Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Różnice pomiędzy poszczególnymi silnikmi 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Proszę o informacje dotyczące różnic ideowych w poszczególnych generacjach silnika 1.8T. Czy są jakieś zasadnicze różnice pomiędzy np. wersją 1.8T 150KM oraz 1.8T 163KM, przekładające się na żywotność, spalanie, dynamikę ?

Wiem że dla znawców tematu pytanie nie jest ambitne, dlatego względnie proszę o istotne odnośniki na inne tematy na tym forum, do których nie udało mi się trafić.

Pozdrawiam.[br]Dopisany: 17 Październik 2010, 11:59_________________________________________________może jednak ktoś pokusi się o rozwinięcie tematu...

Opublikowano

150 konne AEB ma przepustnice na linke czego nowsze 1.8T już nie mają. Jest też 190 konyy BEX który ma 2 coolery i chyba inne turbo ale każdy z nich pali poruwnywalnie i jest trudny do zajechania. Lać dobry pełny syntetyk (NIE CASTROL!!!) i nie zakłądać gazu i śmigać.

Opublikowano

150 konne AEB ma przepustnice na linke czego nowsze 1.8T już nie mają. Jest też 190 konyy BEX który ma 2 coolery i chyba inne turbo ale każdy z nich pali poruwnywalnie i jest trudny do zajechania. Lać dobry pełny syntetyk (NIE CASTROL!!!) i nie zakłądać gazu i śmigać.

Nowsze to AWT.Mają pompę wody napędzaną paskiem rozrządu i pompę ojeju napędzaną łańcuchem.No i czujnik ciśnienia doładowania.

Opublikowano

150 konne AEB ma przepustnice na linke czego nowsze 1.8T już nie mają. Jest też 190 konyy BEX który ma 2 coolery i chyba inne turbo ale każdy z nich pali poruwnywalnie i jest trudny do zajechania. Lać dobry pełny syntetyk (NIE CASTROL!!!) i nie zakłądać gazu i śmigać.

dlaczego "NIE CASTROL"? mi wlasnie taki wlali 10W40 castrol. mam go zmienic?

apropos tematu to mam 1.8T 163km silnik BFB. spalanie w miescie okolo 9.3l a trasa jakies 7.2l. oczywiscie bez gazu;]

Opublikowano

150 konne AEB ma przepustnice na linke czego nowsze 1.8T już nie mają. Jest też 190 konyy BEX który ma 2 coolery i chyba inne turbo ale każdy z nich pali poruwnywalnie i jest trudny do zajechania. Lać dobry pełny syntetyk (NIE CASTROL!!!) i nie zakłądać gazu i śmigać.

Czemu niby nie zakładać gazu??

Porównywalnie przez "ó" :D

Opublikowano

Kod moc poj. cyl produkcja – lata paliwo

AMB 170 1.8 4 7/2001 6/2002 PB

AMB 170 1.8 4 11/2002 12/2004 PB

AMB 170 1.8 4 7/2001 6/2002 PB

AVJ 150 1.8 4 12/2000 6/2002 PB

BEX 190 1.8 4 11/2002 12/2004 PB

BFB 163 1.8 4 7/2002 w prod. PB

BKB 163 1.8 4 10/2005 PB

Nowsze to AWT.Mają pompę wody napędzaną paskiem rozrządu i pompę ojeju napędzaną łańcuchem.No i czujnik ciśnienia doładowania.

Nie wiem czy takie najnowsze..

AWT 150 1.8 4 6/2000 9/2001 ON

Tutaj możesz porównać - ale czasy i spalanie trzeba brać z małym przymróżeniem oka.

http://www.audiklub.org/porownaj.html

Opublikowano

150 konne AEB ma przepustnice na linke czego nowsze 1.8T już nie mają. Jest też 190 konyy BEX który ma 2 coolery i chyba inne turbo ale każdy z nich pali poruwnywalnie i jest trudny do zajechania. Lać dobry pełny syntetyk (NIE CASTROL!!!) i nie zakłądać gazu i śmigać.

dlaczego "NIE CASTROL"? mi wlasnie taki wlali 10W40 castrol. mam go zmienic?

apropos tematu to mam 1.8T 163km silnik BFB. spalanie w miescie okolo 9.3l a trasa jakies 7.2l. oczywiscie bez gazu;]

Castrol pozostawia po sobie sporo nagaru w silniku i po jakimś czasie może Ci się ukazać kontrolka od braku ciśnienia oleju :kwasny: Poczytaj - na necie jest sporo o tym.

W BFB pompa jest napędzana łańcuszkiem i kosztuje 500zł. Mam nadzieje że zalali Ci pełnego syntetyka 5W50 :naughty: 1.8T jest gorącym silnikiem i potrzebuje dobrego oleju. Ja postawiłem na Mobil I 5W50 :wink4:

Opublikowano

dlaczego nie zakładać gazu?

Mity, można spokojnie gazować, tylko gazownik musi być kompetentny, a komponenty instalacji muszą być wydajne i dobrej jakości.

Opublikowano

150 konne AEB ma przepustnice na linke czego nowsze 1.8T już nie mają. Jest też 190 konyy BEX który ma 2 coolery i chyba inne turbo ale każdy z nich pali poruwnywalnie i jest trudny do zajechania. Lać dobry pełny syntetyk (NIE CASTROL!!!) i nie zakłądać gazu i śmigać.

dlaczego "NIE CASTROL"? mi wlasnie taki wlali 10W40 castrol. mam go zmienic?

apropos tematu to mam 1.8T 163km silnik BFB. spalanie w miescie okolo 9.3l a trasa jakies 7.2l. oczywiscie bez gazu;]

Castrol pozostawia po sobie sporo nagaru w silniku i po jakimś czasie może Ci się ukazać kontrolka od braku ciśnienia oleju :kwasny: Poczytaj - na necie jest sporo o tym.

W BFB pompa jest napędzana łańcuszkiem i kosztuje 500zł. Mam nadzieje że zalali Ci pełnego syntetyka 5W50 :naughty: 1.8T jest gorącym silnikiem i potrzebuje dobrego oleju. Ja postawiłem na Mobil I 5W50 :wink4:

ok dzieki za info, zmieniam na pelen syntetyk co by mi balaganu nie narobilo w silniq..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...