jtpersa Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 Jakie czynności wykonuje się przy przeglądzie A4 Avant 1,9 tdi (BRB) 2007 r. przy 150 tys. km? Rozrząd był wymieniany przy 120 tys. ale obyczajem tamtego serwisu czyli sam pasek. Serwisowany był co 15 tys. czyli były małe i duże przeglądy. Jaki olej? czy praktykuje się przy małych wyżlobieniach (1mm) na obrzeżach tylnych tarcz szlifowanie ich czy dać sobie spokój i wymienić same klocki które same się ułożą. Przednie są w porządku. Spokałem się z opinią, że nie ma sensu wymieniać co przegląd filtra przeciwpyłkowego, który wystarczy wyczyścić. Co Wy na to? Książka serwisowa jest po belgijsku więc dlatego tu zadaję powyższe pytania.
klattaa Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 co do filtra to zainwestuj w weglowy on więcej wytrzyma a co do jego wymiany to jam w książce do audi b7 że wymienia się co 30 tys km [br]Dopisany: 27 Październik 2010, 20:40_________________________________________________oleje masz tu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=15435.0
Musashi Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 filtr do wymiany,inaczej bedziesz plesnie wdychac tarcze do wymiany, max zuzycie to 2 mm grubosci skoro wymieniono tylko pasek, to wymien caly rozrzad. w razie wpadki, moze bolec...
songo Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 no to rozrząd masz jak nic do wymiany. co do oleju to nawet w ksiażce po belgijsku pewnie pisze jaki był tam lany,ja osobiście do swojego leje castrol 10W40 ale tu wedle własnego widzimisie,nie baw sie w szlifowanie tarcz jak również w czyszczenie filtra tylko zakup nowe
Proof Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 Rozrząd komplet zmienić skoro tylko sam pasek wymienili.Filtr wymień,polecam kupić węglowy oryginał i starcza na 30tys. Tarcze tylne bym przetoczył i dał nowe klocki.Olej taki jak zaleca ASO czyli 5W30. osobiście do swojego leje castrol 10W40 Wybacz kolego ale do PD olej musi mieć normę 505.01 a 10W40 jest niedopowiedni.
Musashi Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 co do oleju to nawet w ksiażce po belgijsku pewnie pisze jaki był tam lany,ja osobiście do swojego leje castrol 10W40 lejesz olej niezgodny z norma 505.01? [br]Dopisany: 28 Październik 2010, 00:14_________________________________________________ Tarcze tylne bym przetoczył i dał nowe klocki.Olej taki jak zaleca ASO czyli 5W30. co to za pomysly? granica zuzycia tarczy to tak jak napisalem 2 mm. i nie ma dyskuji, ciensza tarcza, to zagrozenie dla siebie i innych
emil82 Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 Rozrząd był wymieniany przy 120 tys. ale obyczajem tamtego serwisu czyli sam pasek. A ja myślałem, że w zachodnich ASO nie robią takiej fuszerki
Shade Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 no to rozrząd masz jak nic do wymiany. co do oleju to nawet w ksiażce po belgijsku pewnie pisze jaki był tam lany,ja osobiście do swojego leje castrol 10W40 ale tu wedle własnego widzimisie,nie baw sie w szlifowanie tarcz jak również w czyszczenie filtra tylko zakup nowe No to stary jak Ty latasz na pół syntetyku w b6 z 2004r to ja bym się tym nie chwalił na Twoim miejscu na forum ;-)
jtpersa Opublikowano 29 Października 2010 Autor Opublikowano 29 Października 2010 Jeszce jedna kwestia mój "warsztatowiec" stwierdził że przy 150 tys należałoby sie zregenerować filtr cząstek stałych. Odbywa się to przez wyjęcie filtra i zawiezienie go do punktu gdzie podgrzewają go do odpowiedniej temperatury i wypalają w ten sposób a potem przedmuc**ją. Cały proces ze z ostygnięciem trwa kilka godzin. koszt wypalenia to około 380 zł. Co wy na to? czy jest to konieczne przy tym przebiegu?[br]Dopisany: 29 Październik 2010, 11:45_________________________________________________Ponawiam prośbę i zapytanie czy mechanik mnie nie "wkręca" w dodatkowy koszt, jezli chodzi o wypalanie filtra dpf. Kontrolka się nie pali. czyszczenie filtra cz. stałych - 380 zł brutto. Kolejna sprawa - koszt części i napraw brutto: filtr przeciwpyłkowy 80,86 zł f. powietrza - 79.01 zł f. paliwa - albo 223,14 albo 128.84 zł (nie wiedział jaka wersja do silnika BRB) f. oleju - 34,06 zł Olej Castrol 5w30 -262.4 zł za bańkę tarcze tył - 148,78 zł za sztukę x2 klocki tył kpl. - 93,77 zł odbój amortyzatora przód - 69 zł robocizna 350 zł z płynem chłodniczym Pytanie: czy to jest drogo czy ceny w porządku? Jeszcze jedno pytanie: czy prawdą jest, że jesli wymienia się np odbój amortyzatora który rzeczywiscie pękł z jednej strony, to należy zrobić to po obu stronach osi (w obu amortyzatorach) ? Czy wtedy trzeba kupować odboje amort. wraz z osłonami? Bardzo będę wdzięczny za uwagi.
piotrsob1 Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 Jeszce jedna kwestia mój "warsztatowiec" stwierdził że przy 150 tys należałoby sie zregenerować filtr cząstek stałych. Odbywa się to przez wyjęcie filtra i zawiezienie go do punktu gdzie podgrzewają go do odpowiedniej temperatury i wypalają w ten sposób a potem przedmuc**ją. Cały proces ze z ostygnięciem trwa kilka godzin. koszt wypalenia to około 380 zł. Co wy na to? czy jest to konieczne przy tym przebiegu?[br]Dopisany: 29 Październik 2010, 11:45_________________________________________________Ponawiam prośbę i zapytanie czy mechanik mnie nie "wkręca" w dodatkowy koszt, jezli chodzi o wypalanie filtra dpf. Kontrolka się nie pali. czyszczenie filtra cz. stałych - 380 zł brutto. Oj wkręca Cię na żywca Takie cuda to można próbować robić jak filtr jest zatkany w 95% i w żaden inny sposób już nie da się go wypalić. Wtedy nie masz nic do stracenia. Jeżeli kontrolki zapełnienia filtra nie świecą , to filtr jest OK i taki zabieg może go tylko uszkodzić :gwizdanie:
Musashi Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 Kolejna sprawa - koszt części i napraw brutto: filtr przeciwpyłkowy 80,86 zł f. powietrza - 79.01 zł f. paliwa - albo 223,14 albo 128.84 zł (nie wiedział jaka wersja do silnika BRB) f. oleju - 34,06 zł Olej Castrol 5w30 -262.4 zł za bańkę tarcze tył - 148,78 zł za sztukę x2 klocki tył kpl. - 93,77 zł odbój amortyzatora przód - 69 zł robocizna 350 zł z płynem chłodniczym Pytanie: czy to jest drogo czy ceny w porządku? Jeszcze jedno pytanie: czy prawdą jest, że jesli wymienia się np odbój amortyzatora który rzeczywiscie pękł z jednej strony, to należy zrobić to po obu stronach osi (w obu amortyzatorach) ? Czy wtedy trzeba kupować odboje amort. wraz z osłonami? odpusc sobie sugestie mechanika w zakresie DPF,to dojenie kasy. ceny na tarcze, filtr paliwa, olej jakies z kosmosu
jtpersa Opublikowano 30 Października 2010 Autor Opublikowano 30 Października 2010 Wobec tego gdzie w okolicy Nadarzyna, Janek, Pruszkowa, Raszyna, Brwinowa, lub przy al Krakowskiej W-wa znacie normalny i dobry warsztat. pozdrawiam[br]Dopisany: 30 Październik 2010, 18:39_________________________________________________Jeszcze jedna kwestia, jaka cena za wymianę rozrządu średnio tamten warsztatowiec życzy sobie 450 zł robocizna a wymiana rozrządu razem z robotą około 1550 - 1600 zł.
piotrsob1 Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 Wobec tego gdzie w okolicy Nadarzyna, Janek, Pruszkowa, Raszyna, Brwinowa, lub przy al Krakowskiej W-wa znacie normalny i dobry warsztat. pozdrawiam[br]Dopisany: 30 Październik 2010, 18:39_________________________________________________Jeszcze jedna kwestia, jaka cena za wymianę rozrządu średnio tamten warsztatowiec życzy sobie 450 zł robocizna a wymiana rozrządu razem z robotą około 1550 - 1600 zł. Bogumił z Nowej Wsi http://www.autobodex.waw.pl/strona10.htm Może nie będzie najtaniej, ale napewno fachowo
jtpersa Opublikowano 31 Października 2010 Autor Opublikowano 31 Października 2010 Bogumił z Nowej Wsi? Nie najtaniej -ale czy zmiesci się w średniej? A co sądzicie o Mc Motors przy Mineralnej (zdanie o nich znalazłem w jednym z wątków na forum) - czy są drodzy? Czy zajmują się prócz tuningu serwisem?
kanu Opublikowano 2 Lutego 2011 Opublikowano 2 Lutego 2011 A ja myślałem, że w zachodnich ASO nie robią takiej fuszerki u mnie wg danych z wyciągu z serwisów przy 113kkm - wymienili nockenwellensensor (czyli wg google czujnik wałka rozrządu) a przy 121kkm - pasek wielorowkowy więc raczej tu też w DE całego rozrządu nie było robionego i demontowali czujnik Halla.
emil82 Opublikowano 2 Lutego 2011 Opublikowano 2 Lutego 2011 A ja myślałem, że w zachodnich ASO nie robią takiej fuszerki u mnie wg danych z wyciągu z serwisów przy 113kkm - wymienili nockenwellensensor (czyli wg google czujnik wałka rozrządu) a przy 121kkm - pasek wielorowkowy więc raczej tu też w DE całego rozrządu nie było robionego i demontowali czujnik Halla. Nawet jeżeli tylko to zmienili, to i tak masz mobilną gwarancję, przynajmniej w DE, jak coś Ci padnie to ci auto do ASO ściągają i naprawiają. Ale jak np. pompy wody nie wymieniali i padnie to trzeba będzie za nią zapłacić. Chociaż może w Audi są tak dobre pompy wody, co wytrzymują duże przebiegi, tak jak w BMW, które są na łańcuchach rozrządu i można robić nawet do 500k km i nie dotykasz się w ogóle rozrządu. Btw u mnie też był robiony rozrząd ( w książce jest tylko do "odfajkowania" pasek rozrządu) przy przebiegu 121k km, ale nie wiem czy wszystko zostało wymienione, tak jak to powinno wyglądać. Koleś z serwisu powiedział, że następna wymiana paska tak jak w instrukcji, chyba za kolejne 90k km, jeżeli się nie mylę. Pozdro!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się