andrek Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Witam. Proszę o informacje dotyczące różnic ideowych w poszczególnych generacjach silnika 1.8T. Czy są jakieś zasadnicze różnice pomiędzy np. wersją 1.8T 150KM oraz 1.8T 163KM, przekładające się na żywotność, spalanie, dynamikę ? Wiem że dla znawców tematu pytanie nie jest ambitne, dlatego względnie proszę o istotne odnośniki na inne tematy na tym forum, do których nie udało mi się trafić. Pozdrawiam.[br]Dopisany: 17 Październik 2010, 11:59_________________________________________________może jednak ktoś pokusi się o rozwinięcie tematu...
grzes1150 Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 150 konne AEB ma przepustnice na linke czego nowsze 1.8T już nie mają. Jest też 190 konyy BEX który ma 2 coolery i chyba inne turbo ale każdy z nich pali poruwnywalnie i jest trudny do zajechania. Lać dobry pełny syntetyk (NIE CASTROL!!!) i nie zakłądać gazu i śmigać.
tokarka606 Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 150 konne AEB ma przepustnice na linke czego nowsze 1.8T już nie mają. Jest też 190 konyy BEX który ma 2 coolery i chyba inne turbo ale każdy z nich pali poruwnywalnie i jest trudny do zajechania. Lać dobry pełny syntetyk (NIE CASTROL!!!) i nie zakłądać gazu i śmigać. Nowsze to AWT.Mają pompę wody napędzaną paskiem rozrządu i pompę ojeju napędzaną łańcuchem.No i czujnik ciśnienia doładowania.
sola1111 Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 150 konne AEB ma przepustnice na linke czego nowsze 1.8T już nie mają. Jest też 190 konyy BEX który ma 2 coolery i chyba inne turbo ale każdy z nich pali poruwnywalnie i jest trudny do zajechania. Lać dobry pełny syntetyk (NIE CASTROL!!!) i nie zakłądać gazu i śmigać. dlaczego "NIE CASTROL"? mi wlasnie taki wlali 10W40 castrol. mam go zmienic? apropos tematu to mam 1.8T 163km silnik BFB. spalanie w miescie okolo 9.3l a trasa jakies 7.2l. oczywiscie bez gazu;]
wojci Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 150 konne AEB ma przepustnice na linke czego nowsze 1.8T już nie mają. Jest też 190 konyy BEX który ma 2 coolery i chyba inne turbo ale każdy z nich pali poruwnywalnie i jest trudny do zajechania. Lać dobry pełny syntetyk (NIE CASTROL!!!) i nie zakłądać gazu i śmigać. Czemu niby nie zakładać gazu?? Porównywalnie przez "ó"
Nosfer Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Kod moc poj. cyl produkcja – lata paliwo AMB 170 1.8 4 7/2001 6/2002 PB AMB 170 1.8 4 11/2002 12/2004 PB AMB 170 1.8 4 7/2001 6/2002 PB AVJ 150 1.8 4 12/2000 6/2002 PB BEX 190 1.8 4 11/2002 12/2004 PB BFB 163 1.8 4 7/2002 w prod. PB BKB 163 1.8 4 10/2005 PB Nowsze to AWT.Mają pompę wody napędzaną paskiem rozrządu i pompę ojeju napędzaną łańcuchem.No i czujnik ciśnienia doładowania. Nie wiem czy takie najnowsze.. AWT 150 1.8 4 6/2000 9/2001 ON Tutaj możesz porównać - ale czasy i spalanie trzeba brać z małym przymróżeniem oka. http://www.audiklub.org/porownaj.html
grzes1150 Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 150 konne AEB ma przepustnice na linke czego nowsze 1.8T już nie mają. Jest też 190 konyy BEX który ma 2 coolery i chyba inne turbo ale każdy z nich pali poruwnywalnie i jest trudny do zajechania. Lać dobry pełny syntetyk (NIE CASTROL!!!) i nie zakłądać gazu i śmigać. dlaczego "NIE CASTROL"? mi wlasnie taki wlali 10W40 castrol. mam go zmienic? apropos tematu to mam 1.8T 163km silnik BFB. spalanie w miescie okolo 9.3l a trasa jakies 7.2l. oczywiscie bez gazu;] Castrol pozostawia po sobie sporo nagaru w silniku i po jakimś czasie może Ci się ukazać kontrolka od braku ciśnienia oleju Poczytaj - na necie jest sporo o tym. W BFB pompa jest napędzana łańcuszkiem i kosztuje 500zł. Mam nadzieje że zalali Ci pełnego syntetyka 5W50 1.8T jest gorącym silnikiem i potrzebuje dobrego oleju. Ja postawiłem na Mobil I 5W50
yomajki Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 dlaczego nie zakładać gazu?
majkel_majki Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 dlaczego nie zakładać gazu? Mity, można spokojnie gazować, tylko gazownik musi być kompetentny, a komponenty instalacji muszą być wydajne i dobrej jakości.
sola1111 Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 150 konne AEB ma przepustnice na linke czego nowsze 1.8T już nie mają. Jest też 190 konyy BEX który ma 2 coolery i chyba inne turbo ale każdy z nich pali poruwnywalnie i jest trudny do zajechania. Lać dobry pełny syntetyk (NIE CASTROL!!!) i nie zakłądać gazu i śmigać. dlaczego "NIE CASTROL"? mi wlasnie taki wlali 10W40 castrol. mam go zmienic? apropos tematu to mam 1.8T 163km silnik BFB. spalanie w miescie okolo 9.3l a trasa jakies 7.2l. oczywiscie bez gazu;] Castrol pozostawia po sobie sporo nagaru w silniku i po jakimś czasie może Ci się ukazać kontrolka od braku ciśnienia oleju Poczytaj - na necie jest sporo o tym. W BFB pompa jest napędzana łańcuszkiem i kosztuje 500zł. Mam nadzieje że zalali Ci pełnego syntetyka 5W50 1.8T jest gorącym silnikiem i potrzebuje dobrego oleju. Ja postawiłem na Mobil I 5W50 ok dzieki za info, zmieniam na pelen syntetyk co by mi balaganu nie narobilo w silniq..
tokarka606 Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Nie wiem czy takie najnowsze.. Nowsze a nie najnowsze.Miałem na myśli nowsze od AEB i tylko tego się to tyczyło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się