aribike Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Teraz w zimę samochód odpalam tylko po pracy, aby dojechać 3km do dziewczyny. Odpalam, nie czekam aż się rozgrzeje, delikatnie i powoli sobie jadę. Potem tak samo wracam do domu i tak codziennie. Jeżdżąc w ten sposób cały czas, teraz w tych ujemnych temperaturach, zrobiłem za 50zł 70km. Spalanie wychodzi 15/100. Czy to normalny wynik jak na 1.6 ? Dodam że jadąc w lato w trasie tak ciągle koło stówki, pali 7-8.
mstan Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Witam Nie znam tak dokładnie silnika 1,6, ale z tego co piszesz to on właściwie nawet w połowie nie nabiera temperatury.jeździsz właściwie ciągle na "ssaniu" no może nie zupełnie.Więc czego się spodziewasz.To raczej normalne. Pozdrawiam
aribike Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2010 Tak też myślałem, chciałem potwierdzenia Dzięki
sparki Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 To nie jest normalne spalanie dla zdrowego silnika 1.6 Zacznij od czujnika temperatury i termostatu. W takich warunkach jak teraz powinieneś dobić do dychy ale nie więcej. Przynajmniej tak jest w moim przypadku
aribike Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2010 Do dychy ? Oo No tak to bym chciał Chociaż nie powiem że jak jadę dłużej niż te kilka km to spala mniej, ale czy w dyszce się zmieszczę to nie wiem. Robiłem już wiele rzeczy. Termostat wymieniłem rok temu, więc jest ok, nagrzewa do 90 i tak stoi, nie zmniejsza się. Sonda lambda też w porządku. Mam taki defekt w postaci nierównych obrotów na luzie (czasami poskacze tak od 800 do 1200 kilka razy i nagle się stabilizuje), przy większym przyspieszaniu przy wyższych obrotach się dławi jakby paliwo nie dochodziło (filtr paliwa wymieniony z miesiąc temu). Przypuszczam że to przepływka ? Jeśli tak, to czy warto ją czyścić ? Ile kosztuje taki zabieg u mechanika ? Pobawiłbym się sam ale nie mam ku temu (zwłaszcza teraz) warunków. Świece wymieniłem na NGK również rok temu. Niby wszystko ok, a spalanie takie.. I pluje z rury wydechowej wodą że hoo.. Nie wiem co robić. Ten analizator spalin to w stacji diagnostycznej ?
luciano Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Ja mam do pracy 40km i spalanie mam około 10l gazu więc 15l przejezdzając 3 km to bardzo prawdopodobne bo jezdzisz prawie na ssaniu.
aribike Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2010 No właśnie, to teraz już sam nie wiem :>
83piotrek Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 JA tez walczylem ze spalaniem..nie sluchaj tych co pisza ze 1.6 pali 8 w zime Maly silnik, ciezka buda, zima = wysokie spalanie. Kazdy, kto sie zna na samochodach, to wie, ze w zime spalania sie nie mierzy. Jazda testowa to lato i dluga trasa, czyli twoje 7-8 l Pb, czyli norma. Nie szukaj dziury w calym, bo wydasz kupe kasy i nic to nie da. W zime bedzie palil duzo i basta..........
Dev Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 1.6 wcale nie musi palic duzo. Moj AJL + Q pali srednio 11.7 Pb (FIS) i jezdze tylko po miescie, krotkie odcinki. Podstawa to wlasciwa diagnostyka.
aribike Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2010 Devastation : mam zamiar kupić sobie kabel VAG. Wtedy podepnę pod lapka i co ? Będę tam mógł coś nastawić żeby było lepiej ? P.s. masz 1.8T i tylko niecałe 12 po mieście teraz ? Oo Fajnie masz Ale 1.6 w takim razie powinien mniej
Dev Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 kup kabel i sie zglos, powiem Ci gdzie wsadzic lapy zeby wszystko gralo
aribike Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2010 Ok, fajno, będę pisał w następnym tygodniu na priv Dzięki za chęć pomocy, pzdr
kkrawat Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Mojej dziewczyny A3 1.6 pali teraz 13 litrów jeżdżąc po 5km po mieście w jedną strone do pracy..latem koło 10l..trasa latem 7-8.. czyli pali w mieście tyle co moje A4 1.8TQ..Autko oczywiście sprawne, żadnych błędów, tak po prostu mają 1.6 niestety..
Vii Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 1.6 nie jest ekonomiczny nawet latem gdy szybko sie nagrzewa. A teraz to juz wogole, myśle, ze ma prawo spalać w tych granicach w tych warunkach atmosferycznych. 1.8 ADR pali mi koło 16nastu. Zalałem 10 litrów przejechałem 2a razy do pracy - bak pusty. Nie martw sie kolego - przetrwać zime nam pozostaje
aribike Opublikowano 3 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2010 No niestety, ale będę jeszcze mimo wszystko próbował z tym VAGiem. Żałuję że nie mam diesela
Vii Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 No niestety, ale będę jeszcze mimo wszystko próbował z tym VAGiem. Żałuję że nie mam diesela a myslisz ze diesle teraz mało pala? to tylko mity ich uzytkowników kumplowi diesel 110 KM latem 6 litrów. Teraz? 9-10L .. Diesel jeszcze dłuzej sie nagrzewa niz benzyna
aribike Opublikowano 3 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2010 No ale przynajmniej na ssaniu nie chodzi. Poza tym wolę 9-10 niż 15
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się