wrclaguna Opublikowano 26 Listopada 2011 Autor Opublikowano 26 Listopada 2011 Panel sterujący w tunelu juz siedzi u ciebie to ci odejdzie tylko kwestia dodawania w liczniku . Ze schematami nie będziesz mial kłopotu z reszta bedziemy ON LINE jakby co . Troszke uzupełnilem pierwszą stronke w kodowaniu i Adaptacji poszczegolnych kanałow Nie pamietam czy masz pompe paliwa pod webasto czy zastosujesz inne rozwiązanie bo z tym bedzie troszke zabawy . Najlepiej podzielic to na dwa etapy czyli zamontowac wszystkie graty a pożniej elektryka
wrclaguna Opublikowano 26 Listopada 2011 Autor Opublikowano 26 Listopada 2011 Chodziło mi o przegląd piecyka Najwaznieszy jest srodek piecyka i rozpylacz paliwa . Jak nic nie jest poprzepalane i nie cieknie z membranki ropylacza to bedzie wszystko OK . Ja tylko raz tam zaglądalem przed moim montazem i piec byl prawie nowka
Gość .... Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Bart-S Ja dałem rade zamontować Piec więc Ty bez problemu
Bart-S Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Samym montażem się nie martwię Grzesiu ładnie wszystko rozpisał - nie trzeba będzie latać po dokumentacji No i gdyby coś, to mam Was pod ręką (i tak właśnie można spokojnie bez stresu rezać ) Co do aktualnie gotowej części projektu... W styczniu przy okazji montażu tunera TV, od razu założyłem sterownik i wiązkę zdalnego sterowania. Z kolei przy montażu servotronika na pokład weszła wiązka webasto łącząca kabinę z przedziałem silnika. Sterowanie w tunelu mam już gotowe za sprawą montażu czunika kontroli ciśnienia w oponach (wystarczy kodowanie aby odpalić dodatkowe menu na DIS). Zatem zostało mocowanie pieca, podłączenia zasilania paliwem i układ wody. Pompa paliwa do baku już w drodze - wystarczy swap z obecną. Przewody paliwowe i pompa dawkująca dziś się znalazły dzięki Krystianowi (z tego co pamiętam ma Q, więc końcówka węża wchodząca do pompy w baku jest inna). Piec ze sterownikiem, wiązką i wydechem kupiłem jeśli dobrze pamiętam na początku 2011 - problem w tym, że go nie sprawdzałem (a wygląda na trochę zużyty - przyda mu się przegląd, przed montażem). Do całości brakuje mi jeszcze tylko węży wodnych - w ASO za komplet z zaworem troszkę sobie liczą (niecałe 1200zł po zniżkach). No ale jak to się już załatwi - śmiało można montować Swoją drogą - odnośnie renowacji piecyka, przydało by się DIY. Kto chętny? Mario czy Grzesiu?
wrclaguna Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 To sie nazywa najprawdziwszy rezacz Przy okazji innych MODOW idzie z myslą o webasto Przygotowana wiazka do webasta od strony silnika do srodka auta, sterownik i instalacja pod pilota są zrobione Tak w QUATTRO jest inne wejscie do zbiornika zasilające w paliwo . Co do DIY-a to postaram sie zrobic dokladny spis poszczegolnych czesci srodka pieca a zwlaszcza elementow ktore najczeciej sa przyczyną dymienia webasta. W Fabrycznym webascie zestaw naprawczy jest troche drogi ( do 4 cyl. Diesel 8E0 298 021 C Cena w ASO 2375 PLN Niestety nie ma poszczegolnych czesci do kupienia tylko ten zestaw Jedynie to rozpylacz wstepny paliwa 8E0 261 565 cena w ASO 447 PLN Takze ceny sa troche chore ....ale mozna podebrac je od webasta z VOLVO Pare osob juz tak własnie zrobilo a ceny są o wiele nizsze
Mario Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 Swoją drogą - odnośnie renowacji piecyka, przydało by się DIY. Kto chętny? Mario czy Grzesiu? Ja chyba swój rozbiorę w przyszłym tygodniu, bo coś mi się widzi, że nie trzyma moczu...
wrclaguna Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 Kopci czy co ? P.S. Troszke uzupelniłem ten temat http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=174594.150
Mario Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Kopci czy co ? Robi się wilgotny nalot na kostce bauma pod wydechem w trakcie pracy :>
ruks Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 Zawór jest po to żeby silnik się szybciej nagrzewał, czyli blokuje dopływ płynu do webasto co za tym idzie webasto nie nagrzewa się wraz z silnikiem jest pominięte Rozumiem że skoro w 4 cyl. tego zaworu nie ma to przy wyłączonym webasto silnik nagrzewa się dłużej niż w wersji bez ogrzewania postojowego ale przy włączeniu webasto silnik jest nagrzewany? A czy można ten zawór założyć i zaprogramować?
AndyN Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 Zawór jest po to żeby silnik się szybciej nagrzewał, czyli blokuje dopływ płynu do webasto co za tym idzie webasto nie nagrzewa się wraz z silnikiem jest pominięte Rozumiem że skoro w 4 cyl. tego zaworu nie ma to przy wyłączonym webasto silnik nagrzewa się dłużej niż w wersji bez ogrzewania postojowego ale przy włączeniu webasto silnik jest nagrzewany? A czy można ten zawór założyć i zaprogramować? Ten cytowany post jest błędny (sorry), na który, mimo świadomości jego niezgodności z rzeczywistością, nie zareagowaliśmy. Przez lenistwo? Przyjrzyj się temu diagramowi. Jest tam możliwość "odcięcia" nagrzewnicy? Nie ma. Jest możliwość "odcięcia" silnika.
ruks Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 Przyjrzyj się temu diagramowi. Jest tam możliwość "odcięcia" nagrzewnicy? Nie ma. Jest możliwość "odcięcia" silnika. Jeżeli 3 to ten zawór to byłoby tak jak piszesz czyli że webasto mogłoby grzać samą nagrzewnicę. Czy 2 to pompa wody obiegu webasto? Generalnie chodzi mi o to żeby montując webasto uzyskać nagrzewanie silnika (dużo jazdy na małych odcinkach), mniej zależy mi na ogrzewaniu wewnątrz (mam grzane fotele). Stąd pytanie czy montując ogrzewanie postojowe do 1,9 będę miał dogrzewanie silnika (działanie elektrycznej nagrzewnicy uważam za znikome, chyba że ona u mnie nie działa) Jeszcze nasuwa mi się pytanie czy jeśli nie włączyłem klimatronika to płyn przepływa przez webasto? Z diagramu wynika że chyba nie bo do nagrzewnicy płyn nie powinien docierać a po drodze do niej mija piec.
wrclaguna Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Opublikowano 29 Listopada 2011 Tamten schemat co ANDY wkleił jest do silnikow V6 Tu masz do 1.9 TDI 1 - Ogrzewanie postojowe 2 - Pompa obiegowa 3 - Wymiennik ciepła ogrzewania lub klimatyzatora 4 - Silnik
AndyN Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 WRC, to jest R4 ale bez tego zaworu Widział schemat R4 ale z zaworem!
wrclaguna Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Opublikowano 29 Listopada 2011 WRC, to jest R4 ale bez tego zaworu Do czego zmierzasz ANDY
AndyN Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 WRC, to jest R4 ale bez tego zaworu Do czego zmierzasz ANDY Widziałem, chyba u Mario, trzy schematy: * R4 bez zaworu * R4 z zaworem * V6 z zaworem W tym wątku przewijają się 1 i 3 ==== Pardon, miało być Mario_
wrclaguna Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Opublikowano 29 Listopada 2011 Tak wszystko sie zgadza Obecnie nie jest przewidziany poprostu zrezygnowano z niego . W samochodach z silnikiem 4-cylindrowym na początku produkcji byl zamontowany zawór blokowania płynu chłodzącego ogrzewania , ponieważ jednak w przypadku tych silników przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych może dojść do problemów przy uruchamianiu zimnego silnika po trybie ogrzewania postojowego z małym obiegiem układu chłodzenia (silnik jest tylko trochę rozgrzany), komputer sterujący ogrzewania dodatkowego należy zakodować tak, aby zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewania nie został wysterowany.
ruks Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 WRC, to jest R4 ale bez tego zaworu Widział schemat R4 ale z zaworem! Znalazłem też ten schemat w czeluściach tego wątku. Wynika z niego że w R4 bez zaworu zawsze silnik jest grzany przez webasto. Nawet prostsza konstrukcja i faktycznie chyba można ten zawór sobie darować bo w zasadzie to nie widzę sensu jego montowania, chyba że komuś zależy na grzaniu samej kabiny.
wrclaguna Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Opublikowano 29 Listopada 2011 WRC, to jest R4 ale bez tego zaworu Widział schemat R4 ale z zaworem! Znalazłem też ten schemat w czeluściach tego wątku. Wynika z niego że w R4 bez zaworu zawsze silnik jest grzany przez webasto. Nawet prostsza konstrukcja i faktycznie chyba można ten zawór sobie darować bo w zasadzie to nie widzę sensu jego montowania, chyba że komuś zależy na grzaniu samej kabiny. Złote slowa
mr.mark1 Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 Panowie a idzie zrobić jakoś żeby po wymontowaniu webasta normalnie jeździć bo boję się że nie ogarnę w jeden weekend naprawy i uziemię auto, a niestety nie mogę na to sobie pozwolić....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się