Gość Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Zaczynam drążyć temat quattro i trochę na ten temat staram się czytać. Na YT znalazłem filmiki porównujące Q z xDrive. Czy ktoś mi może wytłumaczyć różnicę w tych napędach nawiązując do tych filmików? Czemu w Q napęd nie załącza się od razu na oś, która ma przyczepność?
grzes1150 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Xdrive po 2009r. wyjedzie z rolek nawet wtedy gdy trzy koła będą w rolkach a jedno na asfalcie. Tu macie fajny test na lodzie:
dante0018 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 land rover discovery wjechałby bez problemu pod tą górkę
Dev Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 bo ma blokowane wszystkie mechanizmy roznicowe
dante0018 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 bo ma blokowane wszystkie mechanizmy roznicowe Dlatego własnie bije na głowe każdego innego suv-a
swiezak84 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 toscie wszyscy chlopakowi wytlumaczyli...
dante0018 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 A wracając do tematu to Najnowszy xDrive BMW wyjedzie nawet jak bedzie mieć przyczepność tylko jedno koło, bo wtedy napęd pójdzie w 100% na to koło. Audi niestety tak nie ma. Napęd przenoszony jest na oś. Kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakaś przeczepność (tarcie), niewielkie ale i tak muszą zawsze jakieś mieć. Im większy współczynnik przyczepności ma slabsza oś tym wiecej momentu dostaje oś o lepszej przyczepności. Gdy jedno kolo masz "w powietrzu" to wówczas quattro z centralnym torsenem przestaje dawać moment obr. bo 0 * mnożnik momentu torsena = 0 [br]Dopisany: 13 Grudzień 2010, 00:12_________________________________________________
sokolnh Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 toscie wszyscy chlopakowi wytlumaczyli... bo były takie tematu już, nawet kilka
HiRide Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Rozumiem ze na pierwszym filmiku Q5 nie ma napedu Quattro ? Tyne kola sie kreca na rolce ale dlaczego przednie stoja? Przeciez Quattro to staly naped na 4 kola.Jesli tak to po co w ogole podstawili takie auto do porownaniu z bmw xdrive
Dev Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 tutaj sobie poczytaj dlaczego tak sie dzieje http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen TorSen jest dobry do SUV-a, na wiekszy teren jest nieprzydatny no chyba ze sa blokady na mostach
Guregoru Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Rozumiem ze na pierwszym filmiku Q5 nie ma napedu Quattro ? Tyne kola sie kreca na rolce ale dlaczego przednie stoja? Przeciez Quattro to staly naped na 4 kola.Jesli tak to po co w ogole podstawili takie auto do porownaniu z bmw xdrive Stały napęd na 4 koła w tym sensie że moc podczas zwykłej jazdy przekazywana jest na obie osie (a nie jak np w 4motion gdzie moc jest na przednią oś a tylna dołącza się w momencie gdy przednie koła wpadną w poślizg) natomiast to że jedna oś się kręci a druga nie oznacza że nie było blokady mostów i zostały one rozłączone
macieek Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Rozumiem ze na pierwszym filmiku Q5 nie ma napedu Quattro ? Tyne kola sie kreca na rolce ale dlaczego przednie stoja? Przeciez Quattro to staly naped na 4 kola.Jesli tak to po co w ogole podstawili takie auto do porownaniu z bmw xdrive Doslownie 2 posty wyzej kolega dante0018 wyjasnil czemu tak sie dzieje :bicz3:
Borisem Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 toscie wszyscy chlopakowi wytlumaczyli... bo były takie tematu już, nawet kilka Może kolega nie potrafi znaleźć , więc co się tak pienisz !!!
poziek Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Rozumiem ze na pierwszym filmiku Q5 nie ma napedu Quattro ? Tyne kola sie kreca na rolce ale dlaczego przednie stoja? Przeciez Quattro to staly naped na 4 kola.Jesli tak to po co w ogole podstawili takie auto do porownaniu z bmw xdrive właśnie o to się rozchodzi, że to było quattro i właśnie tak ono się zachowuje na takich rolkach ktoś z twoim stażem na forum chyba powinien to już wiedzieć ale cóż, najwyraźniej jest inaczej...
Borisem Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Zaczynam drążyć temat quattro i trochę na ten temat staram się czytać. Na YT znalazłem filmiki porównujące Q z xDrive. Czy ktoś mi może wytłumaczyć różnicę w tych napędach nawiązując do tych filmików? Czemu w Q napęd nie załącza się od razu na oś, która ma przyczepność? Jedno Ci mogę powiedzieć ,że FUN jest z Quattro szczególnie w taką zimę jak teraz ! Przynajmniej nie będziesz stał na światłach jak te sieroty z ośkach!!!
Kowi87 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 TorSen jest dobry do SUV-a, na wiekszy teren jest nieprzydatny no chyba ze sa blokady na mostach tutaj średni teren i daje rade Rtockiego pojazd
Borisem Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Piękne a górka niczego sobie, niech mi ktoś pokaże osobowe kombi za 10tyś zł które coś takiego potrafi ?
Luka3s Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Zaczynam drążyć temat quattro i trochę na ten temat staram się czytać. Na YT znalazłem filmiki porównujące Q z xDrive. Czy ktoś mi może wytłumaczyć różnicę w tych napędach nawiązując do tych filmików? Czemu w Q napęd nie załącza się od razu na oś, która ma przyczepność? Jedno Ci mogę powiedzieć ,że FUN jest z Quattro szczególnie w taką zimę jak teraz ! Przynajmniej nie będziesz stał na światłach jak te sieroty z ośkach!!! sieroty, sam jesteś sierota. Panie królu szos z Q, tylko żeby ta pewność Cie nie zgubiła kiedyś.. tfu. tfu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się