Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Quattro prośba o wytłumaczenie


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynam drążyć temat quattro i trochę na ten temat staram się czytać.

Na YT znalazłem filmiki porównujące Q z xDrive. Czy ktoś mi może wytłumaczyć różnicę w tych napędach nawiązując do tych filmików?

Czemu w Q napęd nie załącza się od razu na oś, która ma przyczepność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xdrive po 2009r. wyjedzie z rolek nawet wtedy gdy trzy koła będą w rolkach a jedno na asfalcie.

Tu macie fajny test na lodzie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ma blokowane wszystkie mechanizmy roznicowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tematu to Najnowszy xDrive BMW wyjedzie nawet jak bedzie mieć przyczepność tylko jedno koło, bo wtedy napęd pójdzie w 100% na to koło.

Audi niestety tak nie ma. Napęd przenoszony jest na oś.

Kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakaś przeczepność (tarcie),

niewielkie ale i tak muszą zawsze jakieś mieć.

Im większy współczynnik przyczepności ma slabsza oś tym wiecej momentu

dostaje oś o lepszej przyczepności.

Gdy jedno kolo masz "w powietrzu" to wówczas quattro z centralnym torsenem

przestaje dawać moment obr. bo 0 * mnożnik momentu torsena = 0

[br]Dopisany: 13 Grudzień 2010, 00:12_________________________________________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toscie wszyscy chlopakowi wytlumaczyli...

bo były takie tematu już, nawet kilka

:szukaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze na pierwszym filmiku Q5 nie ma napedu Quattro ? Tyne kola sie kreca na rolce ale dlaczego przednie stoja? Przeciez Quattro to staly naped na 4 kola.Jesli tak to po co w ogole podstawili takie auto do porownaniu z bmw xdrive :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj sobie poczytaj dlaczego tak sie dzieje

http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen

TorSen jest dobry do SUV-a, na wiekszy teren jest nieprzydatny

no chyba ze sa blokady na mostach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze na pierwszym filmiku Q5 nie ma napedu Quattro ? Tyne kola sie kreca na rolce ale dlaczego przednie stoja? Przeciez Quattro to staly naped na 4 kola.Jesli tak to po co w ogole podstawili takie auto do porownaniu z bmw xdrive :blink:

Stały napęd na 4 koła w tym sensie że moc podczas zwykłej jazdy przekazywana jest na obie osie (a nie jak np w 4motion gdzie moc jest na przednią oś a tylna dołącza się w momencie gdy przednie koła wpadną w poślizg) natomiast to że jedna oś się kręci a druga nie oznacza że nie było blokady mostów i zostały one rozłączone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze na pierwszym filmiku Q5 nie ma napedu Quattro ? Tyne kola sie kreca na rolce ale dlaczego przednie stoja? Przeciez Quattro to staly naped na 4 kola.Jesli tak to po co w ogole podstawili takie auto do porownaniu z bmw xdrive :blink:

Doslownie 2 posty wyzej kolega dante0018 wyjasnil czemu tak sie dzieje :bicz3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toscie wszyscy chlopakowi wytlumaczyli...

bo były takie tematu już, nawet kilka

:szukaj:

Może kolega nie potrafi znaleźć , więc co się tak pienisz !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze na pierwszym filmiku Q5 nie ma napedu Quattro ? Tyne kola sie kreca na rolce ale dlaczego przednie stoja? Przeciez Quattro to staly naped na 4 kola.Jesli tak to po co w ogole podstawili takie auto do porownaniu z bmw xdrive :blink:

właśnie o to się rozchodzi, że to było quattro

i właśnie tak ono się zachowuje na takich rolkach

ktoś z twoim stażem na forum chyba powinien to już wiedzieć ale cóż, najwyraźniej jest inaczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam drążyć temat quattro i trochę na ten temat staram się czytać.

Na YT znalazłem filmiki porównujące Q z xDrive. Czy ktoś mi może wytłumaczyć różnicę w tych napędach nawiązując do tych filmików?

Czemu w Q napęd nie załącza się od razu na oś, która ma przyczepność?

Jedno Ci mogę powiedzieć ,że FUN jest z Quattro szczególnie w taką zimę jak teraz ! Przynajmniej nie będziesz stał na światłach jak te sieroty z ośkach!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TorSen jest dobry do SUV-a, na wiekszy teren jest nieprzydatny

no chyba ze sa blokady na mostach

tutaj średni teren i daje rade Rtockiego pojazd :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne a górka niczego sobie, niech mi ktoś pokaże osobowe kombi za 10tyś zł które coś takiego potrafi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam drążyć temat quattro i trochę na ten temat staram się czytać.

Na YT znalazłem filmiki porównujące Q z xDrive. Czy ktoś mi może wytłumaczyć różnicę w tych napędach nawiązując do tych filmików?

Czemu w Q napęd nie załącza się od razu na oś, która ma przyczepność?

Jedno Ci mogę powiedzieć ,że FUN jest z Quattro szczególnie w taką zimę jak teraz ! Przynajmniej nie będziesz stał na światłach jak te sieroty z ośkach!!!

sieroty, sam jesteś sierota. Panie królu szos z Q, tylko żeby ta pewność Cie nie zgubiła kiedyś..;) tfu. tfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...