coti Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Witam, nie moglem znalezc tematu w historii wiec napisalem na forum. Otoz wymienilem dwumase na sprzeglo Valeo. I zaczal sie problem. Podczas ruszania bardzo szarpie samochodem. Sprzeglo zostalo zamontowane nowe, kompletne. Nie wiem co sie dzieje, ruszanie w korkach to jest sztuka. Szarpanie znika po dodaniu gazu przy ruszaniu, ruszanie z 1-biegu bez gazu...zapomnij!!! szarpie jak byk...moze ktos to przerabial, moze ma jakies sugestie, bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow A4...
krzysztof61 Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 mialem to samo. wymienilem sprzeglo , ale kolo zamachowe zmienilem na jednomasowe . teraz jest ok
coti Opublikowano 15 Listopada 2010 Autor Opublikowano 15 Listopada 2010 Ale ja dwumase zastapilem wlasnie sprzeglem Valeo tzw. jednomasowe...i kurde szarpie jakby wlasnie sypaly sie sprezyny albo cale sprzeglo...
snake s4 Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 w mojej s4 to samo.a jak ruszam ostro to smrud jak cholera. Może ktoś podpowie na co wymienić?
krzysztof61 Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 a kolo jednomasowe bylo nowe , czy uzywane ? bo uzywane trzeba przetoczyc .
coti Opublikowano 18 Listopada 2010 Autor Opublikowano 18 Listopada 2010 Caly zestaw Valeo nowka blaszka. Dwumas zastapiony jednomasowym kolem.
Kukis Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 czy szarpało przed wymianą sprzęgła?
Gość tyger Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 komplet ktory załozyles byl od silnika 1z 90km? nie bylo problemow z montazem pasuje bez problemu?
coti Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Opublikowano 19 Listopada 2010 Przed montazem nie szarpalo, komplet jest nowy(typowy pod silnik AFN)...pzdr.
m1chal Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 są takie gotowe zestawy nowe zmieniające dwumas na jednomas Valeo (żeby nie szukać używek itd)
nowal Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 ja kiedys zakladalem taki zestaw do ALH w skodzie i było miodzio. Moze tarcza ma jakas wade
mapelastik Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 czeka mnie ta sama operacja wymiana dwumasy i myśle o valeo,trochę mnie kolego coti zmartwileś,że po wymianie na jednomas jest lipa,może jakiś wadliwy zestaw trafiłeś masz jakąś gwarancję na ten zestaw valeo?weź to zdemontuj i reklamacja,odezwij się jak się twoja historia z tym szarpaniem zakończyła,nie mam pomysłu co może być nie tak?słyszałem dobre opinie o tym zestawie valeo/
nowal Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 mozliwe ze sprezyny na tarczy wadliwe
coti Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2010 mapelastic... zdemontowalem caly zestaw, wszystko OK, wyslane do Valeo, oni nie stwierdzili wady zestawu. Wiec nie wiem o co chodzi...i tak jezdze z tym "szajsem" P.S sprawdzalem na ETCE ori zestaw do AFN kosztuje 1700, wiec 400 drozej od Valeo(jednomasy)... i teraz to mam znowu nerwa
mysiak23 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Byłem nieadwno u mechanika z pękniętym przewodem hamulcowym. Przy okazji gadaliśmy o wymianie sprzęgła. Poruszyliśmy też temat koła dwumasowego. Zapytałem co sądzi o przeróbkach i wsadzaniu jednomasy zamiast dwumasy. Odparł, że mogą być problemy przy ruszaniu, właśnie takie jakie wymienił coti, czyli szarpanie. No i że trzeba się po prostu wprawić w inny sposób ruszania. Czy miał rację, nie wiem. Życzę powodzenia w rozwiązaniu tego problemu .
kalik Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Głupoty gadał ten mechanik, nie ma żadnej różnicy przy ruszaniu z jednomasem czy dwumasem. Jeżdże z jednomasem już 2 lata i nie odczułem negatywnych skutków tej zmiany. Ile aut na forum z silnikiem 1Z jest porobionych na 130kM++ i wszystkie te auta śmigają na jednomasie. Zasada jest taka, że w każdym aucie sprzęgło bierze inaczej, inaczej reaguje na gaz i hamulec.
nowal Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Byłem nieadwno u mechanika z pękniętym przewodem hamulcowym. Przy okazji gadaliśmy o wymianie sprzęgła. Poruszyliśmy też temat koła dwumasowego. Zapytałem co sądzi o przeróbkach i wsadzaniu jednomasy zamiast dwumasy. Odparł, że mogą być problemy przy ruszaniu, właśnie takie jakie wymienił coti, czyli szarpanie. No i że trzeba się po prostu wprawić w inny sposób ruszania. Czy miał rację, nie wiem. Życzę powodzenia w rozwiązaniu tego problemu . to chyba nie potrafił jezdzic bo ja wymienialem na jednomas juz w 2 autach i jazda wygladala normalnie, podobnie ruszanie.
Kowicz Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Witajcie Ja wymieniłem na używany jednomas z 1Z który dałem do regeneracji i wzmocnienia u Radzikowskiego no i niestety po założeniu przy ruszaniu strasznie szarpie/telepie na półsprzęgle. Na wyższych biegach jest to samo ale słabiej. Mechanior uważa że to wina jednomasa ale jakoś mi się wierzyć nie chce żeby Radzik coś skopał. Dodam że przy wymianie sprzęgła wymienione zostały wszystkie poduszki silnika i skrzyni na LEMA. Pozdro
nowal Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Sprubuj lekko poluzowac wszystkie poduszki silnika i uruchomic auto na chwile po czym zdasic i dokrecic poduszki.
Kowicz Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Sprubuj lekko poluzowac wszystkie poduszki silnika i uruchomic auto na chwile po czym zdasic i dokrecic poduszki. To było robione podczas wymiany poduszek Trochę pojeździłem i kilka razy przypaliłem sprzęgło no i muszę powiedzieć że na moje oko sporo pomogło. Wygląda więc na to że sprzęgło się układa i pewnie z czasem wszystko wróci do normy. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się