markus1985 Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 koledzy (i koleżanki) wiem że tematów odnośnie zagadnienia temperatury jest mnogo ale mój spędza mi sen z oczu więc tak: termostat wymieniony w tamtym roku niestety nie oryginał . właśnie sprawdzałem na klimatroniku i sytuacja jest taka " temp w czasie jazdy blat 90, klima 86 na postoju blat 90 klima 85 i teraz się dzieje włączam nawiew na max i temp na klimie spada do 75 powoli a na blacie stoi 90 . gdy osiągnie 75 na klimie spada gwałtownie na blacie do ok 77. jak wyłączę nawiew i dam gazu troszkę temp rośnie na blacie wchodzi szybciej do 90 na klimie wolno do 86-87 . Mój pomysł to różnica w położeniu czujników, może któryś czujnik niesprawny , może ten wahler jest to wywalenia spadki temp o 15 stopni w czasie ok 5 minut gdy włączę nawiewy . A może jestem przewrażliwiony Jak macie pomysł to jestem wdzięczny za sugestie
rikardo Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 Spróbuj wymienić termostat na oryginalny.
puertoss Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 może to i termostat ale piszesz ze zalozyles WAHLER to nie powinno sie nic z nim stac aczkolwiek niedoróbki wszedzie sie zdazaja
IDUAL Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 Miałem to samo ale w audi 100 termostat nieorginalny nie wytrzymał nawet 3 miesięcy. A co do wahlera to piszą że dobry ale to też zamiennik więc wcale nie musi być wytrzymały.
goldi Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 Napisz mi po ilu kilometrach silnik osiąga temperaturę 90 przy włączonym ogrzewaniu 23-25 stopni z rana jak jedziesz
markus1985 Opublikowano 7 Listopada 2010 Autor Opublikowano 7 Listopada 2010 ostatnio zauważyłem jak jadę do roboty około 4 km przez miasto parę świateł wiadomo około 12 minut do 15 czasami to przy temp zew . 5 stopni silnik osiągnie max 60 stopni do 90 trzeba około 25 minut jazdy po mieście 15kom w trasie zależy jaka prędkość . do 90 stopni staram się nie przekraczać 2500 obrotów
goldi Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 No to wszystko jasne termostat do wymiany ja opisywałem termostat wahler na forum napisze w skrócie auto nagrzewało sie 12-15 kilometrów rano z włączonym ogrzewaniem wymieniłem na drugi i to samo po kupnie oryginału w ASO nagrzewa sie do 10 kilometrów max koszt 130 zł i jeszcze dodam że też spadała temperatura na przejezdzie jak stałem
markus1985 Opublikowano 7 Listopada 2010 Autor Opublikowano 7 Listopada 2010 własnie jeździłem po mieście trochę temp 3,5 stopnia około5 km i postuj na parkingu w sumie około 25 minut temp na klimie 58 stopni nawiew na pół gwizdka i podczas postoju temp spada do 56 stopni werdykt termostat oryginał trzeba kupić
marcin248 Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 ja kupiłem wahlera 30-40zł ale muszę jednak kupić drugi ori 120zł kosztuje u mnie pytałem dzisiaj bo na klimatroniku do 86 dochodzi jak porządnie deptam a min to 83,84 a na zegarze stoji jak ch.. równo 90 stopni a że chciałem chipa u słynnego mistrza rogalootti to koledzy z forum doradzili widząc moje logi żeby zmienić na ori więc i tak zrobię pozdrawiam
IDUAL Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 co do wskazówki która stoi na 90 to podobno celowy zabieg VW AUDI żeby nie rozpraszać a co do termostatu to warto zainwestowac w ori. Mi po wymianie spalanie spadło o 1 litr bo ssanie podobno wyłącza się przy 80 a mi siedziało przeważnie na 79.
Seski Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 hmm a mi się wydaje że klima nigdy się nie pokrywa w 100% z blatem...
kapete Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 A ja założyłem Wahlera i już drugi rok jest ok. Chyba nie ma reguły...
markus1985 Opublikowano 8 Listopada 2010 Autor Opublikowano 8 Listopada 2010 panowie święto przełamałem się i kupiłem część w serwisie audi nowiutki pachnący termostacik od Szewczyka w-wa postraszyłem kolegami z forum i dali rabat:) 125 zł z oringiem zakładam 11-12 listopad zobaczymy czy warto dać taką kasę za oryginał gadałem z mechaniorem co mi wymieniał w tamtym roku i się okazalo że to nie był wahler tylko jakiś varnet alboco wyciągnę gada to zobaczę . wląsnie wracalem z roboty 8 stopni jest 4 km plus jakieś 5 minut postoju temp 56 stopni a jak włączyłem nawiew to spadała ale już niedługo
motor144 Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 Polecam www.intercars.com.pl . Mają części zwykle te same co ASO ale prawie zawsze w lepszej cenie. Mam wrażenie, że ASO daje na częsci dodatkowy narzut odpowiadający kosztom robocizny, której i tak nie wykonują jak kupujesz samą część. Na Intecarsie jak dotąd się nie naciołem a na ASO tak. Sprzedali mi kable zapłonowe niby na zamówienie z niemcowni(miały nalejki ASO Audi VW) a okazało się, że były Made in Spain i jak je obmierzyłem to oporności miały kompletnie przypadkowe(gorzej niż moje stare oryginały),więc poszły do zwrotu. Tak więc obojętnie gdzie kupujesz trzeba być czujnym i wszystko samemu dokładnie sprawdzać. Co do temperatury w 1.9 TDI to tyle co można wyczytać na naszym forum było mnóstwo wątków i wychodzi na to, że te typy tak mają iż pełna temperatura po przejechaniu do 10 km. Polecam wątek: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=54591.0;highlight=1z+temperatura+silnika
karolasterka Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 kolego markus ja mam ten sam silnik i rok jak twój i u mnie jest identycznie jak sytuacja opisana przez Ciebie
markus1985 Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Opublikowano 21 Listopada 2010 wywalaj termostat, do salonu 130zł na blat za oryginał do sklepu 50 zł na płyn klucze ,zakasać rękawy godzina czasu i po problemie tak było u mnie teraz 90 i nie ma bata
karolasterka Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 u mnie jest tak że nagdzeje się do 86-87 czasem 88 stopni ( oczyt z kanału 51), jak wrzuce na luz to spadnie do 86-85 i tak się trzyma, dziś temp. 0 stopni na zewnątrz na klimatroniku temp. ustawiona na 25stopni i 3-4kreski siły nadmuchu po 7 km jazdy tak na 2000tys. obrotów miałem 75stopni. sam juz nie wiem może te wskazania na klimatroniku są jakies niedokładne, a teraz na klimatroniku masz cały czas 90? i po jakim dystansie?
markus1985 Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Opublikowano 22 Listopada 2010 teraz 6 km i 90 na blacie klimatronik 89-90 91 maxymalne dochyły temp w zalezności czy stoi czy butowanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się