Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Wymiana rozrzadu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie w sprawie wymiany rozrzadu w silniku 3,0 tiptronik czy potrzbne sa jakies specjalne blokadu do wału czy mozna sobi poradzic i bez nich. Najbardziej zalezy mi na tym czy mozna odkrecic koło pasowe wału blokujac je skrzynia w pozycji P czy nic sie nie stanie skrzyni i konwertorowi chyba ze mozna jakos inaczej zablokowac wał. Wszelkie info bardzo mile widziane.

Opublikowano

blokady rozrządu mam ja... aktualnie są pożyczone koledze z forum. Szczerze bez tych blokad raczej nie da sie wykonać prawidłowo ustawienia rozrządu... widziałem to na własne oczy i wiem ,że ryzyko jest zbyt duże aby robic to bez blokad ale to Twoje auto... :))

pozdrawiam

Opublikowano

Rozrad mozna odpowiednio ustawic i zaznaczyc to da sie obejsc ale głownie chodzi o odkrecenie koła pasowego i koła zebatego wału bo simm tez jest do wymiany, czy mozna blokowac skrzyniac jak przy manualu czy tak nie mozna.

Opublikowano

Witam

co warto sprawdzić i wymienić przy wymianie rozrządu ?

Pozdrawiam

Opublikowano

Napewno pasek, rolke, napinacz paska i kompensator drgań paska, pompe wodna oraz uszczelki pokryw zaworów ( jezeli beda zdejmowane) ja przy okazji zmieniam dodatkowo simm na wale oraz na wałkach rozrzadu dla świetego spokoju. Dodatkowo do wymiany idzie pasek micro oraz napinacz paska.

Opublikowano

jest domowy sposob na wymiane paska bez pomocy blokad a robi sie to tak:

potrzebny bialy marker i ustawenie polozenia tlokow w gornym GMP i zaznaczasz na glownym kole u dolu -- na kole zabatym kreske szerokosci 1 zeba (wciecie) i na pasku ten zab ktory w to wyciecie wchodzi -- wazna jest kolejnosc bo tak sie pasek zaklada -- potem kolejnym kolem jest gorne od walka rozrzadu po prawej stronie stojac przodem do motoru czyli strona kierowcy -- tam jak wiadomo walek stoi na GMP wiec zaznaczasz 2 kreski (dwa wciecia) 2 zeby w nie wchodzace nastepnie kolejnym kolem jest lewy walek czyli od strony pasazera -- ten tez wycieciami powinien stac na GMP wiec na nim robisz 3 kreski (3 wyciecia zaznaczasz) i 3 zeby w nie wchodzace -- najlepiej jak by ktorys z zaznaczonych zebow pokrywal sie ze znakami natloczonymi na kolach i glowicy -- ktos moze zapytac po co 1 2 3 kreski - w ten sposob paska nie da sie odwrotnie zalozyc

teraz sciagacie pasek napinajac go przykladacie do nowego i przerysowujecie te zaznaczone zeby markerem na nowy pasek oczywiscie tutaj trzeba uwazac zeby sie nie pomylil wiec sprawdzenie 2 razy czy jest dobrze nie zaszkodzi

jesli jestescie pewni ze jest ok zakladacie pocznajac od dolu 1zab potem 2 zeby i 3 zeby i tak jest pasek idealnie zalozony! tak robilem w moim b5 2.6 litra i funkcjonuje 100% bez blokad w sumie na upartego silnik nawet nie musi byc w GMP ale to lepiej sobie juz ustawic dla spokoju zeby zobaczyc czy kreski sie zgadzaja

potem jak pasek zalozony krecicie kluczem -- BRON BOZE NIE ROZRUSZNIKIEM -- za srube od kola pasowago korbowodu i robicie jeden pelny obrot jesli znaki tych 3 wyzej wymienionych kol czyli dolne od walu prawy rozrzadu i lewy rozrzadu sie pokryja jest wsztyko idealnie !!! fura gotowa jesli nie cos musicie poprawic (aha zeby paska nie beda sie zgadzaly z rowkami po przekreceniu ale krecicie jakies 4 albo 5 razy dookola i powinny sie zgadzac)

do wymiany

-- pompa wody

-- termostat

-- napinacz paska rozrzadu - taki fikusny i trzeba go dobrze ustawic -- BARDZO WAZNY PRZY WYMIANIE I MUSI BYC ZMIENIONY!!!!!!!!

-- rolka lub 2 nie pamitam dokladnie teraz trzeba by w etce zobaczyc -- to sa tanie czesci warto wymienic aby miec potem spokoj

jesli znaki sie zgadzaja pasek dobrze napiety -- zakladacie pasek pomocniczy czyli ten od osprzetu -- obudowy i fura smiga jak nowa

naturalnie mozna do tego uzyc blokad ale ja powiem pier... sie z tymi blokadami 2 godziny dluzej przy innym aucie i trzeba masakrycznie uwazac na napiecie paska bo tu sie naprawde mozna pomylilc a jak sa znaki ciezko :))

Opublikowano

k

jest domowy sposob na wymiane paska bez pomocy blokad a robi sie to tak:

potrzebny bialy marker i ustawenie polozenia tlokow w gornym GMP i zaznaczasz na glownym kole u dolu -- na kole zabatym kreske szerokosci 1 zeba (wciecie) i na pasku ten zab ktory w to wyciecie wchodzi -- wazna jest kolejnosc bo tak sie pasek zaklada -- potem kolejnym kolem jest gorne od walka rozrzadu po prawej stronie stojac przodem do motoru czyli strona kierowcy -- tam jak wiadomo walek stoi na GMP wiec zaznaczasz 2 kreski (dwa wciecia) 2 zeby w nie wchodzace nastepnie kolejnym kolem jest lewy walek czyli od strony pasazera -- ten tez wycieciami powinien stac na GMP wiec na nim robisz 3 kreski (3 wyciecia zaznaczasz) i 3 zeby w nie wchodzace -- najlepiej jak by ktorys z zaznaczonych zebow pokrywal sie ze znakami natloczonymi na kolach i glowicy -- ktos moze zapytac po co 1 2 3 kreski - w ten sposob paska nie da sie odwrotnie zalozyc

teraz sciagacie pasek napinajac go przykladacie do nowego i przerysowujecie te zaznaczone zeby markerem na nowy pasek oczywiscie tutaj trzeba uwazac zeby sie nie pomylil wiec sprawdzenie 2 razy czy jest dobrze nie zaszkodzi

jesli jestescie pewni ze jest ok zakladacie pocznajac od dolu 1zab potem 2 zeby i 3 zeby i tak jest pasek idealnie zalozony! tak robilem w moim b5 2.6 litra i funkcjonuje 100% bez blokad w sumie na upartego silnik nawet nie musi byc w GMP ale to lepiej sobie juz ustawic dla spokoju zeby zobaczyc czy kreski sie zgadzaja

potem jak pasek zalozony krecicie kluczem -- BRON BOZE NIE ROZRUSZNIKIEM -- za srube od kola pasowago korbowodu i robicie jeden pelny obrot jesli znaki tych 3 wyzej wymienionych kol czyli dolne od walu prawy rozrzadu i lewy rozrzadu sie pokryja jest wsztyko idealnie !!! fura gotowa jesli nie cos musicie poprawic (aha zeby paska nie beda sie zgadzaly z rowkami po przekreceniu ale krecicie jakies 4 albo 5 razy dookola i powinny sie zgadzac)

do wymiany

-- pompa wody

-- termostat

-- napinacz paska rozrzadu - taki fikusny i trzeba go dobrze ustawic -- BARDZO WAZNY PRZY WYMIANIE I MUSI BYC ZMIENIONY!!!!!!!!

-- rolka lub 2 nie pamitam dokladnie teraz trzeba by w etce zobaczyc -- to sa tanie czesci warto wymienic aby miec potem spokoj

jesli znaki sie zgadzaja pasek dobrze napiety -- zakladacie pasek pomocniczy czyli ten od osprzetu -- obudowy i fura smiga jak nowa

naturalnie mozna do tego uzyc blokad ale ja powiem pier... sie z tymi blokadami 2 godziny dluzej przy innym aucie i trzeba masakrycznie uwazac na napiecie paska bo tu sie naprawde mozna pomylilc a jak sa znaki ciezko :)o)

Kolego w 3.0 ASN to nie przejdzie... silnik ma zmienne fazy rozrządu NA WSZYSTKICH 4 WAŁKACH... a koła pasowe "pływają" po wałkach... bez blokad wałka rozrządu w pozycji serwisowej będzie bum.... TO NIE 2.8/2.6 w którym można było taki myk zastosować!!

Opublikowano

jesli dobrze zaznaczysz to co ma nie pasowac??? to trzeba zaznaczyc na wsztykich kolach rozrzadu odpowiedno i ma pasowac

przeciez pasek sie nie naciaga ani nie kurczy jesli ilosc zebow sie zgadza bedzie na 100% pasowalo -- co tu ma do rzeczy przemieszczanie sie kola zebatego po walku??

chyba nie zrozumiales czytanego tekstu zakladasz nowy pasek idealnie w to samo miejsce w ktorym byl stary wiec nie rozumiem co ma nie pasowac szkoda ze nie mam jakiego zdjecia zeby to przedstawic

ale w 2,5 tdi tak sie da wiec co ma sie nie dac w 3.0 benzynie ?

Opublikowano

U siebie też wymieniałem bez blokad, u brata w 2.8 też bez blokad i wszystko ok.

Zaznaczałem ustawienie kół względem obudowy i względem paska. Zero problemów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...