Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Quattro prośba o wytłumaczenie


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Audi tak to nazwało , wiadomo o co chodzi .

tak...gorzej jak te światła są pod górkę...wtedy takie quattro nie pomoże...
A, że działa to się zgadzamy decayed

Teraz może tak.

była mowa o oblodzonej górce tak ? wtedy quattro nie pomoże

a dlaczego to masz przykłady na filmikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezuuu , chyba widać na filmiku że to test drive BMW i w Audi wyłączyli elektronikę , w normalnych warunkach nie będzie problemu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mogłem podjechać pod oblodzoną górkę nawet z włączonym ESP. Może był zepsuty :hi:

Tyle z sprzeczania się z tobą :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem jak tam u ciebie , ale ze 30 lat temu działało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obejrzyjcie dokładnie ten moment gdzie auto z EDS-em wjezdza pod góre

żeby faktycznie auto ruszyło trzeba dac ostro w piz....e

a dlaczego?

poniewaz EDS działa w sposób pulsacyjny tak jak ABS (bardzo łatwo to sprawdzic)

przestaje działac w momencie gdzy predkośc kół napędzających bedzie jednakowa

temat rolek tez jest dyskusyjny, jezeli robimy to powoli audi z Q nie podjedzie ale jak sie da dobrze w palnik to wyskoczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem tylko tyle... ja nigdy swoim quattro sie nie zakopałem i zawsze jakoś sobie poradziłem. Niewątpliwie wyjazdy z głębokich zasp i drifting wymaga trochę wprawy... a jak nawet trzeba było to sie takie busiki wyciągało... :

http://www.youtube.com/user/centrumpiek?feature=mhum#p/u/4/HRE7Ibym6ko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem tylko tyle... ja nigdy swoim quattro sie nie zakopałem i zawsze jakoś sobie poradziłem. Niewątpliwie wyjazdy z głębokich zasp i drifting wymaga trochę wprawy... a jak nawet trzeba było to sie takie busiki wyciągało... :

http://www.youtube.com/user/centrumpiek?feature=mhum#p/u/4/HRE7Ibym6ko

ghost1717 szkoda pisania sierotki w ośkach tego nie zakumają maja swoją teorie i tyle !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się,że taki post powinien znaleźć się na naszym forum.

Najsłynniejszy napęd w Audi :)

661839997f55b459e69o.jpg

Historia napędu quattro sięga marca 1980r,gdy na salonie motoryzacyjnym w Genewie ukazało się Audi Quattro 2.1 l. o mocy 200 KM. Po tym debiucie napęd tego typu był coraz lepszy i trafiał do innych modeli aut niemieckiej marki. Do dzisiejszego dnia wyprodukowano ponad 3,3 mln aut z napędem quattro.

audiquattroannivt.jpg

Quattro I.

Napęd przechodzi od silnika przez skrzynię biegówko centralnego mech. Różnicowego,który rozdziela napęd w stosunku 50 : 50. Wadą tego typu rozwiązania była duża utrata trakcji . Aby zniwelować tą wadę centralny dyferencjał wyposażono w mechaniczną blokadę.

Ten schemat był stosowany w modelach quattro do roku 1986.

audi_80_b3_1.jpg

audi 80

audi_200_c3_2.jpg

audi 200

Quattro II

Mechanizm Torsen trafił do Audi w 1986 r. i był to strzał w dziesiątkę.

Zastąpienie klasycznego mechanizmu różnicowego śrubowym samoblokującym dało możliwość samoczynnej zmiany rozdziału mocy pomiędzy osiami w zależności od warunków. Torsen T1 jest swoistym „mnożnikiem momentu” tzn. jest w stanie kierować na oś o lepszej przyczepności kilka razy więcej momentu obrotowego. Zwykle stosunek ten wynosił 4:1 tzn. 80% momentu trafia na oś o lepszej przyczepności a pozostałe 20% na oś o gorszej przyczepności.

450px_Audi_quattro_AWD_system.jpg

Torsen

car_photo_311239_7.jpg

audi RS2

audi_100_c3_1.jpg

audi 100

1993_audi_90_336_396x249.jpg

audi 90

Quattro III

II generacja napędu quattro była montowana tylko w modelach Premium serii V8. Gdy skrzynia była automatyczna to centralny mechanizm różnicowy był typu planetarnego z blokowaniem za pomocą sprzęgiełka płytkowego.W tylnej osi montowano natomiast mechanizm typu Torsen T-1.W autach z ręczną przekładnią mechanizm międzyosiowy i tylny były tego samego typu – Torsen T-1.

ke_v8l_front.jpg

audi V8

Quattro IV

Czwarta generacja „wypchnęła” centralny dyferencjał Torsen T-1 który został zastąpiony Torsen’em II generacji. Natomiast w tylnej osi zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Taki system współdziała z układem ABS i hamulcami przyhamowując koła ,które zaczyna buksować. System ten pracuje do 40 km/h a w sportowych modelach S nawet do 80 km/h. Czasy świetności quattro IV przypadają na lata 1994-2001r.

audi72.jpg

dyferencjał międzyosiowy

audi.jpg

audi A4

6758869_1.jpg

audi 18

Quattro V.

W 2005r kolejna już V generacja napędu quattro wprowadziła istotną zmianę: asymetrią działania. Dotąd moment obrotowy rozdzielany był w stosunku 50:50. Od tąd napęd przekazywany był w większości na tylną oś. Nierówny rozkład momentów umożliwiony został dzięki zastosowaniu mechanizmu Torsen T-3. Kolejną zmianą było dodanie elektronicznej blokady ELD również w przedniej osi. Po raz pierwszy pojawiła się w 2008r w modelu S4. Mimo że mamy jużkolejną generację napędów quattro to właśnie V generację możemy spotkać w większości nowych modeli Audi.

2008_audi_a4_1_big.jpg

audi S4

z7791980_X_Audi_A8_L.jpg

Quattro VI

Układ ten można spotkać w zaprezentowanym niedawno modelu RS 5 . Zrezygnowano w nim w mechanizmu Torsen, który zastąpiono całkowicie nową konstrukcją z samoczynnym blokowaniem. Konstrukcyjnie przypomina klasyczny mechanizm jednak dzięki zastosowaniu kół koronkowych o różnych średnicach uzyskując rozkład momentu w stosunku 40:60. To jednak nie wszystko. Odpowiednio dobrana geometria zębów kół oraz płytkowe sprzęgiełka pozwalają na samoczynne blokowanie dzięki czemu możliwa jest zmiana rozkładu momentu obrotowego pod wpływem różnic przyczepności kół do 70% na przednią oś i 85 % na tylną.

audi_rs5_spy.jpg

Napędy quattro bez centralnego dyferencjału :

Sprzęgło Haldex.

Szwedzki system Haldex pozwala automatycznie dołączyć napęd tylnej osi gdy przednie koła tracą przyczepność. To „ustrojstwo” zabudowane zostało w tylnym moście i jego podstawowym elementem jest sprzęgło płytkowe włączane hydraulicznie ciśnieniem oleju ,które jest wytwarzane przez pompę ,która reaguje na różnice obrotów tylniej i przedniej osi. W warunkach dobrej przyczepności napęd przechodzi jedynie na przednie koła, ale gdy uślizną się one o 1/6 obrotu automatycznie dołącza się tylny napęd. To rozwiązanie spotkamy w Audi TT , A3 oraz w Skodzie Octavi ,Golfie i Leonie.

0003349.jpg

Sprzęgło Haldex

image.jpg

audi_tt.jpg

audi TT

audi_a3.jpg

audi A3

Sprzęgło Wiskotyczne.

Tego typu sprzęgło spotkamy w super sportowym modelu Audi R8. Napęd w sposób ciągły trafia na tylne koła, natomiast na wejściu przedniego mostu znajdziemy sprzęgło wiskotyczne. Jego zasada działania jest prosta jak sikanie. :) Pod wpływem różnic prędkości kół przednich i tylnych dochodzi do sklejania się płytek pracujących w oleju silnikowym co w konsekwencji powoduję przeniesienie napędu również na przednie koła.

Układ reaguje wyłącznie na różnicę prędkości obrotowych (a nie momentów obrotowych), więc jego działanie nie jest wyrafinowane. W R8 to jednak nie przeszkadza gdyż auto z założenia jest tylno napędowe. Napęd przedni pełni funkcje wspomagającą.

visco2.jpg

audi_r8_v10_1.jpg

audi R8

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...