Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wykaz usterek ogrzewania postojowego - Fabrycznego Webasto


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem dotyczy dogrzewacza Typ Thermo Top Z/C-D przy silniku AMF 1,4 TDI. Przeczytałem cały wątek i wiele się mogłem dowiedzieć.Budowa mojego webasta jest inna,ale zasada działania i zastosowanie takie samo.

Mam błąd na sterowniku ogrzewania dodatkowego 1412 To jest w skrócie uszkodzona lub zwarcie do plusa. Błąd daje się wykasować.

Podczas testowania poszczególnych elementów w tym i świecy wszystko jest w najlepszym porządku(świeca grzeje i nie ma zwarcia )

Wcześniej miałem także kłopoty z paliwem,ale korzystając z Waszej wiedzy uporałem się z tym.

Czy sądzicie że da się coś zrobić,czy trzeba będzie kupić świecę(jest droga)?

Pozdrawiam

Kolego, gdzieś Ci w opisie błędu zniknęło że 1412 to uszkodzenie/zwarcie do masy świecy żarowej. Błąd występuje w momencie gdy rezystancja świecy jest zbyt wysoka i może się pojawić nawet jeśli świeca jest sprawna ( po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora grzeje). Moja rada, wykręć świecę, sprawdź/oczyść połączenia błąd przestanie się pojawiać. Na temat webasto i thermo top znajdziesz bardzo dużo informacji na elektrodzie, włącznie z rozbudową do pełnego webasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wzmiankowany 'Flame-Monitor' jest dostępny jako oddzielna część?

Możecie podać jego numer?

Bo jeśli padł :confused4: to chciałbym zrobić wstępne rozeznanie gdzie go szukać i ile kosztuje.

Czujnik płomienia jest częścią składową wiązki przewodów :( i obecnie nie może być wymieniany oddzielnie.

Mozna go jedynie oczyścic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z tym opisem: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=163320.0 wiązka ma numer: 8E0 971 543 A

I swoje kosztuje :confused4:

Mam nadzieję, że oczyszczenie czujnika rozwiąże problem.

Ciekawe w jakim stanie jest cała komora skoro czujnik jest najprawdopodobniej brudny (oby tylko).

Ehhh, uroki kupowania używanych gratów ....

Maaaaario_, jak tam ustalenia :cool1: Bo sakiewkę po ostatnich wydatkach już zreanimowałem :naughty::kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

bobikos

"Kolego, gdzieś Ci w opisie błędu zniknęło że 1412 to uszkodzenie/zwarcie do masy świecy żarowej. Błąd występuje w momencie gdy rezystancja świecy jest zbyt wysoka i może się pojawić nawet jeśli świeca jest sprawna ( po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora grzeje). Moja rada, wykręć świecę, sprawdź/oczyść połączenia błąd przestanie się pojawiać. Na temat webasto i thermo top znajdziesz bardzo dużo informacji na elektrodzie, włącznie z rozbudową do pełnego webasto."

Świeca faktycznie ma zwarcie do masy.A błąd pojawia się już po każdym teście.Po odizolowaniu palnika od pozostałej części piecyka - zaczął działać.

Jest to jedyny bez kosztowy sposób,a na jaki czas to się okaże.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC, listę i opis usterek wziąłeś z ELSY?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd 01410 urządzenie grzewcze przegrzane

Pasuje sprawdzic te rzeczy :wink4:

- powietrze obiegu układu chłodzenia ( powinienes zobaczyc waz zasysajacy powietrzemoze jest zatkany , jakies zabrudzenia ) )

- zwężenie w obiegu układu chłodzenia ( mozliwe ze zagiety jest ktorys przewod za mocno)

webasto.jpg

Sprawdziłem węże obiegu chłodzenia i ssący dmuchawy, nic nie jest pozaginane a ssący raczej ma miejsce aby zassać powietrze i z tego co byłem w stanie sprawdzić na 99% jest czysty.

tak się zastanawiam czy aby napewno jest sprawny ten termik - może koszt nowego jest wart ewentualnego testu :confused4:

Jaki jest numer etki bezpiecznika termicznego ogrzewania pieca pionowego diesel?

Może ktoś ma jakieś foto albo scanik z etki gdzie go szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te czujniki wchodzą w skład wiązki piecyka. Tutaj masz schemat wiązki: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=163320.msg1882722#msg1882722

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odp pw i tutaj

http://imageshack.us/photo/my-images/87/wiazkawebasto.png/

Jeśli dobrze znalazłem to pozycja nr 6 z tej wiązki to czujnik temperatury opisany jako G18 ale niema numeru jako części zamiennej :mysli: ,

Ktoś wie jaki to numer?

Idąc dalej tropem ewentualnych usterek przegrzania układu zastanawiam się jak sprawdzić sprawność pompki wody cieczy :mysli:

Czy to jest numer tej pompki 8E0 963 303 A czy też pompki paliwowej :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFAIK, nie ma jako części zamiennych poszczególnych elementów wiązki. Musisz kupić całą wiązkę dedykowaną do zamontowanej wersji piecyka.

Zgodnie z opisem:

2 - Bezpiecznik termiczny/ogrzewanie S24

(...)

6 - Czujnik temperatury G18

Mam fragment wiązki (piecyk poziomy diesel) z tymi dwoma czujnikami jednakże nie wiem czy są one sprawne. Jeśli ustalisz coś z M. mogę mu przekazać tę wiązkę byście mogli sprawdzić ten wariant przyczyn usterki.

Pompka, której numer podałeś to pompka paliwa, Ciebie interesuje pompka o numerze: 8E0 261 431. Widziałem je (także nowe) na Allegro.

Moje pytanie: podłączałeś VAG i odczytywałeś błędy w sterowniku piecyka? Nie było tam błędu pompki? Wiem, że co najmniej niektóre błędy podzespołów piecyka są rejestrowane (co z resztą widać po liście błędów z pierwszej strony tego wątku).

W chwili obecnej w mojej ocenie szukamy przyczyny po omacku co ma tę wadę, że pociągnąć może za sobą niepotrzebne koszty (zakup nowej pompki, wymiana czujników wiązki). Alternatywą jest wizyta w warsztacie serwisującym te piecyki (przynajmniej teoretycznie płacisz tylko za to co było posute i zostało wymienione). Pytanie tylko co po końcowym podsumowaniu kosztów okaże się tańszą alternatywą? :wink4:

Tutaj dostałem namiary na firmę mającą części do tych 'Nordików' - nie dzwoniłem jeszcze do nich: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2163896

Na ile potrafię, chętnie pomogę.[br]Dopisany: 21 Grudzień 2011, 16:59_________________________________________________Ehhh, miałem też pompkę wody, poszła za jakieś psie pieniądze niedawno.

Jeśli możesz odżałować, jeśli okaże się, że to nie pompka była przyczyną problemów, koszt pompki - kup ją na Allegro lub w jakimś serwisie.

Wymienić ją będziesz mógł we własnym zakresie. Potrzebny będzie podnośnik lub kanał. Po zdjęciu dolnej osłony silnika w lewym nadkolu zobaczysz piecyk i pompkę zaraz przy piecyku. By ją wymienić będziesz musiał spuścić część płynu chłodzącego (rozłączając jeden z węży pompki - nie warto spuszczać całego płynu). Po wymianie pompki zalewasz zebrany wcześniej w jakiś pojemnik płyn, przy pomocy "Output tests" uruchamiasz VAGiem pompkę, którą właśnie wymieniłeś by "przegonić" płyn i odpowietrzyć układ.

Jeśli po wymianie pompki nadal będzie ten sam błąd - będziesz musiał szukać przyczyny dalej*

* to jest ta słabość, o której pisałem wyżej.[br]Dopisany: 21 Grudzień 2011, 17:12_________________________________________________Na zdjęciu widać pionowy piecyk diesel

201110121464.th.jpg

Czerwone - przewody wodne do odłączenia

Zielone - wtyczka przewodu zasilającego pompkę

Możliwe, że będziesz musiał zdemontować lewe koło, nadkole i zbiornik płynu spryskiwacza by dostać się do piecyka - męcz M. o szczegóły wymiany, ostatnio wymieniał pompkę w pionowym piecyku zamontowanym w V6 2.5 tdi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mega :hi:

Właśnie koszty paru stówek nie stanowią dla mnie problemu tylko że diagnostyka webasta w 3city jest troszke utrudniona - oczywiście zaprzyjaźniony warsztat AZserwis pomógł sporo ale dalej to jak sam napisałeś - szukanie po omacku.

Staram się po koleji likwidować przyczyny usterki tego alarmu - oczywiście vaga mam i parokrotnie z AZserwis sprawdzaliśmy kanały jak i nastawy podstawowe przywracaliśmy.

Poszukam tej pompki jeśli uda mi się kupić za rozsądną cene - aso zabija jak zwykle ponad 1 tys :kwasny: - to zaryzykuje zakup i wymiane jeszcze w 3 city.

Napisze do M. podpowiedział jak ugryźć dostęp do pieca bez ściągania mordy :wallbash:[br]Dopisany: 21 Grudzień 2011, 17:32_________________________________________________Jak tak dłużej się zastanowić to czujnik termiczny raczej może być sprawny - bo za pierwszym odpaleniem - piecyk zimny - pracuje jakieś do 10 min, natomiast po skasowaniu błędu i odpaleniu ponownym czas pracy znacznie się skróca do ok 2min max5 min.Tak idąc tym tropem mam nadzieje że on jest sprawny a wina leży po stronie pompki, gdyż z dostępnością jego moge mieć większy problem.

Kiedyś jak szukałem świecy z zapłonnikiem eber dzwoniłem do firmy która montuje/remontuje piece w tirach i sporo gratów mieli ebera, musze ją odnaleźć może tam znajde za psie pieniądze. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Jak tak dłużej się zastanowić to czujnik termiczny raczej może być sprawny - bo za pierwszym odpaleniem - piecyk zimny - pracuje jakieś do 10 min, natomiast po skasowaniu błędu i odpaleniu ponownym czas pracy znacznie się skróca do ok 2min max5 min.

(...)

Wracając na moment do tego:

wiazkawebasto.png

1 - Wiązka przewodów ogrzewania postojowego

2 - Bezpiecznik termiczny/ogrzewanie S24

3 - Przyłącze dla śrubowego punktu masy przy ogrzewaniu postojowym

4 - Czujnik płomienia G64

5 - Wtyczka do dmuchawy powietrza spalania V6

6 - Czujnik temperatury G18

7 - Wtyczka do pompy obiegowej V55

8 - Wtyczka do świecy żarowej ogrzewania Q9

9 - Wtyczka 12 -stykowa (do ogrzewania postojowego)

10 -Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego

Wzięte stąd: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=163320.0

"2" i "6" to dwa niezależne czujniki.

"2" to czujnik przegrzania obudowy piecyka. Mocowany jest do zewnętrznej ścianki piecyka nakrętką (śrubka jest przyspawana do ścianki piecyka). Jego demontaż jest prosty.

"6" to czujnik temperatury cieczy w piecyku. Montowany jest na wcisk a uszczelniany gumowym o-ringiem. Gdy go wyciągniesz zacznie wylewać się płyn chłodzący(!) - warto o tym wiedzieć :wink4:[br]Dopisany: 21 Grudzień 2011, 18:01_________________________________________________Zukers, masz własnego VAGa?

Zmień kodowanie sterownika piecyka na "00011"* (dezaktywujesz zawór blokujący przepływ) i daj znać czy, i jeśli tak to co, się zmieniło :wink4:

* to nie mój pomysł tylko M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje sobie poradzić samemu z tym kodowaniem, jak nie to pojade do warsztatu klubowego :wink4: .

Wracając do tematu tego czujnika temperatury.

Zostawiłbym termik który inicjuje alarm gdyż uważam że on jest sprawny bo działa wtedy kiedy trzeba, tj: urządzenie zimne po ok 10 min alarm, urządzenie już podgrzane po ok 2 min alarm.

Termostat nr 6 z powyższego rysunku podejrzewam że powinien dawać sygnał do sterownika że temp wody X(przyjmijmy 90 stopni) została osiągnięta, proszę wyłączyć paliwo, dmuchawa pracuje dalej, ochładza piecyk i termostat wysyła sygnał do sterownika proszę właczyć palnik jest zimna woda temp przyjmijmy 70 stopni. I tak start/stop paliwo - oczywiście w odpowiednio długim czasie.

Jeśli termostat nr.6 nie wysyła sygnału do sterownika że temp 90 stopni osiągnięta to webasto dalej pracuje i dochodzi do wyższej temp. przyjmijmy 100 stopni i wtedy termik wyłącza webasto alarmem.

Ja tak rozumiem prace webasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

przez jakiś czas miałem problem z webasto.

Komputer wywalał błąd:

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 8E0 265 105 A

Component and/or Version: Standheizung Diesel 0110

Software Coding: 00011

Work Shop Code: WSC 63351

1 Fault Found:

01415 - Recirculating Pump (V55)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Od jakiegoś czasu błędu już nie ma. Webasto odpala z pilota i jak je zaprogramuje.

Problem tylko, że cholernie dymi i mocno przy tym śmierdzi. :kwasny:

Najgorsze jest jednak to, że w chłodniejsze dni webasto mocno dymi (i przy tym śmierdzi) przy odpaleniu auta i jak jadę na zimnym silniku. Po przejechaniu np 5 km na zimnym silniku i zatrzymaniu auta słychać jak pompka "cyka", wypuszcza dym i cholernie cuchnie. :mysli: Ostatnio znajomy pytał czym ją to auto napędzam :naughty:

Napiszcie mi proszę, czy to tak ma być czy jednak udać się z tym do serwisu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

przez jakiś czas miałem problem z webasto.

Komputer wywalał błąd:

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 8E0 265 105 A

Component and/or Version: Standheizung Diesel 0110

Software Coding: 00011

Work Shop Code: WSC 63351

1 Fault Found:

01415 - Recirculating Pump (V55)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Od jakiegoś czasu błędu już nie ma. Webasto odpala z pilota i jak je zaprogramuje.

Problem tylko, że cholernie dymi i mocno przy tym śmierdzi. :kwasny:

Najgorsze jest jednak to, że w chłodniejsze dni webasto mocno dymi (i przy tym śmierdzi) przy odpaleniu auta i jak jadę na zimnym silniku. Po przejechaniu np 5 km na zimnym silniku i zatrzymaniu auta słychać jak pompka "cyka", wypuszcza dym i cholernie cuchnie. :mysli: Ostatnio znajomy pytał czym ją to auto napędzam :naughty:

Napiszcie mi proszę, czy to tak ma być czy jednak udać się z tym do serwisu?

hmm, raczej coś nie tak, u mnie webasto praktycznie startuje codziennie rano jak jade do roboty, temp. poniżej 5 st. C i nic nie smierdzi ani nie kopci, pewnie trzeba będzie zajrzeć w piec i zobaczyć co tam przelewa tak ropę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 01415 pompa obiegowa , przerwa zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą - w przypadku niektórych komputerów sterujących ogrzewania dodatkowego w funkcji Sprawdzanie działania elementów wykonawczych zostaje zapamiętana usterka pompy obiegowej , przy czym usterka nie wystąpiła, a działanie pompy obiegowej jest prawidłowe, wówczas należy skasować pamięć usterek.

Przy usterce pompy obiegowej ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.

Obecnie w Audi A4 pompa obiegowa jest zawsze montowana, dla urządzeń grzewczych zamontowanych w późniejszym terminie, które mają działać tylko jako ogrzewanie dodatkowe, istnieje już możliwość uruchamiania ogrzewania postojowego jako ogrzewanie dodatkowe bez pompy obiegowej. Pompa obiegowa - obecnie nie jest regulowana przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego , jest tylko włączana lub wyłączana. W późniejszym czasie mają być montowane komputery sterujące ogrzewania dodatkowego , które będą regulowały wydajność pompy obiegowej w zależności od temperatury płynu chłodzącego w ogrzewaniu postojowym (przewidziane w przyszłości).

Pompa obiegowa może zostać włączona w celu wspomagania pompy płynu chłodzącego silnika także przy wyłączonym ogrzewaniu postojowym .

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do pompy obiegowej

- uszkodzona pompa obiegowa

- kodowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego nie zostało przeprowadzone zgodnie z zaleceniami

Jak chcesz mieć na 100% pewne webasto to pewnie słynna membranka niedomaga :confused4:

Temat opisany tutaj :arrow2:http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=163320.120 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG-COM Version: Release 704.1

Address 18: Aux. Heat

Control Module Part Number: 8E0 909 509 J

Component and/or Version: Standheizung Diesel 0416

Software Coding: 00011

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

01409 - Repeated Flame-Out

35-00 - -

Opis z błędów pierwszej strony czytałem. Co znaczy "35-00"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG-COM Version: Release 704.1

Address 18: Aux. Heat

Control Module Part Number: 8E0 909 509 J

Component and/or Version: Standheizung Diesel 0416

Software Coding: 00011

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

01409 - Repeated Flame-Out

35-00 - -

Opis z błędów pierwszej strony czytałem. Co znaczy "35-00"?

Przykład informacji w tekście :wink4: najpierw podane jest miejsce błędu, w drugiej linijce rodzaj błędu, jeśli jest to jakiś sporadyczny błąd to pojawi się dodatkowo trzecia linijka. W przypadku gdy rodzaj i miejsce występowania błędu jest nieznane, podane zostaną tylko liczby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Jeśli śruba B montowana jest bez środka zabezpieczającego do śrub, to podczas eksploatacji ogrzewania postojowego może się ona poluzować (wówczas jednostka rozpylająca wpadnie do komory spalania). Bez jednostki rozpylającej paliwo nie jest już rozdzielane i gromadzi się w komorze spalania, nie dochodzi do spalania, także dmuchawa powietrza spalania może pracować ze zbyt wysoką liczbą obrotów (i przy tym zostać uszkodzona).

Wymienić śrubę B, montować tylko śruby z odpornym na działanie podwyższonej temperatury środkiem zabezpieczającym do śrub (środek ten utwardza się pod wpływem temperatury i pozostaje także w przy wyższych temperaturach w stanie stałym).

(...)

Co to za środek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...