Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 1Z] Niestabilny wóz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dylemat bo mam ograniczony budżet i nie wiem co wymienic.Amorki na stacji diagnostycznej wyszły w normie tzn miedzy 65% a 73% . Moj mechanik nic nie widzi w zawieszeniu zeby było wybite.Generalnie rozchodzi sie o to ze autko od paru tygodni jest strasznie nie stabilne.Jade 60kmh jest delikatny łuczek a ja czuje ze trace kotrole nad samochodem.A wczoraj to juz był gwodz do trumny jak zredukowałem do trojki i zacząłem wyprzedzać na równiutkiej drodze ,po tym jak zmieniłem pas to ledwo na nim pozostałem po samochód zaczął sie bujac jak oszalały,musiałem kontrowac kierownica.Do tego dochodzi jeszcze sprawa ze jak skrecam w prawo i wjade w pare dziur (majac skrecone koła w prawo) to słychac straszny stukot.Jak jade prosto i są tzw. kocie łby na drosze to nic sie nie dzieje ale jak są DZIURY (wyrwy w drodze) to prawe koło hałasuje nie samowicie.Panowie doradznie bo albo kupie komplet wahaczy MS i wymienie całość albo kupie 4 amory Sachsa.Niestety tego i tego nie da rady.Pozdro

Opublikowano

jest jeden pewny sposób na diagnoze wahaczy, wypiąć je ze zwrotnicy i wtedy sprawdzac, jak śruby nie będą marudzić przy odkręcaniu to jest to w miare szybka operacja ale nawet jakby marudziły to zważając na ceny wahaczy warto sie pomeczyć. Badanie amorków na stacjach to zazwyczaj pic na wode nie wiele mający wspolnego z rzeczywistością, przkonałem sie kiedyś o tym na wlasnej skórze. Zdarzało mi sie czasami jeździć na naprawdę wysłuzonych wahaczach w oczekiwaniu na środki finansowe ale nie obserwowałem takich zachowań samochodu (jedynie słynne stuki i skrzypienie), strzelając obstawiłbym raczej amorki.

Opublikowano

hmmmm faktycznie jak sie nad tym zastanowię to tez bardziej obstawiam amorki.Szwagier tez ma A4 B5 i dzis nia z ciekawosci sie przejechałem , to wogole jego jest dużo bardziej miekka,wygodniej sie jedzie,moja jest sztywna jak taczki.Pokazał mi fakturę z wymiany amorków rok temu.Mechanik załozył mu na tył sachsy a na przód jakieś MAGNUM :embarrassed:

Opublikowano

Witam

Mam podobny problem ,tyle że jadąc powyżej 120 km/h po wybojach to czuję jak tył auta mi się buja i nosi na boki. Dodatkowo brat jadąc za mną widział jak tylne koła skaczą jak szalone. Zauważyłem też wyciek z tylnych amorków. Jedyna diagnoza u mnie, uszkodzone amorki z tyłu. Może podobnie jest u Ciebie. Pozdrawiam

Opublikowano

Szwagier tez ma A4 B5 i dzis nia z ciekawosci sie przejechałem , to wogole jego jest dużo bardziej miekka,wygodniej sie jedzie,moja jest sztywna jak taczki.

Może masz 1BE, czyli fabrycznie obniżone a szwagier ma 1BA czyli tzw. komfortowe i stąd ta różnica. Sprawdź kody na naklejce w bagażniku.

Opublikowano

Sprawdź jeszcze tuleje w tylnej belce (takie dwie duże przychodzą) u mnie właśnie mam je wybite i tak samo jak u Ciebie jak wyprzedzam to nie mogę auta utrzymać na drodze - poprostu przez zużyte te właśnie tuleje tylna belka na nierównościach się naddaje i jest również "osią skrętną" :shocked:. Oczywiście nie twierdze że masz to samo ale warto sprawdzić.... Pozdro

Opublikowano

dobra chlopaki,dzieki.sprawdze te tulejki w pierwszej kolejnosci i oznaczenie tych amorow.pozdro[br]Dopisany: 02 Listopad 2010, 14:04_________________________________________________sprawdziłem wlepe w bagażniku i mam 1BA.No ale ktos mógł zmienic przednie amory bo tre przodem często i jest twardo.Tył siedzi troche wyżej.Panowie jakie amory Sachsa są odpowiednikiem 1BA??Bo przednie chce zmienic razem z wahaczami i zalezy mi na komforcie czyli zeby było miękko i przyjemnie :D[br]Dopisany: 03 Listopad 2010, 16:36_________________________________________________Nikt nie zmieniał amorków na miększe?? Poradzie coś bo w przyszłym tygodniu jadę kupić graty i chce kupic takie jak trzeba.

Opublikowano

kurna mam to samo...podobno simerbloki to miały być, wstawiłem dzisiaj do innego mechaniora niż zwykle bo tzw. mój mówi , że jest ok i kurna kolejny mi powiedział , że nic nie widzi i wszystko jest ok a, mnie wozi, jadę jutro na szarpaki może tam coś wyjdzie, orientuje się ktoś ile to kosztuje, czy to się płaci jak za cały przegląd??

Opublikowano

zaplacisz gora 30zl za scieszke diagnostyczna albo wogole.ja wymieniam kpl wahaczy,amory przod i tulejki tylniej belki.jak nie pomoze to auto laduje we wisle.

Opublikowano

napiszę jutro co mi wyszło na szarpakach może coś i wam pomoże.[br]Dopisany: 04 Listopad 2010, 19:03_________________________________________________heh wyszarpali , wytrzęśli, i jest jakiś drobny luz na przejściu z maglownicy, ale nic konkretnego nie powiedział bo sam nic tam nie widział tylko cyt. : jak by czuł ten luz, drugą opcję jaką mi zalecił to zbieżność żeby zrobić może pomoże czyli oprócz informacji , że zawieszenie, amory są ok nic konkretnego się nie dowiedziałem, magia :slina:

Opublikowano

szarpaki rzadko coś wychwycą chyba ze jest juz stan agonalny jakiejś części.U mnie magiel jest po regeneracji 2 miechy temu wiec nie sadze.Ja u siebie obstawiam któryś wahacz z lewej u góry strony albo te tuleje tylniej belki.Albo to i to.Niestety przed 10-tym nic z tym nie zrobie.[br]Dopisany: 06 Listopad 2010, 15:30_________________________________________________ale moze jakis znawca mi podpowie bo dalej nie wiem jakie amory kpic zeby było miekko i przyjemnie??

Opublikowano

Seryjne Sachs np. :wink4:

Chociaż, z własnego doświadczenia powiem Ci, że audi a4 b5 na seryjnym zawieszeniu to tapczan na kółkach. Masz miękko i komfortowo ale stabilność i pewność prowadzenia auta jest średnia (chodzi o polskie drogi bo na równej drodze to nawet gokart jedzie jak po szynach).

Coś za coś.

Opublikowano

rozumiem ,a mógł byś mi napisać jaki konkretnie to ma byc sachs??czy do A4 B5 jest tylko jeden rodzaj??Chciałbym żeby autko poszło tez ciut do góry.Zdaje sobie sprawe ze to tapczan zwłaszcza ze wczesniej jezdziłem okularem ale musze ją troche zmiekczyc nawet kosztem słabszego trzymania w zakretach.

Opublikowano

Poszukaj na allegro albo zamów u TOM77 powinno być jeszcze taniej.

Spytaj się o modele i ceny, zawsze doradzi :good:

Do a4 b5 seryjne są takie same do avanta/sedana, inne są do quattro.

Jeśli masz sprężyny 1BA to auta wyżej nie podniesiesz, tym bardziej amortyzatorami bo one do tego nie służą.

Opublikowano

witam

niedawno wstawiałem do siebie sachs 170 811-przód ,170 814-tył,co prawda tył powinien być 170 815,ale cena za nie jest o wiele wyższa (zawieszenie mam 1ba-standard),zdecydowałem się na sachs gdyż na ostatnich sachsach przejechałem prawie 200tys km.pozdrawiam

Opublikowano

kurcze zgłupiałem, może tak ma być, przeglądało mi go dwóch innych mechaniorów, dwie stacje diagnostyczne, zrobiona zbierzność itp. i wszystko jest ok , opony nowe, a autem wozi...

Opublikowano

juropek ja wiem ze tak ma nie byc bo jak kupiłem auto to tak nie było.Po ok 2 miechach zaczeło sie wożenie.Ja na bank mam to wymiany tuleje tylniej belki,i robie to 23 listopada.Jezeli nie pomoze to nastepne leca amory.

Spróbuj i u siebie wymienic te tuleje.Koszt nie wielki a moze pomóc.

Opublikowano

Już dwóch mechaniorów je oglądało i dwóch diagnostów i twierdzą , że są ok, ale jak mówisz , że po taniości to może i wymienię

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...