Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AYM] Dziwne zachowanie multitronika na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zakupiłem A4 z 2002 roku z przebiegiem 190 tyś z Włoch. Silnik 2,5 TDI 150 KM multitronika. Według książki serwisowej skrzynia padła przy 176 tyś (zrobiono remont i dano 7 lamel nr sterownika 8E3 910 155 J).

Ale po krolei adaptacja działa skrzynia nie szarpie chodziła całe lato jak bajka zero pisków, huczenia, buczenia. HM od czasu kiedy temperatura spada w nocy do ok zera stopni po uruchomieniu silnika i próbie ruszenia obroty rosna ale skrzynia ledwo co ciagnie ale tak jest tylko chwilke ok pierwszych 100 m natomiast gdy zostawie auto zapalone na ok 2 min jedzie normalnie czym może być spowodowane to że nie przenosi napędu w pierwszych metrach?

Z góry dziekuje za odpowiedzi Dominik

Opublikowano

Jest to spowodowane niepotrzebnym załączaniem chłodzenia oleju ATF przy niskich temperaturach zewnętrznych (do sprzęgła zamiast oleju dostaje się zupa, która zamiast pomóc utrudnia przeniesienie napędu). Gdy olej ATF nabierze troche temperatury i tym samym uzyska swoje prawidłowe właściwości, wszystko wraca do normy - to dlatego po rozgrzaniu auta a tym samym skrzyni, nie masz już problemów z ruszeniem.

Skrzynię masz sprawną - jedź do ASO i umów się na aktualizację oprogramowania sterownika Multitronika (powinni zawołać za to ok. 200zł). Software dla skrzyni FSL / JKX (czyli montowanych w 2.5TDI AYM), który poprawia w/w niedopatrzenie to 3210 (skoro wpakowano Ci 7-lamel to pewnie załapałeś się na 2210 lub 2300). Przed udaniem się do serwisu warto sprawdzić jaką wersję masz teraz (zdarzają się przypadki gdzie serwis zarzeka się, że zaktualizował driver a tu soft nadal ten sam ;)). Zapnij VAGa i sprawdź oznaczenie, które na zdjęciu poniżej zaznaczyłem na zielono...

Napisz jeszcze w którym roku zrobiono swap skrzyni przy opisanych 176tyś...

vagmultib.jpg

Opublikowano

ok podjade dzisiaj do domu po 14 to zapne kompa i zrobie zrzut ekranu [br]Dopisany: 09 Listopad 2010, 05:59_________________________________________________Wiec wklejam zrzut ekranu dla mojej skrzyni

skrzynia.jpg

remont był 30.07.2007 roku i wymieniony był olej (ATF G052180A2) + filtr. Teraz aktualnie mam 205459 km

Opublikowano

Twój obecny soft to 2210 - jedź do ASO i umów się na aktualizację.

Pytałem o datę wymiany skrzyni aby zweryfikować jej rocznik. Od końcówki 2004 sterownik hydrauliczny jest fabrycznie zmodyfikowany (m.in. wydajniejsza pompa oleju). Fajny ten Twój AYM - nie dość, że masz 7 lamel to jeszcze poprawiona hydraulika (jedyne co to soft zaniedbany). Takie Multi warto kupić :good:

Opublikowano

Jutro mam podjechać wyznaczyć termin jak zrobie dam znać tnx za pomoc :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...