Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jakie świece kupić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam moze mi ktos powiedziec jakie swiece zarowe kupic do mojego afn-a bo sa normalne zarowe za 30 zl i sa jakies z elektrycznym dogrzewaniem za jakies 50 zl i nie wiem o co tu chodzi

Opublikowano

polecam boscha. Numer katalogowy 0 250 202 022. Jak by sie ktos rozmyslil to moge ci sprzedac 1 komplet. Tylko czekam na odpowiedz osob ktore zarezerwowaly u mnie.

Opublikowano

ja mam świeczki BERU( -21) stopni ostatnio było w norge i pali silniczek, kup beru :hi:

Opublikowano

Beru GN 855 :good:

Opublikowano

zaje.... wam dzieki tylko dalej nie wiem co to jest te elektryczne dogrzewanie :/

Opublikowano

ja kupiłem u tego gościa , jutro zakładam

http://allegro.pl/swiece-zarowe-beru-audi-vw-seat-skoda-volvo-tdi-i1353463042.html

co jakiś czas wystawia nowe aukcje

No i te są oryginalne, jeśli napis jest wzdłuż świecy podobno to podróby.

Uważajcie koledzy. :ON:

Opublikowano

zaje.... wam dzieki tylko dalej nie wiem co to jest te elektryczne dogrzewanie :/

Przy odpalaniu zimnego silnika na mrozie świece grzeją w celu łatwiejszego rozruchu i się wyłączają, lecz chwilę po odpaleniu silnika świece ponownie się włączają w celu dogrzewania komory spalania w celu lepszego spalania paliwa i mniejszego wydzielania szkodliwych substancji. Po jakimś czasie (niektórzy twierdzą, że po osiągnięciu 30st) świece już całkowicie się wyłączają. To jest właśnie dogrzewanie świec żarowych. Do podgrzewania płynu układu chłodzenia są inne świece.

Opublikowano

lecz chwilę po odpaleniu silnika świece ponownie się włączają w celu dogrzewania komory spalania w celu lepszego spalania paliwa i mniejszego wydzielania szkodliwych substancji.

Nie wierzę i raczej wątpię, a to z tego względu, że wtedy na pewno uległy by wypaleniu.

Opublikowano

same swiece to juz nie proble :) tera tylko te stare wykrecic :/ a juz probowalem i zadna sie nie chce ruszyc

Opublikowano

wiesiek3d

Wiesław uwierz tak to prawda ..jak odpalisz świeczki ponownie sie załączają ...możesz sobie sprawdzić nawet w + temperaturze...

Ostatnio sprawdzałem i grzeją u mnie 2,5 minuty...

Opublikowano

same swiece to juz nie proble :) tera tylko te stare wykrecic :/ a juz probowalem i zadna sie nie chce ruszyc

[podstawa to dobre klucze. Ale jezeli mimo tego nei chce puscic to moze byc problem

Opublikowano

Tak jak napisali koledzy wyżej świece grzeją długo po odpaleniu silnika, a nie spalają się, bo chłodzone są wtryskiwanym na nie paliwem. W nowszych konstrukcjach grzeją jeszcze dłużej jak w AFN-ie.

Z tym napisem wzdłuż świecy to pierwsze słysze :tongue4:

Załóż BERU, BOSCH, albo NGK. I posmaruj, żebyś nie miał problemów z odkręcaniem w przyszlości.

Opublikowano

Do odkręcania użyj klucza dynamometrycznego ustawionego na 30Nm, bo inaczej je ukręcisz (moment gięcia świec 35 Nm).

Przez kilka dni psikaj je odrdzewiaczem najlepiej Wurth i odkręcaj na ciepłym silniku.

Nowe dokręcić momentem 15 Nm i nic więcej.

Robota prosta choć stresująca, mi się udało, ale to zależy czy zostały poprzednio dokręcone odpowiednim momentem.

Opublikowano

wiesiek3d jak nie wierzysz że świece włączają się ponownie to ściągnij zaślepkę bezpieczników i włóż rękę głęboko, będziesz miał przekaźniki i ostatni nr 202 jest od świec żarowych (możesz zdjąć osłonę pod kierownicą, ale wątpię że będzie Ci się chciało) i naciśnij palcem na ten przekaźnik. Włącz zapłon i poczujesz że przekaźnik się włącza a po skończeniu grzania się rozłączy (także to słychać), po odpaleniu dalej trzymaj przekaźnik i po chwili poczujesz że włącza się ponownie i po jakimś czasie znowu się rozłącza. Jest to tzw dogrzewanie świec żarowych. Co do wymiany świec żarowych to jest różnie, przerabiałem to wielokrotnie. Czasami pójdzie jak po maśle, a czasami nad jedną można spędzić dwie godziny. Wszystko zależy od tego jak mocno były dokręcone i jak dawno temu były ruszane/wymieniane.

Opublikowano

wiesiek3d jak nie wierzysz że świece włączają się ponownie to ściągnij zaślepkę bezpieczników i włóż rękę głęboko, będziesz miał przekaźniki i ostatni nr 202 jest od świec żarowych (możesz zdjąć osłonę pod kierownicą, ale wątpię że będzie Ci się chciało) i naciśnij palcem na ten przekaźnik. Włącz zapłon i poczujesz że przekaźnik się włącza a po skończeniu grzania się rozłączy (także to słychać), po odpaleniu dalej trzymaj przekaźnik i po chwili poczujesz że włącza się ponownie i po jakimś czasie znowu się rozłącza. Jest to tzw dogrzewanie świec żarowych. Co do wymiany świec żarowych to jest różnie, przerabiałem to wielokrotnie. Czasami pójdzie jak po maśle, a czasami nad jedną można spędzić dwie godziny. Wszystko zależy od tego jak mocno były dokręcone i jak dawno temu były ruszane/wymieniane.

Wierzę :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...