glapsson Opublikowano 23 Października 2010 Opublikowano 23 Października 2010 czytam czytam i dostaje kocopałów albo czytam bez zrozumienia albo juz nie wiem.... w jednym miejscu stoi tak: 2. dokonujemy analizę grupy 003 w próbie statycznej w trybie Basic Settings. ECU zwiększy obroty [w różnych zakresach - w zależności od typu silnika]. Zwracamy uwagę na poz. 2, 3 i 4. a. poz. 2 określa tryb pracy zaworu EGR: - OFF – zawór zamknięty, silnik pracuje na powietrzu; - ON – zawór otwarty, silnik pracuje na mieszance powietrza i spalin. b. poz. 3 określa ilość powietrza którą używa silnik. w przypadku trybu OFF, winna być ona wysoka [400 i więcej], z kolei w trybie ON, winna być wyraźnie mniejsza – zbliżona do poz. 2 i 3 z próby statycznej zwykłej [ok. 180]. wartości różnić się będą w zależności od typu silnika. c. poz. 4 określa wysterowanie zaworu EGR: - 100% oznacza jego pełne zamknięcie; - 0% oznacza jego pełne otwarcie. w dagnostyce jest napisane że EGR 0% - w pełni otwarty... a w większości wątków przykład jednego poniżej jest cos odwrotnego albo jak czegoś nie kumam zawór EGR jest otwarty po uruchomieniu silnika a po 2 minutach się zamyka co można zauważyć w logu statycznym grupy 003, po 2 minutach pracy w tej grupie wartość wysterowania N18 regulującym stan pracy zaworu EGR przechodzi na 4.8% czyli zamyka dopływ podciśnienia do EGR i zamyka go tym samym a wartość MAF actual wzrasta do ponad 400 mg/skok. To jak to w końcu jest???? pierwsza wypowiedź autorstwa : lukaszr druga : sztomel zapraszam do odpowiedzi
jezuwrc Opublikowano 23 Października 2010 Opublikowano 23 Października 2010 Całkowicie zgadzam się z wypowiedzią nr 1 czyli lukaszr ma rację
Sztomel Opublikowano 24 Października 2010 Opublikowano 24 Października 2010 Całkowicie zgadzam się z wypowiedzią nr 1 czyli lukaszr ma rację oj oj kolego jezuwrc zbyt pochopnie wyciągnąłeś wniosek i dałeś błędną odpowiedź, obydwie odpowiedzi są prawidłowe tj. moja i kolegi łukaszr z tego prostego powodu, że cytowany pierwszy opis dotyczy wskazań w grupie 003 dla silnika 2,5 TDI V6 gdzie te wartości wypełnienia impulsu sterującego dla elektrozaworu N18 są zupełnie odwrotne niż dla silnika 1.9 TDI R4 o którym pisałem ja w zacytowanej mojej wypowiedzi więc dla Ciebie kolego glapsson wzorcem są wskazania, które ja opisałem bo masz silnik rzędowy 1.9
jezuwrc Opublikowano 24 Października 2010 Opublikowano 24 Października 2010 Sorki Sztomel za ciepłe piwo miałem i późno było Niedziela zachęca do głębszych rozważań Pozdrawiam
glapsson Opublikowano 24 Października 2010 Autor Opublikowano 24 Października 2010 Super teraz wszystko jasne odpowiedź mnie zaskoczyła ale całkowicie rozjaśniła obraz sytuacji do zamknięcia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się