Gość radekk2000 Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 Samochód świeżo zakupiony z niemiec.Audi a4 1.9TDI AFN.Chodził pięknie,cicho.Po wymianie oleju (na mobil 10w40) i przejechaniu 5km zaczął cykać.Czasami na jałowym,po dodaniu gazu na chwilkę przestaje(raz cyka regularnie,a czasami się na chwile wycisza).Dodam,że przy porannym rozruchu nie cyka głośniej.(kiedyś w innym aucie miałem popychacze do wymiany-to rano głośno cykał przez parę sekund,ale zaraz się wyciszał).Nie wiem jaki olej był wcześniej zalany,bo nie było żadnej karteczki.I co hydraulika?
Musashi Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Chodził pięknie,cicho.Po wymianie oleju (na mobil 10w40) i przejechaniu 5km zaczął cykać. :decayed: :decayed: a trzeba bylo nalac selektol 20w40 lalem taki do fiata, byloby taniej a efekt ten sam
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Samochód świeżo zakupiony z niemiec.Audi a4 1.9TDI AFN.Chodził pięknie,cicho.Po wymianie oleju (na mobil 10w40) i przejechaniu 5km zaczął cykać.Czasami na jałowym,po dodaniu gazu na chwilkę przestaje(raz cyka regularnie,a czasami się na chwile wycisza).Dodam,że przy porannym rozruchu nie cyka głośniej.(kiedyś w innym aucie miałem popychacze do wymiany-to rano głośno cykał przez parę sekund,ale zaraz się wyciszał).Nie wiem jaki olej był wcześniej zalany,bo nie było żadnej karteczki.I co hydraulika? Pewnie miał zamiast oleju same motodoktory wlane. Myślę ze nie masz na co czekac tylko ktoś Ci złoma wcisnął i nie obejdzie sie bez małego remonciku. A ile ma ten owy AFN przebiegu? Pewnie 180 tyś. Hehe. Pozdro ZC
Gość radekk2000 Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Hehe no tak :polew:Na blacie ma 320tyś.Remoncik takiej bryki to nie majątek przecież.Ale liczyłem na konkretniejsze odpowiedzi.
IDUAL Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Chodził pięknie,cicho.Po wymianie oleju (na mobil 10w40) i przejechaniu 5km zaczął cykać. :decayed: :decayed: a trzeba bylo nalac selektol 20w40 lalem taki do fiata, byloby taniej a efekt ten sam [br]Dopisany: 25 Wrzesień 2010, 21:33_________________________________________________Olej mineralny do silnika z turbo powodzenia to cykanie mogło się pojawić równie dobrze nie z powodu wymiany oleju. Oczywiście przy wymianie oleju zwracałeś uwagę czy jest do pompy rotacyjnej czy do pompowtrysków bo podobno to ma znaczenie do twojego AFN czyli pompy rotacujnej powinien być 505.00
piotrsob1 Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Wymienisz szklanki popychaczy zaworów i przestanie cykać, ten Mobil spełnia normy dla Twojego silnika ? Bardzo podobny AVG ma nalatane 460 tkm ( w braciaka A4 ) i po wymianie szklanek pracuje więcej niż poprawnie (chociaż na bacie dopiero 260 tkm )
dobis1 Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Zastanawia mnie czy to nie wina oleju, koledzy na forum polecają do naszych AFN-ów 5W40 taki http://moto.allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w40-mega-promocja-i1231495547.html, ja właśnie taki zalałem i jest git. Kupiłem też u kolegi z forum (tu masz gg do niego Dzik 347504) ceny ma bdb i jakość też- jestem bardzo zadowolony z zakupów u niego (filtry manna daje). Pozdro
Tom_F Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Witam, A ja mam takie pytanko: a co jeśli słychać jakieś takie cykanie po zgaszeniu silnika? Dodam, że silnik świeżo po wymianie oleju na Castrol Magnatec Diesel 10W/40 z normą 505.00 dobrany przez głównego serwisanta ASO VW/Audi w moim mieście. Moja B5 ma silnik AKN, czyli 2,5 V6 TDI. Dawniej takie cykanie zaobserwowałem w sportowych motocyklach, gdy silnik był świeżo zgaszony. Może to normalne?
michcio1985 Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Witam, A ja mam takie pytanko: a co jeśli słychać jakieś takie cykanie po zgaszeniu silnika? Dodam, że silnik świeżo po wymianie oleju na Castrol Magnatec Diesel 10W/40 z normą 505.00 dobrany przez głównego serwisanta ASO VW/Audi w moim mieście. Moja B5 ma silnik AKN, czyli 2,5 V6 TDI. Dawniej takie cykanie zaobserwowałem w sportowych motocyklach, gdy silnik był świeżo zgaszony. Może to normalne? kolrktory strzelają od temperatury [br]Dopisany: 26 Wrzesień 2010, 09:43_________________________________________________miało być kolektory
Tom_F Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Witam, A ja mam takie pytanko: a co jeśli słychać jakieś takie cykanie po zgaszeniu silnika? Dodam, że silnik świeżo po wymianie oleju na Castrol Magnatec Diesel 10W/40 z normą 505.00 dobrany przez głównego serwisanta ASO VW/Audi w moim mieście. Moja B5 ma silnik AKN, czyli 2,5 V6 TDI. Dawniej takie cykanie zaobserwowałem w sportowych motocyklach, gdy silnik był świeżo zgaszony. Może to normalne? kolrktory strzelają od temperatury [br]Dopisany: 26 Wrzesień 2010, 09:43_________________________________________________miało być kolektory Aha, to ok:). Robiłem jazdę próbna, więc troche go rozgrzałem:). Jeszcze wymieniłem zawór EGR i wszystkie przewody, które widać od góry silnika i teraz śmiga jak nowy. Super osiągi i wysoka kultura pracy silnika, w końcu V6:). Pozdrawiam:)
Pretor Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Chodził pięknie,cicho.Po wymianie oleju (na mobil 10w40) i przejechaniu 5km zaczął cykać. :decayed: :decayed: a trzeba bylo nalac selektol 20w40 lalem taki do fiata, byloby taniej a efekt ten sam [br]Dopisany: 25 Wrzesień 2010, 21:33_________________________________________________Olej mineralny do silnika z turbo powodzenia to cykanie mogło się pojawić równie dobrze nie z powodu wymiany oleju. Oczywiście przy wymianie oleju zwracałeś uwagę czy jest do pompy rotacyjnej czy do pompowtrysków bo podobno to ma znaczenie do twojego AFN czyli pompy rotacujnej powinien być 505.00 Po pierwsze: 10W/40 to nie olej mineralny lecz pół syntetyk, który pewnie spełnia normę 505.00. Po drugie: ma znaczenie czy olej jest do PD czy VP w przypadku silnika PD. Olej do PD z normą 505.01 spełnia także normy 505.00. Oczywiście do silnika z turbo zalecany jest olej syntetyczny. Co do problemu to jest to dosyć częsty problem w starszych autach gdzie ktoś kupi auto, zmieni olej i zaczyna się cykanie pod maską. Najprawdopodobniej ktoś jeździł na mineralnym albo przed sprzedażą dolał czegoś do oleju by tego nie było słychać. Z tego co piszesz to masz "szklanki" do wymiany. Kup firmy INA.
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Chodził pięknie,cicho.Po wymianie oleju (na mobil 10w40) i przejechaniu 5km zaczął cykać. :decayed: :decayed: a trzeba bylo nalac selektol 20w40 lalem taki do fiata, byloby taniej a efekt ten sam [br]Dopisany: 25 Wrzesień 2010, 21:33_________________________________________________Olej mineralny do silnika z turbo powodzenia to cykanie mogło się pojawić równie dobrze nie z powodu wymiany oleju. Oczywiście przy wymianie oleju zwracałeś uwagę czy jest do pompy rotacyjnej czy do pompowtrysków bo podobno to ma znaczenie do twojego AFN czyli pompy rotacujnej powinien być 505.00 Po pierwsze: 10W/40 to nie olej mineralny lecz pół syntetyk, który pewnie spełnia normę 505.00. Po drugie: ma znaczenie czy olej jest do PD czy VP w przypadku silnika PD. Olej do PD z normą 505.01 spełnia także normy 505.00. Oczywiście do silnika z turbo zalecany jest olej syntetyczny. Co do problemu to jest to dosyć częsty problem w starszych autach gdzie ktoś kupi auto, zmieni olej i zaczyna się cykanie pod maską. Najprawdopodobniej ktoś jeździł na mineralnym albo przed sprzedażą dolał czegoś do oleju by tego nie było słychać. Z tego co piszesz to masz "szklanki" do wymiany. Kup firmy INA. Kolega nie pisze o oleju 20w 40 tylko o 10 w 40. A co do oleju to i mineralny z nazwy oczywiście czyli 15w 40 tez spełnia norme 505 00. I nie ma co pisać o oleju bo nie ma to sensu. Jak ma silnik 320 tyś najechane to ma juz prawo gdzies niedomagac. Jak cykanie będzie sie powiększać to remoncik i tyle. Nie ma co debatować. Pozdro ZC
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się