Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Podwyższone obroty po czyszeniu przepustnicy.


slawek k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych Kolegów. Otóż dzis wyczyściłem przepustnice bo od jakiegoś czasu trochę mi obroty falowały i rano po odpaleniu przez chwile silnik był zamulony. wyczytalem że przyczyną moze byc zabrudzona przepustnica. Wyczyściłem ja jak to było opisane na forum. przy adaptowaniu miałem troche klopotów ale w koncu chyba mi sie udało. w kazdym razie w grupie 098 pisalo ze bład adaptacji ale w koncu po którejś probie udalo sie i pisze cos w stylu "ADP w porządku". na zimnym silniku trzyma obroty lekko ponad 1000 co jest w sumie ok ale na goracym utrzymuja sie koło 1500. czasem tez rosna do 1800 a pozniej gwaltownie spadaja do 1000 po czym znowu rosna do 1800 i tak w kołko. zauwazylem ze przepustnica nie domyka sie do konca po czyszczeniu. jak byla brudna to podejrzewam ze osad uszczelniał ja a teraz jest tam szparka przez którą łapie za duzo powietrza i z tad te wysokie obroty. Dobrze rozumuje? Czy przepustnica powinna sie szczelnie zamykac czy nie? Przed tym czyszczeniem po kazdym wlaczeniu zaplonu bez odpalania slychac bylo ciagłą prace silniczka przepustnicy. teraz po wlaczeniu zapłonu rownież za kazdym razem go slychac ale tak po 30 sekundach slychac takie tykniecie i cisza. czyzby przepustnica adaptowala sie za kazdym razem po wlaczeniu zaplonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na Vagu nie ma błędów ???

przepustnica powinna zamykac sie do końca, silniczek w przepustnicy sam reguluje otwarcie

musisz dokłądnie ja wyczyścic, podaj nr tej przepustnicy, zobaczymy czy masz taka jak potrzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

"przepustnica powinna zamykac sie do końca" --kłamstwo. Przepustnica nie może domykać się do końca.(zamyka się całkowicie gdy silnik ma wyższe obroty np.3000 i puszczamy gaz,a bieg jest włączony,wtedy przepustnica domyka się na maxa.

"teraz po wlaczeniu zapłonu rownież za kazdym razem go slychac ale tak po 30 sekundach slychac takie tykniecie i cisza. czyzby przepustnica adaptowala sie za kazdym razem po wlaczeniu zaplonu?" --tak powinno być!!

Przepustnica do Twojego rocznika powinna mieć jeszcze literkę C ale mogłeś jej nie zauważyć.

Myślę ze po jakimś czasie będzie wszystko w porządku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam nadzieje ze po jakims czasie sie to samo naprawi jesli to mozliwe :) to troche irytujace. moze ta adaptacje zle zrobilem sam juz nie wiem. jesli przepustnica adaptuje sie za kazdym razem po wlaczeniu zapłonu to po co sie robi adaptacje po czyszczeniu? albo po co VAG'iem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

"przepustnica powinna zamykac sie do końca" --kłamstwo. Przepustnica nie może domykać się do końca.(zamyka się całkowicie gdy silnik ma wyższe obroty np.3000 i puszczamy gaz,a bieg jest włączony,wtedy przepustnica domyka się na maxa.

"teraz po wlaczeniu zapłonu rownież za kazdym razem go slychac ale tak po 30 sekundach slychac takie tykniecie i cisza. czyzby przepustnica adaptowala sie za kazdym razem po wlaczeniu zaplonu?" --tak powinno być!!

Przepustnica do Twojego rocznika powinna mieć jeszcze literkę C ale mogłeś jej nie zauważyć.

Myślę ze po jakimś czasie będzie wszystko w porządku.

Pozdrawiam

Kolego czytaj dokladnie post, mowimy tutaj o wymontowanej przepustnicy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobny problem.

Odłącz klemę z akumulatora na chwilę, podłącz, włącz zapłon, nie ruszaj pedału gazu, poczekaj minutę wyłącz zapłon, zapal silnik i po jakimś czasie będzie dobrze na 100%. Podejrzewam że adoptowałeś grupę 098 kilka razy ..??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow !!! jacy fachowcy chociaż częśc z was ma racje ja odłączałem czyściłem przeustnice i na nowo adoptowałem i też miałem takie objawy a może ktoś by koledze podpowiedział zeby przy okazji sprawdził odme czy nie jest gdzieś popękana,

też są taie objawy tak samo jak niestabilne obroty silnika. radził bym sprawdzic

druga sprawa napewno nie adoptuje sie przu każdym wyłaczeniu zapłonu ja odłączam wtyczke od przepustnicy i od czujnika tuż obok czekam chwile podłączam właczam zpłon czekam aż przestanie piszczeć i tykać to jest około 2 minut wyłaczam zapłon po chili odpalam silnik chwile wariuje po chwili jak ta lala:) wszystko:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rady. spróbuje z ta klemą jeszcze. moze to pomoże. co do mojej nieudolnej adaptacji vagiem to nie wiem czy mi sie to udalo bo mam jakas kiepska wersje vaga chyba niepelna i nie ma wszytskich opcji albo cos źle robię. rana podłaczyłem jeszcze raz kompa i byl błąd od przepustnicy skasowalem za chwile pojawil sie znowu wylaczylem zaplon wlaczylem znowu i juz sie nie pojawil. ogólnie autko lepiej chodzi niż przed czyszczeniem przepustnicy czuc ze odzyskało pare kucyków tyle ze te obroty sa irytujące gdy utrzymuja sie na 1500 no i ciekawe ile bedzie paliła teraz. czujnik temperatury powietrza tez odpinalem ale chyba on nie wymaga jakies adaptacji. Co do peknietej odmy to jeśli chodzi o ten plastykowy wezyk pod kolektorem ssacym to od poczatku jest pekniety i to tak konkretnie widac ze tam w poblizu osadza sie na bloku silnika to co leci z odmy czyli jakis olej i tego typu syf. nigdy sie tym nie przejmowalem bo tak bylo od poczatku i wydaje mi sie ze nie wplywa to jakos negatywnie na prace silnika. doładowanie turbo jest ok wskaznik boost pokazuje około 0,5 czasem 0,6 bara jak sie mocno docisnie wiec chyba ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ja opisze swój problem obroty mi też były podwyższone przy wymontowaniu(czyszczeniu) problem leżał w lince gazu po prostu się klinowała sprawdź może też masz ten sam problem bo jakoś nie teges zamontowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej pęknięta odma może być przyczyną niewłaściwych obrotów (lewe powietrze), a przy czyszczeniu przepustnicy nie uszkodziłeś potencjometr, który reguluje obroty biegu jałowego? To jest taka plastikowa obudowa z boku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do devastation -"Kolego czytaj dokladnie post, mowimy tutaj o wymontowanej przepustnicy"--Wymontowana przepustnica także nie może się domykać. Domyka ją tylko silniczek elektryczny.(w powyżej opisanej sytuacji)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co ma byc otwarta jak nie pracuje ? Czyscilem dziesiatki przepustnic, zadna nie byla uchylona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyscilem dziesiatki przepustnic, zadna nie byla uchylona

Pewnie wszystkie były na linke.

Moja była minimalnie uchylona :tongue4: tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj wlasnie rozpatrujemy ten wariant, chodzi dokladnie o przepustnice od AEB, nie o przepustnice od np BEX-a czy BFB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Poprzez nieszczelność odmy silnik zasysa "fałszywe powietrze" tzn. powietrze nie mierzone przez przepływkę MAF .

ECU odbiera złe dane i steruje przepustnicą i czasem wtrysków w sposób niewłaściwy.

Do kol. "Czyscilem dziesiatki przepustnic" i myślę że najwyższy czas zrobić krok dalej .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kol. "Czyscilem dziesiatki przepustnic" i myślę że najwyższy czas zrobić krok dalej .

Pozdrawiam

nogi juz mnie bolą :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna przepustnica w stanie "spoczynkowym" nie domyka się do końca , jest lekko uchylona , tak ma być :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...