze ta przypadlosc maja auta z duzymi przebiegami

Co masz na myśli pisząc "duży przebieg"? U mnie dźwięk pojawił się przy 203 tyś, a owy przebieg w 100% ori. Do tego jeszcze dźwięczne bbuuu się pojawiło... ale też zauważyłem, że jak się ociepliło dźwięk jest mniej słyszalny :confused4: Co dziwne siedząc na miejscu pasażera lub z tyłu jest prawie idealna cisza :kox: Na miejscu kierowcy "chrobocze" i buuuczy. Sorry za te kolokwialne określenia :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie samochód ma 290 tyś km, a ten dzwięk pojawił się po wizycie u mechanika :slina:. Było wszystko dobrze, zdaje się podejżenie było, że ERG się zatyka. Po wyczyszczeniu jego nastał ten dzwięk :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zrobił się taki dźwięk po wywaleniu środka z kata..

Wymienił EGR i jest tak samo.

Zauważyłem tylko jedno że jak sie dobrze auto pogoni to znika ten dźwięk na jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dźwięk również pojawił się po przeczyszczeniu EGR :gwizdanie:

U mnie również :mysli: Przebieg ORI 170 kkm , najbardziej słychać to chrobotanie na zimnym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ten sam problem co wielu z Was. Dziwny dzwiek w okolicach turbiny. Dodam iz u mnie dzwiek jest bardzo slyszalny po przygazowce do 2500 obrotow na biegu jalowym. Dzwiek slyszalny jest przy spadku obrotow podczas jazdy w kabinie jest mniej slyszalny. Zaniepokojony pojechalem dzisiaj pojechalem do mechanika posluchal silnik i stwierdzil, ze powietrze wydobywa sie filtrem powietrza. Pierwsze pytanie to czy bylo cos robione przy filtrze odpowiedz brzmiala, ze tak wymieniany byl przez innego mechanika olej i wszystkie filtry to cos tam jest zle zlozone. Dodam, ze przed wymiana oleju takiego gruchotania to nie mialem. Wstepnie jestem umowiony z nim w nastepnym tygodniu bo teraz nie ma czasu. Prosba do Was co tam moze byc nie tak?? Obudowe dam rade rozebrac ale na co zwrocic uwage??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli kolejna osoba u której ten "dźwięk" występuję po wymianie oleju o filtrów hmmmm... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie przed kupiłem od Niemca było git - ale że strach jeździć bez wymiany rozrządu filtrów etc. to heja do mechanika. I CO!!! PO WYMIANIE POJAWIŁ SIĘ TEN "PIĘKNY" WREDNY SZUMIK.

Kolejne spostrzeżenie - jest on mniej słyszalny po dłuższej dłuższych trasach. Jak auto jeździ na krótszych trasach to raczej zaczyna się nasilać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pytanie do osób mających książki serwisowe. Jakimi olejami były zalane silniki w Niemczech jak je kupowaliście ? Może lali już półsyntetyk lub co gorsza minerał :wallbash: a my wiadomo po info w FAQ zalewamy od razy syntetyk (motul lub inny) i to może ma wpływ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pytanie do osób mających książki serwisowe. Jakimi olejami były zalane silniki w Niemczech jak je kupowaliście ? Może lali już półsyntetyk lub co gorsza minerał :wallbash: a my wiadomo po info w FAQ zalewamy od razy syntetyk (motul lub inny) i to może ma wpływ ?

LongLive. Teraz mam zalany shell helix 5w30. Wydaje mi sie, ze to moze byc cos z cisnieniem jest za duze, ale auto nie wpada mi w notflaud max cisnienie podczas logow dynamicznych to 2500. Na tym oleju co mam teraz zrobilem 10 kkm dolewka 200 ml w sumie nie duzo wiec chyba z turbawka wszystko ok. Auto nie stracilo na mocy. Tak jak kolega napisal auto uzytkowane na krotkich odleglosciach dzwiek sie nasila po przepaleniu na dluzszych dystansach dzwiek ustaje. To sa tylko moje spostrzezenia. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie dzisiaj zaobserwowałem to samo ... Rozrząd był robiony 8000 km temu ...

Wcześniej miałem metaliczny dźwięk ale powiedzieli mi że to niby uszczelniacz na pompie ...

A dzisiaj pech chciał że po zdjęciu nogi z gazu "telepawki" pedału i dziwny oddźwięk ...

Pytanie mam do Was bo w sobotę jadę w trasę i właśnie nie wiem co zrobić ??

Jechać delikatnie ?

Nic mi się nie rozsypie np przy 160km ?

Dzięki za poradę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...