uhu2 1 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Witam.Szukalem odpowiedzi na moje pytanko ale nic nie udalo mi sie znalesc.Moj problem polega na tym ze w momencie gaszenia silnika klapa gaszaca przy zaworku EGR nie dziala czego efektem jest szarpanie silnika w momencie gaszenia. Pomozcie Panowie gdzie szukac przyczyny.Dodam ze autko w miare ciagnie ale prawdziwego kopa dostaje dopiero powyzej 2200obr/min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lesand 0 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 na początek VAG i logi a po za tym opcja szukaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=134943.0;highlight=klapa+gasz%B1ca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 sprawdz wezyki od podcisnienia, moze jest gdzies przetarty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czesia 0 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Zawór N239 i wężyki do sprawdzenia, u mnie przegrzały się cienkie przewody elektryczne które dochodziły do zaworu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uhu2 1 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Kolego Czesia powiedz prosze gdzie znajde ten zaworek N293?[br]Dopisany: 05 Grudzień 2010, 10:46_________________________________________________N239 mialo byc :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czesia 0 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Pod lewą lampą,musisz ją wysunąć żeby mieć dobry dostęp, przewody które tam idą przegrzewają się od wysokiej temperatury robią się sztywne i od drgań się urywaj, u mnie zostały mi w ręku jak je dotknąłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uhu2 1 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Ok sprawdzilem i znalazlem tam dwa zawory blisko obudowy filtra powietrza zastanawiam sie ktory to N239. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Ok sprawdzilem i znalazlem tam dwa zawory blisko obudowy filtra powietrza zastanawiam sie ktory to N239. sprawdz dokad prowadzi wezyk podcisnienia klapy gaszacej ogladanie ich nic nie da. zdejmij wezyk podcisnienia z krocca klapy gaszacej (nie pomyl z EGR) zatkaj palcem. niech ktos w tym czasie wylaczy silnik, powinno zassac palec. jezeli brak tego efektu wina lezy albo po stronie mechnicznej blokady zaworu, albo uszkodzonego wezyka. profilaktycznie wymien, drogie nie sa a wczesniej czy pozniej sie uszkodza. jezeli ich wymiana nie pomoze, podmien zawor z innego auta. wartoby sprawdzic czy nie ma bledu wlasnie niesprawnego zaworu n239 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uhu2 1 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Czyli zalecasz na poczatku wymienic wezyki.Sam zawor juz podmienilem z autka w ktorym klapa dziala ale nie pomoglo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dizell 0 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Ja miałem taka sytuację i okazało się że jest dziura w membranie siłownika pneumatycznego sterującego klapą. Spróbuj zassać ustami powietrze z wężyka idącego do tego siłownika i sprawa się wyjaśni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel 6 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 jest prosta metoda sprawdzenia N239 - wystarczy podpiąć do niego podciśnienie wężykiem bezpośrednio z pompy tandem a raczej z trójnika, który z niej wychodzi na N75 i inne elektrozawory i wtedy gasić silnik - jeśli podciśnienie dochodzi a mimo to N239 nie zamyka klapy to jest albo uszkodzony elektrycznie albo zabrudzony (pod warunkiem, że siłownik klapy gaszącej ma sprawną membranę i szczelny wężyk podciśnienia do niej idący). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kivan 0 Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Podepnę się pod temat, u mnie w ogóle nie chodzi siłownik klapy, mam pytanie w którym bloku powinien wyjść zawór N239? Czy wychodzi jako błąd w "engine", czy trzeba dynamicznie logować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machina 9 Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Możesz zrobić test elementów wykonawczych na zapalonym silniku. Przechodząc przez poszczególne etapy w pewnym momencie powinien zgasnąć silnik. Jeżeli tego nie zrobi to do sprawdzenia: elektrozawór, klapa gasząca, układ podciśnienia. Sprawdź czy vag zarejestrował jakiś błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kivan 0 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Chodzi Ci, żeby puścić "Autoscan" na chodzącym silniku tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machina 9 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Nie. Chodzi o test wyjść w programie vag-com. Poczytaj trochę o vagu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 jest polecenie, test elementow wykonawczych. VAG wykaze tylko blad elektromagnesu N239. sprawdz czy po wylaczaniu silnika w wezyku jest podcisniene ( powinno zassac palec) jezeli jest, sprawdz czy silownik klapy porusza sie i klape bez zaciec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kivan 0 Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Problem rozwiązany. Podciśnienie było, po rozebraniu siłownika moim oczom ukazała się dziura w gumowej membranie. Zakleiłem to prowizorycznie, silnik miękko gaśnie, ale nie wiem czy to długo wytrzyma, bo ciężko zwulkanizować tą membrankę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 nie prosciej ją wymienić. kup używany zawór EGR, i przełóż siłownik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kivan 0 Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Oczywiście, że prościej wymienić, ale kupić już trudniej, bo też nie wiem czy nie będzie uszkodzony siłownik, a poza tym używany egr - 200 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 szukaj uszkodzonego, tj. cieknacego, byleby silownik byl dobry. kupisz za 50 albo i taniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się