adi2255 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Panowie ma ktoś możliwość sprawdzenia czy dobrze rozpisałem sobie? Sterownik poziomowania: pin 13 - sterownik ABS (niebiesko-biały) pin 14 - Złącze diagnostyczne (zielono-niebieski) pin 15 - czujnik przód (fioletowo-żółty pin4) pin 19 - czujnik przód + tył (mostek, fioletowo-czerwony, pin5) pin 20 - czujnik przód + tył (mostek, fioletowo-brązowy, pin1) pin 16 - czujnik tył (biało-fioletowy, pin4) pin 18 - alternator (niebieski) pin 10 - masa (brązowy) pin 11 - FIS podłączamy do zielonej kostki w pin 29????) pin 17 - mostek z włącznikiem świateł (żółty) pin 9 - bezpiecznik S10 (stacyjka zapłonu, czarny) ???? pin 1- prawy refl. 17pinowa kostka (szaro-żółty) pin 6 - prawy refl. 17pinowa kostka (szaro-czarny) pin 7 - prawy refl. 17 pinowa kostka (szaro-brązowy) pin 8 - prawy refl. 17 pinowa kostka (szary) pin 2 - lewy refl. 17pinowa kostka (zielono-szary) pin 3 - lewy relf. 17p kostka (zielono-żółty) pin 4 - lewy relf. 17p kostka (zielono-czarny) pin 5 - lewy refl. 17p kostka (zielono brązowy) dobrze rozpisałem to? Brakuje czegoś? Czy oprócz połączenia tego coś jeszcze trzeba z kablami robić? Proszę o podpowiedź
wampir Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Witam Sprawa wygląda tak, że mam nieszczesne AMB z usa: - reflektory zmienione przez poprzedniego wlasciciela na valeo z bixenonem - sa spryski w zderzaku, ale nie dzialaja - obok przelacznika swiatel nie ma zadnych przelacznikow do regulacji swiatel - wysokosci swiecenia. - kodowanie MCE mam 00011 Przezylem juz regeneracje odblysnikow, a potem awarie przetwornic. W kazdym razie mam zregenerowane odbłyśniki oraz nowe przetwornice valeo i zarniki OSRAM. Poszło na to tyle kasy, ze az mnie szlag trafia. Wyciągnąłem reflektory i zamontowałem nowe elementy. Teraz mrugają mi w nocy, że oslepiam. Mam kilka pytan 1. Jak sprawdzić dlaczego nie działają spryskiwacze reflektorów? 2. Dlaczego nie mogę się połączyć z "Xenon range"? Mam komunikat "No repsonse from controller". Co mam zrobić? 3. Czy po wyciągnięciu reflektorów trzeba odwiedzić diagnoste co robi przeglądy zeby je ustawił ręcznie?
domin79 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Panowie ma ktoś możliwość sprawdzenia czy dobrze rozpisałem sobie?Sterownik poziomowania: pin 13 - sterownik ABS (niebiesko-biały) pin 14 - Złącze diagnostyczne (zielono-niebieski) pin 15 - czujnik przód (fioletowo-żółty pin4) pin 19 - czujnik przód + tył (mostek, fioletowo-czerwony, pin5) pin 20 - czujnik przód + tył (mostek, fioletowo-brązowy, pin1) pin 16 - czujnik tył (biało-fioletowy, pin4) pin 18 - alternator (niebieski) pin 10 - masa (brązowy) pin 11 - FIS podłączamy do zielonej kostki w pin 29????) pin 17 - mostek z włącznikiem świateł (żółty) pin 9 - bezpiecznik S10 (stacyjka zapłonu, czarny) ???? pin 1- prawy refl. 17pinowa kostka (szaro-żółty) pin 6 - prawy refl. 17pinowa kostka (szaro-czarny) pin 7 - prawy refl. 17 pinowa kostka (szaro-brązowy) pin 8 - prawy refl. 17 pinowa kostka (szary) pin 2 - lewy refl. 17pinowa kostka (zielono-szary) pin 3 - lewy relf. 17p kostka (zielono-żółty) pin 4 - lewy relf. 17p kostka (zielono-czarny) pin 5 - lewy refl. 17p kostka (zielono brązowy) dobrze rozpisałem to? Brakuje czegoś? Czy oprócz połączenia tego coś jeszcze trzeba z kablami robić? Proszę o podpowiedź pin 13 - sterownik ABS (niebiesko-biały) znajdziesz w 17 pinowej czarnej kostce w słupku A (mostek) pin 14 - Złącze diagnostyczne (zielono-niebieski) mostek przy złączu diagnostycznym pi 15 pin 15 - czujnik przód (fioletowo-żółty pin4) pin 19 - czujnik przód + tył (mostek, fioletowo-czerwony, pin5) pin 20 - czujnik przód + tył (mostek, fioletowo-brązowy, pin1) pin 16 - czujnik tył (biało-fioletowy, pin4) pin 18 - alternator (niebieski) mostek pod przykrywą ECU czarna 10 pinowa kostka pin 1 pin 10 - masa (brązowy) pin 11 - FIS podłączamy do zielonej kostki w pin 29 pin 17 - mostek z włącznikiem świateł (żółty) w zależności os wersji MCE albo pin 4 we włączniku (LOW) lub pin 11 (HIGH) pin 9 - bezpiecznik S10 (stacyjka zapłonu, czarny) będziesz już miał bezpiecznik bo jet już zasilona ręczna regulacja z tego no i to na tyle dobrego:wink: reszta czyli zasilanie silniczków świateł z moduły to troszke szukania zacznij od odnalezienia dwóch przewodów z każdej strony (kolorów niepamiętam) w czerwonej kostkach w słupku A i B (taki sam kolor przewodu przy lampie i w kostce) , następnie musisz podokładać po jednym przewodzie z obu lamp do sterownika (w zwykłych lampach sterowanie idzie z 3 przewodami a w xenonie 4) , i teraz najgorsze czyli szukanie przewodu 3 z lampy czyli brązowy. Znajdziesz go pod nadkolem w gumie przechodzącej z nadwozia , będzie splątany razem z pozostałymi brązowymi kabelkami które lecą na mase , miernik do ręki i dzwonisz między lampą a skupieniem tych brązowych kabelków (oczywiście odcinając po kolei) I to chyba tyle , reszte według tego co opisałeś WitamSprawa wygląda tak, że mam nieszczesne AMB z usa: - reflektory zmienione przez poprzedniego wlasciciela na valeo z bixenonem - sa spryski w zderzaku, ale nie dzialaja - obok przelacznika swiatel nie ma zadnych przelacznikow do regulacji swiatel - wysokosci swiecenia. - kodowanie MCE mam 00011 Przezylem juz regeneracje odblysnikow, a potem awarie przetwornic. W kazdym razie mam zregenerowane odbłyśniki oraz nowe przetwornice valeo i zarniki OSRAM. Poszło na to tyle kasy, ze az mnie szlag trafia. Wyciągnąłem reflektory i zamontowałem nowe elementy. Teraz mrugają mi w nocy, że oslepiam. Mam kilka pytan 1. Jak sprawdzić dlaczego nie działają spryskiwacze reflektorów? 2. Dlaczego nie mogę się połączyć z "Xenon range"? Mam komunikat "No repsonse from controller". Co mam zrobić? 3. Czy po wyciągnięciu reflektorów trzeba odwiedzić diagnoste co robi przeglądy zeby je ustawił ręcznie? 1) MCE z jaką literką jest na końcu???? miernik i zmierz czy po dłuższym przytrzymaniu manetki pojawia sie napięcie pomiędzy pinem 2 kostki A MCE a masą (http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh-138327/) jeśli jest szukaj w słupku A małej okrągłej kosteczki z biało czerwonym przewodem (możliwe że ktoś ją rozpioł) lub zbadaj pompke od sprysków:wink: 2) Zajrzyj za schowek pasażera czy wogóle jest sterownik , ewentualnie próba nowszym vagiem 3) Ustawienia świateł zostaw diagnoście:wink: powinien zrobić to za darmo , potem wchodzisz vagiem w sterownik xenonów i zapamietujesz ustawienia według procedury w tym temacie
wampir Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 1) MCE z jaką literką jest na końcu???? miernik i zmierz czy po dłuższym przytrzymaniu manetki pojawia sie napięcie pomiędzy pinem 2 kostki A MCE a masą (http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh-138327/) jeśli jest szukaj w słupku A małej okrągłej kosteczki z biało czerwonym przewodem (możliwe że ktoś ją rozpioł) lub zbadaj pompke od sprysków:wink: 2) Zajrzyj za schowek pasażera czy wogóle jest sterownik , ewentualnie próba nowszym vagiem 3) Ustawienia świateł zostaw diagnoście:wink: powinien zrobić to za darmo , potem wchodzisz vagiem w sterownik xenonów i zapamietujesz ustawienia według procedury w tym temacie 1. Jeżeli chodzi o MCE to Control Module Part Number: 8E0 907 279 E E – HIGH (spryskiwacze reflektorów, kontrola żarówek) Wersja „HIGH” Gniazdo A (10-pin): Pin 1 – x Pin 2 – zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (WY) Pin 3 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (2-gi bieg) Pin 4 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (1-szy bieg) Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (WE) Pin 6 – x Pin 7 – Masa (brązowy) Pin 8 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (WE) Pin 9 – Reflektor prawy (WE) Pin 10 – Reflektor lewy (WE) Rozumiem, ze mam odpiąć od MCE kostkę A i przyłożyć miernik do pinu nr 1 i 7. Jeżeli zmieni się napięcie tzn. że idzie sygnał. Czy też mam pomierzyć to w kostce w dopowiadających pinom otworach? Czy też może jakaś inna kombinacja pomiaru ? Piszesz, że ktoś mógł rozpiąć okrągłą kostkę z biała-czerwonym przewodem. Gdzie znajduje się ta kostka? W jaki sposób mam sprawdzić pompkę od spryskiwaczy? Czy ta pompka jest w zbiorniku czy w samym sprysku? Jeżeli w zbiorniku to jak sie do niego dostać? Ściągnąć nadkole? od wewnątrz? 2. Spróbuje nowszym vagiem, ale czytalem też, że może trzeba przekonfigurować vaga i zmienić mu jakieś "letancy". Co to jest za opcja, gdzie ją znajdę? Może uda mi się dzisiaj wyciągnąć schowek pasażera i porobić fotki to wstawię. Mogę prosić o weryfikację czy wszystkie elementy są na swoim miejscu? 3. Byłem u diagnosty i obniżył mi "linię światła" bo po wyciągnięciu reflektorów musiałem je widocznie zamontować pod innym kątem. Gorzej, że gdy zapalę silnik i włączę światła to nie widać aby "linię światła" się zmieniała. Czy automatyczne poziomowanie nie powinno sie aktywować? W Renault Espace mojego kumpla ewidentnie widać, że po włączeniu świateł auto samo ustawia ich poziom. Podczas wizyt w stacji kontroli pojazdów specjalnie poprosiłem aby serwisant zwrócił uwagę co będzie działo się z "linię światła" jak otworzy bagażnik i usiądę na krawędzi aby obciążyć tył samochodu. Pan stwierdził, że linia się podniosła, ale auto nie dokonało żadnej korekty w dół. WTF???
domin79 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 1) MCE z jaką literką jest na końcu???? miernik i zmierz czy po dłuższym przytrzymaniu manetki pojawia sie napięcie pomiędzy pinem 2 kostki A MCE a masą (http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh-138327/) jeśli jest szukaj w słupku A małej okrągłej kosteczki z biało czerwonym przewodem (możliwe że ktoś ją rozpioł) lub zbadaj pompke od sprysków:wink: 2) Zajrzyj za schowek pasażera czy wogóle jest sterownik , ewentualnie próba nowszym vagiem 3) Ustawienia świateł zostaw diagnoście:wink: powinien zrobić to za darmo , potem wchodzisz vagiem w sterownik xenonów i zapamietujesz ustawienia według procedury w tym temacie 1. Jeżeli chodzi o MCE to Control Module Part Number: 8E0 907 279 E E – HIGH (spryskiwacze reflektorów, kontrola żarówek) http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/storyline/centrelek.jpg Wersja „HIGH” Gniazdo A (10-pin): Pin 1 – x Pin 2 – zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (WY) Pin 3 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (2-gi bieg) Pin 4 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (1-szy bieg) Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (WE) Pin 6 – x Pin 7 – Masa (brązowy) Pin 8 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (WE) Pin 9 – Reflektor prawy (WE) Pin 10 – Reflektor lewy (WE) Rozumiem, ze mam odpiąć od MCE kostkę A i przyłożyć miernik do pinu nr 1 i 7. Jeżeli zmieni się napięcie tzn. że idzie sygnał. Czy też mam pomierzyć to w kostce w dopowiadających pinom otworach? Czy też może jakaś inna kombinacja pomiaru ? Piszesz, że ktoś mógł rozpiąć okrągłą kostkę z biała-czerwonym przewodem. Gdzie znajduje się ta kostka? W jaki sposób mam sprawdzić pompkę od spryskiwaczy? Czy ta pompka jest w zbiorniku czy w samym sprysku? Jeżeli w zbiorniku to jak sie do niego dostać? Ściągnąć nadkole? od wewnątrz? 2. Spróbuje nowszym vagiem, ale czytalem też, że może trzeba przekonfigurować vaga i zmienić mu jakieś "letancy". Co to jest za opcja, gdzie ją znajdę? Może uda mi się dzisiaj wyciągnąć schowek pasażera i porobić fotki to wstawię. Mogę prosić o weryfikację czy wszystkie elementy są na swoim miejscu? 3. Byłem u diagnosty i obniżył mi "linię światła" bo po wyciągnięciu reflektorów musiałem je widocznie zamontować pod innym kątem. Gorzej, że gdy zapalę silnik i włączę światła to nie widać aby "linię światła" się zmieniała. Czy automatyczne poziomowanie nie powinno sie aktywować? W Renault Espace mojego kumpla ewidentnie widać, że po włączeniu świateł auto samo ustawia ich poziom. Podczas wizyt w stacji kontroli pojazdów specjalnie poprosiłem aby serwisant zwrócił uwagę co będzie działo się z "linię światła" jak otworzy bagażnik i usiądę na krawędzi aby obciążyć tył samochodu. Pan stwierdził, że linia się podniosła, ale auto nie dokonało żadnej korekty w dół. WTF??? pomiaru dokonaj przy wpiętym MCE włączonym zapłonie i przytrzymaj manetke sprysków troszke dłużej(oczywiście włącz świayła bez tego spryski nie działają) , miernik pomiędzy pin 2 a mase np. do stacyjki lub pinu 7 w tej kostce. Co do kosteczki to rozbierasz te plastiki koło nóg i tam znajdziesz kilka kolorowych kostek , jest tam też taka malutka od sprysków (przynajmniej powinna być) , a popke zdemontujesz ściągająć nadkole bo siedzi w zbiorniczku , możesz bezpośrednio zapodać 12v np. z akumulatora:wink: W zależności jak jest zakodowany moduł xenonu światła powinny zrobić ruch w dół i spowrotem po przekręceniu stacyjki lub po odpaleniu auta:wink:
wrclaguna Opublikowano 16 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2012 Wiem że auta na USA miały zaslepki a nie było spryskow , sprawdz pompkę w zbiorniku sprysków czy wogóle jest http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-montaz-ukladu-mycia-spryskiwaczy-lamp-158053/index6.html
wampir Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Mam spryski i widze weze biegnace w zderzaku Schylilem sie pod auto i nie mam u siebei tego czujnika, z przodu po lewej stronie: ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting Nie moge sie polaczyc z xenon range innymi wesjami vag. Czy to mozliwe, ze auto mialo z fabryki spryskiwacze i zwykle swiatla, a ktos w europie wstawil reflektory bixenon valeo? Dzialalby tak konfiguracja?
domjenick Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 oczywiście- nie będzie działać tylko regulacja ---------- Post dopisany at 17:35 ---------- Poprzedni post napisany at 17:33 ---------- a masz ręczną regulację reflektorów?
wampir Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Tzn, że wtyczki do reflektorow sa takie same? Drugie pytanie to dlaczego nie mam ręcznej regulacji wysokości obok wlacznika świateł? ---------- Post dopisany at 19:38 ---------- Poprzedni post napisany at 18:37 ---------- Nie mam ręcznej regulacji. Może auto miało dzwon i potem nie założyli tego?
wrclaguna Opublikowano 16 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2012 Jak nie możesz połączyć sie ze sterownikiem 55 XENON to pewnie go nie ma albo ktoś wyciągnął bezpiecznik i odciął CANY .
domjenick Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 widziałem na własne oczy bixenon w normalnej soczewce-były spryski- nie było regulacji 1
wampir Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 To była ori instalacja? Co mi radzicie? Co mam zrobić z tym fantem?
tomi790 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Panowie Zastanawiamy się jaki sterownik/moduł świateł poziomu podejdzie - czy tylko 4Z7 (jak było napisane wcześniej) czy 4B0 też zagra i ktoś próbował
wrclaguna Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2012 A po co kombinowac sterownik możesz kupić od 50 -100 PLN
domin79 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 A po co kombinowac sterownik możesz kupić od 50 -100 PLN a bo niby 4B0 mamy tylko że odrazu po podpięciu pali bezpiecznik ,wsadzamy 4Z7 i hula:wink: i teraz pytanie czy moduł ebnięty czy poprostu 4B0 ma inny układ pinów czy cuś
tomi790 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 A po co kombinowac sterownik możesz kupić od 50 -100 PLN w sumie nie ma po co - tylko jak już jest jeden to po co drugi za 100 Dominik - też wczoraj tak myślałem że może inaczej piny wychodzą dlatego wali bezpiecznik - no bo gdyby był zwalony to nie dawałby prądu w ogóle - albo jakieś zimne luty są
wrclaguna Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2012 Ten 4B0 jest od B5 I pasuje sprawdzić schemat jego .
tomi790 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Ten 4B0 jest od B5 I pasuje sprawdzić schemat jego . jak ktoś ma schemat to miło by było jakby podesłał
tomi790 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 U mnie brak do B5 może ktoś kto ogarniał moduły i elektrykę w B5 będzie miał
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się