Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Jak ważny jest wiek rozrządu ( nie przebieg) ?


Norge10

Rekomendowane odpowiedzi

Z reguły guma sie starzeje, a co do rozrządu to jedna z najważniejszych rzeczy w aucie, a cena kupna i jego wymiany jest śmieszna, wiec nie ryzykowałbym i go poprostu wymienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma inną zasade...ja tam max 50tyś na rozrządzie robie nie więcej, a nawet często jak mam jakieś auto na handel to rozbieram i patrze co i jak wygląda bo jakoś nie wierze w bajki typu że ktoś 3tys km przed sprzedażą zmienił rozrząd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodnie z zaleceniem producenta rozrząd na pasku powinno się wymieniać co dziesięć lat lub przebieg.

5 lat to dla samochodów typu daewoo matiz :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy od tego w jak ciężkich warunkach go trzymasz, jeśli pod chmurką to możesz myśleć o wymianie, jeśli w garażu to myślę że jeszcze trochę można pojeździć, ale skoro mówisz że już przejechałeś na nim 75tkm to wymieniaj go bo nawet jeśli pasek jest np. na 90tkm (rozrząd tyle wytrzyma jeśli będzie użytkowany w normalnych warunkach), wystarczy że trochę bardziej ciśniesz i możesz sobie skrócić ten przebieg o co najmniej 10tkm, a i należy wziąć poprawkę że te przebiegi są adekwatne tylko do 1 wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lata temu podobny problem był wałkowany na którymś forum VW. Z pytaniem zwrócono się oficjalnie do ASO. Odpowiedź brzmiała:

przebieg podany do danego modelu, lub wiek paska zależny od producenta. Każdy z producentów podaje gwarantowaną wytrzymałość na starzenie która wynosi od czterech do pięciu lat. Ja osobiście wymieniam paski po czterech latach i ... 25 - 30 tysiącach przebiegu, bo tyle robię w ciągu czterech lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kupiłem potrzebne rzeczy i umówiony jestem z mechanikiem na wymianę rozrządu.

Chcę jeszcze zeby przy okazji wymienił mi uszczelniacz wału ten z przodu ( bo cieknie olej stamtąd) ale jesli wymontuje się rozrząd to ten uszczelniacz jest juz prawie na wierzchu - słyszałem - i chyba za wymianę tego powinien pewnie doliczyć jakieś grosze, jak myslicie ?

A jesli chodzi o te 11 lat rozrządu w Toyocie to wierzę w to bo sam jezdziłem do niedawna 12-to letnią Corollą i nic sie tam przez 2 lata mojego uzytkowania nie psuło ! Dosłownie nic. Jednak komfort jazdy Audi nieporównywalny!

Dzięki wszystkim za porady - za 2 tygodnie zmieniam rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...