Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Szarpniecie multitronica przy 1600 obrotow.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ale kombinujesz jezdzisz niesprawną skrzyniąm, soft do aktualizacji, w duzej czesci skrzyn multi b7 załatwia to sprawe, trzesiesz sie o pare groszy do wydania w aso, najlepiej kup sobie klej kropelke i działaj :) skrzyn przez forum sie nie naprawia, mechanik twoj raczej marne pojecie ma skrzyniach multi, nawet niemasz jeszcze zwagowanej skrzyni, niewydasz 200 zł teraz , to wyszdasz 4 tys za niedlugo, jesli szarpie tzn ze sterownik niedziała poprawnie, w 2.0 tfsi byly akcje serwisowe mieli na software, wiec zacznij dzialac,

Opublikowano

pojade we wtorek z ta skrzynia do serwisu, ale mam tutaj z tym problem, bo mamy partaczy w serwisach audi w szczecinie. to sami nowi mechanicy. zrozum, ze tylko dlatego tak szukam rozwiazania.

Opublikowano

ma podlaczyc vasa do obd i zrobic update softu, nic wiecej nie dotyka tylko panel vasa, laczy sie online podlancza dodatkowe zasilanie pod akumlator i zaczyna update softu tyle ma zrobic

Opublikowano

Czaki - daj chłopakowi sprawdzić co za soft ma. Jeszcze wmówią mu w ASO, że poszła aktualizacja.

Opublikowano

no i niestety byłem w serwisie. Samochod w Stanach przechodzil aktualizacje softu. Serwisantka powiedziala, ze nie ma co uaktualniac. Dalej wiec prosze o p o m o c.[br]Dopisany: 11 Październik 2010, 14:03_________________________________________________Olej wymieniony, adaptacja zrobiona, soft jest ok... co dalej.......

Opublikowano

Ale co to za soft 999?? :mysli:

Opublikowano

Irytuje mnie to na maxa juz... Obdzwonilem do tego wszystkich mechanikow ktorzy sie zajmuja skrzyniami w Szczecinie i nikt nie chce sie podjac jej naprawy. Kazdy mnie odsyla do poznania...[br]Dopisany: 11 Październik 2010, 16:34_________________________________________________Dzis dodatkowo jeden "mózg" skrzyniowy powiedzial, ze to raczej nie mechanika a elektronika. Obstawialby modul. A ja z tego co sie orientuje, to modul jest wlany na stale w wewnatrz skrzynki...

Opublikowano

Miałeś jechać na spota i poprosić kolegów o zapięcie VAGa... Mnie zastanawia sprawa softu (nie spotkałem jeszcze czegoś takiego jak "999").

Gdyby problem wyszedł od sterownika - zapisałyby się w nim jakieś błędy. Moduł jest zamontowany w skrzyni ale w taki sposób, że można go wyciągnąć.

Dla mnie to mechanika/hydraulika skrzyni albo... coś z silnikiem lub jego osprzętem.

...z turbo miałeś fajny pomysł. Podpytaj w dziale "Benzyniaków" jak zdiagnozować bloki pomiarowe silnika w Twojej jednostce - może tam się coś wyjaśni.

Opublikowano

bylem na spocie ale vag nie czytal mojego auta, bo nie mial Cana czy cos takiego. Wkurzylem sie i pojechalem do serwisu. Powiedziano mi, ze soft byl aktualizowany i tyle na temat aktualizacji mi moga pomoc. A co do skrzyni, to moga mi wymienic ja jedynie "bo oni ich nie naprawiaja tylko wymieniaja". Kazdy w Szczecinie mnie odsyla do Poznania, bo sie nie chca podjac jej naprawy. W srode lub czwartek jest kolejny mini spot u nas, i ma byc chlop ktory ogarnia dobrze temat podpinania, zmieniania i robienia czegokolwiek przez Vaga, takze jeszcze przez niego sprawdze jaka to dokladnie wersja softu. No ale wlasnie... Komputer nie pokazuje zadnych bledow w multi... Czyli nasuwa sie pytanie: czy aby to na bank elektronika...

Opublikowano

...widocznie na spocie był tylko zwykły VAG - w B7 potrzebujesz troszeczkę lepszego interfejsu czyli HEX + CAN (tu nie ma znaczenia kto jak VAGa ogarnia tylko sprzęt jakim dysponuje).

Powtórzę jeszcze raz - IMO, to nie elektryka... Drążymy dalej temat wersji softu (bo tu mi coś podpada) oraz spróbuj dowiedzieć się czegoś na temat diagnostyki Twojej wersji silnika.

Opublikowano

Powtórzę jeszcze raz - IMO, to nie elektryka... Drążymy dalej temat wersji softu (bo tu mi coś podpada) oraz spróbuj dowiedzieć się czegoś na temat diagnostyki Twojej wersji silnika.

Tzn?

Opublikowano

Tzn, że to szarpanie przy 1600rpm to niekoniecznie musi być skrzynia. Pod maską masz masę czujników - ich diagnostyka może rzucić nowe światło na całą sprawę. Każdy motor ma swoje procedury diagnostyczne (np. taka jaką dla silników TDI przygotował kolega meszrum). Używająć VAG-a podłączasz się do bloków pomiarowych silnika - zapisujesz logi z poszczególnych grup a następnie wrzucasz cały wykaz na forum do analizy dla naszych speców ;)

Opublikowano

ok, tak zrobie. w czwartek wieczorem bede juz to mial.[br]Dopisany: 12 Październik 2010, 00:42_________________________________________________"Oczywiście już nie jedno auto logowałem ale do tego potrzeba lotniska albo długiej prostej bo logi dynamiczne robi się na 3 biegu od 1,5 tyś obrotów do odcinki, ale Ty masz multitronica to nie wiem jak to będzie bo generalnie nie masz żadnego biegu, chyba że będziemy na zblokowanym 3 biegu. Logi statyczne robi się na wolnych obrotach przez ok 30 s do minuty zapisując parametry każdego kanału.

Tylko się podpytaj mądre głowy na forum które kanały trzeba logować"

Czy moge prosic o info jak zrobic logi w multi i ktore kanaly mamy logowac?

Opublikowano

zapytam bo moze nie doczytalem....

czy na trybie recznym, kiedy skrzynia ma "zblokowane" ustalone przelozenie tez wystepuje szarpanie przy tych samych obrotach?

bo jezeli tak to zostawilbym skrzynie w spokoju i szukal problemu w silniku najpierw...

Opublikowano

Sprawdzalem to na trybie S, D, i na recznych przelozeniach. W kazdym z tych trybow jest wyczuwalne szaprniecie. [br]Dopisany: 12 Październik 2010, 08:50_________________________________________________Dodam, ze na "luzie" nie ma tego przeskoku na obrotach. Czuc to tylko w momencie obciazenia (przyspieszania).

Opublikowano

Czy moge prosic o info jak zrobic logi w multi i ktore kanaly mamy logowac?

Przechodzisz na tryb sekwencyjny (+/-) - spokojnie rozpędzasz auto do 4 biegu i ok 1500rpm. W tym momencie odpalacie zapis logów - wcikasz pedał gazu prawie w podłogę (100% ale tak aby kickdown nie zredukował biegu) i jedziecie aż do odcięcia (jak złapie czerwony zakres sam zmieni bieg - ew. przed czerwonym możesz zdjąć nogę z gazu).

Za pierwszym razem może nie wyjść więc proponuję przećwiczyć ten manewr. Co do wyczucia wciskania pedału przyśpieszenia - przydaje się otworzyć jakiś blok pomocniczy (jako drugi) gdzie widać w % ile wciskasz.

Opublikowano

"to wiem bo to procedura robienia logów, bardziej mi chodzi jakie kanały trzeba prze logować bo jest tego trochę."

Czy moge prosic o te konkretne kanaly jakie mamy sprawdzic?

Opublikowano

Poszukaj czegoś w dziale silniki benzynowe lub diagnostyka VAG - ja wymiękam przy logowaniu benzyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...