dj_bobo Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Stwierdzam po 6 miesiącach jazdy na 5W-50 Mobil 1 Rally Formula, że pije tyle samo 5W-50 co 5W-40 też Mobila. Nie zmieniło się nic na plus. Wychodzi jakieś 0,2-0,3l / 1000km.
darkle Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Ja mam dokładnie taki sam bagnet i staram się utrzymywać poziom pomiędzy zaznaczonymi u Ciebie na zdjęciu zielonymi poziomami. Wg moich obliczeń jedna kreska to 100ml. U mnie wychodzi że jedna kreska to 50ml. Wlewam pół litra i przybywa dziesięć kresek. Stwierdzam po 6 miesiącach jazdy na 5W-50 Mobil 1 Rally Formula, że pije tyle samo 5W-50 co 5W-40 też Mobila. Nie zmieniło się nic na plus. Wychodzi jakieś 0,2-0,3l / 1000km. To zła wiadomość bo planowałem przy następnej wymianie przejść na 5W-50. W dodatku nigdzie nie mogę zdobyć mobila 5W-40 a w miejscowych hurtowniach nawet twierdzą że nie jest już produkowany. Że jest produkowany to wiem, bo jest w ofercie na stronie mobila.
fahur Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 U mnie wychodzi że jedna kreska to 50ml. Wlewam pół litra i przybywa dziesięć kresek. Możesz mieć rację - wczoraj sprawdziłem po zalaniu 1l i faktycznie jest sporo więcej, niż do górnej kreski (w sumie nie ma się co martwić, bo i tak ucieknie ) Wszystko zaczyna się układać: dolny poziom, to -0,5l, więc błędu jeszcze nie wywala, bo jeszcze daje radę. Zazwyczaj (2 razy jak do tej pory) udawało mi się najniżej złapać jak było około dolnej kreski (zielone min). To zła wiadomość bo planowałem przy następnej wymianie przejść na 5W-50. W dodatku nigdzie nie mogę zdobyć mobila 5W-40 a w miejscowych hurtowniach nawet twierdzą że nie jest już produkowany. Że jest produkowany to wiem, bo jest w ofercie na stronie mobila. Zobacz user'a cobrizo na alledrogo - ja u niego brałem we wrzesniu ten olej. Ma w ofercie za 109PLN/4l.
Janekx Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 kurde ale widzę, że kolegaberlin od którego zawsze brałem olej przestał sprzedawać .. chyba też kupie od tego cobrizo, bo u mnie w mieście nigdzie nie ma tego oleju
darkle Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Ale jako że do ALT nigdy nie wiadomo kiedy będzie nagła potrzeba dokupienia oleju np w trasie to dobrze by był aby to było olej łatwo dostępny. Mobila 5W-50, 0W-40 kupi się bez problemu na jakiejś stacji. Podobnie castrola 5W-40 ale ja już castrola to chyba nigdy nie wleje Olej 5W-40 to optymalny olej, ale że z mobila tak trudno go kupić [br]Dopisany: 06 Grudzień 2011, 10:21_________________________________________________Panowie mam coś http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_255.pdf Co prawda po angielsku ale jest to Zeszyt do samodzielnego kształcenia ze szkolenia serwisu dotyczący silnika ALT
ks28krk Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 witam i co bierze olej nadal jezdze dwa tygodnie jest ok olej max na bagnecie przejade 30 km namiarce do połowy szlak mnie trafia ztym złomem dodam ze trojnik z deka pokrywy zaworów jest wyjety i zatkany wiec z dekla leci pod maske.
Horas91 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Panowie, u mnie wywala OilMin dopiero jak miarka jest prawie sucha Co ciekawe, dolanie 0,7 litry w moim przypadku to olej na full(Pomiędzy zielonymi) kratkami na zdjęciu darkle:) W moim przypadku dolałem 1 L na 4800 km jednak zauważyłem, że puszcza mi uszczelniacz zaworu na 1 cylindrze Co do spalania oleju wlałem więcej niż zwykle jednak w tym była jazda 100 km z pedałem w podłogę ~220 licznik pokazywał ogólnie mocniejsze butowanie + instalacja LPG:decayed: wiem, że nie zdrowo... Co do oleju to zawsze leje Castrola edge 0w-40 A co do wymiany uszczelniaczy zaworów, powiedzie mi jak to wygląda w tym silniku? Jaki koszt uszczelniaczy w ASO? Przebieg mojego autka to 120 tyś(Wszyscy spece od kręcenia liczników, sprawdzony po VIN) i wolałbym uniknąć poważnego grzebania w silniku.
darkle Opublikowano 19 Grudnia 2011 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Po czym sądzisz że to uszczelniacze na I cylindrze? Ogólnie uszczelniacze tak często nie lecą przy takim przebiegu. Koszt uszczelniaczy nie powinien być wielki ale z wymianą jest trochę zabawy. Pewnie da się wymienić bez ściągania głowicy ale w praktyce każdy mechanik będzie wolał ją zdjąć. Wtedy dojdzie uszczelka głowicy i chociaż sam pasek rozrządu. Należałoby też dać nowe śruby głowicy.
Horas91 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Po czym sądzisz że to uszczelniacze na I cylindrze? Ogólnie uszczelniacze tak często nie lecą przy takim przebiegu. Koszt uszczelniaczy nie powinien być wielki ale z wymianą jest trochę zabawy. Pewnie da się wymienić bez ściągania głowicy ale w praktyce każdy mechanik będzie wolał ją zdjąć. Wtedy dojdzie uszczelka głowicy i chociaż sam pasek rozrządu. Należałoby też dać nowe śruby głowicy. No i już wszystko wiem, uszczelniacz dekla? Nie wiem czy dobrze to napisałem... uszczelka kosztuje 96 zł. Więc na razie uszczelniaczy nie dotykam, przepraszam, za wprowadzenie w błąd.
itor Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Po czym sądzisz że to uszczelniacze na I cylindrze? Ogólnie uszczelniacze tak często nie lecą przy takim przebiegu. Koszt uszczelniaczy nie powinien być wielki ale z wymianą jest trochę zabawy. Pewnie da się wymienić bez ściągania głowicy ale w praktyce każdy mechanik będzie wolał ją zdjąć. Wtedy dojdzie uszczelka głowicy i chociaż sam pasek rozrządu. Należałoby też dać nowe śruby głowicy. No i już wszystko wiem, uszczelniacz dekla? Nie wiem czy dobrze to napisałem... uszczelka kosztuje 96 zł. Więc na razie uszczelniaczy nie dotykam, przepraszam, za wprowadzenie w błąd. Od miesiaca jezdze na 10w60, to chyba jedyny olej ktorego zastosowanie powoduje obnizenie jego poboru, dolewam o wiele mniej niz 5w40 czy 5w50, oczywiscie nie zalatwia to naszego problemu ale zuzycie jest odczuwalnie nizsze
ks28krk Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 a nie myslałem zmienic na inna marke
maciasek Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Od miesiaca jezdze na 10w60, to chyba jedyny olej ktorego zastosowanie powoduje obnizenie jego poboru, dolewam o wiele mniej niz 5w40 czy 5w50, oczywiscie nie zalatwia to naszego problemu ale zuzycie jest odczuwalnie nizsze Jakiej firmy lejesz? zaraz mnie czeka wymienia i chciałbym wiedzieć co lejesz: )
itor Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Od miesiaca jezdze na 10w60, to chyba jedyny olej ktorego zastosowanie powoduje obnizenie jego poboru, dolewam o wiele mniej niz 5w40 czy 5w50, oczywiscie nie zalatwia to naszego problemu ale zuzycie jest odczuwalnie nizsze Jakiej firmy lejesz? zaraz mnie czeka wymienia i chciałbym wiedzieć co lejesz: ) shell ale jest drogi wiec kupie najtanszy 10w60 na allgro
darkle Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 A czy między 5w40 a 5w50 miałeś różnicę? Czy zmiana na tak gęsty olej nie ma jakichś skutków ubocznych jak stukania, terkotania itp?
itor Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 A czy między 5w40 a 5w50 miałeś różnicę? Czy zmiana na tak gęsty olej nie ma jakichś skutków ubocznych jak stukania, terkotania itp? 5w40 bral wiecej, nie turkotalo po zmianie oleju
darkle Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 A tak mniej-więcej ile więcej? Bo niedługo będę miał zmianę oleju. Teraz mam 5w40 i bierze mi 0,35l na 1000km. Zastanawiam się nad mobilem 5w50 tylko nie wiem czy warto bo ile będzie go brał mniej
dj_bobo Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Nic nie stuka i nie terkocze na 5W-50. Producent przewidział 5W-30. Ciekawe czy konstruktorzy dobrze zaprojektowali kanaliki olejowe i czy one "akceptują" oleje wyższe lepkościowo "na gorąco" takie jak 5W-50...
darkle Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Nic nie stuka i nie terkocze na 5W-50. Producent przewidział 5W-30. Ciekawe czy konstruktorzy dobrze zaprojektowali kanaliki olejowe i czy one "akceptują" oleje wyższe lepkościowo "na gorąco" takie jak 5W-50... No właśnie Co prawda pisałeś ostatnio że w kwestii zużycia 5w50 bierze Ci tyle co 5w40, no ale kiedyś pisałeś jednak że zauważyłeś na 5w50 lekką poprawę? U mnie castrola 5w30 brał 0,6 litra. Po wypłukaniu go jakimś Antykoksem wlewanym na tłoki przez wykręcone świece i zalaniem midlandem 5w40 zużycie spadło do 0,35 litra. Teraz będzie mi się zbliżać wymiana oleju i w planach mam w nowym roku znów ten antykoks i albo dalej 5w40 albo mobila 5w50. Tyko że też zastanawiam się czy 5w50 to nie przesada. Z drugiej strony Itor pisze o 10w60
itor Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Nic nie stuka i nie terkocze na 5W-50. Producent przewidział 5W-30. Ciekawe czy konstruktorzy dobrze zaprojektowali kanaliki olejowe i czy one "akceptują" oleje wyższe lepkościowo "na gorąco" takie jak 5W-50... No właśnie Co prawda pisałeś ostatnio że w kwestii zużycia 5w50 bierze Ci tyle co 5w40, no ale kiedyś pisałeś jednak że zauważyłeś na 5w50 lekką poprawę? U mnie castrola 5w30 brał 0,6 litra. Po wypłukaniu go jakimś Antykoksem wlewanym na tłoki przez wykręcone świece i zalaniem midlandem 5w40 zużycie spadło do 0,35 litra. Teraz będzie mi się zbliżać wymiana oleju i w planach mam w nowym roku znów ten antykoks i albo dalej 5w40 albo mobila 5w50. Tyko że też zastanawiam się czy 5w50 to nie przesada. Z drugiej strony Itor pisze o 10w60 ja bede mojego podlewal 10w60 valvolina - wychodzi najtaniej bo 150 zl na allegro za 5 litrow teraz lalem shella ale drogo i 4 litry
michass Opublikowano 24 Grudnia 2011 Opublikowano 24 Grudnia 2011 O Panowie 50ta strona,czyżby złote gody?Z tej okazji wesołego dolewania w święta i nowym roku .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się