cool506 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2010 Bart i Czaki mam prosbe, widze ze macie juz duza wiedze o multi , pomozcie mi zweryfikowac robote tej skrzyni, jakie rzeczowe pytania mu zadac , jak zweryfikowac, i jak rzeczowo zarzucic mu ta zmiane na 7 lameli jesli bart pisze ze to niemozliwe w tej skrzynie bez wymiany sterownika, trace zaufanie pomalu, nie jestem laikiem w autach bo robie w tym fachu, ale co do tej skrzyni sami wiecie, jak ktos tego nie robi poprostu nie wiem kurcze. łancuch widzialem "oby moj" ten tłok tez rzeczywiscie miał luz i nic nie mowiłem mu o wstecznym ze wchodził z szarpnieciem a on mi powiedział to po rozebraniu skrzyni, mam tylko problem z tymi lamelami bo tu okazuje sie ze moge zostac oszukany, i jak mu powiedzialem po rozebraniu ze moze nie zmianiac na 7 lameli bo szkoda kasy jesli tam wszystko ok, to on mi powiedział ze dla niego to roznica 500 zł bo i tak robiera cała zeby uszczelnic,a ze po ej zmianie bedzie lepsze cisnienie czy cos takiego, i ze bedzie lepiej pracować. w poniedziałek sie wybieram do niego i chce byc przygotowany z pytaniami.. Ogolnie powiem Wam ze zona juz dostaje cisnienia bo ja o niczym innym nie mysle ostatnio;) ale powiedziałem jej - wstrzymaj sie jeszcze pare dni;) ahai propo tej gwarancji - dostane ja ale jaka pewnosc ze w skrzyni siedzi 7 lameli - mogło zostac 6 i tez bedzie chodzic a portfel chudszy
Bart-S Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Hehehe, jeśli Paweł albo Jan Sopa to czytają - będą przygotowani Fakty są takie, że Audi w przypadku A4 ze skrzynią Multitronic stosuje sprzęgło 7 płytkowe tylko przy jednostkach diesla oraz benzynach 3.0. Te dwie różne jednostki łączy ze sobą wysoki moment obrotowy (w 3.0 jest to 300Nm, w 1.9TDI 310Nm). Wysoki moment obrotowy generuje więcej drgań/wibracji - 7 lamelę dokłada się po to aby stabilniej przenosić napęd... Co do okoliczności naprawy - skrzynia rzeczywiście będzie na tyle rozgrzebana, że sprzęgło można wymienić. Nie mam przed sobą FV ale z tego co pamiętam to komplet nowego zespołu lamelek kosztuje 200zł (lub nieco ponad tę kwotę). Skoro śpiewają 500zł za dodatkową usługę - możliwe, że wliczone są w to prace wykonane przy sterowniku... O co zapytać... Możesz zacząć od tego czy wymiana zespołu lamel z 6 na 7 nie wiąże się ze zmianą lub modyfikacją sterownika skrzyni (możesz się powołać na katalog części ETKA, jest tam podział sterowników na wersje pod 6 i pod 7 lamel). W ASO się nie pierdzielą i wkładają nowy driver (4-5tyś), oczywiście jest to kpina ponieważ fizycznie sterownik 6 i 7 są identyczne - dysponując odpowiednim sprzętem, nadpisuje się pamięć sterownika i tym samym otrzymujemy gotowy do pracy driver w wersji 7 (Sopa dysponuje takim sprzętem, mój sterownik został właśnie w ten sposób zmodyfikowany). Drugie pytanie - jaki sterownik zostanie zastosowany (konkretny model/numer)? Dla 1.8, 2.0 i 2.4 nie było drivera pod 7 tarcz – dlatego wydaje mi się (droga dedukcji), że powinien być to sterownik pod 7 lamel od benzyniaka 3.0... Diesel tutaj raczej nie podejdzie, ale o tym więcej wiedzą spece zajmujący się tym na co dzień (tj. Sopa) – ja mogę sobie tylko gdybać... Różne czary wymyślają z CVT w Sserwis, i tutaj np. Czaki jest doskonałym przykładem (zapakowali mu do Multi sterownik hydrauliczny i elektryczny z B7 – jak widać działa to do dziś, z korzyścią dla Wojtka bo taki zestaw jest o wiele wytrzymalszy niż ori – m.in. wydajniejsza pompa oleju). Więcej pytań chyba nie ma sensu zadawać – po w/w wszystko powinno być jasne... Podsumowując dodam tylko, że montaż zestawów „sterownik 6 + sprzęgło 7” lub „sterownik 7 + sprzęgło 6” rozwala wałek wejściowy skrzyni (info z instrukcji montażowych Audi). To samo zostało potwierdzone przez Pawła gdy rozmawiałem z nim przez telefon kilka tygodni temu... Tyle wystarczy – teraz Ty działasz (wysyłam na pw nr telefonu, jeśli będziesz potrzebował dodatkowego info lub dowiesz się czegoś nowego od Pawła lub p.Jana – dzwoń).[br]Dopisany: 03 Grudzień 2010, 23:52_________________________________________________...i jeszce na koniec - popraw profil 1.8T 150KM z Multitronikiem to tylko AVJ...
uris Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 a jesli mam 180 km po chipie?? on mowi ze to przy calej robocie 500zł roznicy wiec nie wiem moze doradz jak sie na tej skrzyni troche znasz? szczerze to mam juz dosc tej skrzyni a najbardziej tych kosztow ktorych nikt ci nie sprecyzuje, tak naprawde kazdy nawet ss moze robic nas w konia jak chce, wystarczy ze wyjmie twoj lancuch i polozy jakis zuzyty i juz ma 1200 w kieszeni, nie wiem czemu ale mam małe zaufanie do tych fachowcow bo oni dobrze wiedza ze minie jeszcze pare lat zanim bedzie jakis konkretny punkt odniesienia do tej sprawy.... coz narazie to moj drugi i ostatnij multi, rok temu mialem takie samo audi i nawet sprzedajac je nie miałem pojecia ze to multi ale w tamtym było wszystko fajnie tylko silnik dupowaty 2.0 benz. 131 km brał 0,7 l oleju na 1000km;) pomału trace szacunek do tej marki miałem dwie e46 i nie było takich kosztow! polak madry po szkodzie... Lepiej lać olej niż naprawiać Multi :>
RS Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Co prawda juz oddales skrzynie do naprawy, ale ja ostatnio czytalem artykul w niemieckim Auto-Swiecie wlasnie na temat automatow ktore wolno biegi przerzucaja. Zalecaja oni wlasnie wymiane oleju, po uprzednim wyplukaniu skrzyni jakims srodkiem do plukania (w sumie to bylo takie urzadzenie), do tego oczywiscie wymiana filtra (filtrow?) Podobno pomaga w wiekszosci przypadkow. (moze info dla innych)
cool506 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2010 a jesli mam 180 km po chipie?? on mowi ze to przy calej robocie 500zł roznicy wiec nie wiem moze doradz jak sie na tej skrzyni troche znasz? szczerze to mam juz dosc tej skrzyni a najbardziej tych kosztow ktorych nikt ci nie sprecyzuje, tak naprawde kazdy nawet ss moze robic nas w konia jak chce, wystarczy ze wyjmie twoj lancuch i polozy jakis zuzyty i juz ma 1200 w kieszeni, nie wiem czemu ale mam małe zaufanie do tych fachowcow bo oni dobrze wiedza ze minie jeszcze pare lat zanim bedzie jakis konkretny punkt odniesienia do tej sprawy.... coz narazie to moj drugi i ostatnij multi, rok temu mialem takie samo audi i nawet sprzedajac je nie miałem pojecia ze to multi ale w tamtym było wszystko fajnie tylko silnik dupowaty 2.0 benz. 131 km brał 0,7 l oleju na 1000km;) pomału trace szacunek do tej marki miałem dwie e46 i nie było takich kosztow! polak madry po szkodzie... Lepiej lać olej niż naprawiać Multi :> Ani jedno ani drugie nie jest fajne;) a co bierze ci też??
uris Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 a jesli mam 180 km po chipie?? on mowi ze to przy calej robocie 500zł roznicy wiec nie wiem moze doradz jak sie na tej skrzyni troche znasz? szczerze to mam juz dosc tej skrzyni a najbardziej tych kosztow ktorych nikt ci nie sprecyzuje, tak naprawde kazdy nawet ss moze robic nas w konia jak chce, wystarczy ze wyjmie twoj lancuch i polozy jakis zuzyty i juz ma 1200 w kieszeni, nie wiem czemu ale mam małe zaufanie do tych fachowcow bo oni dobrze wiedza ze minie jeszcze pare lat zanim bedzie jakis konkretny punkt odniesienia do tej sprawy.... coz narazie to moj drugi i ostatnij multi, rok temu mialem takie samo audi i nawet sprzedajac je nie miałem pojecia ze to multi ale w tamtym było wszystko fajnie tylko silnik dupowaty 2.0 benz. 131 km brał 0,7 l oleju na 1000km;) pomału trace szacunek do tej marki miałem dwie e46 i nie było takich kosztow! polak madry po szkodzie... Lepiej lać olej niż naprawiać Multi :> Ani jedno ani drugie nie jest fajne;) a co bierze ci też?? W końcu ALT :> musi brać Ja jestem bardzo zadowolony z mojej B6 robię bardzo dużo kilometrów auto jak na razie spisuje się super,usterka typu branie oleju porównując do kosztowniejszych napraw jest naprawdę śmieszna . Pozdrawiam ALT-ków bo to dobry silnik
cool506 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2010 Ok pomijajac spalanie oleju w ALT! Byłem dzis zobaczyc jak posuwają sie prace przy mojej multi, i połowa czesci lezała juz widziałem a połowa jeszcze jedzie, w kazdym razie zagadnełem o 7 lameli i słuchajcie: Powiedział mi ze, a nawet pofatygował sie i pokazał mi program do 1,8t na 7 lameli /NADPISANIE CZY COŚ/, orginalna walizka audi z orginalna płyta i dokumentacja, powiedział ze kiedys jak tego nie miał to nie zmieniał, i ze zmiana sterownika nie jest potrzebna a nawet mozliwosci nie jest za wiele poza 3.0 benz, i to tez mowił ze nie wiadomo czy by podpoasował, poweidział ze nadpisuje program i ze wałek nie ulegnie uszkodzeniu, ze daje mi gwarancje na to, wiec ja juz nic nie kumam jesli mowicie ze sopa tego niby nie robi a tu taki Kołobrzeg to temat jest zastanawiajacy, ale coz powiedział - zaufaj mi bedzie wszystko ok. Mysle ze oszukanie tutaj nie wchodzi w gre bo sprawdzic program to pestka, tymbardziej ze on wie ze ja grzebie przy autach , na tytlnym fotelu lezą emulatory i kabel od vaga;) wiec musi miec swiadomosc ze z laikiem nie ma doczynienia;) czekamy panowe bo juz nic mi wiecej nie pozostało, juz nastawiłęm sie na ten wydatek , a jak bedzie cos nie tak zobaczymy co dalej, nie popuszcze bo za takie pieniadze musi latac, nie wyobrazam sobie innej opcji. Jesli chodzi o czesci - rzeczywiscie paczki z niemiec z ztf naklejki na workach i kartonach audi i vw, przekreslone mazakiem <mowi ze oni przekreslaja sobie jak paczki nie ida do serwisow tylko poza>. tak jak wspomniałem pozostało mi zaufac a pozniej bede weryfikował. Czekamy Czekamy....
czaki22 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 powiedz tylko ,że niechcesz byc krolikiem doswiadczalnym. chesz miec tak jak było, i nowy soft pytaj co ucibei do wymiany u mnie robili, pompke i łańcuch, pompa uzywana, a łańcuch nowy reszta byla bdb, no i filtry
Bart-S Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 No nic - kolejne czary-mary, ale do Pawła w zasadzie mam zaufanie. Ja sam niechętnie podchodzę do eksperymentów ale skoro dają gwarancję a Ty masz zamiar to egzekwować - to nie widzę problemu. Skoro nadpisuje program sterownika to znaczy, że pakuje mu soft uwzględniający sprzęgło "7" - wszystko się zgadza. Ja również nie wiedziałem o istnieniu czegoś takiego dla 1.8T (cóż, ogranicza nas ELSA i ETKA). Sopa jest cały czas w kontakcie z DE więc ma dostęp do aktualnych informacji.
czaki22 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 jest albo i nie jest, ale napenwo umie sprzedać dobrze swoja wiedze
cool506 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2010 Sorki ze tak pozno ale nie miałem czasu. A wiec, odebrałem audi w srode, skrzynia chodzi super- jestem zadowolony, ale..... tylko ze skrzyni;) powinni nauczyc sie jeszcze wkładac skrzynie i skrecac wszystko tak jak było.... uchwyt od skrzyni do wydechu został przykrecony odwrotnie czego przyczyna było dotykanie sprezyny o ławe i drgania całej budy, zadzwoniłem na drugi dzien i odpowiedz<masz chyba uszkodzona siatke w wydechu> jade do siebie na lakiernie wskakuje do kanału sciagam osłony pierwsze spojrzenie i widze tą łape, myslałem ze sie zapale!ale powstrzymałem nerwy, zaczełem szukac przyczyny "krzywej kierownicy", oczywiscie patrze na sruby od ławy- wogule nie probowali ustawic na stare slady, no to na lewary popusciłem sruby, łycha i ustawiłem. poza takimi mega porazkami skrzynia chodzi naprawde dobrze, suchutka czysciutka;) ale słuchajcie pech to pech- wczoraj jade do zabki po łyche zadowolony wracam;) CEWKA Jeb.a kolejna juz druga! akurat na niedziele. stanełem na parkingu chwila oddechu- łycha lod i pepsi w reke i mowie trudno trzeba sie napic;) w pon musze do serwisu gonic po cewke....
carpa84 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Witam. Mógłbyś napisać gdzie robili ci tą skrzynie ?
cool506 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2010 oczywiscie kazda informacja jest potrzebna skrzyni do prawidłowej interpretacji biegu pozbadz sie bledów narazie, masz inny prblem niz problem ze skrzynia, na 10 po rozgrzaniu pojedz do tyłu i wskoczy adptacja[br]Dopisany: 20 Listopad 2010, 17:07_________________________________________________i co dalej ? a wiec, abs zrobiony i dalej ze skrzynia było to samo, wkurzylem sie i postawiłęm auto na rozgrzebanie multitronika w kołobrzegu - http://www.skrzynie-biegow.com/ - troche eksperyment ale trudno nie mam czasu jezdzic po polsce zobaczymy gada rzeczowo akurat stało pare multi i widzialem tez duzo gratow do tego wiec zobaczymy, gwarancja tez jest. ale do sedna - dzis byłem u niego zobaczyc skrzynke od srodka! i tak - łancuch do wymiany, tłok tzw- wariator tez do wymiany luz na jakims pierscieniu ktory załacza bieg, widziałem jak powinien prawidlowo z oporem chodzic - moj dosłownie latał, bierznie sa ok chodz mowił ze je poleruje, do tego dochodza te pierscienie predkosci czy jakos tak i pełne uszczelnienie a takze zmiana na 7 lameli i najnowsze oprogramowanie i jeszcze ten platikowy wewnatrz pod zespol co tłoczy olej oraz filtr, zobaczymy efekty - odbieram w piatek lub sobote. dam znac;) mam nadzieje ze to bedzie koniec historii ze skrzynia;) prostuje bo nie wiem skad ten ss sie wział robiłem w kołobrzegu!! jesli chodzi o temat multi na dzien dzisiejszy uwazam za zamkniety, cewka tez- wymieniłem wszystkie. teraz czekam na jakas normalna pogode porobie foty i wrzuce wkoncu. zaczynam teraz inne tematy wiec penie zaraz spotkamy sie na pogawedce w innej dziedzinie! w kazdym razie dzieki wielkie za rady - porady- wyrozumiałość szczegolnie czaki i bart, pozdrawiam! szkoda tylko ze to tyle kosztowało nerwow i pieniedzy..
czaki22 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 teraz prgram :)na 170-180, cewki wymienia sie wszystkie bo padajaj po kolei
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się