Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Klapa gasząca nie działa


uhu2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Szukalem odpowiedzi na moje pytanko ale nic nie udalo mi sie znalesc.Moj problem polega na tym ze w momencie gaszenia silnika klapa gaszaca przy zaworku EGR nie dziala czego efektem jest szarpanie silnika w momencie gaszenia.

Pomozcie Panowie gdzie szukac przyczyny.Dodam ze autko w miare ciagnie ale prawdziwego kopa dostaje dopiero powyzej 2200obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz wezyki od podcisnienia, moze jest gdzies przetarty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za odpowiedzi.

Kolego Czesia powiedz prosze gdzie znajde ten zaworek N293?[br]Dopisany: 05 Grudzień 2010, 10:46_________________________________________________N239 mialo byc :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod lewą lampą,musisz ją wysunąć żeby mieć dobry dostęp, przewody które tam idą przegrzewają się od wysokiej temperatury robią się sztywne i od drgań się urywaj, u mnie zostały mi w ręku jak je dotknąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzilem i znalazlem tam dwa zawory blisko obudowy filtra powietrza zastanawiam sie ktory to N239. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzilem i znalazlem tam dwa zawory blisko obudowy filtra powietrza zastanawiam sie ktory to N239. :mysli:

sprawdz dokad prowadzi wezyk podcisnienia klapy gaszacej :cool1:

ogladanie ich nic nie da. zdejmij wezyk podcisnienia z krocca klapy gaszacej (nie pomyl z EGR) zatkaj palcem. niech ktos w tym czasie wylaczy silnik, powinno zassac palec. jezeli brak tego efektu wina lezy albo po stronie mechnicznej blokady zaworu, albo uszkodzonego wezyka. profilaktycznie wymien, drogie nie sa a wczesniej czy pozniej sie uszkodza.

jezeli ich wymiana nie pomoze, podmien zawor z innego auta.

wartoby sprawdzic czy nie ma bledu wlasnie niesprawnego zaworu n239

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zalecasz na poczatku wymienic wezyki.Sam zawor juz podmienilem z autka w ktorym klapa dziala ale nie pomoglo :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taka sytuację i okazało się że jest dziura w membranie siłownika pneumatycznego sterującego klapą. Spróbuj zassać ustami powietrze z wężyka idącego do tego siłownika i sprawa się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest prosta metoda sprawdzenia N239 - wystarczy podpiąć do niego podciśnienie wężykiem bezpośrednio z pompy tandem a raczej z trójnika, który z niej wychodzi na N75 i inne elektrozawory i wtedy gasić silnik - jeśli podciśnienie dochodzi a mimo to N239 nie zamyka klapy to jest albo uszkodzony elektrycznie albo zabrudzony (pod warunkiem, że siłownik klapy gaszącej ma sprawną membranę i szczelny wężyk podciśnienia do niej idący).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, u mnie w ogóle nie chodzi siłownik klapy, mam pytanie w którym bloku powinien wyjść zawór N239? Czy wychodzi jako błąd w "engine", czy trzeba dynamicznie logować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić test elementów wykonawczych na zapalonym silniku. Przechodząc przez poszczególne etapy w pewnym momencie powinien zgasnąć silnik. Jeżeli tego nie zrobi to do sprawdzenia: elektrozawór, klapa gasząca, układ podciśnienia. Sprawdź czy vag zarejestrował jakiś błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Chodzi o test wyjść w programie vag-com. Poczytaj trochę o vagu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest polecenie, test elementow wykonawczych.

VAG wykaze tylko blad elektromagnesu N239.

sprawdz czy po wylaczaniu silnika w wezyku jest podcisniene ( powinno zassac palec) jezeli jest, sprawdz czy silownik klapy porusza sie i klape bez zaciec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Podciśnienie było, po rozebraniu siłownika moim oczom ukazała się dziura w gumowej membranie. Zakleiłem to prowizorycznie, silnik miękko gaśnie, ale nie wiem czy to długo wytrzyma, bo ciężko zwulkanizować tą membrankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie prosciej ją wymienić. kup używany zawór EGR, i przełóż siłownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj uszkodzonego, tj. cieknacego, byleby silownik byl dobry. kupisz za 50 albo i taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...