Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Montaż i działanie Webasto w silnikach 1.9 TDI i 2.0 TDI A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Grzesiek, a jaka wtykę potrzebujesz, antenową??

Bo może posiadam takie na zbyciu.

Bart-s, ja poluje na sterownik do audi i jakoś nie mogę upolować :mysli:

Opublikowano

... wiesz Bartku ze wzmacniacz antenowy pod webasto i TV znalezc ( 8 wtyk ) to jak trofic w toto-lotka :decayed:

u mnie siedzi na razie wsio z Navika ( ale posiadam jeszcze nie zamontowana dodatkowa antene na prawa strone )

zobaczymy czy da sie odpalic z pilota webasto :)

Prawego wzmaka (T) kupiłem w komplecie z R - wyciągnięte z Avanta który miał instalację TV. Ale masz rację - moduł 8-wtykowy jest praktycznie nie do zdobycia. Pozostaje zatem ASO - za S z rabatem wyjdzie 884zł (chyba, żę wyjątkowo uda mi się wynegocjować coś więcej).

Bart-s, ja poluje na sterownik do audi i jakoś nie mogę upolować :mysli:

Pikuś - proszę bardzo: http://allegro.pl/audi-a4-sterownik-ogrzeawnia-postojowego-8e0909509-i1292787103.html

Opublikowano

taki zestaw chcemy odplic :wink4: i cena OK

Opublikowano

taki zestaw chcemy odplic :wink4: i cena OK

Temat z pilotami jest właśnie nie dokońca pewny nie znalazłem nic w necie żeby ktoś zrobił takiego moda. Chodzi o to że webasto komunikuje się z pilotem po szynie W-BUS a nie po CAN-ie czy analogowo. I to jest problem bo nie można zastapić takiego ori sterownika zwykłym sterownikiem (Np. radiolinią lub ster. GSM co chciałem zrobić) chyba że ma ktoś dokładane ogrzew. postojowe czyli nie ori wtedy najczęściej jest możliwość podpięcia się pod wejście sterowania analogowego (on/off 12V) ale w ori sterownik jest tak zrobiony że chodzi wszystko cyfrowo :confused4:.

Teraz jest właśnie pytanie czy te centralki od T90 czy T91 mają taki sam protokuł W-BUS co ten nasz T-80? tego właśnie nie jest mi w stanie nikt powiedzieć. Przedewszystkim problem może być z wzm. antenowym który musi mieć funkcję odbiorczo-nadawczą bo te sterowniki T-90 i T-91 potwierdzają odbiór więc na pewno wzm. antenowy jest inny trzeba by popatrzeć np. na A6 jak to tam biega. Można oczywiście pominąć wzm. anten. i zapodać jakąś antenę bezpośrednio na wyjście ster. pilota ale jaki będzie zasięg :mysli:. Ogólnie jest dużo znaków zapytania i ja w końcu sobie odpóściłem i udało mi się kupić ori pilota (którego mi brakowało).

A odnośnie pilota... jest on na baterie AAAA... tak wspominam bo niedawno się ździebko zdziwiłem kiedy to AAA nie mogłem wepchać :naughty: i trochę czasu minęło zanim znalazłem w końcu te mniejsze (w pierwszym z brzegu kiosku ruchu to ich raczej nie znajdziemy).

Co do bateri do tego ori pilota T-80 to na prawdę jest z nimi problem bo kupiłem pilota z padniętymi bateriami i prawie dwa tygodnie spędziłem na poszukiwaniu. Wszystkie oferowane na rynku baterie AAAA (zamiennik LR61 firm GP , Duracell , Energeizer ) które sprawdzałem są za długie tak o ok 1,5-2mm i nie mieszczą się w obudowie. U mnie te padnięte były dokładnie takie jak te na zdjęciu po lewej http://www.akku-batterien-center.de/product_info.php/info/p981_Varta-Universal-Alkaline-AAAA--kuerzere-Version-.html Ja kupiłem takie http://north.pl/karta/lr61-bat.-alk.-mini-aaaa-2szt-varta-maxite--4761-,9319441.html bo były jeszcze "najkrótsze" ale trzeba je troszkę przypiłować i trzeba też usunąć paliczki w pilocie na których są zawinięte blaszki po to żeby się bardziej schodziły. Te baterie mają oznaczenia fabryczne 4061 a doszukałem się na forum niemieckim że te ori baterie mają mieć oznaczenie 4961 (http://north.pl/karta/lr61-4961-1,5v-550mah-high-energy-batterie-aaaa-neue-ausfuhrung-1,5v-550mah-high-energy-bateria-aaaa-nowa-wersja,9319129.html). Na niemieckim forum http://www.motor-talk.de/forum/lr61-akkus-statt-varta-batterien-fuer-die-fernbedienung-der-standheizung-t1309106.html gość podawał że w ASO sprzedają właśnie takie baterie z zatartym oznaczeniem 4961 :disgust: więc jakby ktoś szukał tych bateri to lepiej zawsze zmierzyć czy mają taką samą długość jak te ori.

Na początku ten ori T-80 wydawał mi się straszny kloc ale po jakimś czasie tak się do niego przyzwyczaiłem że wcale mi nie przeszkadza zresztą tego używa się najczęściej zimą (bo moża też wietrzyć latem na odległość) więc kurtka + dużo kieszeni nie ma tragedii dlatego całkowicie odpusciłem temat przerezania go na t-90,91

Opublikowano

myslmy odpuscili temat sterownika T90 i pilota :no: i czas podlaczyc wszystko ORI czyli sterownik (ten po lewej i wtyka ) :)

Jakby ktos potrzebowal wzmaka antenowego pod webasto to moge dac namiary :gwizdanie:

img6011y.jpg

Opublikowano

]WRC mam graty do montażu -napisz czy to wszystko:

[imghttp://lh5.ggpht.com/_R6Ho3T4Cd1Y/TP-mfs_7KVI/AAAAAAAABK4/PJUfk14B1q8/s640/webpompa.jpg[/img]http://webrurki.jpg

webkomp.jpg

sterownik.jpg

Opublikowano

na fotkach nie widzę wiązki z webasta do kabiny, a tak to wygląda na to że masz wszystko :decayed: wiązkę wyrezasz do przełącznika menu i powinno być :good:

Opublikowano

no wiązki do kabiny nie ma..pompka dawkująca paliwa też jest :)

czyli śruby przewody paliwowe i wodne i montaż ?

Opublikowano

dokładnie :wink4: pompa wody jest oryginalna :?:

Opublikowano

Pompa pewnie oryginalna tylko zamontowana przy zaworze, który jest nie potrzebny.

Pompkę wody przymocować do pieca, dorezac przewód wodny od pieca do silnika, bo od pieca do nagrzewnicy masz, no i paliwo.

Opublikowano

Pompa pewnie oryginalna tylko zamontowana przy zaworze, który jest nie potrzebny.

Pompkę wody przymocować do pieca, dorezac przewód wodny od pieca do silnika, bo od pieca do nagrzewnicy masz, no i paliwo.

zgadza sie Adas to webasto jest od 2.5 TDI i nie potrzebny ci zawor bo tylko w tym silniku wystepowal

Opublikowano

Panowie, a nie macie na zbyciu wydechu??

Ja swój zgubiłem jeżdżąc bez osłony ;( i parę autek go przejechało. :kwasny:

Nowy w ASO to porażka :wallbash: , dorobiłem drugi ale to nie to co oryginał i nie moge go dobrze wyprofilować.

Może wiecie gdzie zakupić takowy?

Opublikowano

No allegro już prześwietliłem.

Chodzi o to, że mam auto z 2004 roku i kompresor klimy z lewej i jest tam dość ciasno.

Dlatego wydech jest podwójny (między jedna, a drugą rurą jest prawdopodobnie włókno szklane), aby był odizolowany od przewodów.

Ja zastosowałem taśmę z włókna i jest chyba za sztywna co uniemożliwia jej dobre wyprofilowanie.

Do tego jak włączę webasto śmierdzi chyba jakimś topionym plastikiem, co nie wróży dobrze.

Gdyby nie to, to było by po problemie.

W sobotę spróbuje to posprawdzać i może coś wymyśle.

Opublikowano

Cena w ASO poraża :shocked:8E0 261 125 A 620 Pln za kawalek rurki karbowanej :confused4: Widzialem ja od środka i rzeczywiście jest tam włókno ochraniajace . Sprobuje poszukać ci cos zamiennego :)

Opublikowano

powinna być ok :wink4:

Opublikowano

Chłopaki, sama rura nie może być, bo idzie ona między przewodami, między innymi od klimy i od płynu chłodzenia, więc nie może być pojedyncza.

Ja zakupiłem dwa rozmiary właśnie z metra i w środek dałem taśmę z włókna.

Ale to wszystko stało się za sztywne i rura zewnętrzna ma chyba większą średnicę niż ta ori co też utrudnia jej poprowadzenie.

Mam juz pewien plan co do jej modernizacji zobaczymy czy to wypali.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...