Exeo Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Witam, Posiadam seata exeo z silnikiem 2.0 tdi CR 143 CAGA (ten sam co w B8) Mam problem następujący: w niskich temperaturach tj. od 3 st i niżej silnik bardzo długo się nagrzewa, jeśli nawet chwyci 90 st to jazda na luzie przez parę sekund powoduje spadek temp do 70 st. Jeśli jest duży mróz i jadę sobie spokojnie w trasie (ogrzewanie na 21,22 st) to nawet nie chwyci 90 st. Jeśli postoję parę minut z rozgrzanym silnikiem 90 st i dam ogrzewanie na 23 st i połowę skali siły nadmuchu momentalnie silnik traci temperaturę do nawet 55 stopni, plus coraz zimniejsze powietrze lecące z nawiewu. ASO na gwarancji wymieniło termostat jednak nic to nie pomogło, dodam tylko że w każdym Exeo z tym silnikiem jest ten sam problem, bo sprawdzałem w 3 sztukach. Poza tym VAG pokazuje właśnie takie temperatury, więc wskaźnik nie przekłamuje. Zarówno importer jak i ASO twierdzą że to normalne zjawisko Ma ktoś pomysł co może być przyczyną niedogrzewania? Oraz czy rzeczywiście Ten Typ Tak Ma? Bardzo bym prosił o opinie fachowców oraz. ew użytkowników B8 z tym silnikiem czy spotkali się z takim zjawiskiem. Dzięki
david_n Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Ja mam to samo, w B7 mialem to samo. Poprostu diesle tak maja.. rano jak wsiadasz do zimnego wlacz sobie obieg zamkniety - szybciej sie nagrzeje ale tym sie nie przejmuj, tak ma byc. 1
Exeo Opublikowano 3 Listopada 2010 Autor Opublikowano 3 Listopada 2010 Dzięki wielkie za odpowiedź Jestem ciekawe, jak to wpływa na żywotność jednostki napędowej....
Musashi Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 u mnie takiej sytuacji nie ma. ani nie bylo w B6 ani nie ma w B7.
Exeo Opublikowano 3 Listopada 2010 Autor Opublikowano 3 Listopada 2010 u mnie takiej sytuacji nie ma. ani nie bylo w B6 ani nie ma w B7. A co myślisz, może powodować taką sytuację?
Tobi_one Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 u mnie na początku też to zastanawiało, ale wkońcu okazało się, żę tak już jest w dieslach, że dłużej się rozgrzewają w niższych temp. ale bez przesady to różnica zaledwie paru kilometrów jak się przejedzie
Exeo Opublikowano 3 Listopada 2010 Autor Opublikowano 3 Listopada 2010 u mnie na początku też to zastanawiało, ale wkońcu okazało się, żę tak już jest w dieslach, że dłużej się rozgrzewają w niższych temp. ale bez przesady to różnica zaledwie paru kilometrów jak się przejedzie Masz rację co do dłuższego rozgrzewania się silnika, natomiast problemem jest to że on traci swoją temperaturę, wystarczy parę sekund puścić na luzie przy prędkości ok. 70,80 km/h i już temperatura leci do 70 st, tak samo syt. jest jak się stoi i na blacie mamy 90 st daje ogrzewania na 22 st, połowa skali dmuchania i również odrazu leci temperatura. Czy u siebie też to zauważyłeś?
Tobi_one Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 u mnie na początku też to zastanawiało, ale wkońcu okazało się, żę tak już jest w dieslach, że dłużej się rozgrzewają w niższych temp. ale bez przesady to różnica zaledwie paru kilometrów jak się przejedzie Masz rację co do dłuższego rozgrzewania się silnika, natomiast problemem jest to że on traci swoją temperaturę, wystarczy parę sekund puścić na luzie przy prędkości ok. 70,80 km/h i już temperatura leci do 70 st, tak samo syt. jest jak się stoi i na blacie mamy 90 st daje ogrzewania na 22 st, połowa skali dmuchania i również odrazu leci temperatura. Czy u siebie też to zauważyłeś? szczerze tego akurat nie i nie wiem nic na ten temat
Exeo Opublikowano 3 Listopada 2010 Autor Opublikowano 3 Listopada 2010 u mnie na początku też to zastanawiało, ale wkońcu okazało się, żę tak już jest w dieslach, że dłużej się rozgrzewają w niższych temp. ale bez przesady to różnica zaledwie paru kilometrów jak się przejedzie Masz rację co do dłuższego rozgrzewania się silnika, natomiast problemem jest to że on traci swoją temperaturę, wystarczy parę sekund puścić na luzie przy prędkości ok. 70,80 km/h i już temperatura leci do 70 st, tak samo syt. jest jak się stoi i na blacie mamy 90 st daje ogrzewania na 22 st, połowa skali dmuchania i również odrazu leci temperatura. Czy u siebie też to zauważyłeś? szczerze tego akurat nie i nie wiem nic na ten temat Czyli jak dobije do 90 stopni u Ciebie, to już trzyma niezależnie od ogrzewania np? Bo ja mówię o syt. w których na zewnątrz jest około 0 stopni. Jak jest -15 to jestem w stanie zrozumieć taką sytuacje, choć w żadnym innym dieslu tak nie miałem.
Cuber Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Ja mam to samo. hmmm dziwne David ze masz takie zjawisko, bo Ja u siebie nie zaobserwowałem spadku temperatury jak były ostatnimi czasy niskie temperatury na zewnątrz ale teraz to nic poczekajmy na temp. które będą w okolicach zera i minusa
Tobi_one Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 u mnie na początku też to zastanawiało, ale wkońcu okazało się, żę tak już jest w dieslach, że dłużej się rozgrzewają w niższych temp. ale bez przesady to różnica zaledwie paru kilometrów jak się przejedzie Masz rację co do dłuższego rozgrzewania się silnika, natomiast problemem jest to że on traci swoją temperaturę, wystarczy parę sekund puścić na luzie przy prędkości ok. 70,80 km/h i już temperatura leci do 70 st, tak samo syt. jest jak się stoi i na blacie mamy 90 st daje ogrzewania na 22 st, połowa skali dmuchania i również odrazu leci temperatura. Czy u siebie też to zauważyłeś? szczerze tego akurat nie i nie wiem nic na ten temat Czyli jak dobije do 90 stopni u Ciebie, to już trzyma niezależnie od ogrzewania np? Bo ja mówię o syt. w których na zewnątrz jest około 0 stopni. Jak jest -15 to jestem w stanie zrozumieć taką sytuacje, choć w żadnym innym dieslu tak nie miałem. no jeśli dobije to nie zauważyłem spadku temperatury choćby o włos na wskazówce, więc nie wiem o co kaman...
Musashi Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 u mnie takiej sytuacji nie ma. ani nie bylo w B6 ani nie ma w B7. A co myślisz, może powodować taką sytuację? jedyny odpowiedzialny element to termostat
yesfan Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 A może nowsze modele mają inaczej wyskalowany wskaźnik? Bo to chyba nie tajemnica że w B7 i w starszych pokazuje 90 stopni mimo że jest np. 80.
Jarkost Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Na 100% termostat, mam ten sam objaw w opelku w korkach łapie temperaturę i ją trzyma ale wystarczy trochę pojechać ze stałą prędkością i temperatura spada nawet o 40 stopni.
Exeo Opublikowano 3 Listopada 2010 Autor Opublikowano 3 Listopada 2010 Na 100% termostat, mam ten sam objaw w opelku w korkach łapie temperaturę i ją trzyma ale wystarczy trochę pojechać ze stałą prędkością i temperatura spada nawet o 40 stopni. Na 100% to wina termostatu, tzn. że nadaje się do wymiany mam rozumieć? Juź go raz wymieniali i dalej to samo. Może jest źle skonstruowany?
Krzysztof Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Na 100% termostat, mam ten sam objaw w opelku w korkach łapie temperaturę i ją trzyma ale wystarczy trochę pojechać ze stałą prędkością i temperatura spada nawet o 40 stopni. Na 100% to wina termostatu, tzn. że nadaje się do wymiany mam rozumieć? Juź go raz wymieniali i dalej to samo. Może jest źle skonstruowany? A może wymienili Ci dalej na zepsuty.. ktoś tam w innym temacie pisał o termostacie do AJM'a, że kupił w ASO niedziałający. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=116929.msg1937716#msg1937716
Exeo Opublikowano 3 Listopada 2010 Autor Opublikowano 3 Listopada 2010 Na 100% termostat, mam ten sam objaw w opelku w korkach łapie temperaturę i ją trzyma ale wystarczy trochę pojechać ze stałą prędkością i temperatura spada nawet o 40 stopni. Na 100% to wina termostatu, tzn. że nadaje się do wymiany mam rozumieć? Juź go raz wymieniali i dalej to samo. Może jest źle skonstruowany? A może wymienili Ci dalej na zepsuty.. ktoś tam w innym temacie pisał o termostacie do AJM'a, że kupił w ASO niedziałający. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=116929.msg1937716#msg1937716 Też o tym myślałem, ale w dwóch innych silnikach 2.0 tdi cr CAGA jest dokładnie ten sam problem, więc wychodzi na to że jakaś partia tych termostatów jest mówiąc kolokwialnie do d*py? w każdym bądź razie dzięki
Jarkost Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Jak masz stary termostat to możesz go sprawdzić gotując go w garnku z wodą, powinien się "zamknąć" przy temperaturze 50-60 stopni w oplu kiedyś wymieniałem go i z ciekawości sprawdziłem, był nastawiony na 55 stopni i dokładnie przy takiej się zamkną. Oczywiści musisz mieć jakiś odpowiedni termometr.
Exeo Opublikowano 3 Listopada 2010 Autor Opublikowano 3 Listopada 2010 Jak masz stary termostat to możesz go sprawdzić gotując go w garnku z wodą, powinien się "zamknąć" przy temperaturze 50-60 stopni w oplu kiedyś wymieniałem go i z ciekawości sprawdziłem, był nastawiony na 55 stopni i dokładnie przy takiej się zamkną. Oczywiści musisz mieć jakiś odpowiedni termometr. Mógłbym spróbować gdybym go miał, ale jak to zwykle przy naprawach gwarancyjnych zabrali go sobie
Jarkost Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Możesz spróbować zasłonić czymś część chłodnicy i sprawdzić czy będzie lepiej, ja zasłaniam 1/2 w oplu bo mi się go nie chce robić i pomaga
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się