xkamilx Opublikowano 18 Września 2007 Opublikowano 18 Września 2007 Witam serdecznie, Pytanie może wydać się głupie, ale poszukuję samochodu i bardzo dokładnie przyglądam się Audi A4, z silnikiem TDI. Znalazłem bardzo fajne auto, zdaniem mojego znajomego w dobrym stanie. Z resztą najważniejszy jest i tak stan silnika. Silnik ten to niestety 90Konny TDi. Mam więc pytanie, czy można jakoś tą moc podnieść? Przeprogramowanie i zmiana ciśnienia sprężarki? Jeśli tak - ile koni mogę w ten sposób uzyskać? Słyszałem opinię o założeniu sprężarki z 110KM TDI. To prawda, można tak? Czy zakładając tą sprężarkę i przeprogramowując komputer nie zamorduję silnika? Jestem ciekaw co o tym sądzą fachowcy? I jeszcze kilka pytań, dotyczących również silników. Jak wygląda przyspieszenie 90KM TDI do 100? Mieści się w 15s? Jak wygląda przyspieszenie 110KM TDI do 100? Mieści się w 12s? Ile mogę uzyskać z przeprogramowania 90KM TDI? * Ile mogę uzyskać z przeprogramowania 110KM TDI? * Polecacie jakieś firmy, które isę zajmują "chipowaniem" na terenie dolnośląskiego województwa? Gdzie polecacie kupić dobrą sprężarkę? Na Allegro chyba troszkę bym się bał, chyba że zna ktoś może uczciwych sprzedawców, którzy się tym trudnią i ogłaszają na allegro? * Chodzi o w miarę bezpieczne przeprogramowanie, nie chce zostawiać za sobą wielkiej czarnej chmury Kamil
spanky Opublikowano 18 Września 2007 Opublikowano 18 Września 2007 odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz w dziale: [Turbo , Chiptuning i Tuning Mechaniczny]
xkamilx Opublikowano 18 Września 2007 Autor Opublikowano 18 Września 2007 Cześć, odnośnie chipowania przejrzałem to forum, które polecałes. Wielkie dzięki, jestem już bogatszy w wiedzę. Mam jednak kilka niepewności, chciałbym żeby ktoś je rozwiał. Znalazłem sprzeczne informacje co do mocy uzyskanej z 90KM. Przeglądałem temat, który pisze o 140KM. Dowiedziałem się, że wiąże się to z ogromnym wkładem finansowym. Około trzech tysięcy. Interesuje mnie 120, może 125KM. Przełożeniem samej tylko turbiny dostaję automatycznie 110KM. Jest to w pełni bezpieczne i nie powoduje, że powinienem wymienić jakieś inne rzeczy, tak? Ile osiągnę czipując po prostu bezpiecznie czyste 90. Czy będzie to więcej niż 110? Wiem, że operuję teraz bezsensownie liczbami, ale spróbujmy Z tego co wyczytałem złączenie tych dwóch opcji wymaga jeszcze wymiany paru innych rzeczy, a tego chciałbym raczej przynajmniej początkowo uniknąć. Pierwszy wkład jaki chciałbym wrzucić w to autko to około 1500zł, ewentualnie później cos dołożyć. Wykombinowałem sobie teraz, że najlogiczniej będzie kupić najpierw turbinę 110KM, a później zmienić oprogramowanie i osprzęt. Czy to dobra decyzja?
Irek41 Opublikowano 18 Września 2007 Opublikowano 18 Września 2007 Witaj, jezdze od prawie roku taka 90 i jest to super autko,jedynie co mu brak to troszke mocy,wiec postanowilem dodac mu troszke kucy za pomoca chiptuningu,ktora zapewnia miedzy 115 a 120 KM to zalezne jest od silniczka.Tak mnie poinformowali fachowcy,kupujac nowa turbinke chyba nie zmiescisz sie w tych 1500 PLN a uzywana kupic to nie wiem.....ryzyko. Ja robie to j/w. Pozdrawiam Irek
xkamilx Opublikowano 18 Września 2007 Autor Opublikowano 18 Września 2007 Cześć, dzięki za informacje. Czyli czysty czip tuning na 90-tce ze standardową turbiną da mi ponad 110KM? Generalnie zadowalający wynik. A jeśli chodzi o turbinę, czy jest mi ktoś w stanie podać dokładną nazwę tej turbiny, której szukam? Gdzie szukać nowych turbin? k.
marewel Opublikowano 18 Września 2007 Opublikowano 18 Września 2007 Kupuj 110 bo nawet jak niezle podkrecisz 90 to i tak bedzie to niewiele pozatym to dosyc stara konstrukcja.
Piotrek98igo Opublikowano 18 Września 2007 Opublikowano 18 Września 2007 turbo od 110KM nie pasuje,za duzo problemow odpusc...zrob program u Rogala i wtedy zobaczysz czy Ci malo...jak bedzie malo to wtryski + turbo
Gość MorgothV8 Opublikowano 19 Września 2007 Opublikowano 19 Września 2007 1. faza 1 --> program u Rogala: 110 koni (koszt X) 2. faza 2 --> wryski AFN/ASV + faza 1: 125-130 koni (koszt 2 x X) 3. faza 3 --> turbulum od AWX: Czyli: turbulum, przewody, komputer, N75, kolektor wydechowy i inne pierdoły + faza 2 (koszt 4-5 x X) Moc conajmniej 140 KM (a ile to nie wiem bo to niezły KOX)
xkamilx Opublikowano 19 Września 2007 Autor Opublikowano 19 Września 2007 MorgothV8, serdeczne dzięki za konkrety. Bardzo mi to pomogło. Temat w zasadzie może być zamknięty, tak offtopicznie zapytam o porównanie mocy Ogólnie chętnie zobaczyłbym podstawowe parametry serii Audi A4 B5, przyspieszenie, spalanie, i takie szczegóły. Dysponuje ktoś odpowiednią tabelką? W google nie moglem znalezc Już znalazłem. Także pozdrawiam wszystkich serdecznie i jeszcze raz dziękuję wsyzstkim i każdemu z osobna.
MoKrY Opublikowano 19 Września 2007 Opublikowano 19 Września 2007 nie masz książki?od auta?sa tam właśnie takie tabelki 1,6 jest szybszy, ale tdi ekonomiczniejszy i bardziej elastyczny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się