poziek Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Audi tak to nazwało , wiadomo o co chodzi . tak...gorzej jak te światła są pod górkę...wtedy takie quattro nie pomoże... A, że działa to się zgadzamy decayed Teraz może tak. była mowa o oblodzonej górce tak ? wtedy quattro nie pomoże a dlaczego to masz przykłady na filmikach
ono Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Jezuuu , chyba widać na filmiku że to test drive BMW i w Audi wyłączyli elektronikę , w normalnych warunkach nie będzie problemu .
poziek Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Ja nie mogłem podjechać pod oblodzoną górkę nawet z włączonym ESP. Może był zepsuty Tyle z sprzeczania się z tobą
ono Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 No nie wiem jak tam u ciebie , ale ze 30 lat temu działało
macieek Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 dajcie na luz już pozikowie Ach te VIPy kłótliwe to to...
Dev Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 obejrzyjcie dokładnie ten moment gdzie auto z EDS-em wjezdza pod góre żeby faktycznie auto ruszyło trzeba dac ostro w piz....e a dlaczego? poniewaz EDS działa w sposób pulsacyjny tak jak ABS (bardzo łatwo to sprawdzic) przestaje działac w momencie gdzy predkośc kół napędzających bedzie jednakowa temat rolek tez jest dyskusyjny, jezeli robimy to powoli audi z Q nie podjedzie ale jak sie da dobrze w palnik to wyskoczy
ghost1717 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Wiem tylko tyle... ja nigdy swoim quattro sie nie zakopałem i zawsze jakoś sobie poradziłem. Niewątpliwie wyjazdy z głębokich zasp i drifting wymaga trochę wprawy... a jak nawet trzeba było to sie takie busiki wyciągało... : http://www.youtube.com/user/centrumpiek?feature=mhum#p/u/4/HRE7Ibym6ko
Borisem Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Wiem tylko tyle... ja nigdy swoim quattro sie nie zakopałem i zawsze jakoś sobie poradziłem. Niewątpliwie wyjazdy z głębokich zasp i drifting wymaga trochę wprawy... a jak nawet trzeba było to sie takie busiki wyciągało... : http://www.youtube.com/user/centrumpiek?feature=mhum#p/u/4/HRE7Ibym6ko ghost1717 szkoda pisania sierotki w ośkach tego nie zakumają maja swoją teorie i tyle !!!
GILI Opublikowano 1 Stycznia 2011 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Wydaje mi się,że taki post powinien znaleźć się na naszym forum. Najsłynniejszy napęd w Audi Historia napędu quattro sięga marca 1980r,gdy na salonie motoryzacyjnym w Genewie ukazało się Audi Quattro 2.1 l. o mocy 200 KM. Po tym debiucie napęd tego typu był coraz lepszy i trafiał do innych modeli aut niemieckiej marki. Do dzisiejszego dnia wyprodukowano ponad 3,3 mln aut z napędem quattro. Quattro I. Napęd przechodzi od silnika przez skrzynię biegówko centralnego mech. Różnicowego,który rozdziela napęd w stosunku 50 : 50. Wadą tego typu rozwiązania była duża utrata trakcji . Aby zniwelować tą wadę centralny dyferencjał wyposażono w mechaniczną blokadę. Ten schemat był stosowany w modelach quattro do roku 1986. audi 80 audi 200 Quattro II Mechanizm Torsen trafił do Audi w 1986 r. i był to strzał w dziesiątkę. Zastąpienie klasycznego mechanizmu różnicowego śrubowym samoblokującym dało możliwość samoczynnej zmiany rozdziału mocy pomiędzy osiami w zależności od warunków. Torsen T1 jest swoistym „mnożnikiem momentu” tzn. jest w stanie kierować na oś o lepszej przyczepności kilka razy więcej momentu obrotowego. Zwykle stosunek ten wynosił 4:1 tzn. 80% momentu trafia na oś o lepszej przyczepności a pozostałe 20% na oś o gorszej przyczepności. Torsen audi RS2 audi 100 audi 90 Quattro III II generacja napędu quattro była montowana tylko w modelach Premium serii V8. Gdy skrzynia była automatyczna to centralny mechanizm różnicowy był typu planetarnego z blokowaniem za pomocą sprzęgiełka płytkowego.W tylnej osi montowano natomiast mechanizm typu Torsen T-1.W autach z ręczną przekładnią mechanizm międzyosiowy i tylny były tego samego typu – Torsen T-1. audi V8 Quattro IV Czwarta generacja „wypchnęła” centralny dyferencjał Torsen T-1 który został zastąpiony Torsen’em II generacji. Natomiast w tylnej osi zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Taki system współdziała z układem ABS i hamulcami przyhamowując koła ,które zaczyna buksować. System ten pracuje do 40 km/h a w sportowych modelach S nawet do 80 km/h. Czasy świetności quattro IV przypadają na lata 1994-2001r. dyferencjał międzyosiowy audi A4 audi 18 Quattro V. W 2005r kolejna już V generacja napędu quattro wprowadziła istotną zmianę: asymetrią działania. Dotąd moment obrotowy rozdzielany był w stosunku 50:50. Od tąd napęd przekazywany był w większości na tylną oś. Nierówny rozkład momentów umożliwiony został dzięki zastosowaniu mechanizmu Torsen T-3. Kolejną zmianą było dodanie elektronicznej blokady ELD również w przedniej osi. Po raz pierwszy pojawiła się w 2008r w modelu S4. Mimo że mamy jużkolejną generację napędów quattro to właśnie V generację możemy spotkać w większości nowych modeli Audi. audi S4 Quattro VI Układ ten można spotkać w zaprezentowanym niedawno modelu RS 5 . Zrezygnowano w nim w mechanizmu Torsen, który zastąpiono całkowicie nową konstrukcją z samoczynnym blokowaniem. Konstrukcyjnie przypomina klasyczny mechanizm jednak dzięki zastosowaniu kół koronkowych o różnych średnicach uzyskując rozkład momentu w stosunku 40:60. To jednak nie wszystko. Odpowiednio dobrana geometria zębów kół oraz płytkowe sprzęgiełka pozwalają na samoczynne blokowanie dzięki czemu możliwa jest zmiana rozkładu momentu obrotowego pod wpływem różnic przyczepności kół do 70% na przednią oś i 85 % na tylną. Napędy quattro bez centralnego dyferencjału : Sprzęgło Haldex. Szwedzki system Haldex pozwala automatycznie dołączyć napęd tylnej osi gdy przednie koła tracą przyczepność. To „ustrojstwo” zabudowane zostało w tylnym moście i jego podstawowym elementem jest sprzęgło płytkowe włączane hydraulicznie ciśnieniem oleju ,które jest wytwarzane przez pompę ,która reaguje na różnice obrotów tylniej i przedniej osi. W warunkach dobrej przyczepności napęd przechodzi jedynie na przednie koła, ale gdy uślizną się one o 1/6 obrotu automatycznie dołącza się tylny napęd. To rozwiązanie spotkamy w Audi TT , A3 oraz w Skodzie Octavi ,Golfie i Leonie. Sprzęgło Haldex audi TT audi A3 Sprzęgło Wiskotyczne. Tego typu sprzęgło spotkamy w super sportowym modelu Audi R8. Napęd w sposób ciągły trafia na tylne koła, natomiast na wejściu przedniego mostu znajdziemy sprzęgło wiskotyczne. Jego zasada działania jest prosta jak sikanie. Pod wpływem różnic prędkości kół przednich i tylnych dochodzi do sklejania się płytek pracujących w oleju silnikowym co w konsekwencji powoduję przeniesienie napędu również na przednie koła. Układ reaguje wyłącznie na różnicę prędkości obrotowych (a nie momentów obrotowych), więc jego działanie nie jest wyrafinowane. W R8 to jednak nie przeszkadza gdyż auto z założenia jest tylno napędowe. Napęd przedni pełni funkcje wspomagającą. audi R8
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się