kalik Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Sprubuj lekko poluzowac wszystkie poduszki silnika i uruchomic auto na chwile po czym zdasic i dokrecic poduszki. To było robione podczas wymiany poduszek Trochę pojeździłem i kilka razy przypaliłem sprzęgło no i muszę powiedzieć że na moje oko sporo pomogło. Wygląda więc na to że sprzęgło się układa i pewnie z czasem wszystko wróci do normy. Pozdro Więc moja rada okazała się troszkę pomocna. Mam nadzieję, że niedługo wszystko wróci do normy.
RAFLIK A4 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 To kolego wypowiedz się jeszcze w tym temacie bo właśnie planuje zakupić zestaw sprzęgła valleo z jednomasem i jak ułożyło się to sprzęgło chodzi już normalnie? Czy nadal szarpie?
mapelastik Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Panowie więc jak z tą przekładką jest warto to valeo ładować czy nie,bo też mi się dwumas kończy i coś na wiosnę muszę zrobić a teraz skołowany jestem jak ma mi coś szarpać to mam w nosie to,co robić jak uważacie valeo czy normalnie tek jak było dwumas ?
Kowicz Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 Ja co prawda nie mam Valeo i niewiele przejeździłem na swoim zestawie ale wydaje mi się że warto szczególnie przy zwiększonej mocy. Rusza się inaczej ale przy wprawie różnica jest niezauważalna. Jedynie przy strzale ze sprzęgła widać jak jednomas wyrywa auto Co do trzęsienia to u mnie już prawie nic nie czuć więc tak jak pisałem wszystko musi się ułożyć.
RAFLIK A4 Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 no to troszeczkę mnie uspokoiłeś a jak jeszcze ładniej się zrywa no to ,to już strzał w 10
tomikgsm Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Mam takie pytanie bo mi przy ruszaniu też szarpie (ADR 1.8 bez turbo) wymienilem całe kompletne sprzęgło też na dwumas i problem nie zniknał już nie wiem co mam robić,ręce opadają, może ktoś ma jakieś pomysły???
Kowicz Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 Wg mnie nie ma to nic wspólnego ze sprzęgłem. Ja jak ruszam to mam drgania/wibracje i wskazuje to na sprzęgło bo po wymianie się pojawiło ale ostatnio robiłem taki oto test: na ręcznym powolutku puszczałem sprzęgło i wtedy nic mi nie drgało. Nie znam się na tyle ale wg mnie to coś musi być z przegubami albo innymi elementami ale nie sprzęgłem. Zauważyłem też że przy tym silnik dosyć mocno podnosi się z przodu co wskazywałoby na przednią podporę/poduszkę bo jej jeszcze nie wymieniałem a nie wiem czy mechanior ją ustawiał po wymianie głównych poduszek.
SotoM Opublikowano 10 Lutego 2011 Opublikowano 10 Lutego 2011 załozyłes pełne koło - ok a sprzęgło założyłeś jakie?? piszesz ze pod AFN'a to źle. skoro koło zamachowe jest pod 1Z to i sprzęgło musisz zamontowac od 1Z. z tego co zrozumiałem sprzegło masz teraz od wersji z 2umasem...?? dobrze rozumiem?? sprzęgło 1z z pełnym kołem różni sie wysokosciami docisku od sprzegła AFN z 2umasem.
Pikuś Opublikowano 10 Lutego 2011 Opublikowano 10 Lutego 2011 Częstą przyczyna szarpania jest zły montaż, dokręcenie docisku. Jeśli stare będzie montowane to również demontaż. Demontaż: Luzować wszystkie śruby kolejno zgodnie z ruchem wskazówek zegara stopniowo o 90° (1/4 obrotu), aż tarcza dociskowa będzie wolna. Montaż: Dokręcać kolejno wszystkie śruby zgodnie z ruchem wskazówek zegara stopniowo o 90° (1/4 obrotu), aż obudowa będzie przylegała do koła zamachowego. Oczywiście odpowiednim momentem.
tomikgsm Opublikowano 10 Lutego 2011 Opublikowano 10 Lutego 2011 Tak jak u mnie to było odpowiednio montowane ale i tak szarpie
mapelastik Opublikowano 10 Lutego 2011 Opublikowano 10 Lutego 2011 Jak jednomas może szarpać?Nie bardzo rozumie jest tyle aut z jednomasem i jakoś nie szarpią a czemu w audi miało by szarpać?Może jakieś negatywne skutki takiej przekładki po czasie wyjdą ale czemu to szarpie to nie łape?Co ma szarpać jak silnik równo ładnie pracuje,przeguby ok półosie,poduszki pod silnikiem to niby co ma powodować szarpanie,chyba tylko zły montaż bądź wadliwa część.
RAFLIK A4 Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Tak jak u mnie to było odpowiednio montowane ale i tak szarpie Ty sam wymieniałeś czy jakiś mechanik Ci to robił ?
tomikgsm Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 sam to robilem i ten temat jest na 100% chyba ze w gre wchodzi nowe sprzęgło tyle ze przed wymiana bylo tak samo,zero różnicy po wymianie
coti Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Opublikowano 17 Lutego 2011 Witajcie koledzy...kurcze nie wiem co jest...kto zrobil...ogolnie nie wiem o co kaman...ale szarpanie troche "przygaslo"...wystepuje ale nie w takim stopniu jak bylo po wymianie... ...ja nic nie ruszalem...moze wplyw miala nietypowa sytuacja....ostatnio troche sie zakopalem...az urwalem oslony....i troche przyjaralo sie sprzeglo... ....ale nie wiem czy mam racje....bede caly czas obserwowal.... pozdrawiam chlopaki...
mapelastik Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 Z tym przy jaraniem to już było tu poruszane i rzeczywiście trochę to pomagało,zastanawiam się czemu
SotoM Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 porostu przyslizgał sprzegło i przestało sie kleic...
TAZdar Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 z tego co wiem, własnie po to sie montuje koło dwumasowe zeby nie szarpało przy ruszaniu i zmianie biegów zamiana na jednomas powoduje właśnie szarpanie
mapelastik Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 z tego co wiem, własnie po to sie montuje koło dwumasowe zeby nie szarpało przy ruszaniu i zmianie biegów zamiana na jednomas powoduje właśnie szarpanie A cała gama aut na jednomasie jakoś jeździ i nie szarpie,w tym audi 1z 90ps i też nie szarpie a koło dwumasowe montowane jest po ty by tłumić drgania,bardziej w celu ochrony skrzyni a nie po to by auto nie szarpało przy ruszaniu.To że szarpie to raczej coś ze sprzęgłem(docis tarcza,niewiem ) i uważam że nie ma to nic wspólnego z kołem dwu czy jednomasowm chyba że owe koło ma jakąś wadę,jeden wymienił dwumas bo szarpało wstawił dwumas i nadal szarpie drugi dwumas na jednomas i szarpie a trzeci dwumas na koło z 1Z i mu nic nie szarpie więc jaka w tym logika to skoro ten dwumas taki cudny to po wymianie na jednomas powinno szarpać wszystkim a tak nie jest,i w większości ludzi ok działa,kilku kolegą z forum pech jakiś trafił i im szarpie z powodów niewiadomych puki co.
tommm Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Panowie u mnie taka sama sytuacja, a żeby było śmieszniej to sytuacja opisana przez Was u mnie występowała na 2 zestawach Luk i Sachs:) oba dedykowane od 1Z z zamachem również 1z, obecnie jezdzę na Sachs ponieważ u mnie występował(nadal również występuje lecz w mniejszym stopniu) problem ślizgania się sprzęgła co jest niemożliwe przy mocy rzędu 110 km jak na jednomas;/... obecnie szarpanie występuje bardzo często i strasznie męczy, bacznie obserwuje temat może uda się coś zaradzić,,,
michalm320 Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Ja mam do wymiany sprzęgło i też się zastanawiam na zestawem Valeo z jednomasem. Gadałem ze swoim mechanikiem i odradza z powodu wibracji. W dwóch 1.8T kładł i było kiepsko. Twierdzi że jak nie mam typowych objawów zużycia dwumasy to żebym nie kombinował i wymienił tylko docisk i tarcze. Kurde a tak bym chciał mieć jednomas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się