Stolkien Opublikowano 4 Listopada 2010 Opublikowano 4 Listopada 2010 Witam serdecznie. Postaram się opisać mój problem: Moje Auto A4 B6 1,8T AVJ Auto miało zmienioną maglownicę (z racji przekładki z Anglika). Po całym zabiegu zauważyłem, że ciężko pracuje kierownica. Maglownica pochodzi od A4 B7 ale z tego co sprawdzałem są identyczne z tymi z B6. Wymieniłem już płyn 2x. oczywiście na ten Febi zielony. Maglownica jest od 3.0 TDI (podobno) czy moja pompa może być za słaba? 120 czy 110 bar? i jeszcze poza ciężką pracą wyczuwalne jest stukanie na włączonym silniku oraz dosyć spory luz. idąc za wskazówkami z Forum dokręciłem "trochę" śrubę od dołu maglownicy (niestety poza tym, że kierownica chodzi ciężej) luz nie ustąpił. i Tu stawiam kilka Pytań. - sądzicie że maglownica z 2006 roku B7 może być już zużyta? - czy ciężka praca może być wynikiem kończącej się pompy wspomagania? - czy brać się za rozbieranie maglownicy? mogę wykorzystać części od maglownicy angielskiej( jest 100% strawna) "uszczelniacze zębatkę i łopatki sądzę że podejdą do europejskiej" (oczywiście to tylko przypuszczenia) Nie fakty Czekam na ciekawe pomysły
Flyer Opublikowano 5 Listopada 2010 Opublikowano 5 Listopada 2010 W 3.0TDI pompa wspomagania ma jakies 130bar [w 2.5 mialem 128]. Pamietam, ze Cuber kiedys do 3.0TDI wlozyl pompe od 2.0TDI i wszystko bylo OK. Sprawdz najpierw, czy maglownice w ogole roznica sie w zaleznosci od silnika. Pompy na pewno, ale czy magle... to nie wiem. Generalnie zrobilbym to w takiej kolejnosci: zbiorczniek > pompa > magiel. ps. Magiel z 2006 moze byc zuzyty... czemu nie. Poza tym luzy ma 95% B6/B7 - tymbardziej, ze wziales magiel z "ciezkiego" auta.
Nosb Opublikowano 5 Listopada 2010 Opublikowano 5 Listopada 2010 Luz masz zapewne na drazku kierowniczym ( nie koncowka drazka -> pod oslona gumowa czy tam plastikowa jest drazek zobacz tutaj http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-a4-a6-a8-passat-superb-i1263019853.html ) . Podnies auto , zlap za kolo i wez ja na boki jakbys chcial je recznie skrecic I obserwuj ta gume czy tam nie widzisz luzu. Mogles tez przy tej przekladce nieodpowiednio dokrecic przegub kierowniczy do magla ( jest tam sruba taka na torx smieszna : ja wkladasz , przekrecasz az sie napnie wszystko i dopiero zakrecasz nakretke ) . Jak ja po prostu wlozyles i zakreciles moze tam tez byc luz. Co do tej sruby od dolu to dosc precyzyjnie to trzeba krecic : skrecisz za mocno to bedzie sie ciezej kiera krecic i mechanicznie przekladnia bedzie dostawala po dupsku . Pompa jak najbardziej moze sie konczyc ( i o to najczesciej wyje uklad ) . Kup jakas uzywke i tyle Powinienes wyszperac cos u krychy albo na wielkiej
Flyer Opublikowano 5 Listopada 2010 Opublikowano 5 Listopada 2010 Hm... ja chyba u siebie szarpne sie na wymiane drazka i koncowek, bo w koleinach auto lata mi jak chce i czuje luz na kierze.
Stolkien Opublikowano 8 Listopada 2010 Autor Opublikowano 8 Listopada 2010 Luz masz zapewne na drazku kierowniczym ( nie koncowka drazka -> pod oslona gumowa czy tam plastikowa jest drazek zobacz tutaj http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-a4-a6-a8-passat-superb-i1263019853.html ) . Podnies auto , zlap za kolo i wez ja na boki jakbys chcial je recznie skrecic I obserwuj ta gume czy tam nie widzisz luzu. Wymieniłem już te drążki (kilki maglownicy) te pod marzetami.)[br]Dopisany: 05 Listopad 2010, 10:43_________________________________________________Obmacaliśmy z kumplem dzisiaj cały drążek z krzyżakiem, kolumne kierowniczą i stuki ewidentnie dochodzą z magla. Jeszcze wpadłem na jedną koncepcję, Może być przypchany zbiornik? bo stuki i luz są identyczne przy odpalonym i zgaszonym silniku. [br]Dopisany: 05 Listopad 2010, 13:32_________________________________________________Wykręciłem w weekend Zbiorniczek wspomagania. wylałem Płyn, wymyłem zbiornik Benzyną. potem Izopropanolem, wstawiłem i zalałem. Niestety bez Efektu..
Stolkien Opublikowano 8 Listopada 2010 Autor Opublikowano 8 Listopada 2010 No oglądał to dzisiaj jakiś tam Macher podobno i powiedział że pompa. Ale pompa nie wydaje z siebie Żadnych niepokojących dźwięków. To teraz Pytanie... Kto ma taką pompę? Daniel ?
rikardo Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 No oglądał to dzisiaj jakiś tam Macher podobno i powiedział że pompa. Ale pompa nie wydaje z siebie Żadnych niepokojących dźwięków. To teraz Pytanie... Kto ma taką pompę? Daniel ? Pompa wcale nie musi hałasować i nie będzie dawać ciśnienia. Proponuje zmienić olej na oryginalny bo Febi to zamiennik i do konsystencji oryginału mu trochę brakuje. Nie wiem jak przed wymiana magla ale Febi mógł tej pompie pomóc w zgonie z racji tego, że pompa miała jakiś już stopień zużycia a po zalaniu rzadszego olej nastąpiło jej uszkodzenie.
Stolkien Opublikowano 9 Listopada 2010 Autor Opublikowano 9 Listopada 2010 rikardo. w Tym tygodniu będę pompę zmieniał. i przy tym zaleję nowy płyn oryginalny więc będę miał jasność w sprawie. jeśli to nie pomoże to Magiel wyciągam i przeszczep robię z angielskiej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się