wrclaguna Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Opublikowano 31 Marca 2011 Spoko przucz VINU sterownik i odpalaj na koniec sezonu tu masz wszystko opisane co i jak http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=173098.15
Gość Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 a więc sterownik wymieniony, vin nauczony poprzez adaptację...i webasto śmiga aż miło fakt już po sezonie, ale można się dogrzewać wieczorem jak temp. spadają jeszcze i gdzieś na nockę się pojedzie poza tym zima też przyjdzie i już będę przygotowany ps. o dziwo po odpaleniu nie kopciło wogóle, dmuchawka tylko szumiała raz głośniej raz ciszej ps.2 czy ktoś ma namiar na sklep elektroniczny w którym można kupić baterię do ori pilota VARTA LR 61, wym. dł 39mm ? bo te allegrowe GP i inne są za długie i nie pasują... tak więc jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc pzdr.
wrclaguna Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2011 a więc sterownik wymieniony, vin nauczony poprzez adaptację...i webasto śmiga aż miło fakt już po sezonie, ale można się dogrzewać wieczorem jak temp. spadają jeszcze i gdzieś na nockę się pojedzie poza tym zima też przyjdzie i już będę przygotowany ps. o dziwo po odpaleniu nie kopciło wogóle, dmuchawka tylko szumiała raz głośniej raz ciszej ps.2 czy ktoś ma namiar na sklep elektroniczny w którym można kupić baterię do ori pilota VARTA LR 61, wym. dł 39mm ? bo te allegrowe GP i inne są za długie i nie pasują... tak więc jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc pzdr. Jezeli chodzi o bateryjki LR 61 to napisz do virus on kupowal chyba ostatnio do swojego pilota
Gość Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 wpasowałem bateryjki jak kolega "virus" czyli nadciełem plastyki i weszly te dluzsze GP pilocik smiga, webasto startuje, błędów na vagu żadnych, tak więc udało się doprowadzić temat do końca. teraz już zima nie będzie straszna, nawet dla klekota pzdr.
blockout Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Witam, dołączę się do tematu, parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem A4 b6 Avant AWX 09/2004r. , przy kupnie nie chciało odpalić webasto, włączalem w FIS ale odrazu zaznaczenie się wyłączało, w domu okazało się że bezpiecznik nr 41 był wyciągnięty, włożyłem 30A i włączyła się dmuchawa, potem było słychać takie cykanie i potem zapaliło ale zaczęło strasznie dymić, z pod auta wydobywały się kłęby białego dymu, myślałem że zaraz spali się auto ale wyłączyłem z poziomu FIS'a i po pary sekundach przestało dymić i trochę jeszcze było słychać dmuchawę po czym nastąpiła cisza, i pytanie -czy może być tak że długo nie było palone i przez to dymi i mogę je tak zostawić i nic się nie stanie np. nie spalę auta ;( (jestem w trakcie załatwiania rejestracji bo auto z niemiec i może poczekać z włączaniem webasto jak już bedę miał auto casco ) bo naprawdę tego dymu jest bardzo dużo, chodziło kilka sekund a kostka pod autem jest okopcona i kawałki sadzy widać - i dlaczego ktoś mógł wyciągnąć bezpiecznik[br]Dopisany: 13 Czerwiec 2011, 12:41_________________________________________________poprawka- silnik to AVF[br]Dopisany: 13 Czerwiec 2011, 12:44_________________________________________________po podłączeniu do polski vag coś takiego [br]Dopisany: 13 Czerwiec 2011, 12:54_________________________________________________po skasowaniu błędów i po teście elementów pojawiły się takie błedy ale wyczytałem że po teście takie mogą się pojawić pompe wody ładnie słychać jak pracuje, wentylator dmuchawy też szumi sobie bez jakiś niepokojących odgłosów, pompa podająca ładnie cyka, klima się włącza, tylko to dymienie, boję się to odpalać bo strasznie dużo tego dymu, zapaliłem tylko przed wczoraj na kilka sekund
wrclaguna Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2011 Tu masz mala podpowiedz czemu tak dymi http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=173098.15 Moze nie masz zaloznonego zestawu uszczelniajcego webasto , w pierwszych latach tzn. w B6 wlasnie byly problemy z dymieniem. Odpal webasto i je troche przepal bo dawno moze nie bylo uzywane. Pewnie zebralo sie duzo niespalonej ropy i dlatego dymi. Sprawdz jeszcze jaka jest dawka paliwa Na koniec zrob jeszcze nastawy webasta w tamtym watku masz opisane ktory to kanal .
blockout Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 a czy te nastawy można zrobić w polskim vagu czy tylko w vag-com ? auto jest z polowy 2004r, wtedy jeszcze nie było uszczelnień ?[br]Dopisany: 13 Czerwiec 2011, 14:55_________________________________________________czyli radzisz najpierw przepalić webasto i zobaczyć czy przestanie kopcić, ale tego dymu jest naprawdę dużo, nie przejmować się nim, nic się no może zapalić od niego ?
wrclaguna Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2011 Nie wiem , trzeba zobaczyc czy jest taka ikonka jak nastawy Webasta z biegiem lat poprostu ulepszano , byly sygnaly w serwisach o dymieniu wiec wprowadzili zestaw do uszczelniania . Chyba od 2005 roku nie bylo juz problemow z dymieniem . Sprawdz czy masz dobra dawke paliwa powinna byc 176 ms (176/1000 sek.) ustawienie fabryczne
blockout Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 anie niema strachu że coś sie zapali ?
wrclaguna Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2011 anie niema strachu że coś sie zapali ? Sprawdz wydech czy czasem nie jest odrecony (oslona plastikowa ) powiniem byc okragly otwor nic sie nie zapali najwyzej wyciagniesz bezpiecznik
blockout Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 odpaliłem, chodziła z 10 minut, na początku mocno kopciła ,później akceptowalnie, wskazówka temp podniosła się do ok 60 stopni i webasto się wyłączyło, później już nie chciało się włączyć, może temp za wysoka, rano spróbuje znów włączyć, ps. jaki kabel potrzeba żeby połączyć sie przez vag-com i mieć wgląd do ustawień webasto ?
wrclaguna Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2011 Powiedz jeszcze jak odpalasz webasto od pilota czy progrmujesz na Fisie ? Na forum masz opisz jaki kabel do B6 Sprawdz jakie wyskakuja bledy .
blockout Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Odpalam na FIS'ie bo pilota nie dostałem przy kupnie, niewiem nawet czy moje webasto jest przystosowane do pilota, a co do błędów to wczoraj nie było ale dopóki nie przetestuje dobrze webasta to wyciągam bezpiecznik na noc bo niewiem czy nie jest jakoś ustawione żeby się włączało w nocy i co ciekawe przed wyciągnięciem bezpiecznika niema błedów a po włożeniu bezpiecznika z powrotem i ponownym sprawdzeniu błędów są takie same jak wczoraj te pierwsze co wrzuciłem
wrclaguna Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2011 Poczytaj moj watek sprawdz czy masz sterownik od pilota webasta wtedy tylko kupujesz pilota kodowanie i gotowe . Zrob tzw. restart jeszcze sterownika webasta , odlacz wtyke na 15 minut moze sie zresetuje , wtedy kasujesz bledy
blockout Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 ale tą wtykę to gdzie odłączyć ?w którym miejscu? dzisiaj już się ani razu nie włączyło a jedyny błąd to 1406 brak płomienia
Gość Opublikowano 15 Czerwca 2011 Opublikowano 15 Czerwca 2011 jak teraz już webasto nie odpala i masz tylko błąd - no flame 1406 , to piec na stół i trzeba sprawdzić w jakim stanie jest palnik, podejrzewam jak auto ma przebiegu ok 150-200 tyś to jest już wypalony i trzeba wymienić wkład. jak masz eberspracher nordic, to można dostać zestaw naprawczy w serwisach volvo. koszt ok 1100 netto , w ASO audi ok 1700 zł netto. pzdr.
wrclaguna Opublikowano 15 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2011 Zgadza sie wymiana to ostatecznosc , moze za duzo paliwa jest w piecu kolega execuiter przechodzil ten bol Blad 01406 to brak powstania płomienia - jeśli w ogrzewaniu postojowym po wielokrotnych próbach jego uruchomienia nie dochodzi do prawidłowego powstania płomienia lub kilka razy z rzędu występuje usterka Przerwanie plomienia, przy czym w międzyczasie nie miało miejsca prawidłowe działanie (do ogrzewania postojowego zostało wtłoczone więcej niż ok. 70 ml (cm3) paliwa), ogrzewanie postojowe zostaje zablokowane (w ogrzewaniu postojowym może znajdować się zbyt dużo paliwa). Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero po odczytaniu i skasowaniu pamięci usterek. Ogrzewanie zostaje zablokowane np. po zapisanej w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego liczbie prób uruchomienia, przy których nie doszło do powstania płomienia, jednocześnie może zostać przełączone na usterkę Przerwanie plomienia lub Ponowne przerwanie płomienia. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero po skasowaniu pamięci usterek. Jeśli przyczyna tej usterki nie leży w zakresie zasilania paliwem, lecz np. po stronie układu wydechowego, to podczas każdej próby uruchomienia paliwo jest tłoczone do ogrzewania postojowego. Jeśli zostanie wyświetlona ta usterka, przyczyną może być nieprawidłowe ułożenie przewodu poboru paliwa w zbiorniku paliwa. Dlatego w przypadku tej usterki należy sprawdzić wielkość dawki wtrysku przy napełnionym nie więcej niż 1/3 zbiorniku paliwa. Jednostka rozpylająca jest przymocowana śrubą do wałka dmuchawy powietrza spalania , jeśli śruba ta została nieprawidłowo zamontowana, to podczas trybu spalania może się ona poluzować . Aby w ogrzewaniu postojowym nie mogła zebrać się krytyczna ilość paliwa, komputer sterujący ogrzewania dodatkowego wyłącza ogrzewanie postojowe, gdy tylko zostanie wtłoczona obliczona ilość paliwa (maks. 70 cm3) i przez czujnik płomienia nie został rozpoznany płomień (np. po 3 próbach uruchomienia z powtórzonym uruchomieniem). Sprawdz wszystko po kolei czyli: - zwężenie lub nieszczelność w obszarze zasysania powietrza lub w układzie wydechowym ogrzewania postojowego - usterka w układzie zasilania paliwem do ogrzewania postojowego – uszkodzona pompa dozująca - nieszczelność w ogrzewaniu postojowym - osady w zespole palnika (tylko w przypadku eksploatacji ogrzewania postojowego z paliwem BIO) - jednostka rozpylająca poluzowała się z dmuchawy powietrza spalania
wtct Opublikowano 21 Lipca 2011 Opublikowano 21 Lipca 2011 Witam po dłuższej przerwie. Moje ogrzewanie postojowe po remoncie działa wyśmienicie : ) Kiedyś na forum, gdzieś przeczytałem, że gdy silnik jest bardzo ciepły, to po jego wyłączeniu włącza się pompa obiegowa ogrzewania postojowego, aby ładnie schłodzić silnik. Ostatnio dość konkretnie zagrzałem swoje auto (holowałem golfa IV 4motion) i pompka nie włączyła się. I teraz zastanawiam się, czy ta opcja jest w ogóle dostępna może kwestia kodowania/adaptacji?
ZuKeRs Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Jakis czas temu sporo czasu poswiecilem aby aktywowac swoje webasto, wymienilem swieczke na nowa i usunalem usterki komunikacji ze sterownika webasto. Mam dwa problemy ktore w dalszym ciagu drecza mnie po nocach pilot ktory nie chce sie zapisac w pamieci no i blad: 01410 urządzenie grzewcze przegrzane Moze pare info jak to wyglada w realu. Otoz webasto odpalam z zegarow, na poczatku slysze jakby pracowala pompa obiegowa a po chwili zaczynaja leciec lekko spaliny, nic nie kopci. Po okolo 10-15 min webasto wylacza sie alarmem 01410.Oczywiscie nie wlacze go ponownie do poki vagiem nie sciagne bledu z pamieci. Moje webasto jest stojace, 3.0 tdi i dostep do niego jest jedynie po wywaleniu zderzaka, poluzowaniu calego wzmocnienia i wydlubaniu intercoolera prawego Prosze was od czego zaczac szukac przyczyn tej usterki, gdyz dla przykladu w innym watku wrclaguny znalazlem informacje o mozliwosci zmiany nastaw zawóru blokowania płynu chłodzącego w silnikach 6cio cylindrowych. Moze wlasnie tutaj jest jakis problem gdyz pompe obiegowa slychac jak sie zalacza - co prawda jest niewiem czy cos pompuje . Ewentualnie jak zmienic te nastawy zaworu vagiem?[br]Dopisany: 26 Październik 2011, 03:33_________________________________________________Aha moze jeszcze jedno info. Wykonywalem sprawdzanie działania elementów wykonawczych 03 i wszystko czyste, bez usterek. No i kolejna moze wazna rzecz, sterownik webasta na piecu mial wpiete odwrotnie kostki, moze to w jakis sposob uszkodzilo termik, pompe obiegowa - bo tak naprawde to niewiem czy pompa dziala, to co slychac to moze byc tez dmuchawa pieca.
wrclaguna Opublikowano 26 Października 2011 Autor Opublikowano 26 Października 2011 Pasuje sprawdzic te rzeczy - powietrze obiegu układu chłodzenia ( powinienes zobaczyc waz zasysajacy powietrzemoze jest zatkany , jakies zabrudzenia ) ) - zwężenie w obiegu układu chłodzenia ( mozliwe ze zagiety jest ktorys przewod za mocno)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się