dolff Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Kupiłem ostatnio Audi, ale kiedy stoi całą noc na podjeździe to rano nie chce odpalić. Mechanik stwierdził, że silnik jest zużyty i trzeba zrobić 'szlif' - koszt ok. 3 tys. Auto z 1996 roku przebieg 280 tys. Mechanik podobno sprawdzał wszystkie mozliwości typu świece wtryski itp. Niestety jestem laikiem, dlatego pytam czy faktycznie silnik może być zużyty czy jest może jakas nadzieja na naprawę. Auto pali na dotyk gdy stoi w garażu, silnik chodzi róno, żadnych stuków ani puków w silniku, chodzi cicho, nie dymi. Pomóżcie;)
sowa73 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 witam 280kkm-to zużyty silnik-zmień mechanika.a tak poważnie to może być dużo przyczyn np słaby aku,kończy się rozrusznik,zły kąt wtrysku,sprawdził bym jeszcze raz świece żarowe.pozdrawiam
ROBERT Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 ... Mechanik stwierdził, że silnik jest zużyty i trzeba zrobić 'szlif' - koszt ok. 3 tys. :polew: Zapytaj się go po czym to stwierdził :wallbash: Później wymieni 4 świece żarowe i skasuje 3 k Akumulator , filtr paliwa , dobre paliwo , działające/grzejące świece żarowe ... to podstawa w zimie Jak masz możliwość podłącz VAG'a i sprawdź błędy ... a najlepiej to zrobić logi - wtedy wszystko będzie jasne
kaju Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Mechanik stwierdził, że silnik jest zużyty To jego zakład powinien nosić nazwę "Patology squad". W życiu od żadnego dobrego mechanika nie usłyszałem o czymś takim jak zużyty silnik... Zużyty to może być tani zamiennik amortyzatora po pół roku na naszych niektórych polskich drogach. Daj sobie z nim spokój. Tak jak wyżej kolega napisał, aku, świece to podstawa.
dolff Opublikowano 14 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2010 Nie wiem czy 280k to faktyczny przebieg. Mechanik jest moim znajomym i podobno sprawdził wszystko o czym piszecie. Czy po podłaczeniu do komputera mozna będzie stwierdzić zuzycie silnika? Jakie sa jeszcze objawy zuzytego silnika? Co byscie zrobili na moim miejscu?
kaju Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Jeśli to Twój znajomy, to nie chcę go obrażać, czasem mnie źle nie zrozum. Podjedź do kogoś innego, żeby Ci zdiagnozował auto.
ROBERT Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Wymień filtr paliwa i dotankuj na jakiejś konkretnej stacji do pełna (możesz dodać też depresatora) i wtedy sprawdź , na bank w paliwie wytrącają się kryształki parafiny w minusowej temp. bo inaczej nie paliłby też w dodatnich temp.
Galeon Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Kolego robert. nie do końca jest tak jak twierdzisz. Przykładowo- jeśli nie ma odpowiedniego ciśnienia sprężania w silniku, to w dodatnich temperaturach silniczek zaskoczy bez większego problemu .Natomiast na lekkim minusie zaczynają się już poważne problemy.Może mechanik użył takiego kolokwializmu mając na myśli przytoczony przykład. Ps: -tak na marginesie, przebieg 280 tys. przy aucie z 1996r. raczej mało prawdopodobny i nierealny ; -koledze dolff proponuję sprawdzić m.in. ciśnienie sprężania .
Skeeber Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Znam wiele osob ktore maja AFNy i sam go mam, ciezko sobie wyobrazic ze mozna zuzyc ten silnik do tego stopnia ze nie trybi na lekkim mrozie, ale spokojnie moze byc tego powodem zly kat wtrysku - co powienienes sprawdzic w drugiej kolejnosci zaraz po swieczkach zarowych. Zrob tak jak Ci Koledzy radza i zmien mechaniora :gwizdanie:
Musashi Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 znam afn-y majace ponad 500.000 km i daleko im do szlifu. jedyne co bym przeszlifowal, to mechanika za gadanie glupot lub probe oszustwa kat wtrysku, woda w filtrze albo uszkodzone swiece zarowe. w sumie prawdopodobnie drugie i trzecie...
cocoo24 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 mój afn ma ponad 300 i lata jak szalony, zamiastszlifu, kup silnik za 1000 jak dobrze poszukasz i po sprawie, ale najpierw rób logi
tx-didi Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 uwazam ze kolega Galeon dobrze sugeruje (sprawdzic cisnienie sprezania), nie neguje ze AFN sa 'niesmiertelne', ale stan moze byc uzalezniony od poprzedniego wlasciciela (rowniez przy takim przebiegu). Dobrze sie sklada, poniewaz przy okazji sprawdzenia/wymiany swiec, skontrolowac cisnienie sprezania to juz 'pestka' (oczywiscie dla Twojego znajomego mechanika - uzbrojonego w odpowiedni 'przyrzad') Przy okazji sprawdzilbym co pokazuje czujnik temperatury jak sa klopoty z uruchomieniem (albo sprobowal na wypietym czujniku). To w ramach pomyslow 'tanich' - chyba jeszcze nikt o nim nie wspomnial.
dante0018 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Też bym zaczął od ciśnienia sprężania skoro wszystko inne sprawdził... Trudne to nie jest a pokaże czy "silnik jest zużyty" :>
Pretor Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 A ja bym zaczął od: 1- Zmiany mechanika 2- Wymiany filtra paliwa, sprawdzenie kąta wtrysku, sprawdzenie świec 3-Zrobienia logów 013 i jeśli wyjdzie coś bardzo niepokojącego wtedy dopiero sprawdzenie ciśnienia sprężania Rozumiem, że rozrusznik dobrze kręci tylko auto ma problem odpalić w niskich temperaturach? Co do przebiegu to widziałem 1Z z przebiegiem 900k km (taxi), 700k km i AFN z przebiegiem 650k km i te silniczki chodziły i paliły bezproblemowo.
ROBERT Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Jak już mówiłem wcześniej filtr paliwa + dotankować paliwa np. shell'a (+ depresator) bo możesz mieć jeszcze "letnie" i poniżej zera robi się "kaszka"
goldi Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Tylko nie każdy mechanik chce sie podjąć sprawdzenia ciśnienia w diesel jak trzeba wykręcać świece żarowe boją się że gwint zostanie w środku ale od tego bym zaczął i wrzucił wyniki na forum albo zrobić diagnostykę czyli logi i już coś będzie można wstępnie powiedzieć może być przez pompę wtryskową że nie odpala przyczyn może być dużo
dziadek Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 a ja bym zaczął jak tu niektórzy wspominali od Kąta wtrysku. Przypadkiem ten twój znajomy mechanik nie wymieniał ci rozrządu? bo jak tak to na bank nie ustawił poprawnie kąta wtrysku zresztą jak on stwierdził te zużycie silnika? po pierwsze powinien podłaczyć vaga i sprawdzić co należy.
ROBERT Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Taaa... najlepiej to od razu silnik wymienić albo szlif zrobić :wallbash: Paliwo , filtr paliwa , świece
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się