Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wywalić EGR czy kupić nowy?


wywalić czy zastapic nowym  

112 użytkowników zagłosowało

  1. 1. wywalić czy zastapic nowym



Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam dylemat związany z nieszczęsnym EGR-em.Po czyszczeniu i ponownym logowaniu okazało sie ze egr wogule nie pracuje(zaworek n18 sprawny).Teraz nie wiem czy mam go wogóle usunąć i zastąpić "flansza" jak to koledzy robią,pozostawić i zaślepić węże ewentualnie kupić nowy.Poczytałem trochę na ten temat na forach i oczywiście są zwolennicy wywalenia wogóle bądź zakupu nowego(po to ktoś to zamontował żeby spełniało role).Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i odradzają wyrzucenie egr-a ponieważ jak oni twierdza "silnik jest także smarowany oparami" jest to odpowiedz na zadane pytanie.Dążąc do meritum sprawy oczekuje na podpowiedz ludzi którzy mają na ten temat pojecie a nie ludzi którzy gdzieś usłyszeli:poczytali" i tak zrobili.Byłbym wdzięczny za wypowiedzi w tej kwestii i w tej kwestii postawiłem pytania(ankietę) może to mi pomoże w rozwiązaniu mojego problemu.Najblizsze plany turbo BRD ,dolot kwasówka wiekszy icek,pompki?,wirus.(mody silnika)Pozdrawiam serdecznie.

Opublikowano

oczywiście zagłosowałem nad pozostawieniem zaworu (chodzi tu głównie o jego obudowę) i jego zaślepienie. Zagłosowałem tak ponieważ mój silnik ALH jest wyposażony w klapę gaszącą (w przeciwnym razie głosowałbym za jego wywaleniem i wstawieniem przelotki). Obudowę EGR pozostawiłbym tylko i wyłącznie ze względu właśnie na klapę gaszącą by gaszenie silnika odbywało się miękko i bez denerwujących wstrząsów silnika (dotyczy to tylko i wyłącznie silników z klapą gaszącą czyli wszystkich poza 1Z, AHU, AHH, AFN). Nawet jeśli są problemy z wyciekiem oleju poprzez dwa otworki wyrównujące ciśnienie pod membraną siłownika sterującego zaworem EGR to po zaślepieniu zaworu (mechanicznym lub podciśnieniowym) z powodzeniem można te otwory zaczopować w każdy dostępny lecz skuteczny sposób i wcale nie ma wtedy konieczności wymieniać EGR na nowy. Bzdurą jest twierdzenie mechaników, że silnik jest smarowany oparami - jakimi oparami - spalin czy oleju z dolotu ? - ani jednym ani drugim - w TDI kolektor ssący jest tylko po to aby silnikowi dostarczyć tlenu. Poza tym mowa w tym temacie jest o zaworze EGR a kwestia oleju w dolocie została pominięta ale dotyczy tylko i wyłącznie odmy silnika ewentualnie padającego uszczelnienia wałka turbosprężarki jednak kwestia oleju w dolocie ściśle wiąże się z tematem EGR gdyż to właśnie wycieki oleju z EGR są w 99% pytaniami na forum o sposób usunięcia tej przypadłości. Reasumując jestem za zaślepieniem EGR i pozostawieniem jego obudowy przed kolektorem ssącym jak również wypięciem odmy z dolotu - silnikowi więcej do szczęścia już wtedy nie jest potrzebne - oczywiście kosztem ekologii bo zdaję sobie sprawę, że będzie to główny kontrargument dla mojej wypowiedzi.

Opublikowano

ja zostawiłem EGR na swoim miejscu,zdjęłem tylko wężyk podciśnienia z gruszki i zatkałem śrubką (8mm).wyskakuje mi błąd EGR którego kasowanie VAGiem nie ma sensu bo Ecu i tak zaraz go wychwyci.problem ten wysępuje tylko w B6 od 06.2003. i to w sumie jedyny mankament wynikający z zaślepienia EGR :good:

Opublikowano

ja zostawiłem EGR na swoim miejscu,zdjąłem tylko wężyk podciśnienia z gruszki i zatkałem śrubką (8mm).wyskakuje mi błąd EGR którego kasowanie VAGiem nie ma sensu bo Ecu i tak zaraz go wychwyci.problem ten wysępuje tylko w B6 od 06.2003. i to w sumie jedyny mankament wynikający z zaślepienia EGR :good:

Z tego co kojarzę można wyłączyć egr vagiem.Jesli sie mylę niech ktoś mnie poprawi.U mnie problem jest taki ze po logach widac ze egr wogule nie spelnia swojej roli.

"problem z bledem po zaslepieniu EGR, dotyczy silnikow po 6.2003 - w praktyce mozna je rozpoznac po jednym pasku wieloklinowym" odnoszac sie do wypowiedzi kolegi http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=169764.0

To teraz tylko zaslepic podcisnieniowy czy wywalic calkiem przy padniętym ogolnie zawór egr?

Opublikowano

hmm ... jak sie nie zamyka do końca to odłączenie nic nie da bo i tak będzie puszczał spaliny do dolotu.wtedy albo wymiana albo flansza.

można wyłączyć programowo tylko to jest już wyższa szkoła jazdy,także nie będe sie tam pchał ze swoją niewiedzą :decayed:

ale jakby sie znalazł ktoś kto by mnie naprowadził to z chęcią bym spróbował :)

Opublikowano

Właśnie nie wiem w jakiej pozycji zamknietej czy otwartej.Mógłbym ktoś spojrzeć na logi i powiedzieć w jakiej pozycji jest.Dzięki za ewentualne uswiadomienie mnie.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=159463.0[br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 16:48_________________________________________________

hmm ... jak sie nie zamyka do końca to odłączenie nic nie da bo i tak będzie puszczał spaliny do dolotu.wtedy albo wymiana albo flansza.

można wyłączyć programowo tylko to jest już wyższa szkoła jazdy,także nie będe sie tam pchał ze swoją niewiedzą :decayed:

ale jakby sie znalazł ktoś kto by mnie naprowadził to z chęcią bym spróbował :)

Istrukcja opisuje mozliwosci Anpassung / Adaptaci niektorych wartosci w Ecu silnika w TDI

Uwaga : Jakiekolwiek zmiany w opisanych kanalach kazdy robi na sowja odpowiedzialnosc,

Experementowanie z Adaptacja moze doprowadzic do uszkodzenia silnika. A wiec prosze z rozwaga .

Adaptacja nie nadaje sie do tunningu, mozliwosci adaptaci sa stanowczo za male.

Adaptacja nie naprawimy uszkodzonego silnika .

Wiekszosc kanalow wymaga Loginu , a wiec

-laczymy sie z Ecu Silnika [01]

-Login [11]

Login do silnikow 4 cyl. 12233

do silnika AKE 26262

do silnika AFB 26281

-Anpassung / Adaptacja [10]

Nastepnie wybieramy Kanal ktory chcemy dopasowac

- wpisujemy nowa wartosc i testujem lub zapisujemy

Orginalne wartosci to zazwyczaj 32768 , w starszych ECU ( 8-bit ECU) 128 .

Zeby sprawdzi jaka jest mozliwa najwyzsza / najnizsza wartosc w danym kanale nalezy wpisac bardzo wysoka lub niska wartosc i przetestowac, zapisana zostanie najwyzsza /najnizsza mozliwa.

Nie we wszystki Ecu sa wszystkie tu opisane kanaly dostepne.

Adaptacja kanalow w ECU silnika powoduje przesuniecie calej osi danego parametru.

Obrazowo mozna powiedziec ze przesunelo sie cala mape w dol lub w gore.

Wartosci o jakie sie dana mape przesunelo ( ile nalezy zienic wartosc w danym kanale adaptaci ) nalezy przetestowac . Nie ma tu gotowej recepty wpisz tyle a tyle, a bedzie ok.

Opis kanalow

Kanal 01

Zmiena odczyt dawki paliwa z nastawnika,

Ten Kanla mozna latwo przetestowac : najpierw adaptacja na najnizsza wartosc i na wolnach obr. sprawdzamy dawke w Block 001 pole 2, nastepnie adaptacja na najwyzsza wartos i znow Block 001 pole 02 , roznica miedzy pierwszy a drugim pomiarem to wlasnie wynik adaptaci . Realna dawka jest w obu przypadkach taka sama.

( w silnikach PD, mimo ze mozna zapisac inna niz org. wartosc nie daje zadnych efektow)

Kanal 02

Wolne obr. – tu nietrzeba chyba nic tumaczyc.

Kanal 03

Zmiana mapy wartosci wymaganej massa powietrza

zwiekszenie tej wartosci powoduje zwiekszenie wartosi wymaganej massy powietrza ( block 003 pole 2 ) co pociaga za soba mniejsza „aktywnosc“ AGR/EGR

Mozna to przetestowac w block 003.

Kanal ten nie mam wplywu na ograniczenie dawli paliwa , ograniczenie dymienia w Blocku 008 pole 04.

Kanal 04

Zmiana kata poczatku wtrysku

Tu przesowamy cala os mapy „wartosci wymaganej „ ( block 004 pole 2 ) kata poczatku tloczenia .

( w silnikach PD kanal ten jest niedostepny / niemozna zapisac innej niz org. wartosci)

Kanal 05

Zmiana dawki rozrochowej.

Tu mamy mozliwosc przesuniecia calej mapy dawki rozruchowej. Adaptacja tego kanalu moze poprawic rozruch w silnikach ktore maja problemy z zapalaniem cieplego silnika.

Niestety mozliwosci adaptaci w tym kanale tez sa bardzo ograniczone.

Kanal 12

Zmienia czas pray swiec zarowych

W tym kanale mozemy zmienic, skrucic /wydluzyc czas grzania swiec zarowych.

Nie jest mozliwa zmiana temp. w ktorym swiece wlanczaja sie przed rozruchem silnika.

Jeszcze pare slow na temat sensu Adaptaci.

Tak jak napisalem Adaptacja nie da sie naprawic silnika.Adaptacja zostala przewidziana aby dopasowac Ecu do normalnego „rozzutu“/ toleranci w produkci seryjnej silnikow.

I tak np. nie ma sensu proba dopasowania wolnych obr. w momecie kiedy te wolne nagle sa o 100 czy wiecej obr. powyzej normy . Tu nalezy znalesc usterke i ja usunac.

Jest za to sen dopasowania obr. kiedy np. silnik jest sprawny poduchy tez itd. a mimo to na wolnych mamy jakis nieprzyjemny rezonas i nieumiemy sobie z tym poradzic. Tu zmiana obr.juz o 10 –20 obr./min. moze przyniesc pozadany efekt.

A wiec prosze z rozwaga podejs do Adaptaci i nieobiecywas sobie zbyt wiele

znalazlem cos takiego-czyto ma sene?

Opublikowano

tylko gdzie tu jest mowa o wylaczeniu EGRa ?

Tez mam ten dylemat z tym zaworem bo pojawil sie blad po zaslepieniu wezyka.

Mimo to bedzie dzialal w tej sprawie bo silnik odzyl a przy okazji i ja :tongue4: jezdzi sie o wiele lepiej teraz :)

Opublikowano
problem ten wysępuje tylko w B6 od 06.2003.

nie potwierdzam bo mam ze stycznia 2002 , zaslepiony wezyk bitem i bledów nie ma

Opublikowano
problem ten wysępuje tylko w B6 od 06.2003.

nie potwierdzam bo mam ze stycznia 2002 , zaslepiony wezyk bitem i bledów nie ma

MAGIC87 czytaj uważnie

Opublikowano

kolesiowi w passacie 2001r wywaliłem egr i zrobiłem mu wstawkę na która można było założyć przewód od doładowania. silnik gaśnie bez problemu-bez szarpań i nie sra błędami...

Opublikowano

marcinos80 - zawór EGR masz cały czas zamknięty więc nie ma problemu;

kolesiowi w passacie 2001r wywaliłem egr i zrobiłem mu wstawkę na która można było założyć przewód od doładowania. silnik gaśnie bez problemu-bez szarpań i nie sra błędami...

przecież pisałem w pierwszym moim poście, że AFN nie posiada klapy gaszącej więc nie może się nic pogorszyć przy gaszeniu - jeśli twierdzisz, że gaśnie łągodnie to chyba nie miałeś okazji gasić silnika z klapą gaszącą - różnica jest od razu wyczuwalna.

Opublikowano

marcinos80[/b] - zawór EGR masz cały czas zamknięty więc nie ma problemu

Wiec "sztomel" podsumowywujac póki co można zdjąć waz podciśnieniowy i go zaślepić(to wystarczy)wężyk od klapy gaszacej zostawić!? .Tak?A przy ingerencji juz w większe turbo i mody co byś proponował z tym egr-em zrobić.

Opublikowano

poki co zdejmij i zaslep waz podcisnienia ale licz sie z swiecaca kontrolka na desce :thumbdown:

Jesli zaloze flansze i tym samym zamkne dolot spalin do EGRa i zaloze spowrotem waz podcisnienia, to dalej bedzie pojawial sie blad ?

Opublikowano

Po zakupie Audioli świeciła mi się kontrolka od egr. Postanowiłem to wszystko rozebrać i przeczyścić. Okazało się że poprzedni właściciel zrobił zaślepkę. Na próbę ją wywaliłem i tak śmigam. Jedynie co zauważyłem ze auto parę minut wcześniej osiąga temperaturę 90 stopni i oczywiście nie świeci mi kontrolka po oczach:) Dodam również że wcześniej potrafiło mi zatrząść silnikiem przy schodzeniu z obrotów, teraz tego nie ma. Jednak wydaje mi się że zależało to od paliwa. Pozdrawiam :)

Opublikowano

Sztomel czytaj uwaznie. a kto tu pisze o AFN'ie... :cool1: a co ty jestes jasnowidz ze tak myslisz ze ktos z czyms nie miał do czynienia...?? wiem jak auto gasło z klapą i wiem jak auto gasło po przerobce - różnica pod d*pą była niewielka.

piszę - robiłem to w PASSACIE 1.9 TDI 130KM na PD nie AFN

Opublikowano

Sztomel ostatnio się spotkałem z opinią że przez usunięcie EGR i odstarczenie silnikowi tylko świeżego powietrza spowoduje wzrost temperatury mieszanki co będzie skutkowało szybszym wypaleniem gniazd zaworów.

Co Ty na to?

Na wiosnę też planuję usunąć u siebie EGR ale u mnie a AJM będę musiał zostawić obudowę z klapą gaszącą.

pozdrawiam

Opublikowano

póki co zdejmij i zaślep waz podciśnienia ale licz sie z świecąca kontrolka na desce :thumbdown:

Jeśli założę flansze i tym samym zamknę dolot spalin do EGRa i założę zpowrotem waz podciśnienia, to dalej będzie pojawiał sie blad ?

Jesteś kolego w blędzie rurka zaślepiona,błędu brak :tongue4:(05.2003).Dynamika od dołu dużo sie poprawiła.Jedyne co zauważyłem to znacznie szybciej zagrzewa sie silnik(dużo szybciej)Czy te szybkie nagrzanie nie wpłynie negatywnie na kondycje silnika?

Opublikowano

póki co zdejmij i zaślep waz podciśnienia ale licz sie z świecąca kontrolka na desce :thumbdown:

Jeśli założę flansze i tym samym zamknę dolot spalin do EGRa i założę zpowrotem waz podciśnienia, to dalej będzie pojawiał sie blad ?

Jesteś kolego w blędzie rurka zaślepiona,błędu brak :tongue4:(05.2003).Dynamika od dołu dużo sie poprawiła.Jedyne co zauważyłem to znacznie szybciej zagrzewa sie silnik(dużo szybciej)Czy te szybkie nagrzanie nie wpłynie negatywnie na kondycje silnika?

niestety nie jestem w bledzie

od 6.2003 w AVF po zaslepieniu rurki gumowej do EGRa pojawia sie ikonka silnika nad zegarami....

Opublikowano

poki co zdejmij i zaslep waz podcisnienia ale licz sie z swiecaca kontrolka na desce :thumbdown:

Jesli zaloze flansze i tym samym zamkne dolot spalin do EGRa i zaloze spowrotem waz podcisnienia, to dalej bedzie pojawial sie blad ?

błąd będzie sie nadal pojawiał, dlatego że to MAF daje sygnał o nie prawidłowej ilości zasysanego powietrza w momencie kiedy EGR powinien być otwarty i Ecu po tym wywala błąd :thumbdown:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...