Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Bardzo proszę o analizę logów - objawy w innym wątku


pastaldo

Rekomendowane odpowiedzi

Jest kilka objawów które mnie nurtują ale żeby nie było że tu zadaje pytania to post z objawami i pytaniami jest w dziale silniki diesela.

Chciałem zaznaczyć tylko że EGR jest zaślepiony blaszką i że 2 miesiące temu była czyszczona turbina i wybity katalizator.

Problem z samochodem opisałem w wątku: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=164175.0

Błędy w komputerze:

Address 01: Engine

Controller: 028 906 021 CE

Component: 1.9l R4 EDC 10SG 0803

Coding: 00002

Shop #: WSC 06335

2 Faults Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

Readiness: N/A

A tu logi:

Statyczne:

000, 001, 003

000001003d.th.jpg

004, 007, 013

004007013.th.jpg

018, 023

018023.th.jpg

Basic seatings:

000

000bs.th.jpg

003

003bsu.th.jpg

004

004bse.th.jpg

Grupy 11 nie udało mi się wykonać gdyż napotkałem coś takiego jak na zdjęciu poniżej. Próbowałem kilka razy.

blad011.th.jpg

Dynamiczne:

000

000cug.th.jpg

001

001mku.th.jpg

003

003cag.th.jpg

004

004ghz.th.jpg

008

008xf.th.jpg

010

010ok.th.jpg

011

011dn.th.jpg

Z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świszczy ci mocno turbo?

Pewnie znów się zapiekły kierowniczki, odkręć gruche i sprawdź czy luźno chodzi wajcha od niej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie dość mocno świszczy, ale na to nie zwróciłem uwagi bardzo bo od kiedy wyrzuciłem katalizator świszczy ale może faktycznie teraz sie nasiliło. Ale myślisz że po 3 miesiącach przy wyrzuconym katalizatorze sie znów zapiekły kierownice? Fakt faktem jeżdżę teraz delikatniej bo zanim dojadę do pracy to on nagrzewa sie po 3/4 drogi wiec nie cisnę żeby turbiny nie zabić.

Jeszcze jakieś pomysły bo nie bardzo mi się chce ją znów rozkręcać i czyścić. Przejechałem od tego czasu max 3000km.

I dlaczego nie mogłem zVagować grupu 011 BS ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma. Nie musisz odkręcać wszystkiego, odkręć tylko mocowanie gruchy i sprawdz jak chodzi dźwigienka od geometrii - powinna chodzić BARDZO luźno. Ja też miałem taki przypadek i po 2-3tys km znów się jedna z nich zapiekła. Przegonienie w takim układzie nic nie da bo pewnie masz zapieczone na wałeczkach, a jeśli da to problem powróci za kilkaset kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok sprawdzę jak chodzi ta sztanga. To niema jakiegoś sposobu jak uniknąć zapiekania tego cholerstwa? Specjalnie wywaliłem katalizator żeby tego uniknąć i znów klops?

Wczoraj go ganiałem przy logowaniu i nie zauważyłem poprawy. Poza tym dziwi mnie jedno wtedy przed czyszczeniem wpadał w awaryjny i pomagało tylko zgasić i odpalić znów. Teraz jest ciekawa sytuacja bo do pewnych obrotów jest ok, potem muł i po chwili znów ciągnie wiec jakby wpadał w awaryjny to chyba by moc nie wracał? Poprawcie jak się mylę. I wczoraj prawie przy każdej grupie dynamicznej były 2 takie obszary obrotów gdzie nie było mocy po czym dostawał kopa. Suszarkę sam czyściłem wiec wyczyszczona była dobrze (w odróżnieniu od niektórych zakładów które niby czyszczą a syf zostaje).Wszystkie łopatki i wałeczki chodziły luźniutko, nawet bym powiedział że baaardzo luźniutko. Po złożeniu i potrząśnięciu dzwoniły w środku :chytry:

A taka uwaga (nie wiem czy tu ma znaczenie), w kolektorze ssącym jest gruba warstwa takiego lepkiego badziewia. Pewnie przydało by się to wyczyścić tylko że niema czasu. Pod blokiem nie zrobię tego a jak jeżdżę do domu na weekendy to najczęściej jest do zrobienia coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręć kolektor i go wyczyść u mnie po tym zabiegu diametralnie dół się poprawił :) a miałem takie błoto że hoho :)

tu widać że N75 próboje wyciągnąć overboosta, ale prawdopodobnie znów sie zatarły - czemu? Nie wiem.. Może powstały już mikrowgłębienia w które wchodzi ta sadza..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na tym "talerzu" wokół wirnika po stronie gorącej było trochę chropowato. Nie chciałem tego bardzo szlifować żeby nie było tam za bardzo luzu. Powinienem to wyczyścić na gładko :embarrassed: ? Jesli tak to może faktycznie jeszcze raz trzeba wyciągnąć turbinę. Tyle że jak juz napisałem bałem się zbyt wielkiego luzu jak to wyczyszczę na lusterko. Polecacie całą cześć gorącą wyczyścić na lusterko i powinno być ok na dłuższy czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymieniaj podejrzane wężyki podciśnieniowe i sprawdź szczelność dolotu

wyczyść kolektor ssący(wypal), erg i przedmuchaj wężyk wychodzący z ECU

podmień N75 z N18 na próbę i zrób logi dynamiczne 000, 010 i 011

wyciąganie turbo nie sadzę żeby coś dało, według mnie problem tkwi w sterowaniu...

rozrząd kiedy był wymieniany? :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak:

Z wężyków zostało mi sprawdzić tylko te przy samej turbinie ale wyglądały na całe ale dla pewności sprawdzę.

Kolektor wypale jak znajdę trochę czasu. Do ponownego założenia potrzebuje tam jakąś uszczelkę i nowe śruby czy złoże na starych rzeczach?

Co z EGR? Zaślepiłem blachą. Wężyk do ECU przedmucham.

co do podmiany tych zaworów to postaram sie zrobić i te logi po podmianie tez. A jeśli i tak mam zaślepiony EGR to mogę po podmianie zostawić je na nowych miejscach? nie będzie problemu? Bo ten zawór przy EGR chodzi na moje oko w porządku bo gruszka od EGR pracuje poprawnie a zaślepiony przez kopcenie jak wyżej pisałem.

Rozrząd był wymieniony chyba w marcu tego roku gdyż kupiłem w styczniu z Francji i dla świętego spokoju wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam widze klasyczne przeladowowanie. moim zdaniem przycinajace sie kierownice (patrz grupa 011 dynamiczna). tez czyscilem turbo, po pol roku, kolo 4tys lapie mi tryb awaryjny. prawdopodobnie tez mi sie zapiekaja ponownie, sztanga juz tak latwo nie chodzi. sprawdz u siebie, wlacz silnik , zdejmij wezyk z gruszki i patrz czy lekko czy z problemami chodzi sztanga gora dol, a pozniej sprawdz reką.

a jak juz leciec po calosci, to masz troche za duzy kat .(patrz grupa 000, druga kolumna, statyczny log) jest 62, powinno byc ~54

oraz przeplywomierz tez cos nie domaga (patrz grupa 003, dynamiczna).tu bym zakupil preparat w spray i wyczyscic przeplywke.

a te kopniecia mocy widac na logach, raz masz doladowanie 1,2 bara, raz 0,5-6 bara. stad falowanie mocy.

jak nie chcesz rozbierac znowu turbo, to dla swietego spokoju podmien zaworki n18 i n75 i zloguj auto. wtedy bedziesz mial pewnosc.

pierwszy blad 519 dotyczy przekroczenia granicy odczytu czujnika doladowania. czyli bylo wiecej jak 1,5 bara.

a blad 575 to klasyczny blad roznicy doładowan. czyli overboost :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyki pod wpływem podciśnienia mogą się zaginać i zatykać

po czyszczeniu kolektora potrzebna nowa uszczelka, dobrze by było ale nie ma potrzeby nowych śrub, dokręcasz 25Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widzę że jestem skazany na te noflauty co jakiś czas. Jeśli znajdę czas to się poświęcę i rozkręcę jeszcze raz to turbo. Myślicie że jak wyczyszczę w środku na lusterko z tych wszystkich wżerów to nie będzie tam zbyt luźno przy kierownicach :evil:? Na początek zamienię te zaworki i zobaczymy. Z tym że u mnie to jest tak że tu w mieście nawet nie mam kluczy żeby coś modzić a jak pojadę do domu to nie mam drugiego z kompem do logów, ale może jakoś poradzę.

Właśnie też mi się ten kąt nie podobał ale o to miałem zapytać później. Widziałem jak to mi gość ustawiał więc tez w wolnej chwili przestawię.

Co do tej przepływki to fakt trzeba zobaczyć bo nie zwróciłem uwagi. To jest jakiś specjalny preparat do czyszczenia tej przepływki? Może filtr powietrza jest już sfatygowany bo był wymieniany na wiosnę i może na zimę wymienię.

Pod względem załamań to uważnie przeglądałem węże i raczej nie powinno mieć to miejsca i większość wymieniałem które niepewnie wyglądały.

Ale skoro są takie diagnozy to jestem spokojniejszy bo to coś co robiłem wiec w razie co zrobię sam a nie trzeba nic drogiego wymieniać.

Co do kolektora to wypale go przy przypływie wolnego czasu. Gdzies tam ktoś opisywał pamiętam ten proceder.

Skoro jedziemy już po całości to co powiecie o korekcjach wtrysków? Nie sa chyba tragiczne (wg mojej małej wiedzy) i myślałem czy nie zawieść do pompiarza żeby je wyczyścił i ewentualnie ustawił. Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze nie są Twoim problemem... zrob porzadek z notlaufami... zamieszczaj czytelniej logi na przyszlosc :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki że odgrzewam ale jakoś tak schodziło i nic nie odpisałem. Wężyki podciśnieniowe przy turbinie wyglądały ok ale jednak je wymieniłem i o dziwo brak noflautów. Wg. zaleceń kolegi fusse przepłukałem tez przepływkę (spray do hamulców) i chyba jest ok. Dla pewności jeszcze przedmucham ten wezyk co idzie do ECU i otworzę kompa żeby zobaczyć czy tam nie pływa w oleju. Na kolektor nie mam narazie czasu więc pewnie wyczyszczę na wiosnę. Pozatym odkryłem skąd mam olej w dolocie :naughty: Na szczeście turbinka wszystko ok tylko z odmy tam ciągnie (muszę wymysleć tam jakiś separator). No i kąta wtrysku nie miałem jeszcze kiedy ustawić na ideał ;(

Nie miałem kiedy zrobić logów ale jak tylko mi się uda to wrzucę (może na dniach) żeby ocenić czy już wszystko ok.[br]Dopisany: 23 Listopad 2010, 09:23_________________________________________________No i zrobiłem logi na nowo.

notlaufów nie ma ale...

Niestety Jest problem. :wallbash: Opisany dokładnie w wątku http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=164175.0

Jedyne co w skrócie zaznaczę to przy przeciągnięciu tak gdzieś do 3500rpm zgasł i nie chciał odpalić. Dopiero po dłuższym kręceniu łapał nie równo az zaczął działać.

Błędy

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5

Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine

Controller: 028 906 021 CE

Component: 1.9l R4 EDC 10SG 0803

Coding: 00002

Shop #: WSC 06335

1 Fault Found:

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes

Controller: 8E0 614 111

Component: ABS 5.3 FRONT D11

Coding: 0273004132

Shop #: BB 24303

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC

Controller: 8L0 820 04

Note: Excessive Comm Errors

Statyczne:

Log (000)

Log (001)

Log (002)

Log (003)

Log (004)

Log (005)

Log (006)

Log (007)

Log (008)

Log (009)

Log (010)

Log (011)

Log (012)

Log (013)

Log (015)

Log (020)

Log (021)

Log (022)

Log (023)

Basic Seatings

Log (000)

Log (003)

Log (004)

I tu zonk bo oprócz tych 3 nie mogłem zrobić innych grup w BS. Wyskakiwał Error not available :thumbdown:

Z oczywistych faktów nie mam dynamicznych ze względu na pogodę. :kwasny:

Co możecie powiedzieć?[br]Dopisany: 29 Listopad 2010, 09:15_________________________________________________

Nikt nie ma chwili żeby zajrzeć w logi czy ok czy coś trzeba poprawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z odmy leje ci się ropa ? sprawdź ją zobacz czy jest drożna.

sprawdź poziom i barwę oleju,

wymień filtr paliwa,

podmień n75 z n18 - może sterowanie turbiny pada,

sprawdź zapach spalin - ropa czy olej,

sprawdż czy dmucha czy zasysa przy bagnecie powietrze - może silnik nie oddycha,

sprawdź luz na wirniku turbiny - uszczelki utrzymują go w płaszczyźnie. oczywiscie na ciepłym to sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc po kolei.

Z odmy nie leci mi ropa tylko olej silnikowy. Powinna być drożna choć i tak mam już kupiona rurkę właśnie bo jest pęknięta i tam gdzie jest przykręcana do bloku cieknie. Nie licząc tego że olej z niej się dostaje tez tam w ten gruby wąż między przepływka a turbo ale w planach jest zrobienie czegoś na wzór Oil catch tank i czyszczenie dolotu na wiosnę.

Olej wygląda normalnie.

Filtr paliwa jest w planach do wymiany chyba na dniach.

Noflautów już nie łapie no ale z przyczyn obiektywnych nie mam jak zrobić logów dynamicznych.

Zapach spalin raczej normalny.

Co do bagnetu sprawdzę i napiszę.

Na wirniku sprawdzałem to jest może 1mm luzu ale poprzecznego. Wzdłużnego niema jest sztywno.

Co może być przyczyna że w trybie BS mogłem zrobić tylko te 3 grupy logów statycznych? Tzn grupy 11 nie da sie zrobić bo jest w tych okienkach Error Not Available ?

I co więcej z logów widać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sroki miałem na myśli olej - jeszcze spałem.

Wymień filtr paliwa.

Kąt wtrysku trzeba ustawić na 48-52 z tego co widziałem. Korekcje są jeszcze ok. Raczej standardowy 300-400 przebieg i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...