Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] AFN Ibiza- głośna praca


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! :hi: u dziewczyny w ibizie 98r AFN od jakiegoś czasu silnik pracuje wyraźnie głośniej, dziś podpiąłem VAG i zrobiłem logi statyczne i BS, dynamicznych nie robiłem ze względu na ciulatą pogode..

003 i 011 na BS nic sie nie działo. chociaż po logowaniu w trybie normalnym reagował EGR jak i turbo na pedał gazu.

normalne:

Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/lazyrider_29913.html

Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/lazyrider_29914.html

BS:

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lazyrider_29915.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lazyrider_29916.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/lazyrider_29917.html

błedy:

00741 - Brake Pedal Monitoring

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

01117 - Generator Terminal DF Load Signal

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00550 - Start of Injection Regulation

17-00 - Control Difference

65535 - Internal Control Module Memory Error

00-00 - -

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

o czujniku hamulca wiemy ;)

widać tam coś? :confused4:

Opublikowano

sa dwie mozliwosci:

-albo wysral sie przestawiacz kata wtrysku [ewentualnie kable pourywalo]

-albo rozrzad przeskoczyl

blad przeplywmoerza i sterownika zostawmy na pozniej bo w tej sytuacji sa malo istotne ...

Opublikowano

Ostatnio miałem A4 TDI i tez miał bład 00550 okazało sie ze pompa była przestawiona kont za późny, po regulacji konta i ustawieniu dawki ( miał 8mg) auto zaczeło normalnie odpalac na cipełym silniku i ładniej zaczał pracowac.

Opublikowano

dzisiaj byłem u mechanika, na szybko powiedział ze to może być: przestawiony rozrząd, uszkodzony wtryskiwacz lub sama pompa.

no i czy to normalne ze nie pokazuje korekcji dla 4 wtryskiwacza? no i jeszcze pytanie.. ile tak można jeździć i czym grozi zaniedbanie? mój magik powiedział ze ma termin dopiero k 15.01.11..

Opublikowano

To normlane poniewaz sa to korekcje w odniesieniu do wtryskwiacza sterujacego, poza zła praca silnika, wikeszym spalaniem itp nie powinno sie nic powaznego stac, ale trzeba jak najszybciej doprowadzic to do porzadku.

Opublikowano

jak rozrzad przeskoczyl to nie za bardzo polecam dalsze uzytkowanie auta

Opublikowano

zacznij od wymiany filtra paliwa bo on może załatwić problem, jak nie pomoże jedz na kontrole rozrządu i od razu po kontroli niech mechanik ustawi statyczny kat wtrysku na pompie, a później wstaw nowy komplet logów, tylko tym razem zrób też jaki kolwiek log 004 dynamiczny, wystarczy podczas spokojnej jazdy

błędy powracają?

Opublikowano

filtr paliwa ma 3-4kkm wiec raczej odpada jego wina. wczoraj został ustawiony rozrząd, z tego co wiem był przestawiony o jeden ząbek. jak mi się uda to dziś się wezme za ustawienie kąta wtrysku i wrzuce logi czy coś sie zmieniło. co do błędów to nie kasowałem ich jeszcze bo nie wiedziałem czy mechanik nie będzie sie chciał podpiąć z kompem i mu je zostawiłem. dziś je skasuje i zobaczymy ;)

Opublikowano

Pytanie tylko co bylo powodem tego ze rozrzad przeskoczył...

Opublikowano

Skasowałem błędy, powraca :

00550 - Start of Injection Regulation

17-00 - Control Difference

00741 - Brake Pedal Monitoring

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

co do przestawionego rozrządu to nie ma pewności ze był przestawiony, nie było mnie przy tym i z przekazu wiem ze kręcono rozrządem za pompę i wtedy mogło coś przeskoczyć. zrobiłem nowe logi :

normalne:

Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/lazyrider_30006.html

Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/lazyrider_30007.html

BS:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/lazyrider_30008.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lazyrider_30009.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lazyrider_30010.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lazyrider_30011.html

004 podczas jazdy nie zrobiłem bo bateria mi już padła.. ;/ jeszcze dość dziwna sytuacja ale po rozgrzaniu silnika gdy zgasiłem go na tą chwile zeby podpiąć kompa i skasować błędy, po ponownym odpaleniu chodzi już mniej drastycznie przy dodawaniu gazu tzn. dźwięk silnika nie jest już jakby sie miał rozsypać chociaż dalej słychać ze coś jest nie tak, ale wyraźnie lepiej. Silnik jest też wyraźnie słabszy.

Opublikowano

jeżeli już masz 100% pewność że rozrząd jest dobrze ustawiony to z tego co opisujesz wygląda na awarię wewnątrz pompy, ale zacznij od ustawienia kąta wtrysku i podania na pompę bezpośrednio paliwa z bańki w celu sprawdzenia czy czasem pompa się nie zapowietrza, podczas ustawiania kata wtrysku pokręć pompą ile się da w lewo i w prawo patrząc na vaga gr000bs, jak ciągle będzie 255 pompa do czyszczenia/naprawy, może w Ibizie jest dostęp do zaślepki tłoczka prze stawiacza na dole pompy i do elektrozaworu N108 to bez wyjmowania pompy możesz to przeczyścić i zobaczysz czy czasem szlak nie trafił uszczelkę N108 (ustami sprawdzasz zaworek czy pod napięciem przepuszcza a bez napięcia nie)

mam nadzieje że mechanik który sprawdzał ustawienia rozrządu sprawdził stan klina wałka pompy...

jakiej firmy założyłeś filtr paliwa?

Opublikowano

Zrób test wykonawczy urzadzeń i tam tez sprawdzisz czy reaguje na zamiane konta wtrysku ( bedzie słyszalana zmiana pracy silnika). W LT tez miałem taki przypadek cały czas stało na 255 bez wzgledu jak sie przestawiło kont, dopiero wymiana zaworu rozwiazała problem.

Opublikowano

jak na moje oko to rozrzad sie przewalil,lub przestawiacz kata wtrysku.Cos musialo zablokowac rozrzad ze przeskoczyl.Nie proponuje takiej jazdy,bo silnik po d*pie dostaje.Tak jak kolega ciah wspomnial kup nowy klin na walek pompy i ustaw rozrzad porzadnie.Dopiero potem inne bajery.

Opublikowano

jak na moje oko to rozrzad sie przewalil,lub przestawiacz kata wtrysku.Cos musialo zablokowac rozrzad ze przeskoczyl.Nie proponuje takiej jazdy,bo silnik po pupie dostaje.Tak jak kolega ciah wspomnial kup nowy klin na walek pompy i ustaw rozrzad porzadnie.Dopiero potem inne bajery.

przed ruszeniem pompy sprawdziłbym koło napędu rozrządu na wale korbowym oraz czop wału:wink4:

jeszcze dość dziwna sytuacja ale po rozgrzaniu silnika gdy zgasiłem go na tą chwile zeby podpiąć kompa i skasować błędy, po ponownym odpaleniu chodzi już mniej drastycznie przy dodawaniu gazu tzn. dźwięk silnika nie jest już jakby sie miał rozsypać chociaż dalej słychać ze coś jest nie tak, ale wyraźnie lepiej. Silnik jest też wyraźnie słabszy.

Moim skromnym zdaniem tam właśnie leży przyczyna[dość zresztą częsta ]

w ibizie zajmie to ok.1h,a może zaoszczędzić parę groszy :wink4:

Pozdrawiam Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...