Piero Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Panowie, potrzebuję konsultacji i Waszej opinii. Znajomy ma problem z A6, mieszka na drugim końcu Polski więc nie jestem w stanie mu pomóc osobiście przy oględzinach auta, a usterka jest ponoć znana więc może ktoś już się z tym spotkał. Objawy: Tyle, że u niego nie występuje to na posteju na biegu jałowym, tylko w czasie jazdy podczas zmiany biegu, gdy wciska sprzęgło i puszcza gaz. Na postoju objawy NIE występują. Dźwięk identyczny. Podjęte działania: - wymiana napędu pompy oleju na zębatkowy - testowano łącznie 3 turbiny w tym prawie nowe turbo od BRD - na każdej identyczny objaw, podmiana nic nie zmienia - wymieniono sprzęgło i dwumas - wymieniono EGR - wymieniono N75 - wymieniono pompowtryski - sprawdzono szczelność przewodów i IC Wszystkie roboty wykonywał pracownik ASO Audi (prywatnie). Nie chcę nic sugerować, ale na odległość obstawiam plecionkę lub zapchany katalizator... Jestem ciekaw Waszych opinii.
Bieniek Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Kurde u mnie jest cos podobnego. Tyle,ze nie zawsze i krotkotrwale. Czasami tez wystepuje podczas przyspieszania. Zastanawialismy sie i d*pa nic nie wymyslilismy.
Piero Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Opublikowano 28 Listopada 2010 U niego jest to stałe, występuje przy każdej zmianie biegu gdy odpuści gaz i wciśnie sprzęgło...
Bieniek Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Byc moze przyczyna jest taka sama.Bede uwaznie sledzil watek i informujcie mnie
Piero Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Opublikowano 28 Listopada 2010 Spoko, na pewno dowiesz się pierwszy Zresztą jak temat się wyjaśni dam znać w wątku - dla potomnych.
Musashi Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 sprzeglo alternatora? do zdjecia pasek wieloklinowy i uruchomienie silnika
Bieniek Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 sprzeglo alternatora? do zdjecia pasek wieloklinowy i uruchomienie silnika Mozna tak zrobic jazde probna?
Musashi Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 sprawdzona jest szczelnosci calego dolotu czy tylko rur gumowych?[br]Dopisany: 28 Listopad 2010, 23:33_________________________________________________ sprzeglo alternatora? do zdjecia pasek wieloklinowy i uruchomienie silnika Mozna tak zrobic jazde probna? pewnie, ze mozna. tylko uwaga! brak wspomagania kierownicy.
Piero Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Opublikowano 28 Listopada 2010 Podobno sprawdzano cały dolot. Zalecę test sprzęgła alternatora - dzięki! Bieniek - spokojnie, możesz testować. Mi się kiedyś zerwał pasek wieloklinowy, brak wspomagania, ładowania... ale da się jechać.
Musashi Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Podobno sprawdzano cały dolot. Zalecę test sprzęgła alternatora - dzięki! Bieniek - spokojnie, możesz testować. Mi się kiedyś zerwał pasek wieloklinowy, brak wspomagania, ładowania... ale da się jechać. kiedys pokonalem tak 200 km zanim padl aku...
Exeo Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 Nie chcę nic sugerować, ale na odległość obstawiam plecionkę lub zapchany katalizator... Co prawda inny silnik i reszta, ale u mnie jest ten sam dźwięk i baaardzo się nasila podczas wypalania DPFu. Być może ten dźwięk powiązany jest z katalizatorem. Przejechałem z ok. 50 tyś km i nic się nie dzieje narazie...
PABLO Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 Podobno sprawdzano cały dolot. Zalecę test sprzęgła alternatora - dzięki! Bieniek - spokojnie, możesz testować. Mi się kiedyś zerwał pasek wieloklinowy, brak wspomagania, ładowania... ale da się jechać. kiedys pokonalem tak 200 km zanim padl aku... Też miałem okazję tak jechać i powiem tak, na siłownie później możesz tydzień nie iść bo w aucie się nadrobiło Tak czy siak nikomu takiej jazdy nie polecam :gwizdanie: OT w dziale technicznym
Flyer Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Nie chcę nic sugerować, ale na odległość obstawiam plecionkę lub zapchany katalizator... Mysle, ze mozesz miec racje... stawiam flache, ze zapchany kat. Mialem identyczny odglos przy zapchanym kacie. Gazy poprostu wracaja w strone turbo... Bieniek, wywal kata [lub poprostu go sprawdz]. Turbo Ci nie przeladowuje?
Bieniek Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Nie chcę nic sugerować, ale na odległość obstawiam plecionkę lub zapchany katalizator... Mysle, ze mozesz miec racje... stawiam flache, ze zapchany kat. Mialem identyczny odglos przy zapchanym kacie. Gazy poprostu wracaja w strone turbo... Bieniek, wywal kata [lub poprostu go sprawdz]. Turbo Ci nie przeladowuje? A jak to sie objawia? :embarrassed: Jak sprawdzic kata?? U nas sa dwa czy jeden?
Flyer Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Jesli masz dolek w mocy przy 2200-2500 obr, to znaczy, ze jest OB. Dosc czesto wystepuje w 2.5TDI. Najlepiej zrobic 2 testy - pelen but od 1800 obr i pelen but od 1200 obr. U mnie w agonalnej sytuacji auto praktycznie stawalo przy 2000 obr jak przyspieszalem od 1200 obr. Nawet Rogal nie wiedzial o co kaman, dopiero pomysl podsunal sprzedawca turbiny, ktory stwierdzil, ze 90% mechanikow nie ma pojecia o przeroznych problemach, ktora moga wplynac na samo turbo. Kat jest jeden u Ciebie. Wracajac do tematu... wlasnie przesulalem znowu ten fimik z pierwszego posta - ja nie wiem jak mozna bylo wymieniac tyle rzeczy Zaloze sie, ze to wlasnie zapchany kat.
Bieniek Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 I tu byc moze lezy problem troche nizszej mocy niz auto mialo wczesniej. Chyba w przyszlym tyg uda mi sie wyrzucic kata.To zobaczymy.
Flyer Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Wywal wnetrznosci kata... puszke zostaw. Jesli masz taki sam odglos jak w temacie, to pozbadz sie go czym predzej :gwizdanie: U mnie prawdopodobnie od tego upalil sie wirnik wydechowy.
Bieniek Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Mam podobny odglos.Opisalem go na poprzedniej stronie. I to nie zawsze on wystepuje. Mam nadzieje,ze OloGda znajdzie w tyg troche czasu to wlasnie tak zrobimy.Wnetrze wek,a pucha zostanie.
Cristoforo Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 jeśli to KAT to wywalcie to jak najszybciej albo w przeciwnym razie turbina do regeneracji za duże cofanie się spalin w stronę wirnika części gorącej i wywalenie uszczelniaczy na niej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się