Gość Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Zaczynam drążyć temat quattro i trochę na ten temat staram się czytać. Na YT znalazłem filmiki porównujące Q z xDrive. Czy ktoś mi może wytłumaczyć różnicę w tych napędach nawiązując do tych filmików? Czemu w Q napęd nie załącza się od razu na oś, która ma przyczepność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes1150 15 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Xdrive po 2009r. wyjedzie z rolek nawet wtedy gdy trzy koła będą w rolkach a jedno na asfalcie. Tu macie fajny test na lodzie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thom4s 1 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Był cały wątek o tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dante0018 0 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 land rover discovery wjechałby bez problemu pod tą górkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 bo ma blokowane wszystkie mechanizmy roznicowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dante0018 0 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 bo ma blokowane wszystkie mechanizmy roznicowe Dlatego własnie bije na głowe każdego innego suv-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
insane_Infinity 1 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 oraz G-Klasse Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiezak84 1 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 toscie wszyscy chlopakowi wytlumaczyli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dante0018 0 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 A wracając do tematu to Najnowszy xDrive BMW wyjedzie nawet jak bedzie mieć przyczepność tylko jedno koło, bo wtedy napęd pójdzie w 100% na to koło. Audi niestety tak nie ma. Napęd przenoszony jest na oś. Kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakaś przeczepność (tarcie), niewielkie ale i tak muszą zawsze jakieś mieć. Im większy współczynnik przyczepności ma slabsza oś tym wiecej momentu dostaje oś o lepszej przyczepności. Gdy jedno kolo masz "w powietrzu" to wówczas quattro z centralnym torsenem przestaje dawać moment obr. bo 0 * mnożnik momentu torsena = 0 [br]Dopisany: 13 Grudzień 2010, 00:12_________________________________________________ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokolnh 0 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 toscie wszyscy chlopakowi wytlumaczyli... bo były takie tematu już, nawet kilka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiRide 8 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Rozumiem ze na pierwszym filmiku Q5 nie ma napedu Quattro ? Tyne kola sie kreca na rolce ale dlaczego przednie stoja? Przeciez Quattro to staly naped na 4 kola.Jesli tak to po co w ogole podstawili takie auto do porownaniu z bmw xdrive Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 tutaj sobie poczytaj dlaczego tak sie dzieje http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen TorSen jest dobry do SUV-a, na wiekszy teren jest nieprzydatny no chyba ze sa blokady na mostach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guregoru 2 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Rozumiem ze na pierwszym filmiku Q5 nie ma napedu Quattro ? Tyne kola sie kreca na rolce ale dlaczego przednie stoja? Przeciez Quattro to staly naped na 4 kola.Jesli tak to po co w ogole podstawili takie auto do porownaniu z bmw xdrive Stały napęd na 4 koła w tym sensie że moc podczas zwykłej jazdy przekazywana jest na obie osie (a nie jak np w 4motion gdzie moc jest na przednią oś a tylna dołącza się w momencie gdy przednie koła wpadną w poślizg) natomiast to że jedna oś się kręci a druga nie oznacza że nie było blokady mostów i zostały one rozłączone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieek 8 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Rozumiem ze na pierwszym filmiku Q5 nie ma napedu Quattro ? Tyne kola sie kreca na rolce ale dlaczego przednie stoja? Przeciez Quattro to staly naped na 4 kola.Jesli tak to po co w ogole podstawili takie auto do porownaniu z bmw xdrive Doslownie 2 posty wyzej kolega dante0018 wyjasnil czemu tak sie dzieje :bicz3: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borisem 0 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 toscie wszyscy chlopakowi wytlumaczyli... bo były takie tematu już, nawet kilka Może kolega nie potrafi znaleźć , więc co się tak pienisz !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poziek 14 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Rozumiem ze na pierwszym filmiku Q5 nie ma napedu Quattro ? Tyne kola sie kreca na rolce ale dlaczego przednie stoja? Przeciez Quattro to staly naped na 4 kola.Jesli tak to po co w ogole podstawili takie auto do porownaniu z bmw xdrive właśnie o to się rozchodzi, że to było quattro i właśnie tak ono się zachowuje na takich rolkach ktoś z twoim stażem na forum chyba powinien to już wiedzieć ale cóż, najwyraźniej jest inaczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borisem 0 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Zaczynam drążyć temat quattro i trochę na ten temat staram się czytać. Na YT znalazłem filmiki porównujące Q z xDrive. Czy ktoś mi może wytłumaczyć różnicę w tych napędach nawiązując do tych filmików? Czemu w Q napęd nie załącza się od razu na oś, która ma przyczepność? Jedno Ci mogę powiedzieć ,że FUN jest z Quattro szczególnie w taką zimę jak teraz ! Przynajmniej nie będziesz stał na światłach jak te sieroty z ośkach!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowi87 163 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 TorSen jest dobry do SUV-a, na wiekszy teren jest nieprzydatny no chyba ze sa blokady na mostach tutaj średni teren i daje rade Rtockiego pojazd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borisem 0 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Piękne a górka niczego sobie, niech mi ktoś pokaże osobowe kombi za 10tyś zł które coś takiego potrafi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luka3s 0 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Zaczynam drążyć temat quattro i trochę na ten temat staram się czytać. Na YT znalazłem filmiki porównujące Q z xDrive. Czy ktoś mi może wytłumaczyć różnicę w tych napędach nawiązując do tych filmików? Czemu w Q napęd nie załącza się od razu na oś, która ma przyczepność? Jedno Ci mogę powiedzieć ,że FUN jest z Quattro szczególnie w taką zimę jak teraz ! Przynajmniej nie będziesz stał na światłach jak te sieroty z ośkach!!! sieroty, sam jesteś sierota. Panie królu szos z Q, tylko żeby ta pewność Cie nie zgubiła kiedyś.. tfu. tfu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się