Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Automat biegi 4,3,2 i 3,2,1


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś może wyjaśnić dlaczego w automatach np. A3 miały pozycję PRND321, a w A4 i A6 to chyba się kończą na 432? Przynajmniej nie widziałem jeszcze aby była pozycja zblokowanej 1? Ktoś może wyjaśnić dlaczego tak było/jest i wyjaśnić ewentualnie co bardziej przydatne? Nie wiem czy czasem starsze automaty nie miały 3,2,1?

Opublikowano

Ja mam A4 i mam PRND321 i pozycję zblokowanej 1 posiadam, a mam zwykłą AG4, może mówisz o tiptronicu?

Opublikowano

no zgadza się - tiptronic np . w rocznikach 2000 mają 432. I zastanawiam się dlaczego nie mają 1? tzn. że jeśli nie chcę katować automata na wyjeżdżaniu np. z zaspy to nie mogę robić tego na 1 (bo nie ma) i mam męczyć na 2, czy robić to na D?

Może ktoś się wypowie dlaczego audi stosowało 1, a potem zaczynało się od 2?

Opublikowano

A czy wybranie dwójki nie oznacza, że dostępne są tylko dwa pierwsze przełożenia, czyli bieg pierwszy i drugi?

Opublikowano

To nie są numery biegów, to są blokady do określonego cyfrą biegu. Skrzynia po wrzuceniu np. na 3 zachowuje się tak jakby miała do dyspozycji tylko 3 pierwsze biegi. To ile masz pozycji zależy od typu skrzyni. W 4- biegowych będziesz miał 321, a w 5- cio 432.

Opublikowano

W 4- biegowych będziesz miał 321, a w 5- cio 432.

czyli w 5-sio biegowej po wrzuceniu na 2 skrzynia będzie używać tylko 1 i2 bieg? Czyli hamulec puszczam auto zaczyna pełzać, daję gazu i rusza na 1 potem samo przerzuca na 2 bieg i tak długo go trzyma aż ja nie zmienię np. na 3 , lub na D? Bez względu jak długo będę jechał? tzn. np przy obrotach 4,5 ciągle będzie 2, przy pozycji dźwigni 2?

Opublikowano

Zgadza się Kolego :good: Twoje preferencje pominie tylko w potencjalnie niebezpiecznej sytuacji, tzn. dojedziesz na czerwone pole- pójdzie do góry albo postanowisz zredukować na 2 przy prędkości powiedzmy 160 kmh, wtedy nie posłucha polecenia dopóki nie zwolnisz do maksymalnej dopuszczalnej prędkości dla 2 biegu.

Opublikowano

dzięki za wyjaśnienie. Czy blokowane biegi mają pierwszeństwo w użyciu nad D np. przy wyjeździe z zaspy śniegowej? Czy wtedy sprzęgło skrzyni się mniej zużywa/grzeje?

Opublikowano

to ma sens. Na D skrzynia by ciągle mieliła miedzy wyższym gdy łapie poślizg, a niższym gdy robiłoby się jej ciężej.

Ale zablokowanie np. na pozycji 2 ( dwa pierwsze biegi) to skrzynia chyba będzie robiła to o czym piszę wyżej - tyle, że tylko na dwóch pierwszych biegach?

To w takim razie czy z zaspy lepiej jest wyjeżdżać na D, zrzucić na tip i "-" ustawić na 1 i wtedy próbować ruszyć-będzie to mniej męczące dla skrzyni?

Czy dobrze rozumuję?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...