Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Dziwne trzepanie kierownicą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Może pomożecie a może nie, ale mam dziwny nietypowy problem :(

Wymieniłem całe przednie zawieszenie (amortyzatory ,odboje gałki i wszystkie wahacze) no po prostu komplecik!!

Przed wymiana tego nie byłe ,ale jak już wszystko wymieniłem to dziwnie od czasu do czasu z reguły po wyjściu z zakrętu trzepie mi mocno kierownica! :(

Zbieżność i geometria tez była ustawiana no i dalej trzepie! trzepie mi tez na prostej drodze przy obciążeniu samochodu wystarczy jeden 100kg pasażer :(

Dodatkowo powiem ze dzieje się to przy 3cim biegu najczęściej!

mały opis: wychodząc z zakrętu na 3cim biegu mam gaz wciśnięty do połowy no i jak już wyprostuje koła to zaczyna trzęś kierownica :( gaz dalej trzymam do połowy ,ale jak w monecie puszcze gaz i znowu dodam to ustaje telepanie :)

no i teraz liczę na Was forumowicze! Pomóżcie mi rozwiązać ten problem bo ja naprawdę nie wiem co to może być!

Opublikowano

Spróbuj wyważyć koła może pomoże :mysli:

Opublikowano

Bicie mogą mieć tarcze hamulcowe trzeba je sprawdzić

Opublikowano

gdzie i jak mogę sprawdzić tarcze dodam ze mam 2 letnie tarcze które przejechały około 20 tys km , ale z drugiej strony jeśli chodzi o tarcze to podejrzewam ze powinno trzepanie być przy hamowaniu a tego nie mam hamuje płynnie i skutecznie :) bez żadnych drgań :) a dzieje się to głownie w zakręcie i przy wyjściu z niego na gazie :/ głównie 2gi i 3ci bieg!

Wczoraj przeglądałem zawieszenie i odkryłem ze trochę lata mi zacisk hamulcowy w prawym przednim kole :/ do pownosi sprawdzałem z drugiej strony i w drugim kole zacisk jest sztywniejszy i nie ma żadnych luzów :/ i pytanie czy ten luźny zacisk może coś mieć wspólnego z trzęsieniem kierownicy dodam ze trzęsienie przenosi się na całe autko ,ale najbardziej odczuwane jest to na kierownicy :/

Opublikowano

To prawda bicie tarczy jest przy hamowaniu. Zaciski mają gumowe prowadnice, które powinny być suche bez smaru. Sprawdź jak wyglądają?

Opublikowano

Sprawdziłbym jeszcze przeguby wewnętrzne i zewnętrze oraz półośki.

Opublikowano

To prawda bicie tarczy jest przy hamowaniu. Zaciski mają gumowe prowadnice, które powinny być suche bez smaru. Sprawdź jak wyglądają?

no właśnie jeśli chodzi o te prowadnice to w prawym kole właśnie to one maja luz i dyla się cały zacisk :/ fakt faktem nie są to ogromne luzy ale są niestety :/

Opublikowano

Prowadnice nie są gumowe. Gumowe są tylko osłonki prowadnic. Prowadnice powinny być posmarowane smarem miedzianym.

Opublikowano

doczytałem się na innym forum podobnego problemu a nawet tego samego :) No i kolega opisujący swój dokładnie ten sam problem napisał ze to była wina łożysk przednich :/ ponieważ tez wymienił górne wahacze i sprężyny progresywne -30\-30 jedno łożysko i przegub i zaczęło mu tak samo drgać jak mi :( tez się męczył dochodził do tego co to może być ale mniejsza o to :) zmienił sprężyny z powrotem na takie jak powinny być i biło mu dalej w końcu wymienił wahacze dolne i łączniki a na końcu znowu łożyska, ale po oby dwu stronach no i przestało mu bić :> no i głownie napisał ze stawiał na łożyska ze biły!

Wiec jak myślicie czy łożyska na pewno będą przyczyną tego całego problemu??

bo dodam ze jadać slalomem głównie się to tak dzieje i to nie wielki skręt a na przegub to nie wygląda!

Opublikowano

Czyli koła nie obcierają tylko słyszysz szum , czy tak ? jeśli tak to łożyska.Tylko wtedy to przy skrętach powinno szumienia ustawać.

Opublikowano

mam takie lekkie szumienie , ale podjadę do mechanika i niech mi powie czy to łożyska. Przy skrętach szum nieco ustaje bo zastępuje go drganie kierownica i całą budą.

Dodam Wam ze głównie te drgania powstają na zakrętach gdzie sobie jadę na 3cim biegu, ale nie obrócę kierownicy więcej niż 45*[br]Dopisany: 19 Październik 2010, 09:09_________________________________________________dziś sobie jechałem rano autkiem i z reguły jeżdżę na biegu ,ale wrzuciłem luz i pojawiły się takie delikatne drgania te same co przy skrętach tylko delikatniejsze :/ czyżby poduchy na silniku? Wciskałem sprzęgło i puszczałem nic to nie dało i do puki jechałem na luzie to te drgania były ,ale takie delikatne :/

Ja już rozkładam ręce już mnie denerwuje ten samochód trzyma mnie to przy nim ze dużo kasy w niego wsadziłem :(

Opublikowano

Trochę to niebezpieczne ale możesz sprawdzić czy też się tak zachowuje przy zgaszonym silniku, pamiętaj że kiera będzie ciężko chodzić , hamulce bez wspomagania i przekręć kluczyk w stacyjce żeby się kiera nie zablokowała.Może to faktycznie poduchy silnika ,po tym manewrze powinno być coś już wiadome.

Opublikowano

może nie będę musiał tak sprawdzać ponieważ zrobiłem troszeczkę inny manewr :) prędkość gdzieś około 50km\h luz wrzucony no i delikatnie trzęsie autkiem :/ na luzie dodałem gazu około do 2tys obrotów no i przestaje trzęś puszcze gaz zaczyna trzęś dodam gazu nie trzęsie (oczywiscie cała operacja odbywała się na luzie przy prędkości ok 50km\h )

Czy teraz można wywnioskować już z tego co jest nie tak kolego ALBINEK ? Czy mam zrobić dodatkowo probe ze zgaszonym silnikiem ?

Opublikowano

W takim razie myślę że trzeba szukać w zawieszeniu silnika ,albo :mysli: może gdzieś wydech dotyka nadwozia.Zastanawia mnie tylko dlaczego trzepie kierownicą :shocked:

Opublikowano

no powiem Ci ze przy zakrętach to dość mocno jest odczuwalne ,ale nie dzieje się to zawsze od czasu do czasu zobaczę jeszcze na postoju co się będzie działo i sprawdzę tłumik czy gdzieś nie bije no ,ale ja bardziej podejrzewam ze to od zawieszenia nie tylko silnika :/ kurcze przejadę się jeszcze na stacje diagnostyczna i sprawdzę wahacze co prawda są nowe ,ale może któryś miał jakąś wadę :/

Opublikowano

Jak masz możliwość wjechać na kanał to weż ze sobą dwóch kolegów dla ciężaru. Wtedy kiedy oni będą siedzieć w aucie Ty wejdż pod auto i wtedy sprawdż czy ukł.wydechowy nie jest gdzieś za blisko nadwozia. Złap za rurę wydechową i trzęś na wszystkie strony , może uda się znależć sprawcę.

Opublikowano

hmm jutro stawiam autko do mechanika tylko i wyłącznie z powodu uszczelki pod głowica :( bo się rozciekła i mi wodę wypluwa na zewnątrz :( całe szczęście ze nie do silnika :) a jak już odbiorę to dalej działam z tymi drganiami jeszcze do pewności mechanik mi sprawdzi tłumik i poduchy na silniku :) no i dam znać co i jak :)

na razie dziękuje za podpowiedzi i zainteresowanie moim problemem :)

W piątek odbieram autko wiec się odezwę :)

Opublikowano

Wydaje mi się że na 90% to będą przednie łożyska. U mnie odczuwałem lekkie drgania tylko przy prędkości od 80-90 km/h. Po wymianie łożysk przestało. Wymieniałeś drążki i końcówki drążka?[br]Dopisany: 26 Październik 2010, 23:13_________________________________________________Witam. Mi delikatnie biła kierownica tylko przy prędkości 80-90km/h. Po wymianie łożysk ustało. Wymieniałeś drążki układu kierowniczego i końcówki drążka?

Opublikowano

Hmm tez obstawiam na łożyska jutro odbieram samochodzik od mechanika :) Co do wymian to wymieniałem całe przednie zawiecho wszystkie wahacze ,amorki ,gałki z układu kierowniczego tylko nie wymieniłem tej końcówki co jest miedzy maglownicą i gałką układu kierowniczego ,ale tam żadnych luzów nie było :)[br]Dopisany: 28 Październik 2010, 09:47_________________________________________________miałem wczoraj małą awarie :/ Otóż nie fortunnie podjechałem pod krawężnik tak ze sprała się na nim ta belka co jest ta przednia poducha silnika no i na postoju zaczęło trzęś silnikiem tak jak podczas jazdy :) no czyli wychodzi na to ze poduchy do wymiany ...

No i co Wy na to ?[br]Dopisany: 01 Listopad 2010, 08:53_________________________________________________mam pytanie odnośnie przegubów ,a dokładnie pół oski wczoraj przeglądałem wszystko co się da pod autkiem no i nigdzie żadnych luzów :)

powiem szczerze ze silnik strasznie twardo siedzi na poduchach i szarpiąc nim ani nie drgnie :)

wydech:

co do wydechu to czy załadowany samochód czy pusty to ruszając wydechem na wszystkie strony tak że nie dotyka nigdzie podwozia :)

koła:

w kołach kręcąc nimi tak ze nie ma żadnego huczenia

przeguby pół ośka :

a wiec tak odkryłem ze pół ośka ma duży luz przy przegubie zew. tzn miedzy zew. a wew. przegubami pół ośka chodzi prawo lewo około 1.5 cm do 2cm Oo no to zdjąłem osłony z zewnętrznego i okazało się ze jak dobrze pamiętam powinny tam być 2 pierścienie dystansujące ale ich nie ma Oo

i czy coś mi przez to grozi ze ich tam nie ma ????

[br]Dopisany: 07 Listopad 2010, 11:35_________________________________________________Problem rozwiązany okazało się ze trzęsienia powoduje luźna półośka gadzie nie było pierścienia dystansującego po założeniu tego pierścienia jak ręką odjął :D Teraz ciesze się cichą i spokojną jazdą :):decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...