ynos Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 Czy ktoś może wyjaśnić dlaczego w automatach np. A3 miały pozycję PRND321, a w A4 i A6 to chyba się kończą na 432? Przynajmniej nie widziałem jeszcze aby była pozycja zblokowanej 1? Ktoś może wyjaśnić dlaczego tak było/jest i wyjaśnić ewentualnie co bardziej przydatne? Nie wiem czy czasem starsze automaty nie miały 3,2,1?
markus85 Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 Ja mam A4 i mam PRND321 i pozycję zblokowanej 1 posiadam, a mam zwykłą AG4, może mówisz o tiptronicu?
ynos Opublikowano 17 Listopada 2010 Autor Opublikowano 17 Listopada 2010 no zgadza się - tiptronic np . w rocznikach 2000 mają 432. I zastanawiam się dlaczego nie mają 1? tzn. że jeśli nie chcę katować automata na wyjeżdżaniu np. z zaspy to nie mogę robić tego na 1 (bo nie ma) i mam męczyć na 2, czy robić to na D? Może ktoś się wypowie dlaczego audi stosowało 1, a potem zaczynało się od 2?
Andrzej K Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 A czy wybranie dwójki nie oznacza, że dostępne są tylko dwa pierwsze przełożenia, czyli bieg pierwszy i drugi?
ynos Opublikowano 18 Listopada 2010 Autor Opublikowano 18 Listopada 2010 nie wiem, co jak się dzieje przy ustawieniu dźwigni w tych pozycjach. Myślałem, że to są nr biegów?
majkel_majki Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 To nie są numery biegów, to są blokady do określonego cyfrą biegu. Skrzynia po wrzuceniu np. na 3 zachowuje się tak jakby miała do dyspozycji tylko 3 pierwsze biegi. To ile masz pozycji zależy od typu skrzyni. W 4- biegowych będziesz miał 321, a w 5- cio 432.
ynos Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Opublikowano 19 Listopada 2010 W 4- biegowych będziesz miał 321, a w 5- cio 432. czyli w 5-sio biegowej po wrzuceniu na 2 skrzynia będzie używać tylko 1 i2 bieg? Czyli hamulec puszczam auto zaczyna pełzać, daję gazu i rusza na 1 potem samo przerzuca na 2 bieg i tak długo go trzyma aż ja nie zmienię np. na 3 , lub na D? Bez względu jak długo będę jechał? tzn. np przy obrotach 4,5 ciągle będzie 2, przy pozycji dźwigni 2?
majkel_majki Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 Zgadza się Kolego Twoje preferencje pominie tylko w potencjalnie niebezpiecznej sytuacji, tzn. dojedziesz na czerwone pole- pójdzie do góry albo postanowisz zredukować na 2 przy prędkości powiedzmy 160 kmh, wtedy nie posłucha polecenia dopóki nie zwolnisz do maksymalnej dopuszczalnej prędkości dla 2 biegu.
ynos Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Opublikowano 20 Listopada 2010 dzięki za wyjaśnienie. Czy blokowane biegi mają pierwszeństwo w użyciu nad D np. przy wyjeździe z zaspy śniegowej? Czy wtedy sprzęgło skrzyni się mniej zużywa/grzeje?
ynos Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Opublikowano 20 Listopada 2010 to ma sens. Na D skrzynia by ciągle mieliła miedzy wyższym gdy łapie poślizg, a niższym gdy robiłoby się jej ciężej. Ale zablokowanie np. na pozycji 2 ( dwa pierwsze biegi) to skrzynia chyba będzie robiła to o czym piszę wyżej - tyle, że tylko na dwóch pierwszych biegach? To w takim razie czy z zaspy lepiej jest wyjeżdżać na D, zrzucić na tip i "-" ustawić na 1 i wtedy próbować ruszyć-będzie to mniej męczące dla skrzyni? Czy dobrze rozumuję?
ynos Opublikowano 27 Listopada 2010 Autor Opublikowano 27 Listopada 2010 może komuś się przyda: http://sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=automaty1_pl
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się