Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o wyjaśnienie tego błędu - 16395


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:hi:
Dziś na światłach podczas postoju auto lekko rozgrzane troszkę zafalowały mi obroty. Po powrocie podpinam Vaga a tu błąd.
Z czym to jest związane i czy mam się już zacząć martwić czy jeździć bez obaw???

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 909 518 AL
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002
Software Coding: 0011711
Work Shop Code: WSC 63251
1 Fault Found:
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Opublikowano

grzes1150 napinacz pewnie do wymiany :wink4:

Opublikowano

Skasuj i zobacz czy wroci... bład dotyczy zasilania paliwem...

Opublikowano

Skasowałem i zobaczymy. Może szfankować przekaźnik pompy paliwa???

Opublikowano

Moze albo sama pompa...

Opublikowano

moj znajomy mial ten sam blad i co pozniej sie okazalo , ze mial rowniez peknieta panewke walka rozrzadu :confused4: takze pojawienie sie tego bledu klasyfikuje sie do wymiany napinacza :kwasny:

ostatecznym terminem wymiany napinacza bedzie pojawienie ponownie bledu dotyczacego ustawienia rozrzadu :cool1:

Opublikowano

Miałem nie pisać ale napiszę: jak zapalam auto po nocy to zrobi trrrrrrrr przez ok 2 sekundy i raczej nie jest to odgłos szklanek :no:

Opublikowano

Przy powtarzającym się błędzie ja bym się martwił i już szukał napinacza.

Napinacz 058 109 088K (1520pln) i przy okazji łańcuch 058 109 229B (208pln)

Jaki masz przebieg ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Przy powtarzającym się błędzie ja bym się martwił i już szukał napinacza.

Napinacz 058 109 088K (1520pln) i przy okazji łańcuch 058 109 229B (208pln)

Jaki masz przebieg ?

Przebieg 182tyś. nie kręcone . Czy może się coś stać jak nie wymienie go na czas???

Opublikowano
Przebieg 182tyś. nie kręcone . Czy może się coś stać jak nie wymienie go na czas???

Nie wiem czy zmiana faz rozrządu w niewłaściwym czasie może spowodować kolizję zaworów z tłokami... niech się wypowiedzą specjaliści... Ale jeśli tak może się stać, to naprawa może być kosztowna.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dziś rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że nic się nie stanie a jedynie będzie coraz bardziej tyrkotać.

Chyba trzeba wyłożyć 2 kafle i to zrobić. :disgust:[br]Dopisany: 17 Listopad 2010, 19:38_________________________________________________Po wymianie nastawnika + łańcuch błąd nie powraca :)

Opublikowano

Witam.

Mam podobny problem i potrzebuję rady. Wyskoczył mi błąd w silniku:

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 002 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)- Intermittent

Wiem, że jest to błąd związany z nastawnikiem wałka rozrządu. Parę tygodni temu również mi ten błąd wyskoczył, ale po skasowaniu go nie pojawił się aż do wczoraj. Niby prosta sprawa, bo skoro wyskoczył błąd to należałoby nastawnik wymienić i po problemie, ale nie chcę wydawać 1700 zł za cześć jeśli okaże się, że problem jest w czymś innym (nastawnik można kupić tylko w ASO stąd taka cena, ewentualnie można kupić "oryginał" z Chin na Allegro za 700 zł, ale ta opcja odpada). Druga sprawa jest taka, że oprócz wyskakującego błędu nie zauważyłem innych objawów. Wg. tego co przeczytałem w necie, ludziom którym wyskoczył ten błąd pisali, że mieli inne objawy takie jak:
- spadek mocy
- hałasujący łańcuszek
- zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju.
U mnie nic takiego nie występuje... Raz mi się zdarzyło, że stojąc na luzie obroty zaczęły mi delikatnie podskakiwać, ale po przejechaniu paru kilometrów wszystko było ok.

Ktoś się może orientuje czy mogę jakoś sprawdzić VAG'iem i upewnić się na 100% czy wina leży po stronie nastawnika? Albo co innego mogłoby powodować ten błąd i jak to ewentualnie sprawdzić?

Pacjent to A4 B6 1.8T BFB.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Vagiem możesz sprawdzić działanie nastawnika, zrób logi statyczne i dynamiczne kanałów 90+93 będzie mniej wiecej widac jak pracuje nastawnik, po za tym sprawdz wtyczke od zaworka nastawnika czy nie obluzowana, cisnienie oleju mozna sprawdzić manometrem czy nie za niskie, i na koniec reszte logów dynamicznych do sprawdzenia stanu ogólnego silnika i osprzętu 002+033, 020+115.

Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedź. A jakich wartości należy się spodziewać przy poprawnie działającym nastawniku (kanały 90 - 93)?


Porobiłem dzisiaj logi. Najpierw zrobiłem log statyczny na zimnym silniku:

http://vaglog.rtnet.pl/log_186348.html

Następnie, po rozgrzaniu silnika, zrobiłem logi dynamiczne:

http://vaglog.rtnet.pl/log_186349.html

http://vaglog.rtnet.pl/log_186350.html

http://vaglog.rtnet.pl/log_186351.html

I na koniec jeszcze raz statyczny na rozgrzanym silniku:

http://vaglog.rtnet.pl/log_186352.html

Ktoś mi pomoże to rozszyfrować?

Opublikowano

Heh no silniczek wygląda na bardzo zdrowy, wartości czasów wtrysku i przepływki wzorowe zapłonów nie cofa :) a co do sprawy najwazniejszej czyli nastawnika widac ze w logach pracuje poprawnie na kanale 90 jest praca nastawnika i tu wartości sa poprawne przy off -1 i przy on czyli nastawnik przestawia faze na 21 kw czyli też dobrze, jedynie na kanale 93 wartość idle stabilization troche po za norma ale nie pamiętam jakie tam są prawidłowe odchyłki.

Opublikowano

No to mnie trochę uspokoiłeś :) Przed i po zrobieniu logów błąd mi nie wyskoczył, więc podejrzewałem, że powinno być w miarę ok. Podjadę jeszcze zmierzyć ciśnienie oleju, tylko zastanawia mnie jedna rzecz. Czy jeśli miałbym za niskie ciśnienie, to nie powinna mi się zapalić kontrolka na desce? I jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju? Coś mi się kojarzy, że na wolnych obrotach powinno być 4-5 barów (zimny silnik) a przy 2000 obr/min ok 1 bar (ciepły silnik). Poprawcie mnie jeśli gadam bzdury :)

Opublikowano

Troche inaczej, przy 2000rpm ma być min 3.5bara.

A kontrolka na desce Ci się nie zaświeci, jak by Ci świeciła to już w większości przypadków jest za późno na cokolwiek :D

Opublikowano

Witam

Odgrzeje troche...

Zmieniłem napinacz ( 600zł) wraz z łancuchem (swag 150zl) tylko i wyłacznie dlatego ze łancuszek był rozciagniety (wzgledem starego) i rysował juz obudowe lekko... zadnych błedów nie wywalało i rano czasem zatyrkotał z 2 sek....

Na 2 dzien po przejazdzce na jałowym zafalował lekko pare razy i zaswieciła sie engine na desce po podpieciu takie błedy:

VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 8E0 909 518 AA
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0004
Software Coding: 0011581
Work Shop Code: WSC 63351
4 Faults Found:
17951 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Signal too Small
P1543 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17580 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1172 - 002 - Please Register/Activate - Intermittent
16497 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0113 - 002 - Please Register/Activate - Intermittent
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded
Dodam ze czysciłem cały dolot i weze od turbo, przepustnice i zapomniałem dokrecic przy IC dwoch opasek zaciskowych, po dokreceniu i kasowaniu błedy nie wyskoczyły i obroty normalne juz 2 dzien...
Pytanie czy taki ujowy napinacz załozyłem??? Czy moze jakies lewe powietrze łapał i obroty skoczyły???
Opublikowano

Witam

Mnie również dopadł ten sam błąd:

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded

Wszystko zaczęło się od delikatnych wibracji nadwozia na wolnych obrotach i mocno rozgrzanym silniku. To skłoniło mnie do podłączenia komputera i zaczynania błędów. Ogólnie check engine się nie zapalił nawet na chwilę.

Po przeczytaniu kilku wątków (rownież i tego) wywnioskowałem, że przyczyną może być wadliwa praca napinacza łańcuszka rozrządu. Idąc dalej zgodnie z wpisem Łukasza14 (z2014r) przygotowałem logi, z których można określić pracę napinacza:

STATYCZNE:

http://vaglog.pl/log_261017.html

DYNAMICZNE:

http://vaglog.pl/log_261016.html

http://vaglog.pl/log_261014.html

http://vaglog.pl/log_261015.html

http://vaglog.pl/log_261013.html

Przed wykonaniem logow skasowałem błąd silnika.

Proszę o analizę logow, ponieważ to dla mnie czarna magia. Czy można z nich jednoznacznie wywnioskować uszkodzenie napinacza (lub rozciągnięcie sie łańcuszka)?

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie ciśnienia oleju. Zrobię to jeszcze w tym tygodniu bo trochę obawiam sie tak jeździć. Niedługo rownież czeka mnie wymiana oleju i chyba zastosuje płukankę silnika i zdejmę miskę w celu kontroli sitka ślimaka (obecny olej to Valvoline max life 05w40).

Dziś rownież wsłuchałem sie w dźwięk silnika i ewidentne słuchać na wolnych obrotach jakieś cykanie, którego wcześniej nie było. Dźwięk dochodzi jakby z pod pokrywy zaworów, lecz nie z tylnej jej czesci.

Każde uwagi są dla mnie cenne w szczególności, że nie ufam diagnozom mechaników z mojej miejscowości i wolę zasięgnąć wiedzy od osób z forum.

Opublikowano

Mój pasek awt również załapał takowy bład oraz inny czujnika g 28.Przez dwa dni gożej odpalało i pojawiała się kontrolka epc. Ostatnio padła centralka od lpg auto trochę świrowało. Miałem inny czujnik położenia wału i go zamontowałem kilka dni temu lecz okazał się wadliwy bo dziś mi auto zgasło podczas jazdy dwa razy.Gdy auto jechało koła napędzały silnik który nagle zgasł obrotomierz opadł na 0 bo sygnał z czujnika g 28 zanikł.Odpaliło , wieczorem założyłem sprawny czujnik i jest narazie ok.Przestawiacz faz mam ok bo i cicho jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...